1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Divinity II: Ego Draconis / Dragon Knight Saga

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 6 nov 2010.

  1. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.032
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Klopt, die heb je later ook in de Maxos Temple. ;)
     
  2. Cliff

    Cliff Active Member

    Berichten:
    1.196
    Leuk Bevonden:
    127
    Gevonden! Leventje 11 nu en net in die toren geweest in broken valley. Ben gewoon allerlij quests aan het doen en aan het kijken naar de omgeving. Top sfeer in dit spel en ook leuke quests. Alleen het quest systeem is vrij on duidelijk. Weet helemaal niet waar ik heen moet etc :)
     
  3. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
    Had het door thanks!

    Vind het ook erg vermakelijk het spel, heerlijk om van alles te ontdekken. Mindreaden gebruik ik eigenlijk bijna niet, kom vanzelf wel achter best veel dingen waar je anders met mindread achter kwam, door een sleutel of iets net te vinden.

    Maar lvl 5 nu en weer even verder spelen, vriendin zit lekker thuis, geen school dus even genieten nu :)
     
  4. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Welke vinden jullie beter, TW II of DKS? Wil een nieuwe rpg waar ik een tijd vooruit mee kan namelijk.
     
  5. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Ik heb de originele divII al uitgespeeld en ben nu redelijk ver met TWII. Ik vind de laatste de betere van twee sterken! Net wat meer 'tinkering' mogelijkheden, wapens en armor craften en upgraden, gems, alchemy, zeer gaaf magic systeem. Veel om te looten, groot oppervlakte, grafisch net wat mooier (imho), en nog meer van die dingetjes...

    Beide zullen je niet teleurstellen. DKS is al erg goedkoop te krijgen (30€), dus wellicht moet dat de doorslag geven ?
     
  6. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor de DKS geeft men 60 uur gameplay time op! Dat is niets overdreven geloof ik ... Ik ben wel 100 uren bezig geweesst om enkel Ego Draconis te spelen en de DKS heeft ook nog Flames of Vengeance erbij (add-on, zit inclusief bij de DKS voor een low budget!)

    TW II is ook groot en heeft ook een Multi Player gedeelte (wat de DKS niet heeft), maar ik heb (nog) geen idee hoeveel tijd je hierin kan bezig zijn (SP gedeelte!), maar volgens de dev's van TW II (als je alle mogelijke quests doet enz ...) zo'n 100 gameplay-uren?

    EDIT: ik zou zeggen, als je budget het toelaat, koop ze allebei :p en je bent lange tijd zoet !!!
     
    Laatst bewerkt: 29 nov 2010
  7. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
    Nou moet zeggen heerlijk RPG zo, heb wel ongeveer alle sidequests gedaan denk in het begin deel, misschien wel een paar gemist maar wil ook nog wel met ander soort character nog een keer spelen. Nu lvl 9 dus hopelijk houd ik het even vol in het nieuwe gebied zo, nog een vraag als ik het goed begrijp is de magic damage op je wapen beinvloed bij intelligence, schaf nu alleen maar gewone aan omdat ik volledig STR. gericht ben.
     
  8. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Klopt. Ik heb ook een puur STR build gemaakt en die is erg sterk ...
     
  9. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
    Van mij word nog veel sterker ;)
     
  10. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Ik vind dat DKS veel meer RPG mogelijkheden heeft. De opties in deze game zijn zo groot. Waar kun je bijvoorbeeld in een draak veranderen of de gedachten van NPC lezen? TWII is gewoon een heel goede RPG, maar DKS gaat voor mij (tot nu toe) qua diepgang nog een stukje verder.
     
  11. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    En kun je in DKS zeilen, paardrijden? En zo uitgebreid je gear tweaken? 3 Item sets hebben en on the fly switchen? Zo'n lekker combat systeem? Zoveel dungeons? Zoveel loot? Leuke lock pick minigame ? De mogelijkheid om locks te trashen ? Assasinations?

    Kortom, zeker niet MEER mogelijkheden, maar andere.
     
  12. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    In ieder geval wel hotswappen tussen wapens. Altijd belangrijk. :)

    Zoveel dungeons: weet ik niet. Zoveel loot: ik vind het er interessanter uit zien (heeft ook weer met UI te maken). Graphics zijn zeker mooier in TWII, maar de UI is veel VEEL lelelijker.
     
  13. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.032
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Zou ik niet te hard roepen. De UI in Two Worlds II is meer wennen, maar dat hoeft nier perse lelijker te zijn. Het blijft uiteindelijk een mening.
     
  14. Cliff

    Cliff Active Member

    Berichten:
    1.196
    Leuk Bevonden:
    127
    Ik heb vanmiddag ook het eerste gebied helemaal gedaan denk ik. Hen alleen de mq nu nog maar in het 2e gebied heb ik al weer een hoop nieuwe quests gehad en gedaan. Ben nu zelf level 14 maar ik kan het spel maar niet neerleggen :eek:...
     
  15. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Ja dat klopt. Dit is helemaal mijn mening. Ik vind het geheel minder duidelijk, ondanks de grotere iconen. Vooral de informatie vind ik heel summier.
     
  16. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
    Duidelijk dat beide games top zijn, en zie niet in waarom we ze zouden moeten vergelijken, gewoon beiden spelen. Heb zelf divinity gekocht omdat ie maar 30eu was en ik de kans van dat die goed zou werken op me xbox beter dan die van Two Worlds, al wanneer ik nieuwe xbox heb ook zeker two worlds II ga kopen voor hopelijk een lager prijsje ;)
     
  17. Mongoose Marvin

    Mongoose Marvin Active Member

    Berichten:
    149
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt, andere mogelijkheden.
    Ik vind het jammer dat je in TWII zo weinig gespreksopties hebt, terwijl je in DKS zelfs gedachten kan lezen.
    Maar TWII heeft weer zijn eigen leuke dingetjes die je in DKS weer niet tegenkomt.
    Dus het is niet echt te vergelijken, in elk geval heb je in beide games veel mogelijkheden.
     
  18. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.032
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Net zoiets als die talloze, belachelijke van games op zowel de Xbox 360 als de PS3. Ik kan me doodergeren aan ieder die zich daarvoor leent.

    Game doe je met je hart en met je ziel, niet met dom vergelijken debiel.

    Even een Yellow rijmpje. :+
     
  19. Mongoose Marvin

    Mongoose Marvin Active Member

    Berichten:
    149
    Leuk Bevonden:
    0
    Heel mooi rijmpje! Die moet ik onthouden.
     
  20. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik hou ook niet van dat steeds vergelijken !
    Ik ben zelfs nu erg blij dat de DKS en TW II NET zo'n verschillende RPG elemeten in zich dragen ! zo geeft dit een leuke afwisseling :) !

    Ik zou het rijmpje anders verwoorden :D :
    Gamen doe je met hart en ziel, dus doe daarover niet zo debiel ;)
     

Deel Deze Pagina