1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De motoren, scooters en brommers thread [Deel 6]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Beumah, 9 mei 2011.

  1. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Dat lijkt mij ook redelijk normaal geld voor een motorrijbewijs.
    Heb je wel een pak + laarzen + Helm om af te rijden? want als je dat niet kunt lenen van iemand moet je daar ook gewoon 1000,- voor rekenen.

    Kwam hier net (ik loop stage bij Ducati) de nieuwe Hypermotard 939SP binnen.. och man ik ben verliefd denk ik <3
     
  2. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Ja die shit moet ik ook allemaal regelen.


    Haha trouwens bizar, gisteren beetje voor motoren zitten kijken online. Op de een of andere manier zie ik in het verkeer nu alleen maar motoren rijden :p
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  3. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Wat voor een motor wil je hebben dan?

    ben zelf al tijdje aan het kijken (vanwege het vele file rijden dat ik doe, want de afstand tussen stage en huis is 200km) maar weet nog niet zo goed wat ik wil.
    Sowieso geen racer en het liefst een supermotard (crossmotor op wegwielen) maar dat is niet zo slim in verband met onderhoud (zuiger wisselen om de 25 uur) en weinig comfort. Plus snelweg rijden is echt kut op zo'n ding.

    Dan kan ik ook nog een nakedbike nemen, maar dan weet ik niet meer welke. Vind een 2012 Kawasaki Z1000 wel mooi, maar niet meer zo mooi dat ik daar 7k tegenaan wil gooien. De Suzuki GSR 750 is mooi, maar als je daar 30k km op hebt staan krijg je er nog geen electrische fiets voor terug aan geld. Dus dat is pure geldvernietiging.

    Yamaha MT09 vind ik niet mooi, de BMW is te duur.

    KEUZES KEUZES!!

    (en Ducati heeft geen mooie naked)
     
  4. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Tja het liefst een gerestaureerde Honda CB750 of 550 (of zelfs 450) maar dat is natuurlijk een nachtmerrie als eerste motor.

    Kwam daarna deze op t oog: https://www.motoroccasion.nl/motoren/suzuki-gsf-650-s-bandit-abs-m1215170.html

    Alleen qua km standen, wat is veel? 50k is voor een motor volgens mij best veel.


    PS wat is er mis met die GSR's dan? Want dit vond ik vroeger echt een prachtige bike:
    https://www.motoroccasion.nl/motoren/suzuki-gsx-r-750-m1219502.html


    Alleen past zo'n motor niet echt bij mij... :p
    Eerder zoiets:
    https://www.motoroccasion.nl/motoren/honda-cb-600-f-hornet-m1210120.html
     
    Kimi NL vindt dit leuk.
  5. CrazY

    CrazY Nimma City

    Berichten:
    852
    Leuk Bevonden:
    852
    Ik heb een Suzuki Bandit 650sa als eerste motor.
    Gekocht met 10k op de klok.

    Dit is mijn eerste motor en hij bevalt prima!

    [​IMG]

    Die zwarte is van mij. Die bordeaux rode van m'n schoonpa. Dat is een 1250sa.
     
  6. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    50.000km is veel, zegt niet dat ze versleten zijn hoor. Heb laatst een duurtest gelezen over de nieuwe 3 cilinder van yamaha die na 2 jaar en 50dkm uit elkaar is gehaald en het enige dat daar aan gebeurd is qua onderhoud, was een nieuwe koppeling omdat de versnellingsbak geluiden maakte die niet hoorde (niet kapot, maar een ratel). voor de rest bijna geen slijtage op lagers etc.

    Dus het kan wel hoor, en zeker nieuwere motoren met hoge kilometerstanden duiden vaak op snelwegkilometers en dat zijn de minst belastende kilometers voor een auto/motor.

    de GSF gepost door jou met 50dkm heeft bijna 10 jaar nodig gehad om 50.000km erop te zetten, wat dus betekend dat hij als pleziermotor is gebruikt en niet als woon-werkmotor.
    Een pleziermotor heeft in de regel vaak net onderhoud gehad in de eerste jaren van zijn leven (nieuw en garantie etc) en later worden de onderhoudsintervallen groter. (beurt na 15dkm etc).
    Die motor zou je best kunnen kopen, is al redelijk moderne techniek qua motorblok en je zal er nog rustig 15k - 20k bijop kunnen zetten.

    punt is dan wel, dan is hij helemaal niets meer waard als er 70k op staat (lees: 1500,- euro)


    GSR is een nakedbike, niet een GSX-R die je post.
    Is niets mis mee en zeker gezien zijn leeftijd nog een hele nette fiets!

    Het nadeel van die motoren is dat ze nu nog redelijk nieuw zijn (2012 - 201:cool: en dus nog redelijk hard gaan kelderen qua prijs in de komende 3 - 4 jaar (zolang doet de gemiddelde motorrijder met zijn motor). Daarnaast zijn die modellen nogal vaak geupdated voor een nieuw modeljaar, wat betekend dat het "oude" model weer in prijs zakt, dus de afschrijving stijgt. In 3 - 4 jaar tijd wordt je motor dus dusdanig veel minder waard, en die afschrijving weerhoudt mij er van om een suzuki GSR te kopen.
     
  7. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Naja een motor is echt latere zorg.
    Heb inmiddels proefles aangevraagd.

    Dus eerst maar kleding regelen en helm enzo.
    Dat is alvast een rib uit mn lijf.
    Iemand tips?
     
  8. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    wachten tot de motorbeurs utrecht. Is altijd de uitverkoop van de collectie van het jaar ervoor (dus in Februari 2017 wordt het laatste van collectie 2016 verkocht).
    maar dat is waarschijnlijk te lang wachten voor jou.

    ken je niemand in je familie/vriendenkring die motor rijd? misschien kun je wat lenen.
     
  9. CrazY

    CrazY Nimma City

    Berichten:
    852
    Leuk Bevonden:
    852
    Weet niet hoe het bij jullie rijscholen zit, maar mijn rijschool leende kostenloos kleding , helmen en laarsen aan hun leerlingen
     
  10. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Ja net nagevraagd, kan ik allemaal lenen.
    Toppp
     
  11. Smirnoff

    Smirnoff Wahed fenomeen.

    Berichten:
    703
    Leuk Bevonden:
    217
    Dinsdag dan eindelijk m'n motor ophalen.:D
    Zitten alleen 2 nieuwe banden op, iemand tips om ze een beetje snel in te rijden? Of is het gewoon rustig aan kilometers maken?
     
    Ypuh vindt dit leuk.
  12. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.417
    Leuk Bevonden:
    17.515
    Hoeveel lessen ben je gemiddeld kwijt als je geen kont kan motorrijden dus from scratch begint?
     
  13. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Ik had 33,5 uur les nodig. Heb zelf nooit brommer of scooter gereden daarvoor. 1e les was dus ook 1e keer ooit dat ik naast een fiets op een tweewieler reed.

    Als je geen scooter/ motor ervaring hebt is het volgens mij vooral afhankelijk of je snel iets onder knie krijgt en niet al te bang bent aangelegd (als een stijve hark op de motor gaat zitten).
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  14. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.417
    Leuk Bevonden:
    17.515
    Dan spaar ik nog ff door. :+
     
  15. Reson

    Reson Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    635
    Ik heb op vakanties altijd een Crossmotor gehuurd. Zonder enige ervaring hadden ik en een maat van me dat ding in 30 minuten onder controle. Daarna nooit ongelukken of ellende gehad. Als je goed kan autorijden en er een beetje aanleg en interesse voor hebt dan leer je het zo lijkt me.
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  16. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Lekker crossen door damsco kil! Wheelies, trials alles!
     
  17. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360


    Daarvoor moet je een Runner 180cc hebben!
    110, 120 geen enkel probleem....
     
  18. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Ligt eraan, het beste kun je gewoon een dagje "Try the bike" doen. Dit is een dag op een afgesloten terrein waar je bezig gaat met de AVB van het motorrijbewijs. Deze moet je halen voordat je op de openbare weg mag lessen. Dit is een "Algemene Voertuig Beheersing", waarbij je zaken als een noodstop van 80km/h naar 0 moet maken, achtjes kunnen rijden om 2 pylonnen, slalommen, korte draai en dat soort dingen.

    Hierbij kun je aangeven dat je geen enkele ervaring hebt met motorrijden en helpen ze je ook op weg om gevoel te krijgen.

    Voor de 30,- die zo'n dag kost, weet je ook wat je wel en niet kunt en hoeveel lessen je ongeveer kwijt zult zijn. Daarnaast is het ook gewoon erg leuk om al dat gestuntel (van anderen) te zien, en een leuke plek om je Louis Vuitton spullen te showen.
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  19. Smirnoff

    Smirnoff Wahed fenomeen.

    Berichten:
    703
    Leuk Bevonden:
    217
    @Kimi NL Jij loopt stage bij Ducati toch? Weet jij de rode kleurcode van een Hypermotard 796 uit 2010? Ik kan die nergens vinden en heb per ongeluk een kras op mijne gemaakt die ik wil wegwerken met een lakstift, maar dan moet ik wel de goede kleur hebben. :+
     
  20. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Staat in je Owners Manual onder: Technical Data > Colour Schemes

    Waarschijnlijk is deze voor die van jou:
    Ducati Anniversary red 473.101 (PPG); Clear lacquer 228.880 (PPG);
     
    Smirnoff vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina