1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De MMA en K1 thread

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Greathoudini, 30 jul 2009.

  1. Greathoudini

    Greathoudini Guido's & gangsters

    Berichten:
    225
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik dacht na het succes van UFC undisputed zou dit misschien wat meer aanslaan dus:
    Welkom in de thread over 2 prachtige vechtsporten, namelijk MMA (mixed martial arts) en K1.
    Het zijn ongeveer de sporten die het snelst groeien in populariteit. Maar in Nederland blijft men toch nog wat achter qua kijkcijfers etc.

    K1:
    K1 volgens wikipedia:http://nl.wikipedia.org/wiki/K-1
    K1 is een sport die veel in verband word gebracht met kickboxen maar het K1 bestaat uit veel meer dan dat: Muay Thai, Karate, Taekwondo, Savate, San shou, Kickboxen, Kung fu en Traditioneel Boxen zijn zomaar een paar sporten waar K1 uit bestaat.
    De sport is eigenlijk vooral in Aziƫ bekent maar wint ook steeds meer populariteit in Europa.
    De sport word de laatste jaren erg gedomineerd door de Nederlanders in met name de heavyweight divisie.

    Enkele grote namen uit Nederlandse bodem zijn:
    - Peter "The Lumberjack" Aerts 3 keer winnaar van de K1 world grand prix
    - Ernesto "Mr Perfect" Hoost 4 keer winnaar van de K1 world grand prix
    - Sem Schilt 3 keer winnaar van de K1 world grand prix
    - Remy "The Flying Gentleman" Bonjasky, 3 keer winnaar van de K1 world grand prix
    - Badr "Bad Boy" Hari, volgens vele gezien als het nieuwe talent van de K1 en dit heeft hij inmiddels bewezen door zowel Aerts als Schilt binnen 1 ronde KO te krijgen.

    In de k1 heb je verschillende gewichtsklassen:
    - K1 Max, dit is de klasse tot 70 KG
    [​IMG]
    De kampioen van de K1 max. Masato (Japan)

    - K1 Heavyweight, dit is de klasse tot 100 KG
    [​IMG]
    De verassende winnaar van de heavyweight titel. Maeda (Japan)

    - K1 Superheavyweight, in deze klasse word er geen onderscheid gemaakt in gewicht. Hier zou je dus als 80 Kg wegende vechter tegen een 150 Kg wegende vechter kunnen staan.
    [​IMG]
    De K1 superheavyweight champion. Bonjasky (Nederland)

    In het k1 streven de vechters ernaar om de beste (staande) vechter te worden.

    Er worden 3 rondes van 3 minuten gevochten, dit kan gevolgd worden door extra ronde(s)

    MMA:
    MMA volgens wikipedia: http://nl.wikipedia.org/wiki/Mixed_Martial_Arts
    De sport MMA verschilt van het K1 omdat men bij MMA op de grond mag vechten, als de referee er niet tussen stapt. Als een vechter dus KO geslagen word word er niet meer verdergegaan op de grond.
    Het verschil zit ook in het gebruik van ellebogen (die mogen niet in het K1) en in het gebruik van Takedowns (een manier om je tegenstander naar de grond te werken)
    De kampioenen van het mixed martial arts zijn moeilijker aan te geven omdat dit niet een overkoepelende organisatie is die de gevechten organiseert. Wel lijkt het er steeds meer op te lijken dat de UFC steeds dichter bij een monopolie komt.
    De vechter die door velen pound for pound beste vechter word genoemd is fedor emelianenko.
    [​IMG]


    De regels zijn binnen de organisaties ook verschillend, maar meestal word er in een octagon(kooi) of in een ring gevochten, 3 maal 5 minuten.
    Omdat het MMA op de grond ook verdergaat kun je winnen op KO, Submission (bv een armklem) of door decision.

    Enkele highlights van submissions:


    Enkele algehele highlights:


    Ik hoop dat mensen nu wat meer inzicht hebben over deze 2 sporten, en dat men inziet dat het niet alleen op elkaar inbeuken is maar dat er veel tactiek en techniek bij komt kijken.
    Enkele links naar wat websites over MMA en K1:
    http://www.k-1.co.jp/k-1gp/index.htm
    http://www.ufc.com
    http://www.mixfight.nl
    http://www.fighttalk.nl
    http://www.sherdog.net
    http://k-1fans.com/

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 30 jul 2009
  2. Greathoudini

    Greathoudini Guido's & gangsters

    Berichten:
    225
    Leuk Bevonden:
    0
    hmm de filmpjes doen het niet, iemand een idee?
     
  3. Alizor

    Alizor Murdaturk

    Berichten:
    2.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Youtube?

    Volgens mij moest je alleen de code toepassen, het stuk na v= oid.

    [.yt]code[/ yt.]

    Zonder puntjes.
     
  4. Greathoudini

    Greathoudini Guido's & gangsters

    Berichten:
    225
    Leuk Bevonden:
    0
    thanx ik zie het nu al :) zal het veranderen
     
  5. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Ik volg het niet altijd, maar ik vind het bruut om te zien. Bij K1 natuurlijk alle Nederlanders en MMA is gewoon bikkelhard!
     
  6. Greathoudini

    Greathoudini Guido's & gangsters

    Berichten:
    225
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik probeer wel altijd echt alles te volgen van de grote gala's dan. Vind het echt vet. Vooral MMA maar dat is niet op de Nederlandse tv dus moet ik dat op internet kijken :'-(
     
  7. Dedemsvaart

    Dedemsvaart redonkulous

    Berichten:
    1.261
    Leuk Bevonden:
    24
    K1 kijk ik best wel vaak. Awesome als er een mooie k.o of bodyshot (nee niet zo 1) word gemaakt. Ik vind die chinezen nooit zo mooi om naar te kijken.
    Mijn favorieten die ik echt beetje ken zijn toch wel Bonjasky, Mighty mo en Badr hari.
    oh, en jerome le banner is ook wel geinig maar word wel een beetje oud....
    Al die superlange gozer zoals semmy schilt en die chinees, hoe heet die ook alweer...
    die vind ik saai om te zien.

    MMA zie ik minder maar ik kijk weleens highlights op youtube.
    ff checke wat kimbo slice heeft gedaan bijvoorbeeld..

    oh btw, die gast met dat roze haar die kimbo slice KO had binnen paar seconden, die zei toch dat hij open stond voor een rematch?
    Weet jij daar misschien al meer over oliebol?
     
    Laatst bewerkt: 30 jul 2009
  8. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Volg de UFC sinds een jaartje ofzo maar nog geen andere MMA organisaties. K1 heb ik nooit echt boeiend gevonden. Vanwege UFC100 werd er voting onder de fans gehouden om de beste 100 gevechten te bepalen. Die lijst is in tussen uitgezonden (5 afleveringen van 45 minuten) en ik kan alle MMA fans aanraden om deze te kijken (zal hier wel nooit worden uitgezonden maar wel op internet te vinden)

    Mijn favoriete vechters zijn Shogun Rua en Lyoto Machida, die trouwens tijdens UFC104 tegen elkaar zullen vechten
     
  9. Greathoudini

    Greathoudini Guido's & gangsters

    Berichten:
    225
    Leuk Bevonden:
    0
    Kimbo word tegenwoordig niet meer getraind door Bas Rutten dus weet niet of hij nog ergens echt professioneel getraind word op dit moment, en bij de UFC is hij eigenlijk een soort afgegaan. Dus ik weet niet of hij nog wel een kans krijgt van de UFC, die zijn vaak vrij om mensen wel of niet op te stellen voor en gevecht. Dus denk niet dat ze dat (nu al) zien zitten.
    Ik las ook ergens anders dat Kimbo het in het boksen wou gaan proberen.
     
  10. Dedemsvaart

    Dedemsvaart redonkulous

    Berichten:
    1.261
    Leuk Bevonden:
    24
    aij, das jammer. Hoezo is hij afgegaan dan? en waarom word ie niet meer getraind door bas? Wel vaag. Kimbo Slice is echt een hype dus verdiend de UFC wel vet veel geld door hem....

    Wel nice dat ie gaat boksen btw, dan word ie eindelijk op zn plaats gezet want die word echt keihard ko geslagen denk ik dan.
     
  11. Greathoudini

    Greathoudini Guido's & gangsters

    Berichten:
    225
    Leuk Bevonden:
    0
    Omdat hij door iedereen gezien werd als een bikkel die de UFC wel ff ging veroveren8) en toen verloor hij al snel van iemand die niet erg veel voorsteld binnen de UFC. Toen was die hele Kimbo in de UFC hype al snel afgelopen:+
    als je hem graag op zijn plaats gezet ziet worden kun je beter hopen dat hij in de ufc blijft vechten want daar heeft hij echt geen enkele kans tegen de echte toppers die op de grond ook gevaarlijk zijn:+
     
  12. Dedemsvaart

    Dedemsvaart redonkulous

    Berichten:
    1.261
    Leuk Bevonden:
    24
    Ja das wel waar.
    Maar ik bedoel op zijn ''gebied''. Want misschien denken sommige mma vechters wel dat ze kunnen boksen maar ik denk dat ze dan echt dik hard verliezen.

    Zelf ben ik wel beetje fan van Arthur Abraham. midweight champion met boksen. maarja das dus beetje offtopic:+
     
  13. Roerbakmie

    Roerbakmie .....

    Berichten:
    602
    Leuk Bevonden:
    0
    :eek: Jullie vergeten een ware Nederlandse legende!

    Ramon ''The Diamond'' Dekkers

    In de jaren 90 zeer actief geweest is K1/Muay Thai.
    Hij was de eerste buitenlandse vechter die in Thailand de titel vechter van het jaar kreeg.

    Met de prachtige statistieken van 200 gevechten waarvan 175 gewonnen en 90 daarvan dor K.O.

    Een aantal jaren geleden wilde hij zijn comeback maken, dat had hij alleen beter niet kunnen doen imo. Ramon Dekkers moest het van zijn snelheid hebben en die is er de laatste jaren toch flink op achteruit gegaan:+
     
  14. Greathoudini

    Greathoudini Guido's & gangsters

    Berichten:
    225
    Leuk Bevonden:
    0
    dat valt opzich best mee, bv Jerome de Banner uit de K1 heeft een ongeslagen boxing record terwijl hij echt een glazen kin heeft. en niet erg dominant is met zijn stoten in de K1. Dat is ook wat ik er leuk aan vind, dat je er met boxen alleen niet mee komt.
    Gegard Mousasi (in NL trainend btw) is ook iemand die bokspartijen gedraaid heeft en gewonnen heeft.
    Andrei Arlovski heeft ook een prof boxing contract aangeboden gekregen.

    @ roerbakmie, dit topic gaat over K1 en in de tijd van Dekkers was er nog geen K1. Maar het is idd een Nederlandse legende in het muay thai, een van de weinige Nederlanders die veel won van de top thais
    Hij is nu trouwens wel betrokken bij de training van het Golden Glory team. Dus hij is in principe wel betrokken bij K1 en MMA waardoor hij er toch een beetje bij hoort:+
     
    Laatst bewerkt: 30 jul 2009
  15. kevin_

    kevin_ Active Member

    Berichten:
    108
    Leuk Bevonden:
    0
    K1/muay thai is prachtig, ook kickboxen of zelfs normaal boxen vind ik super!

    dat MMA daarintegen geef ik echt geen ruk om,

    ik train zelf ook K1, maar zou misschien nog wel het liefst normaal gaan boxen, mocht ik ooit toekomen aan wedstrijden.
     
  16. Greathoudini

    Greathoudini Guido's & gangsters

    Berichten:
    225
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij mma is het vaak hoe meer je het kijkt hoe meer je het gaat waarderen. In het begin vond ik dat geknuffel op de grond ook niks:p maar na een tijdje zie je wat voor techniek er ook achter zit om uit zo'n greep te ontkomen en zelf de bovenliggende positie te kunnen nemen. Vind het tegenwoordig echt mooi om te zien terwijl ik het vroeger ook maar niks vond 8)
     
  17. Azumi

    Azumi *

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    25
    Ik kijk nog steeds liever K1 dan MMA.
    Vind vooral types als Buakaw por Pramuk en Masato die voor goede wedstrijden zorgen (naast hen vele andere uiteraard).

    Hong Man Choi is wel veel beter geworden dan vroeger maar vind zijn wedstrijden nog steeds niet spectaculair. Hij mist nog altijd die souplesse vind ik. Ik kijk liever naar andere grootheden uit zijn klasse (Hari, Schilt, Remy...).


    Welke sport 'beter' is zorgt altijd weer voor publiciteit en speculatie. Dat was ook weer het geval toen beide sporten een 'afgezant' de ring in stuurde (Hari vs Allistar).
     
  18. Greathoudini

    Greathoudini Guido's & gangsters

    Berichten:
    225
    Leuk Bevonden:
    0
    En wie had verwacht wat daar uit kwam:+ Jammer dat Badr zich niet aan zijn afspraak hield om daarna een rematch te doen op MMA regels, dat was helemaal leuk geweest:9
    maar vind de partijen waar ze een mma vechter tegen een k1 vechter laten vechten ook altijd leuk, iemand die het altijd goed doet in de k1 is Melvin Manhoef. Hij doet nu mee met de asia GP en als hij die wint zit hij bij de laatste 16 voor de world grand prix :D
     
    Laatst bewerkt: 1 aug 2009
  19. Dedemsvaart

    Dedemsvaart redonkulous

    Berichten:
    1.261
    Leuk Bevonden:
    24
    @ Azumi

    Vind je semmy schilt leuk om naar te kijken?
    Vind er geen zak aan, hij vecht sloom en als een pussy vind ik.
    Hong man choi ook...
     
  20. Ruben III

    Ruben III Rando

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    23
    K1 en MMA lijken op elkaar, maar het zijn toch wel vrij verschillende sporten.

    Ik volg de UFC al een tijdje (elke maand een mooie zondagavond) en het grote verhaal op dit moment is of Fedor bij de UFC komt. Zoals ik het begrijp liggen de onderhandelingen stil, zelfs nadat Dana White (eigenaar UFC) een zeer schappelijk contract had opgesteld. De promotie waarvoor Fedor werkt is te koppig. Slecht management noemen velen het.. ik vermoed dat er meer achter zit.

    Kimbo is nooit in de UFC geweest. Hij heeft een tijdje bij EliteXC gezeten. Daar versloeg hij met moeite enkele slechte vechters. Toen hij tegen Shamrock zou gaan en deze geblesseerd raakte vlak voor het evenement, stapte Seth Petruzelli naar voren. Een redelijk bekende MMA'er. Kimbo lag binnen 30 seconden op de grond. Was echt te pijnlijk om naar te kijken.

    Kimbo zit nu in The Ultimate Fighter 10 van de UFC. Leuk detail: voor het eerst hoefden vechters zich niet te kwalificeren om aan dit programma mee te doen. Kimbo had dat waarschijnlijk niet eens gehaald.

    Voor de rest blijft UFC boeiend. Er zijn enkele sterke vechters nu: wie verslaat Brock Lesnar nadat hij toch wel wat waard blijkt te zijn? Wie kan ooit GSP nog verslaan in zijn gewichtsklasse? Ook Anderson Silva lijkt ongenaakbaar, maar Griffin kan wellicht volgend weekend nog wat tegenstand bieden (al zie ik hem ook niet winnen)? Hoe lang houdt Lloyto Machida zijn titel nadat hij Rashad Evans alle kanten van de ring liet zien?

    Oftwel: geweldige sport om naar te kijken. Joe Rogan blijft een geweldig commentator.
     

Deel Deze Pagina