1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Dolby hoofdtelefoon compatible met Xbox360?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door ChaSe, 7 okt 2006.

  1. ChaSe

    ChaSe eXtreme Biker

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoj,

    Omdat mijn ouders vaak klagen over de trillingen die de bas doorgeeft op de vloer van mijn kamer ben ik van plan een hoofdtelefoon aan te schaffen. Ik zat te denken aan de Philips SBC HD 1500. Het is een Dolby Surround setje met echt 5.1 geluid. Het dan ook de bedoeling dat ik via deze hoofdtelefoon ook echt dat 5.1 geluid wil krijgen van mijn Xbox360 (die binnenkort aankomt). Alleen weet ik niet of de aansluitingen passen van de xbox op dit apparaatje..

    Wie kan me helpen?

    specs (duits) : http://www.p4c.philips.com/files/s/sbchd1500_00/sbchd1500_00_pss_deu.pdf
    [​IMG]
    Thx voor de hulp alleszins!
     
  2. tasso

    tasso de gamer

    Berichten:
    1.081
    Leuk Bevonden:
    0

    Ik heb deze koptelefoon al een tijdje en gebruik hem met al mijn consoles.
    Dus 360,xbox, cube en playstation al hebben de laatste twee niet echt dolby digital.
    Waar je op moet letten is dat je een nieuw model koopt de hd1500u deze is namelijk met een optical in en uit en ook de rest natuurlijk van de aansluitingen die erop horen.
    Als je een oud model koopt die ze misschien nog ergens op de plank hadden staan zit er geen optical op.
    Dus dat betekent geen ingang voor je optical vanaf je 360.
    Ik heb hem hier gewoon besteld bij een klein zaakje betaalde ik 15 euro meer maar ik weet wel dat ik een nieuwe krijg.
    Want hij moest hem bij philips bestellen.
    Als je deze hoofdtelefoon koopt krijg je absoluut geen spijt het geluid en zeker de bas is geweldig.
    En je zit er echt middenin geluid komt voor je gevoel echt van achteren en rondom je heen.
    Als je nog meer wilt weten of eerst wilt komen luisteren en kijken hoor ik het wel.
    Maar nogmaals het is simpel een optical kabel vanaf je 360 zo rechtstreeks je versterker in en klaar ben je.
     
  3. ChaSe

    ChaSe eXtreme Biker

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoj,

    Ik wist inderdaad niet wat et verschil was tussen de 1500 en de 1500U maar dat weet ik nu. Geeft het echt een helder mooi geluid? Heb je echt de neiging om naar de kant te kijken van waar het geluid komt?
     
  4. anto NL nius

    anto NL nius Kondition: Macht.

    Berichten:
    126
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb hem gehad, maar het is inderdaad een super headset, je hebt inderdaad het gevoel dat er iets aankomt.
    Wat nog akeliger is, aangezien je een headset op hebt, je krijgt het geluid meteen in je oren.
    Maar je kunt nu alleen niet meer je microfoon gebruiken bij live.

    Heb hem zelf niet meer, mijn headset heeft een klein ongelukje gehad, en een nieuwe voor 150 euro kopen was me net teveel.
     
  5. ChaSe

    ChaSe eXtreme Biker

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    0
    Zou ik toch mijn XBOX360 kunnen aansluiten op de 1500? (zonder de optische aansluiting dus?) scheelt behoorlijk in prijs... (150incl voor de 1500 en 300excl voor de 1500U)
     
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    kan wel ... maar dan heb je minder geluid (stereo ipv digitaal)... ik zou dus voor de u gaan
     
  7. ChaSe

    ChaSe eXtreme Biker

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand waar ik de 1500U in NL/BE kan vinden? En heeft iemand toevallig foto's van dit apparaatje en hoofdtelefoon?
     
  8. tasso

    tasso de gamer

    Berichten:
    1.081
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat je een fout maakt.
    150 voor een 1500 bestaat niet.
    Ze zijn allebei rond de 300 euro ikzelf heb er bijna 400 voor betaald.
    Maar goed die prijzen zakken na loop van tijd.
    Ik denk dat 150 euro alleen voor de hoofdtelefoon is.
    Want voor die prijs koop je een tweede hoofdtelefoon, hetzelfde als die erbij zit.
    Op het oude model zit een coaxiaal aansluiting digitaal dus, wat je dus moet kopen is een converterkastje die van optical naar coxiaal gaat.
    En die kan je weer krijgen bij bv de handyman conrad en nog meer van dat soort zaken.
    Dus zie het als volgt je stopt je optical kabel in je 360 en die gaat het converterkastje in.
    Dan komt er aan de andere kant van het kastje een coaxiaal kabel en die gaat je versterker in de 1500u dus.
    Het klinkt heel ingewikkeld maar is het echt niet.
    Dus ja ook met het oude model krijg je dolby eruit alleen wat omslachtiger.
    En je moet de reviews eens lezen op het internet met de 1500u haal je echt de beste koptelefoon in huis die er is op dolby gebied.
    Pioneer heeft er trouwens ook 1 de dir-2800c
    Die kan je voor 250 euro bij www.redcoon kopen en daar zit ook een optical op.
    Op zich een goede koptelefoon alleen niet zo goed als de philips.
    En ja creative heeft de hq-2800 ook een goede dolby hoofdtelefoon en heb je al voor rond de 100 euro met versterker alleen het batterijverbruik is belachelijk hoog om de 6 uur nieuwe batterijen erin.(oplaadbaar)
    Maar die heb ik ook nog wel voor je te koop.
    Volgens mij verkopen ze alleen nog maar de 1500u in de winkels maar dat moet je voor de zekerheid maar wel even navragen.
    Foto's heb je al gezien want het apparaat is exact hetzelfde alleen zit er een optical aan de achterkant.
    Op de philips site kan je de handleiding ghewoon dowloaden en dan zie je hoe het werkt en hoe je alles kan aansluiten.
    Heb ik ook gedaan en na een half jaar zoeken op internet naar goede reviews en eindelijk de knoop doorgehakt.
    En nog geen moment spijt gehad.
    Het kan echt niet tippen aan een dolby set je hoort echt veel meer om je heen en hoort echt elk geluidje.
    Bij condemend en zeker bij dead rising hoor je de meest bizarre geluiden die je normaal bijna niet hoort.
     
  9. ChaSe

    ChaSe eXtreme Biker

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik het dus goed begrijp gaat er niets verloren als ik via de COAX de versterker aansluit? (met dat convertorkastje?) Jammer dat deze hoofdtelefoon nergens in de winkel hangt, wil hem toch even uitproberen. _O_
     
  10. tasso

    tasso de gamer

    Berichten:
    1.081
    Leuk Bevonden:
    0
    Of er iets verloren gaat weet ik niet.
    Ik heb via headphonehifi en avforums informatie gevraagd over dit onderwerp en daar kreeg ik dit advies van mensen die ook hun 360 op deze manier hadden aangesloten.
    Het voordeel van de u is ook nog dat er dus een optical in opzit (van je 360 dus).
    En een optical uit, dus je kan op deze uitgang je dolby setje aansluiten en als je geen zin hebt in je koptelefoon dan kan je zonder snoeren omwisselen gewoon je setje gebruiken.
     
  11. Nol

    Nol Pulp Fiction

    Berichten:
    2.282
    Leuk Bevonden:
    344
    Weet iemand mogelijk waar de 1500u te koop is.
    Ik zou het geluid graag eens ervaren, maar om h'm iets goedkoper aan te schaffen, moet ik waarschijnlijk toch bij een webwinkel zijn.
     
  12. tasso

    tasso de gamer

    Berichten:
    1.081
    Leuk Bevonden:
    0
    Nol je kan altijd langskomen ik kom uit alblasserdam en dat is niet zover.
    Kan je eens luisteren.
    Er zijn maar heel weinig winkels die een demo model hebben staan
     
  13. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    Hmmm waar heb jij hem gekocht tasso .. Ik wil deze namelijk ook kopen :D
     
  14. otter

    otter Active Member

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    0
    hebbe hebbe!:9

    mijn moeder klaagt ook altijd over "die verschrikkelijke bonk" (bass)8)

    wel ff een paar vraagjes: gaat die koptelefoon na een tijdje niet irriteren? want hij kan soms wel is uren op je hoofd doorbrengen. is hij niet zwaar, en kan hij alle vormen van geluid weergeven (xbox 360, dvd speler,computer)?
    en waar kan je hem het beste kopen (de "u" dus)?
     
    Laatst bewerkt: 29 nov 2006
  15. tasso

    tasso de gamer

    Berichten:
    1.081
    Leuk Bevonden:
    0
    He die fardo ja sorry dat ik niet eerder reageerdemaar was een beetje druk vandaar.
    Ja ik heb hem in een kleine zaak gekocht iets duurder maar wel goede service.
    Ze moesten hem wel bestellen maar had hem binnen 2 dagen.
    Je kan hem op internet ook bestellen maar als je er wat mee hebt dan moet je hem opsturen en wachten.
    http://www.kieskeurig.nl/kopen/21FE80A09BA02B0BC1257186005199F6.htm
    Voor otter deze koptelefoon zit heel lekker en je voelt niet dat je hem op hebt.
    De bas in deze koptelefoon is echt heel goed em hij kan alles perfect weergeven.
    Dus van films tot je 360.
    Hij moet natuurlijk wel dolby of dts opgenomen zijn, anders maakt hij er doby headphone van.
    Is ook goed en mooi om te horen.
     
  16. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    Hmm ik zie dat de goedkoopste zaak bij mij in de buurt is (Zwaag) dan ga ik hem daar even halen! Bedankt voor de tip
     
  17. otter

    otter Active Member

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    0
    dank voor je antwoord. ik was echter vandaag in saturn (winkel in rotterdam) en daar hadden ze hem ook. ik kon geen geluid luisteren, maar heb hem ff opgezet, en ik vond hem vrij strak zitten. en helaas geen mogelijkheid om hem te verstellen, of heb ik dat over het hoofd gezien? :)
     
  18. O43 Master

    O43 Master Active Member

    Berichten:
    336
    Leuk Bevonden:
    0
    kun je de bas niet lager zetten dan?
    lijkt me zoieso irritant, met een koptelefoon en ook nog een headset eronder, of doe je geen xboxlive?
     
  19. tasso

    tasso de gamer

    Berichten:
    1.081
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kan hem gewoon verstellen.
    Maar hij zit toch niet strak ik heb zonder te verstellen echt geen problemen.
    Ik heb ook koptelefoons van senheiser en agk en die zitten met verstellen exact hetzelfde.
    Je kan de bas niet lager zetten op de koptelefoon zit een optie om de bas extra zwaar te maken als je deze uitlaat is dit gewoon een goed bas.
    Je kan wel de verschillende ruimtes kiezen dus een heel kleine ruimte of een groter zaal en daar zit een groot verschil in.
     
  20. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    weeet je misschien ook hoe duur hij daar was? Anders haal ik hem daar vandaag ff op :D
     

Deel Deze Pagina