1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Divinity: Original Sin Enhanced Edition

Discussie in 'Games' gestart door Gakkie, 2 nov 2015.

  1. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.031
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Fucking nice, dan bestel ik hem maar even. :thumbs:
     
  2. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Je moet de uitgang hebben met die open poort, vlakbij de graveyard iirc.

    Ik ben inmiddels weer een stukje verder en lvl 5 geworden. Dit begint echt mijn GOTY te worden zo, wat een heerlijke cRPG.
     
    Smok3y vindt dit leuk.
  3. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.031
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Hoe groot is de installatie van de game? Ik kan hem misschien nog net kwijt op mijn HDD.
     
  4. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Handige map:

    [​IMG]
     
    MAD 1976 en Zifnap vinden dit leuk.
  5. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Het is overigens wel mogelijk monsters met een hoger level te bevechten, maar dan wordt het wel tricky. Ik zou zeggen dat t/m +1 level het goed te doen is, maar daarboven hangt het af van de situatie (party setup, type en aantal tegenstanders, omgeving etc.).

    Dus de vuurtoren tackelen (level 6 gebied volgens kaartje) op level 5 is uitdagend, maar haalbaar wanneer je alles uit de kast haalt. Laat geen item ongemoeid! Geld heb je straks genoeg.

    EDIT: En er valt *veel* te jatten in dit spel. Vooral schilderijen, die je in allerlei huizen kunt vinden, brengen veel op. Mijn dief had een vaste handelaar in het centrum van Cyseal (markt), waar hij alle antiek gejatte spullen verkocht. Goudmijntje.
     
  6. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Ja die vuurtoren ging op lvl 4 prima, maar die secret cave daaronder kom ik niet eens in de buurt..... (klote ''mijnenveld'' daaro)
    Ben zelf net klaar met
    de 2 gevechten in die kamers met 4 elementen pilaren...

    In ieder geval aan te raden om vaak Quick Save te gebruiken, na elk gevecht even doen is wel slim!
     
  7. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.031
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Eerste dungeon direct na het begin van het verhaal ingegaan, vlak voor het eerste dorpje/stadje. Er was daar een quest, maar ging daar best snel dood door valstrikken. Is dit normaal, omdat het misschien een hoger level gebied is? Jammer dat ik ook maar begin met slechts 1 HP potion.
     
  8. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Dat is de optionele tutorial dungeon. ;)
     
  9. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.031
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Ik vind hem best kut, met die traps en dergelijke. Controls van de game zijn ook behoorlijk pittig. Een stuk pittiger dan ik had verwacht. Heb je tips voor die tutorial dungeon?
     
  10. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    ....das de tutorial dungeon....dat moet je toch wel kunnen?:confused:

    Tips, tja wat is je party setup?

    Over het algemeen is het handig als iemand een punt in perception heeft, die spot traps easy....en die kun je uitschakelen door er een crate op te gooien. Een rogue kan ze dismantlen.

    Een punt in het praten met dieren is ook handig...en leuk.:+
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  11. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.649
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Kon het niet laten en aan een second playthrough begonnen. Doe ik anders nooit maar EE heeft een hoop verbeteringen en Tactician mode sounds awesome :)
     
  12. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Wat algemene tips voor combat zijn in ieder geval dat je een hoop hebt aan consumables. Denk aan grenades, oil barrels, scrolls, etc.
    Maak gebruik van de elementen, dus bijvoorbeeld regen en elektriciteit of olie en vuur.

    Wat is je party setup?
     
  13. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.031
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Twee rogues, misschien toch maar een mage doen? :+

    Ik speel wel op zijn makkelijkst, gewoon voor de ervaring.
     
  14. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Het is zeker aan te raden om 1 van je hoofdkarakters een mage te maken ja.
    Je komt al snel 2 companions tegen waarvan eentje een Water/IJs mage is, dus een Vuur/Aarde mage als hoofdkarakter kan slim zijn. (heb ik zelf iig wel)
     
  15. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.031
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Mooi, begin ik gewoon overnieuw, bedankt! :thumbs:
     
  16. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Ben nu bezig om
    Evelyn
    te verslaan maar dat is nog knap lastig zeg...

    Tot nu toe het moeilijkste gevecht in het spel!
     
  17. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Tis zowieso pittig....vijanden re-spawnen niet, dus effe een leveltje grinden zit er niet in...
     
  18. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Ik ga vanavond maar eens wat extra spul craften (charming arrows, static cloud arrows, tremor grenades e.d.) voordat ik weer naar dat gevecht toe ga.
     
  19. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Welke boss is dat ook alweer? Wat doet hij/zij/het? Wanneer je mij iets meer context geeft kan ik je wellicht tips geven.
     
  20. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Evelyn, in haar geheime cave. Murdery Mystery quest. Probleem is dat ze een stuk of 6 minions summoned die allen vrij sterk zijn. Er zitten ook 2 minions bij die je kunt laten ontploffen (vuurhonden ofzo) maar die doen te weinig schade terwijl die archers van haar met 1 pijl de helft van mijn HP eraf halen. Ik krijg haar dus niet dood voor mijn party dood is... Heb later geprobeerd haar te teleporten met Jahan, bovenop de trap zodat de minions een paar turns nodig zouden hebben om me te bereiken maar ook dan lukt het niet....
     

Deel Deze Pagina