1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Divinity II: Ego Draconis / Dragon Knight Saga

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 6 nov 2010.

  1. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedoelen jullie dat je met je DII Ego Draconis (NIET remastered versie!!) karakter niet kan verder spelen in FoV? Dat klopt wel.... maar je kan wel met de Remastered verder in FoV (de DKS dus)... Wat betreft de PC versie weet ik het niet zeker, ik speel op de Xbox... Met mijn oude savegames(Xbox) van Ego Draconis kan ik ook niets meer doen in de DKS ;)
     
  2. allstyles

    allstyles Active Member

    Berichten:
    1.270
    Leuk Bevonden:
    213
    yup dat bedoelen we :):
     
  3. Cliff

    Cliff Active Member

    Berichten:
    1.196
    Leuk Bevonden:
    127
    Hoor net van mijn vriendin dat ze deze mee heeft genomen uit de stad, en ik had vanmiddag ook al risen besteld... Keuzes dus... Welke mag i eerst doen na tw2
     
  4. allstyles

    allstyles Active Member

    Berichten:
    1.270
    Leuk Bevonden:
    213
    save the best till last, DKS vind ik 1 vd beste RPG's die er te krijgen is op console.
     
  5. Cliff

    Cliff Active Member

    Berichten:
    1.196
    Leuk Bevonden:
    127
    Lastig dus haha. Ik ga denk van allebij de proloog spelen en kijk dan wel met welke ik verder ga. Ze lijken me allebij heel goed. En hoorde dus dat dit ook wel een weapon/gear game is ^^ met veel keus? Haha
     
  6. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0
    Risen heeft niet echt en proloog vind ik .... wel een beetje uitleg via NPC's in het begin, maar niet storend .. je wordt al snel aan je lot overgelaten, tof vind ik!

    DKS heeft een kort tutorial gebied (Farglow) waar ook enkele dingen te ontdekken zijn, dus niet overhaast spelen zou ik zeggen ... vooral genieten ! ;)

    Ik zou beginnen met Risen en daarna de DKS als mooie afsluiter ... en tegen die tijd komt er vast weer een nieuwe RPG uit :+ ...
    Of als je een gamer bent die veel tijd nodig heeft (zoals ik!) om 1 RPG uit te spelen, dan kan je ook eerst de DKS spelen en daarna Risen en wie weet komt tegen die tijd dat je Risen uit hebt de nieuwe Risen II uit? (maar nu nog geen mogelijjke releasedatum bekend, allé, toch niet meteen kunnen vinden!)
    BigKabuto heeft ook een mogelijke knappe game vernoemd:
    Kingdoms of Amalur Reckoning (zou uitkomen Fall 2011).

    Heb je ook nog Diabolo III (Action RPG met Isometric view!)
     
    Laatst bewerkt: 19 nov 2010
  7. Cliff

    Cliff Active Member

    Berichten:
    1.196
    Leuk Bevonden:
    127
    Edit: verkeerde topic
     
    Laatst bewerkt: 19 nov 2010
  8. Cliff

    Cliff Active Member

    Berichten:
    1.196
    Leuk Bevonden:
    127
    Ik vroeg me af, in tw2 is een archer nagenoeg onspeelbaar. Is er in div2 wel een goede mogelijkheid om een archer/ranged character te spelen? Zit er een goede fp view in?
     
  9. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, ik vind het heel leuk zelfs om in dit spel een Ranger te spelen! Toch hou ik altijd enkele melee combat wapens bij de hand en ook investeer ik in magic spell skills!

    @Yellow:
    wat je eerder schreef over leveling-up: ik probeer het momenteel op "Casual" en als ik een level stijg krijg ik géén 12 statpunten en 3 skillpunten hoor! (Xbox) Gewoon zoals bij alle andere moeilijkheidsgraden 4 statpunten en 1 skillpunt. ;)
     
  10. Cliff

    Cliff Active Member

    Berichten:
    1.196
    Leuk Bevonden:
    127
    Oké ik heb dus vanmiddag een kleine start gemaakt. Maar ik kon er (nog) niet echt inkomen. De controls voelen een beetje chiep aan, en de graphics....

    Ook begint het zomaar. Als ik het begin goed begrijp. Ik probeerde een draak te doden en dat lukte niet. Toen kwam er een dragon Slayer en die redde mij. En vervolgens heb ik een opleiding tot draken Slayer gedaan?

    Ik ga na tw2 wel even verder kijken. En denk dat ik er gewoon een Bertje in moet rollen als het ware :).
     
  11. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.030
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Ik heb ze wel degelijk gehad hoor en ik speel ook op de Xbox 360. ;)
     
  12. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hierover een vraag gesteld op het forum van Larian en die zeggen toch dat dit niet kan! Max 4 statpunten per level en 1 skillpunt op elk niveau moeilijkheidsgraad!

    Ben je héél zeker? Want wat wel zou kunnen is dat je op niveau "casual" minder XP nodig hebt per level (?) en dat je daardoor het kunt voorhebben dat je bijvoorbeeld meer dan 1 level in één keer bent gestegen (zo ben ik gestegen van 1 naar 3 in één klap door een quest op te lossen!).

    Ofwel heb jij een soort "bug" Yellow? Ik heb deze in ieder geval niet, gelukkig.
     
    Laatst bewerkt: 24 nov 2010
  13. Cliff

    Cliff Active Member

    Berichten:
    1.196
    Leuk Bevonden:
    127
    Kan iemand misshien antwoord geven op
    Mijn vraag van hierboven en mij een beetje gerust stellen.
     
  14. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0
    Heel wat gamers moeten inderdaad een "beetje in Divinity II inrollen" ... en vinden dat de game wat traag op gang komt.
    Ik persoonlijk vind dit niet het geval. Ik vind Divnity II van begin tot einde magnifieke game en heb ook geen probleem met de controls (wél als ik bijvoorbeeld voordien lange tijd een andere rpg op de xbox heb gespeeld en de controls van DIE game gewoon ben geworden!!) en zeker niet met de graphics! Die vond ik in de originele Ego Draconis al oké en nu vind ik de graphics helemaal oké !! :)

    Begin wat te exploren en NPC's aan te spreken en quests aanvaarden en wat mindreaden kan zeker nooit kwaad. En natuurlijk Goblins te verslaan e.d. :D
    En geniet van deze game en de muziek en humor !

    Voor mij heeft deze rpg veel toffe dingen, ook al heeft Risen en andere rpg's zéker ook weer hun eigen sterke kanten. 't Is maar wat JIJ waarderen kan in een rpg !! ;)
     
    Laatst bewerkt: 24 nov 2010
  15. Cliff

    Cliff Active Member

    Berichten:
    1.196
    Leuk Bevonden:
    127
    Kijk dat klinkt al beter! I ga me voor de redt laten verrassen dan :).
     
  16. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Divinity II is echt een DIJK van een RPG, veel vrijheid, niet aan het handje meegenomen, uitdagend, etc!
     
  17. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.030
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Laat ik zo zeggen dat toen ik nog maar koud in het tweede gebied was, na het gesprek met de commandant daar, in de barracks, ik level 4 was. Bij het originele spel hooguit level 2/3 en dat scheelt dus toch het een en ander.

    de DKS versie is toch een stuk makkelijker dan het origineel.
    Bovendien ook geen 1 en 99 achievements, maar dat terzijde. :+
     
  18. Cliff

    Cliff Active Member

    Berichten:
    1.196
    Leuk Bevonden:
    127
    Ok.. Ik ben om! Heb vanmiddag iets verder gespeeld en naar dat eerst dorp geweest en mijn eerste mobs gekilled wat een dope spel is dit zeg ^^. top sfeer etc. I'm in love. Nu ga ik echt tw2 uitspelen en dan gelijk hier mee verder!
     
  19. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik ga deze denk ik na het uitspelen van TWII halen, of ik haal eerst Fallout: NV, ik weet het nog niet. Zijn er gameplay videos te vinden van DKS op 360?


    Net deze review gelezen, damn....klinkt wel echt heel goed zeg, ook over de moeilijkheidsgraad en hoeveel ie verbeterd is. Weet wel zeker dat ik deze uiteindelijk moet gaan halen. Misschien wel voor Fallout nog.


    http://xbox-360.nowgamer.com/reviews/xbox-360/9561/divinity-ii-the-dragon-knight-saga?o=1#listing

    http://www.guardian.co.uk/technology/gamesblog/2010/nov/22/divinity-2-dragon-knight-saga-review

    Al denkt XGN's review er weer heel anders over, ah well.
     
    Laatst bewerkt: 25 nov 2010
  20. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
    Heb hem gister besteld bij gamedumper dus hopelijk komt ie morgenochtend vroeg binnen, want ben lekker de hele dag vrij :) al moet ik wat kleine dingen doen.

    Hoop alleen dat me xbox hem nog wel handled, niet dat ie telkens vast loopt of het geluid het niet doet. Maarja zie het wel nu eerst nog even Naruto verder spelen :) maar kan nu al niet kiezen wat voor soort type dragonslayer ik ga maken.
     

Deel Deze Pagina