1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Discussie] Vrije filosofie en levensbeschouwing

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door L.A., 24 nov 2010.

  1. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Raar?
    Dan kan het topic dicht is nog raarder 8).
     
  2. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    Ik vind 'het topic' beter klinken dan 'de topic'. ..
     
  3. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Wilde net zeggen ja.
     
  4. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Goh, wat een discussie was dat zeg. Mind is blown. Ben slapen! \o/


    :+
     
  5. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    Ik heb anders ook niet veel inbreng gehoord van jouw kant hoor.:+
     
  6. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Kwam toevallig langs bij DWDD afgelopen maandag.

    Willen jullie het weten? Kennis is macht toch? }:]
     
  7. Sliv

    Sliv The One and Only

    Berichten:
    1.327
    Leuk Bevonden:
    230
    Nee, en ik wil al helemaal niet dat mijn zorgverzekeraar erachter komt.
     
  8. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    'Topic' is Engels en betekent 'onderwerp', dus ik vind 'het topic' vrij normaal. 'De topic' klinkt werkelijk helemaal nergens naar imo.
     
  9. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Alles in je toekomst heeft hier effect op. Het is dus totale onzin...
     
  10. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    logisch
     
  11. gerowniko

    gerowniko ME3 Apologist

    Berichten:
    1.481
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou het wel willen weten. Alhoewel ik zeer waarschijnlijk door omgevingsfactoren het loodje ga leggen.:+
     
  12. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    [yt]Q95kX_EP2Nk[/yt]

    <3
     
  13. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.061
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Een boek wat ik uitgelezen heb gisteren wil mijn zorgverzekeraar denk ik graag hebben. Kunnen zo krijgen natuurlijk.

    Hoofdonderwerp was een gigantische bibliotheek met namen van mensen wanneer ze geboren zijn en wanneer ze zouden sterven, tot 2027. Daarna hield de lijst op. Een van de personages fokt een beetje met die lijst en speelt het door naar, jaja, de verzekeraars. De bibliotheek zelf heeft tientallen miljarden namen van mensen die ooit geleefd hebben vanaf het jaar 777 tot 2027. Zo staat het in het boek althans.

    Om terug te komen op het onderwerp: Het idee alleen al dat mensen zouden kunnen weten hoelang iemand precies te leven heeft of hoe oud die word is iets wat imho nooit geopenbaard zou moeten worden.
     
  14. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Ligt eraan, als het een magisch boek is waarin alle sterfdatums staan vermeld dan is het inderdaad gevoelig voor machtsmisbruik. Wanneer het een database is met medische gegevens wil ik het wel hebben. Hiermee kunnen ziekenhuizen patiënten eerder en beter behandelen aangezien al bekend is welke complicaties in het lichaam zullen optreden.
     
  15. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.061
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Je tweede punt kan eigenlijks al niet door het eerste punt. Het zijn juist die machtsmisbruikers die het voor ziekenhuizen achterhouden om bijvoorbeeld te berekenen wanneer een oorlog, aardbeving of andere ramp plaatsvind. Dat is ook het hele thema van Boek der Doden, van Glenn Cooper, zoals het boek heet. Gevolg is dat het in Area 51 ligt opgeslagen en ook daar heeft de schrijver een kink in de kabel die de Aliengelovers de das om doet imo. Hij blijft focussen op die bibliotheek met namen.

    Het idee hoe die namen honderden jaren in de bibliotheek al die tijd opgeschreven hebben kunnen worden, volgens het verhaal uit het boek, is helemaal te gruwelijk.

    Het is gewoon mijn overtuiging dat de machtsmisbruikers waar we het zo net over hadden dingen achterhouden die zelfs de komende 200 jaar nog niet geopenbaard kunnen worden vanwege de gevoeligheid.

    Een hoge pief in de V.S. zei dat ooit eens over de geheimen van zijn land.

    Op Kreta zeiden een aantal lokale bewoners tegen me dat het allemaal bij een systeem hoort, religieus en niet religieus tergelijkertijd.

    Doet me gelijk goed dat die Grieken nog niet alles van hun filosofische verleden hebben verloren.
     
  16. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Ik heb het in het 2de gedeelte ook niet over dat toverboek van je.

    Ik bedoel dat ziekenhuizen patiënten zullen onderzoeken hoe hun gezondheid er in de toekomst zal verlopen. Als het op deze manier wordt toegepast zal ik het alleen maar toejuichen.
     
  17. Seh

    Seh Guest

    Het mindere aan dit hele ding is dat het hoogst waarschijnlijk niet alleen voor dat doel gebruikt gaat worden. Tevens snap ik niet waarom ziekenhuizen dat zouden willen, om het maar even bot te zeggen, zij moeten ook winst draaien en zoveel mogelijk geld verdienen. ;) Een extra afspraakje hier en een extra kuurtje daar heeft voor de ziekenhuizen als instanties denk ik de voorkeur, jammer genoeg.
     
  18. Sognare

    Sognare Active Member

    Berichten:
    1.096
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet zeker of dit de juiste thread is maar ik gooi het hier maar neer. Soms lig ik wel is wakker en probeer ik na te denken over van alles en nog wat. Zo ook over tijd met het verleden, heden en toekomst.

    Stelling: 'Tijd is geen vooruitbewegend iets maar slecht een attribuut dat een indicatie geeft over de volgorde van gebeurtenissen.'

    1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

    Ik denk dus dat je slechts kunt stellen dat 6 voor 7 en na 5 komt. Echter kun je niet zeggen dat 5 het verleden is, 6 het heden en 7 de toekomst.

    Is dit een vreemde gedachte?
     
  19. carmeloxbox86

    carmeloxbox86 New Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Interessante gedachte! Het concept tijd is verzonnen door de mens, inderdaad om gebeurtenissen (die komen of zijn geweest) bij te houden. Het is geen 'levend element', dus kan het ook niet bewegen. Ben het dus eens met je stelling!
     
  20. Ron76

    Ron76 GT: Ron D Core

    Berichten:
    2.435
    Leuk Bevonden:
    144

    Het enige vreemde hieraan is dat je er een stelling van maakt, het is namelijk een feit. ;)


    Sent from Yas Marina driving A Ariel Atom.
     
    Laatst bewerkt: 31 jan 2014

Deel Deze Pagina