1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Wii] Donkey Kong Country: Tropical Freeze

Discussie in 'Games' gestart door Burt Macklin, 17 jan 2014.

  1. LageTrial

    LageTrial Active Member

    Berichten:
    2.015
    Leuk Bevonden:
    17
    Net ook donkey kong maar besteld, trailers zien er toch best wel vet uit hoor! Voor 45 bij GM, mooi weer 100 puntjes extra.
     
  2. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Hij ligt hier bij de Media Markt in Zwolle al in de schappen. :)
     
  3. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Speelt iemand em al? Natuurlijk doet Bol.com weer precies morgen leveren ofzo
     
  4. arma22

    arma22 Active Member

    Berichten:
    563
    Leuk Bevonden:
    10
    Heb hem bij de GM opgehaald. Ga hem nu opstarten
     
  5. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Het lijkt er wel op, SM3DW was eigenlijk best een brute game. Als je die al niet tof vindt, dan houdt het wel een beetje op.

    Ik denk dat ze nog steeds hele vette games kunnen maken. Dat doen ze ook nog wel, alleen zijn de games niet meer mindblowing en krijgen ze de kans ook niet om dat soort games te maken door de situatie waarin de WiiU zit. Er moeten snel games op de markt worden gezet, games waarbij ze het minst risico lopen. Dat zijn dus games waarvan ze verwachten dat die het goed doen. Die games mogen (volgens hun eigen visie) ook niet te moeilijk zijn, want oma moet het ook kunnen spelen. Ze vergeten echter dat oma geen WiiU heeft en dat de enige die dat wel hebben toch echt de hardcore gamers zijn. Ze leven nog in de tijd van de Wii, gaan volledig voorbij aan hoe de gameindustrie er vandaag de dag uitziet. Online, veel games en brute graphics.

    Ze hebben gegokt op het verkeerde paard, de groep die de Wii tot een verkoopsucces (ik zeg expres verkoop, want afgezien daarvan was het geen succes, want het apparaat heeft de toekomst van Nintendo op de console markt kapot gemaakt) die bestaat namelijk niet meer. En komt ook niet meer terug. Ze kunnen geen risico nemen met het maken van een hele dure game, want het recente verleden heeft uigewezen dat het niet verkoopt. Mario Galaxy was top, maar verkocht niet zo goed als vele happiesnappie games die ze op de Wii hadden uitgebracht. Waarom zouden ze dan nog veel risico nemen? Daarbij, Nintendo moet het zelf doen, want er is verder geen support. Dus kunnen ze geen 3 jaar doen over games en achterover leunen. Het moet snel en het moet verkopen.
     
  6. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Zoals bij Country Returns ook het geval was, mis ik de helft van alle puzzelstukjes steeds xD
     
  7. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Vanmiddag een begin gemaakt. Wat een heerlijke game.
    Ik haal die puzzelstukjes ook niet allemaal in mijn eerste run hoor. ;)

    Het is me alleen nog onduidelijk wat er nu gebeurt als je L+R doet als je bijvoorbeeld Diddy Kong op je rug draagt?
     
  8. Mastat

    Mastat Active Member

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    10
    Als je balkje vol zit dan verdwijnen de vijanden van het scherm. Het is trouwens L of R, niet en.

    Ouderwets leuke uitdagende gameplay.
     
  9. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Ah, ik deed het elke keer als er niemand in de buurt was. :+
    Dat L of R alleen kan en niet samen hoeft kwam ik ook net achter.

    Eerst level boss verslagen. :cool:
     
  10. LageTrial

    LageTrial Active Member

    Berichten:
    2.015
    Leuk Bevonden:
    17
    Vandaag opgehaald en aan begonnen. Moest echt effe wennen aan de besturing! Niet zo gebruikelijk vond ik het, daarnaast is Donkey kong zelf redelijk traag en kan niet rennen :eek: en je moet altijd met hem spelen, alleen 2de speler kan een andere, wat wel jammer is.
     
  11. Rbz NL

    Rbz NL Xbox Juan XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.343
    Leuk Bevonden:
    8
    Vanmiddag ook deze maar even opgepikt bij de MM en ik had echt niet verwacht dat deze zo pittig zou zijn. Zelfs in de eerste wereld raakte ik vaak genoeg gefrustreerd als DK weer eens met z'n trage reet in een ravijn viel :+ Ik vroeg me wel af of je die letters die KONG spellen in één keer moet verzamelen, of mag het ook in verschillende runs?
     
  12. gaizka

    gaizka Ajax Kampioenen !!!

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik had het zelfde met de besturing, heb deze inmiddels aangepast. Ik 'sla nu op de grond' met de LZ en RZ ipv 'het grijpen van dingen', dat vond ik totaal niet fijn spelen bij het springen van liaan naar liaan bijvoorbeeld
     
    Laatst bewerkt: 21 feb 2014
  13. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Elke keer als ik het loading scherm in beeld krijg en de bijbehorende muziek moet ik aan het begin van All Saints - Pure Shores denken. 8)

    Tweede level boss verslagen. \o/
     
  14. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Gisteren kwam een vriend/collega langs met de game en even een tijdje gespeeld. Mooi scherp en dat fur effect van Donkey ziet er echt mooi uit. Leuke kleurrijke levels met hilarische vijanden zoals gewoonlijk en dat zwemmen is ook echt vet. Verder lijkt hij veel op de vorige, maar dat had ik ook wel verwacht. Hoe tof dit allemaal ook is...ik wil een 3D DK zien met dit soort graphics : (

    Maaaar de game is wel echt gaaf. Hele toffe muziek ook en het is gewoon echt Donkey Kong. Denk dat het in co-op nog leuker zal zijn dan singleplayer. Deze haal ik zeker nog wel.
     
    Laatst bewerkt: 22 feb 2014
  15. LageTrial

    LageTrial Active Member

    Berichten:
    2.015
    Leuk Bevonden:
    17
    Nee heb vaak genoeg mis gesprongen bij een liaan :+ Kan je dit gewoon bij opties aanpassen?
     
  16. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Ik heb nog lang niet genoeg gespeeld om een oordeel te kunnen vellen, maar wat me opviel is dat je niet kunt switchen tussen characters. Dat vind ik persoonlijk erg jammer. In de SNES versies was dat heerlijk, ieder personage had z'n eigen speelstijl. Daarnaast heb ik nog niet kunnen rennen? Dat vind ik ook een tikkeltje vreemd. Maar de rest ziet er fantastisch uit, kan niet anders zeggen. Vandaag of morgen eens samen spelen met m'n vriendin. Veel zin in!
     
  17. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Dat gaat toch niet gebeuren, door de reden die Cyrax op de vorige pagina al aangaf. Ze hebben de tijd niet voor hele grote projecten, omdat Nintendo zelf met een steady stroom aan games moet komen. 3rd party hebben ze niet. Dus ze maken alleen games die in één of twee jaar in elkaar gedraaid kunnen worden. Je ziet dus een hoop 2D platform games. Een 3D Donkey Kong zoals Donkey Kong 64 kost te veel tijd en te veel geld. Dat zie ik ze alleen proberen met een Zelda, voor de rest niet. Daarom zal ik ook nooit een WiiU kopen, want je gaat nooit meer de games krijgen die je eigenlijk wilt zien. Bijna alles is 2D (Yoshi, Mario, DK, Kirby etc.). Een vervolg op Starfox Adventures lijkt me fantastisch, maar dat gaat toch nooit gebeuren.
     
  18. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Helaas heb je helemaal gelijk man. Dat is inderdaad veel eerder de echte reden, dan dat mensen geen interesse meer hebben in een 3D platformer. Sony zou mij zo blij maken met een nieuwe Jak & Daxter he, maar ook dat zie ik echt niet meer gebeuren. Ze hadden van alles in gedachte voor een vierde deel en toch kwam uiteindelijk The last of us.
     
  19. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Jak and Daxter zie ik wel gebeuren hoor, maar niet van Naughty Dog. Een andere studio zou die best kunnen maken, net zoals gebeurd is met Sly Raccoon. Sony heeft genoeg studio's om dit werkelijkheid te laten worden. Nintendo heeft verhoudingsgewijs vrij weinig studio's. Zelfs één van hun best studio's, Retro, laten ze aan 2D Donkey Kong spellen werken. Terwijl die studio een fantastische cv heeft met de Metroid Prime serie. En als zelfs die studio aan 2D spellen werkt, dan zie ik het somber in.
     
  20. plazz

    plazz Active Member

    Berichten:
    1.325
    Leuk Bevonden:
    8
    Jezus wat een gruwelijke game! Ben nu bij de boss van wereld 2.


    Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
     

Deel Deze Pagina