1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Divinity: Original Sin Enhanced Edition

Discussie in 'Games' gestart door Gakkie, 2 nov 2015.

  1. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Wat algemene tips:

    Heb je al summons geprobeerd? Ook al winnen ze misschien geen gevecht voor je, het zijn in ieder geval meatshields. Wanneer je olie in de fik laat vliegen (fireball o.a.), zorgt de rook ervoor dat line of sight wordt gebroken. Geldt voor jou... maar ook voor de tegenstanders. Handig wanneer je veel ranged characters tegen hebt. Laat ze maar door het vuur rennen. Een fire elemental wordt trouwens genezen in vuur... ;)

    EDIT: de laatste combo geldt voor elke element. Dus een wind elemental werkt goed met een vloer die onder stroom staat (bliksem op een waterpoel), een earth elemental heeft geen last van poison en een ice elemental heeft geen last van een bevroren omgeving.
     
  2. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Ik heb een spin om te summonen maar die is vaak in 1-2 turns dood.
    Olie in de fik laten vliegen doe ik altijd wel ja, maar in dit geval schiet het niet echt op omdat een deel van de minions juist healen door vuur. :p

    Ik ga proberen te cheesen, las dat als je het gevecht triggert door een knockdown ofzo op
    Evelyn
    te doen ze de kans niet krijgt om te summonen.
    En zonder al die minions scheelt een slok op een borrel schat ik zo in. :)
     
  3. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Ik begon gevechten altijd met een fikse backstab. Wanneer je een rogue hebt, probeer die dan voor het gevecht ergens in de rug van de boss te positioneren. Met invisibility of goede stealth moet dat lukken.
     
  4. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Heb ik niet maar het is me gisteravond gelukt! :)

    Charm arrow om een wizard van haar te turnen, olie gedropt en vuur gebruikt tegen de minions die daar niet tegen kunnen en uiteindelijk de baas geteleport naar mijn locatie met Jahan zodat mijn tank haar uiteindelijk kapot kon maken...
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  5. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Echt zonde dat deze game zo is ondergesneeuwd door andere releases...
    Beste RPG op consoles dit jaar!
     
  6. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Damn echt zo goed? Vond de vorige Divinity games altijd erg goed, maar nu tussen alle grote releases... nog altijd met The Witcher 3 bezig.
     
  7. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Ja, dat is ie zeker. Waarom speelt iedereen eigenlijk *nu* Fallout 4? Die game moet eerst nog een half jaar gepatched worden. ;)
     
  8. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Vind ik wel ja. Diepe turnbased combat, 100.000 opties/skills/items/quests/personages etc., humor.... Alleen het verhaal is misschien wat cliché tot nu toe maar verder kan ik me geen minpunt bedenken.

    En het is niet helemaal eerlijk omdat de game eigenlijk uit 2014 komt maar ik ben welgeteld 0 bugs tegengekomen in 15 uur speeltijd, ook dat is toch wel een pluspunt!

    En oh ja, in tegenstelling tot de meeste RPGs tegenwoordig wordt hier niet je hand continu vastgehouden, je zal toch echt zelf moeten exploren en experimenteren met items. (of google gebruiken natuurlijk...)
    Dat vind ik zelf wel verfrissend na bv. The Witcher 3.
     
  9. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    @Zifnap lol goede ja, ik wacht nog wel even met Fallout 4. Genoeg andere games voor mezelf.

    @PBateman dat handje vasthouden kan ik me vaak aan ergeren in games vol waypoints, alle belangrijke dingen lichten op, NPC's die precies zeggen wat je doet
     
  10. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Klopt, dat is wel eens lekker....maar een beetje meer lief zijn in het begin was wel wat fijner vind ik.:+

    Het niet re-spawnen van vijanden maakt grinden onmogelijk, maar dat wil dus wel zeggen dat je ook in het begin eigenlijk meteen tegen sterke vijanden staat...en na een aantal pogingen zet ik de game uit.

    Zo tussendoor een extra leveltje pikken zou toch wel lekker zijn in dit spel, dat al pittig genoeg is.

    Ik zit nu een beetje vast....ben level 4 maar kan geen kant op omdat alles wat me naar mijn volgende missie leid, dwars door 2 (of 4) levels hogere gebieden gaat....
     
  11. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Waar ben je nu met de Murder Mystery quest dan? Als je die blijft volgen kom je uiteindelijk op lvl 6-7 uit

    En vergeet deze map niet, altijd handig:

    [​IMG]
     
  12. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Ik moet nu dus naar een lvl 6 gebied, de bovenste....2 levels boven wat ik nu ben....
     
  13. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Dan moet je wat dingen gemist hebben.

    Er zit in dat lvl 5 gebied een tunnel waarmee je makkelijk in dat lvl 6 gebied komt bijvoorbeeld, volgens mij kom je daar uit via Arhu's Experiment quest en The Twin Dungeons quest

    En kijk ook even in je quest log, er moeten ook nog wat quests zijn zonder combat in Cyseal.
     
    MAD 1976 vindt dit leuk.
  14. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Ja die experiment quest heb ik...maar kom daar niet voorbij.=(

    Die twin dungeons ben ik volgens mij wel tegengekomen, maar heb ik laten wachten omdat ik met een andere quest bezig was....en nu weet ik niet meer waar dat is. :+

    Vanaaf maar eens opzoeken in google en kijken of me dat een leveltje hoger maakt, zodat ik dat experiment wel af kan maken...zal dan ook mijn rogue effe omruilen met die ranger...rogue valt me een beetje tegen tot nu toe, die gaat me te snel dood.
     
  15. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Die Twin Dungeons quest zit in het ''lvl 5 gebied'' op de map, helemaal links daarin. (als je het ''5'' gebied als een schoen ziet zeg maar, dan zit het bij de neus :+ ) Zijn 2 luiken in de grond waarvan er eentje bij een graveyard zit met wat zombies en de andere bij die paar fire elementals daar vlak in de buurt.

    En als je er echt niet meer uitkomt dit even doorlezen :

    http://www.ign.com/wikis/divinity-original-sin/Part_2:_Starting_the_Investigation

    Is een walkthrough, hier moeten vast nog wat tips in staan voor eventuele gemiste quests.
     
  16. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Thanks!:thumbs:
     
  17. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.421
    En hoe is het hier met de Sin spelers? Mooie cijfers, toch? Jammer dat deze titel een beetje is ingesneeuwd door Fallout 4. Toch denk ik nog steeds dat dit de betere RPG tussen deze twee titels is.

    DarkZero11/23/15Review [​IMG]9 out of 10
    PSNation11/20/15Review [​IMG]9.5 out of 10
    Gaming Nexus11/17/15Review [​IMG]9 out of 10
    GameGravy11/10/15Review [​IMG]8 out of 10
    Brash Games11/09/15Review [​IMG]8 out of 10
    Digital Chumps11/09/15Review [​IMG]9.6 out of 10
    Digitally Downloaded11/05/15Review [​IMG]5 out of 5
    COGconnected11/05/15Review [​IMG]90 out of 100
    MMGN.com11/02/15Review [​IMG]9 out of 10
    Metro GameCentral10/30/15Review [​IMG]9 out of 10
     
  18. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Ik ben bij de ''Cathedral boss'' maar heb sinds donderdag niet meer gespeeld door Battlefront. :+
     
  19. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    De hoge moeilijkheidsgraad houd me toch een beetje tegen de game op te starten eerlijk gezegd...ik zet dan toch liever effe een iets makkelijkere game aan om te ontspannen.:+
     
  20. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Valt wel mee joh. Waarom speel je het niet samen met een vriend (online)? Met z'n twee is alles te tackelen.
     

Deel Deze Pagina