1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Divinity II: Ego Draconis / Dragon Knight Saga

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 6 nov 2010.

  1. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Lol, waar is die stoere openingsthread van je nou gebleven? Onduidelijk hoor, in zo'n spoilertag. :+

    EDIT: maar om even door te gaan op de moeilijkheidsgraad. Misschien heb ik nu geluk omdat ik zo'n goed boog heb gekocht, maar ik blaas redelijk snel door de tegenstanders heen tot nu toe. Heb net de Lovis tower gehad en ben nu de kaart daaromheen aan het verkennen. Ik heb zelf het gevoel dat er veel meer imposante equipment wordt aangeboden in de stores. Ik heb nu al verschillende pieces van set items verzameld (werkt hetzelfde als in diablo 2).... nog nooit tegengekomen in het origineel, of had ik daar weer pech mee met random loot? De items die in de shops worden aangeboden zijn echt geweldig. Heb mijn karakter sowieso al meerdere ringen met skill up gekocht voor wisdom en mindreading. Meer exp en goedkope mindreads (alleen als het iets oplevert) ftw!

    Ik vorder nu wel, maar op dit moment speel ik ook nog de nieuwe Castlevania. Daar was ik al eerder mee gestart, dus die krijgt voorrang. Maar het zal niet aan DKS liggen. Top RPG. :)
     
    Laatst bewerkt: 8 nov 2010
  2. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.030
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Hij zet het alleen maar weer terug als je naaktfoto's van Hermelien stuurt. :+

    On topic: Game even aan de kant gelegd. Moet weer ff concentreren en deze week, op vrijdagochtend na, ben ik verder vrij om ook Two Worlds II te testen. Moet vannacht nog ff COD kopen en vergeet natuurlijk ook niet om ff verder te geraken met New Vegas.
     
  3. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Lutser. :+

    Was vergeten de spoiler te verwijderen. En met verwijderen bedoel ik helemaal verwijderen. :cool: Geen geklaag meer, jullie zijn grote jongens en weten best snelle manieren om te scrollen. ;)

    Begin iig weer wat zin te krijgen in de game. Dat krijg je als je zo een startpost in elkaar moet zetten van Yellow. :p
     
  4. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.030
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Alles voor jouw moppie. :+
     
  5. Mongoose Marvin

    Mongoose Marvin Active Member

    Berichten:
    149
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik speel deze op de pc, dus ik heb Dragon Knight Saga al.
    Het is een tijdje geleden dat ik het origineel heb gespeeld, maar het lijkt toch of die grafische update een heel groot verschil maakt.
    Zo was ik niet tevreden over de graphics in het origineel, maar daar heb ik nu echt geen last meer van.
     
  6. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Op de xbox had ik vaak dat wanneer ik laadde na een game over het geluid het niet meer deed. Mocht iemand dat tegenkomen: door met RS even in pauze te gaan komt het geluid weer terug.
     
  7. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.030
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Ik ben het inderdaad al tegengekomen, maar vreselijk veel last heb ik er niet van.
     
  8. Cliff

    Cliff Active Member

    Berichten:
    1.196
    Leuk Bevonden:
    127
    Is hij al uit? Zo ja? Dan ga ik hem morgen kopen!
     
  9. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.030
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Dat is die al een tijdje. :+
     
  10. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, sinds vrijdag de 5e november ;)

    Ik heb hem vandaag gekocht :) ... maar kan jammer genoeg deze avond nog niet spelen ... maar er komt een lang weekend aanzetten _O_
     
  11. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik zag de game bij Saturn voor 38 euro,maar ik heb het niet meegenomen, ik kwam voor Black Ops omdat ie zo mooi goedkoop was en ik wil eerst voor een andere RPG gaan ;)
     
  12. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.030
    Leuk Bevonden:
    4.698
    38 is ook veel te veel hoor. ;)
     
  13. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Ik had dat in het begin echt telkens wanneer ik laadde, maar wonderbaarlijk genoeg kom ik het nu nog zelden tegen.
     
  14. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.030
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Bij dat eerste gebied, waar je die witte ogen krijgt, daar had ik het ook alweer. Voor de rest gewoon telkens als de game berekeningen moest maken, maar meestal nooit langer dan een paar seconden.
     
  15. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Bij mij is het over sinds ik in bandit camp ben geweest ongeveer, maar waarom weet ik niet. Ik ben nu level 14 en ik heb net die Maxos Temple geklaard :p
     
  16. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Grappig, mijn karakter is level 13 en ik ben nu ook in de Maxos Temple. Continue teveel spullen in mijn rugzak. Ik wil gewoon niks weggooien totdat ik die battletower heb veroverd.

    Maar de bandit camp heb ik dus overgeslagen... komt daarna wel. :D

    Dit is zoooo'n lekker RPG. Ik weet niet wat er allemaal is veranderd in de DKS versie, maar het voelt bijna als een andere RPG aan vergeleken met de originele DivII.

    EDIT: still on the fence? Don't.

    http://www.examiner.com/pc-game-in-national/divinity-ii-the-dragon-knight-saga-review-review
     
    Laatst bewerkt: 9 nov 2010
  17. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Ik zit ook de hele tijd vol, maar heb een hoop shit maar gewoon verkocht. Ik moet even kijken hoe ik die skill points ga gebruiken, heb tot nu toe alleen mijn lockipicking gepimpt, heb iets van 15 skill points over :D

    Die Bandit Camp moet je niet meteen veroveren, dan zijn daar namelijk nog wat extra quests te doen ;) Ik vind het ook een heel groot verschil. Heb dat vorige deel maar kort gedaan, maar wist me helemaal niet te pakken. DKS daarentegen!

    Ik pakte er ff zo'n filmpje bij omdat ik iets niet kon vinden, kreeg ik dus de oude Ego Draconis versie. Ziet er niet uit vergeleken met DKS!
     
  18. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Het origineel was al een dijk van een RPG ... ik ben benieuwd naar de veranderingen ...
     
  19. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.030
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Ik schat dat de game voor ongeveer 60% werkelijk verbeterd is ten opzichte van het origineel. De mate waarin is weer een ander verhaal. Ik voel de verbeteringen wel, maar bekende problemen zijn ook nog steeds aanwezig. Het geld is die wel waard, maar zou nog wel kunnen begrijpen als mensen twijfelen.
     
  20. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Over welke problemen hebben we het dan? Buiten de wat zwakkere geluidseffecten en soms lege gebieden (grote oppervlakte) kan ik zo weinig noemen. Het budget is lager, dus dat de graphics en animaties dan niet kunnen meten met Dragon Age (om maar een big budget titel te noemen) lijkt me minder relevant.
     

Deel Deze Pagina