1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Digitale vs Fysieke spellen

Discussie in 'Algemeen' gestart door ExquisiteSteez, 29 sep 2014.

?

Wat prefereer jij?

  1. Digitale spellen

    5 stem(men)
    71,4%
  2. Fysieke spellen

    2 stem(men)
    28,6%
  1. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik ben eigenlijk altijd lui, dus ik heb mijn games het liefst digitaal ;) ... Voor de PS4 is het zelfs een groter voordeel om de games digitaal te hebben als je de games met remote play wilt spelen (als je op pad bent kan je namelijk niet je disc swappen)
     
  2. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Ja moet je dus bij elke MP gaan kijken of per game 5,- goedkoper uit te zijn ofzo? Kies ik persoonlijk voor de mogelijkheid om door te verkopen
     
  3. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Fysiek 4 lyfe! :lwn:

    Niet dat ik nooit digitaal koop, maar als ik de keus heb... Als het even duur is zal ik 100% van de tijd voor de fysieke versie gaan.
     
  4. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Digitaal heeft voordelen (disc swap sowieso), maar ik hecht toch echt meer waarde aan fysieke games. Het heeft ook gewoon wat. Ik heb voor 30 euro Titanfall gedownload, maar die had ik toch echt liever op disc gehad...
     
  5. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.811
    Fysiek. Nergens heb ik een voordeel om het digitaal te doen. Geen zin om te downloaden, opslag, geen hoesje (en daardoor heb ik het idee geen game te hebben) en vooral niet doorverkopen. Die paar euro meer betaal ik dan graag. En disc swap is echt zo weird, boeiend zeg hahaha.
     
  6. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Kunnen mensen wel over lachen steeds. Gaat niet echt om het swappen en "lui zijn" het is eerder dat ik merk dat ik veel meer games dan speel.
    Paar dagen geleden moest ik even op iemand wachten voor Destiny en kon toch niks doen. Toen maar even Max opgestart en 10 min gespeeld totdat diegene online was. Stuurde me een invite en bam zat ik in Destiny. Als het fysiek was geweest had ik nooit even geswapped naar Max.

    Maar ja ik heb hoesjes etc nooit echt boeiend gevonden ook de vorige generatie niet. Ben ook al tijden gewend aan Steam en als ik mijn library van games zie heb ik nog steeds het gevoel van. Nice dat is mijn collectie.

    Btw Fii die opslag heb je ook bij een fysieke game. Die moet je alsnog altijd installeren. :)
     
    Laatst bewerkt: 29 sep 2014
  7. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.811
    Ah, zo kan het wel handig zijn inderdaad. Maar ik heb maar twee games, waarvan ik ze beide nooit omwissel dus daarom kijk ik er misschien anders naar. Start PS4, game aan, klaar. Of andere game erin, klaar. Hahah. En over dat installeren, wist ik niet. :+
     
  8. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    Ik had heel veel PS3/360 games. Ik ben nooit een die-hard collector geweest,maar toch gaf het mij als gamer best een trots gevoel als ik naar mijn collectie keek. Maar dat gevoel heb ik sinds de next-gen consoles in de winkels liggen helemaal niet meer. Digitale games downloaden is veel aantrekkelijker geworden, ook vanwege het gemak. Daarnaast wordt je ook wat ouder. Dus het boeit mij eigenlijk niet of ik 40 games of 2 games in mijn kast heb staan.

    Ik denk dat ik de eerstvolgende games die ik ga kopen digitaal ga aanschaffen (Driveclub, The Evil Within en Assassin’s Creed). Driveclub ga ik sowieso veel spelen, van The Evil within en Assassin’s Creed wil ik de platinum halen. Dus ik zou ze sowieso niet zo snel verkopen als ik ze fysiek had gekocht.

    Kan ik meteen kijken of het echt zo een groot verschil is om geen games meer te swappen. Persoonlijk lijkt het me wel een stuk fijner om snel tussen games te kunenn switchen. Geen rondslingerende hoesjes meer. Geen spellen in een verkeerde hoesje... :)

    De een vindt het geen probleem. Maar als je een hele grote collectie hebt en ook veel games speelt. Dan kan het best irritant zijn.
     
  9. SoleSurvivorN7

    SoleSurvivorN7 Active Member

    Berichten:
    1.802
    Leuk Bevonden:
    222
    Eigenlijk zouden digitale games voor mij juist wel een optie zijn als ik het toch ook zo allemaal lees.

    Ik koop al niet veel spellen meer zoals ik eerder al had verteld, en koop dus echt alleen de titels waarvan ik weet dat ze echt goed zijn en ik ze nooit zal verkopen. En daarbij heb ik altijd al een autistisch trekje ofzo gehad met achievements en tropys:+ Ik wil eigenlijk alleen games hebben/houden die ook in mijn achievements/tropys lijst staan. Zo had ik met Xbox 360 echt een waslijst aan games in mijn lijst staan die ik allang weer weg had gedaan. Zo had ik echt een lijst met 0,1 of 2 achievements games die ik nooit gespeeld of snel weer verkocht had. Dat vind ik weer geen gezicht haha:+

    Ik weet het is een heel raar trekje, maar op de een of andere manier blijf ik dat houden.
     
  10. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Vooral dit dus, ik merk dat ik meer games speel omdat ik gewoon niks extra's hoef te doen om een game op te kunnen starten.
     
  11. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Ik koop de games die ik écht wil houden (zoals Halo, Fifa en Battlefield) gewoon digitaal. Dan betaal je €35 (ebay) tot €45 (US store) en ben je gewoon een stuk goedkoper uit dan met fysieke games. Singleplayer only games (Forza, Dead Rising, Tomb Raider etc) koop ik gewoon als disc en zet ik daarna weer op de bazaar. Het aller grootste voordeel aan digitaal vind ik dat je niet meer van disc hoeft te wisselen en met kinect zo vanaf de tv je game op kan starten (XBox go to Battlefield 4).

    + Goedkoper
    + Makkelijk opstarten met kinect
    + Geen disc meer wisselen
    + De deur niet uit/pre-loaden
    - Niet door kunnen verkopen (al kan dat met de accounts van ebay wel)
     
  12. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Ik vind het juist leuk om mijn echte must have/faves fysiek te hebben, zodat ik ze in mijn vitrinekast kan zetten.
    Zo staan mijn Mass Effect en Halo series mooi met alle delen in de vitrinekast (net als de 360 met een Mass Effect Vault eromheen).:cool:
     
  13. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Ojaaa die vault heb ik van Gears ook... helemaal vergeten
     
  14. Rickk

    Rickk Active Member

    Berichten:
    1.329
    Leuk Bevonden:
    128
    Soms heb ik het idee dat 'niet meer de deur uit hoeven door pre-loaden' voor mensen juist een minpuntje kan zijn. GET OUT OF THE FRIGGIN' HOUSE! :p
     
  15. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Om een game te kopen? Hoezo :confused:
     
  16. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik koop alles nog fysiek.

    Zou het liefst alles digitaal hebben (want ik ben lui) maar dan moet het wel lonen.

    Om er uberhaupt aan te beginnen zou ik als eerste de HDD van mijn Ps4 moeten vervangen met een schijf met toch wel 4x de opslag. Want 500GB terwijl de spellen tegen de 50GB aan zitten is natuurlijk veel en veel te klein om volledig digitaal te gaan.. Ik heb nu al installs moeten verwijderen om ruimte te maken en we zijn nog geen jaar onderweg deze gen

    Daarnaast is de prijs in verhouding ook nog niet laag genoeg om het nadeel van games niet meer kunnen uitlenen of inruilen te vergoeden
     
  17. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Wacht. De fysieke games moet je toch ook gewoon installeren?
     
  18. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Ja... heb maandje terug 2tb erin gegooid. Die 500 had ik nog maar 100 over en heb 5 games ofzo
     
  19. Rickk

    Rickk Active Member

    Berichten:
    1.329
    Leuk Bevonden:
    128
    Omdat:
    [​IMG]
     
    MAD 1976 vindt dit leuk.
  20. JJNL77

    JJNL77 Let's have fun

    Berichten:
    761
    Leuk Bevonden:
    12
    Fysiek, Staat super mooi in de collectie :) En disc swappen No Problem.
     

Deel Deze Pagina