1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Educatie] Het Coursera/EDX topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door jordo, 7 jan 2013.

  1. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Al geruime tijd ben hier een groot fan van, dus vandaar dit topic, als blijkt dat er geen animo voor het onderwerp is, of jullie vinden dat het bij het 'School & Opleidingen topic' hoort, geen probleem.



    [gb]Coursera & edX[/gb]
    [​IMG]

    Wat zijn Coursera en edX?

    Coursera en EDX zijn een verzameling topuniversiteiten en hogescholen die projecten zijn gestart om goedkoop en vaak zelfs gratis [top]onderwijs beschikbaar te stellen via internet. De cursussen die beschikbaar worden gesteld worden door hoogwaardige docenten gegeven en vaak zelfs de top docenten binnen een bepaald vakgebied. De cursussen zijn academisch van aard, en om een certificaat ondertekend door de betreffende docent te verkrijgen dienen net zoals de uni deadlines te worden gehaald, proefwerken moeten worden gehaald en zullen er soms ook verslagen moeten worden ingeleverd die worden nagekeken.

    Totnogtoe kunnen nog geen officiële diploma's worden gehaald, alleen ondertekende certificaten, al is de inhoud van veel cursussen identiek aan de inhoud van de cursussen op de instellingen zelf. Vergis je bij aanmelding echter niet, bij de cursus die ik volg kan de docent zien of je de betreffende colleges heb bekeken en moet ik huiswerk insturen, per week moet je echt serieus tijd maken om de cursus te volgen. De aard van de cursussen is wel veelal technisch (math, physical & earth sciences, computer science), aangezien veel van de universiteiten natuurlijk zelf ook technisch zijn, maar er zijn ook andere cursussen over filosofie en geschiedenis. Dus kijk vooral rond of er iets van jou interesse opstaat.

    Enkele van de universiteiten die meedoen:

    MIT
    Harverd
    Princeton
    Georgia Tech
    Stanford
    etc.


    Websites:
    https://www.coursera.org/
    https://www.edx.org

    Om meteen te kijken of er een cursus bijzit die jij leuk vind kan je hieronder klikken:

    https://www.edx.org/courses
    https://www.coursera.org//courses



    Ikzelf ben hier dus al lange tijd fan van, ik doe op dit moment een cursus Calculus en het is dus echt precies een cursus van de uni. Je krijgt toegang tot een universiteitsnetwerk waar lessen op worden gezet, je huiswerk, readers, en ander leesmateriaal kan vinden. Je werk wordt nagekeken, en je kan gewoon vragen stellen aan docenten die vaak binnen 24 uur antwoorden. Al met al een erg tof initiatief dat op dit moment eigenlijk vooral bekend is onder de tweakers aangezien veel goede pittige programmeer cursussen worden aangeboden, het is dus iets dat ik graag bekender maak aangezien het nog niet heel erg veel bekendheid geniet.

    Hebben andere mensen hier op het forum ervaring met Coursera of edX? Wat vinden jullie ervan?
     
    Laatst bewerkt: 7 jan 2013
  2. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    http://ocw.tudelft.nl/

    Kan je ook toevoegen. Beetje hetzelfde principe minus het nakijken van het werk, etc.

    Edit: Dit is inderdaad veel uitgebreider, my bad. Wel nice, heb er alleen geen tijd voor. :mad:
     
  3. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
    Had er nog niet eerder over gehoord maar moet zeggen dat dit me wel zeer interesseert, ga even door kijken wat voor courses er worden aangeboden, en kan waarschijnlijk best wel wat mede studenten helpen die nog wat vrije punten moeten verdienen.
     
  4. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Volgens mij kun je er geen officiële uni punten mee verdienen maar dat weet ik niet zeker. Maar hoe vet is het om een cursus van MIT op je CV te hebben ondertekend door een van de bobo's in een of ander vakgebied 8)
     
  5. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    627
    Interessant. Totaal niet in mijn vakgebied, maar altijd al nieuwsgierig geweest.
     
  6. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    Kost dat?
     
  7. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
    Gratis, ten minste de aantal waar ik me voor ingeschreven heb wel, geen betalende tegen gekomen.
     
  8. LBJ6

    LBJ6 Active Member

    Berichten:
    869
    Leuk Bevonden:
    3
    Damn dit is wel vet. Zelf helaas geen tijd voor om te doen, anders had ik het wellicht wel gedaan.
     
  9. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Dit is wel erg tof zeg. Was al fan van Udemy, maar dit is veel uitgebreider. Ga er van de week eens één uitproberen.
     
  10. Reuj

    Reuj Awake

    Berichten:
    1.664
    Leuk Bevonden:
    0
    Enrolled voor Social Network Analysis :)
     
  11. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.583
    Lijkt me wel heel interessant, maar ik denk dat mijn Engels te ver onder niveau is om alles te begrijpen. (Maar ga 't denk ik wel proberen ^^)
     
  12. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    627
    Goede uitdaging om dat te verbeteren! ;)
     
  13. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    222
    Hmm interessant. Ik heb al een aantal cursussen gevonden die ik wil volgen :)
     
  14. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    Awesome! Ik ga hier ook eens naar kijken

    edit: Ingeschreven voor Game Theory bij Coursera en Challenges of Global Poverty bij EdX. Game Theory heb ik vorig blok gevolgd in mijn eigen master, maar heb de toets niet gemaakt. Die moet ik nu in juli, dus hoop dat dit me vooruit kan helpen (colleges waren niet fantastisch, berwacht dat deze beter zijn). Challenges of Global Poverty heb ik ook al deels gehad, maar ik wil wel graag een certificaat van Esther Duflo en Abhijit Banerjee :+
     
    Laatst bewerkt: 8 jan 2013
  15. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    627
    Heb me trouwens ingeschreven voor Justice.
     
  16. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    Game Theory begon toevallig eergisteren, dus dat komt mooi uit. Niet dat ik het niet al druk had, maar toch :+ Elke week opgaven moeten maken is wel relaxt, dan doe ik het tenminste.
     
  17. Ch®is

    Ch®is '

    Berichten:
    1.190
    Leuk Bevonden:
    70
    Als ik straks klaar ben met stagelopen ga ik eens kijken of het mogelijk is om zo'n cursus te volgen als keuzevak. Ik krijg liever ECT hiervoor dan dat ik weer zo'n belachelijk vak als 'Belggen met ontroerend goed' mag gaan doen.

    Bedankt voor de tip Jordo!
     
  18. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    Wat een heerlijk gebruik van digitale mogelijkheden trouwens.. Deden ze daar bij ons maar meer mee. Bij ons komen colleges nog niet eens online te staan :emo:
     
  19. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    CATEGORIES (20)

    Biology & Life Sciences
    Computer Science: Artificial Intelligence, Robotics, Vision
    Computer Science: Systems, Security, Networking
    Economics & Finance
    Electrical and Materials Engineering
    Health and Society & Medical Ethics
    Information, Technology, and Design
    Mathematics
    Music, Film, and Audio Engineering
    Social Sciences

    Business & Management
    Computer Science: Programming & Software Engineering
    Computer Science: Theory
    Education
    Food and Nutrition
    Humanities
    Law
    Medicine
    Physical & Earth Sciences
    Statistics, Data Analysis, and Scientific Computing

    eeeh wat is jouw vakgebied?
     
  20. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    Hoe kan dit gratis zijn?
     

Deel Deze Pagina