1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Facebook koopt Oculus Rift voor 2 miljard dollar

Discussie in 'Algemeen' gestart door Kevf, 26 mrt 2014.

  1. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.657
    Leuk Bevonden:
    4.773
    [​IMG]

    It's coming :eek:
     
  2. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Voor de rijke Westerse samenleving denk ik wel. Iedereen heeft een mobiel, internet, tv etc en straks ook een vr-set.
     
  3. Conscience

    Conscience Mr. Fahrenheit

    Berichten:
    2.406
    Leuk Bevonden:
    54
    Ik vind dit toch wel tof klinken. Meekijken met een tenniswedstrijd alsof je je in de tribune bevindt en je hoofd meebeweegt met de bal.
     
  4. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.657
    Leuk Bevonden:
    4.773
    Ik kan niet wachten :cool:
     
  5. DiaLogical

    DiaLogical 3 red lights

    Berichten:
    2.175
    Leuk Bevonden:
    2
    precies het is gewoon een investering. ze zien de rift als iets van de toekomst en zien hoe populair in korte tijd is geworden wat begon als een kickstarter projectje
    Je kan het ook positief zien, oculus heeft nu veel meer geld om in hun product te investeren..en als dat dan inhoud dat je naast gamen met de rift ook met je vrienden in een facebook versie van home kan rondlopen..prima toch
     
  6. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.454
    Leuk Bevonden:
    858
    Ik zie het probleem er niet van in hoor. Ze hebben meerdere bedrijven gekocht de laatste tijd en daar hebben ze verder ook niet aan getornd. Vind het een slimme zet van FB die duidelijk Google achterna wilt en zich wilt mengen in alle delen van de samenleving met verscheidene applicaties.

    Ik juich het niet toe, maar gelijk roepen hoe zonde het is en dat OR gelijk wordt afgeschreven vind ik wel erg kortzichtig.
     
  7. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Omdat menig persoon Facebook niet vertrouwt en iets als OR dan ook niet in de handen van FB wil zien. Ze hebben belachelijk veel geld, maar dat is niet evenredig met de kwaliteit van de diensten die ze leveren (Google ook overigens). Investeren, ok, overnemen ben ik ook niet zo happy mee. Kan zijn dat er niets veranderd en het een goede boost is voor OR, maar toch, blijf je sceptisch over de toekomst hierdoor.
     
  8. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
  9. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Nog niet.
    Maar misschien gebeurt het ook nooit.

    Maar meestal als bedrijven andere bedrijven overnemen, gaan ze toch dingen veranderen....
     
  10. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.004
    Leuk Bevonden:
    9.565
    Lekker hypothetisch.
    Bedrijven kunnen dingen ook veranderen zonder dat ze worden overgenomen. 8)
     
  11. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    OR was eerst dus bedrijf gericht op games & gamers met een grote enthousiaste community erachter die zich helemaal focusste op het brengen van een zo goed mogelijke VR ervaring, nu zal het steeds meer richting geld, geld & nog veel meer geld verdienen gaan met die gedachte op de achtergrond en als dekmantel.

    In het contract staan er verschillende regels opgesteld staan over hoeveel Facebook met het bedrijf mag bemoeien maar die zijn meestal per jaar basis of totdat bepaalde persoon aan het stuur zitten...

    Dit is hoe dan ook slecht voor ons, het zal zeker heel wat meer deuren openen maar uiteindelijk wil Facebook toch geld er aan verdienen en dat zal niet alleen met verkoop van jouw leven zijn maar zeer waarschijnlijk ook met advertenties.

    Dus in 2015 volgen en analyzeren ze je niet alleen in je echte level maar ook als je er juist wilt ontsnappen in VR.

    Wat een kut tijd leven we toch ook eigenlijk in... :emo:
     
  12. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Tuurlijk, maar daarin blijft de visie van het bedrijf gelijk; met een overname krijg je een andere visie...en dus uiteindelijk altijd veranderingen.

    Het doet me verder ook weinig, maar ik wil alleen maar zeggen dat het nu nog te kort geleden is om te zeggen dat doordat ze WhatsApp hebben overgenomen en er daar nog niets veranderd is, dat ze dat niet alsnog kunnen (!!) gaan doen....en dus ook zo met de OR.

    VR doet mij op dit moment nog helemaal niks.
    Wordt er niet warm of koud van.
    Ja, het kán allemaal vet worden, maar wil niet zeggen dat het dat ook gaat worden. Daarvoor is het ook allemaal nog veel te vroeg.
     
  13. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Mojang heeft in ieder geval hun Minecraft versie voor OR gecancelled ahha
     
  14. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.004
    Leuk Bevonden:
    9.565
    Ik snap wat je probeert te zeggen, en het klopt ook wel dat bedrijven vaak dingen veranderen na overnames. Maar als er 1 bedrijf is wat na grote overnames (Instagram, Whatsapp) feitelijk helemaal niets veranderd, dan is het Facebook wel.

    Ik ben ook geen Facebook fan ofzo, en speel een beetje advocaat voor de duivel, maar iedereen lijkt er vanuit te gaan dat Facebook het duivelse bedrijf is uit Silicon Valley wat onze levens gaat beheersen, terwijl niets daar op duidt.


    :emo:

    Wat een ontzettend zure reactie zeg, wees eens wat positiever.
    Daarnaast zit het ook stamensvol met allerlei zinloze aannames over Facebook dat advertenties verkoopt etc...
     
  15. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.454
    Leuk Bevonden:
    858
    Wat een primeur op Xboxworld! Vandaag is de dag dat ik het helemaal eens ben met een post van Tyrant!
     
  16. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Serieus ja, aannemen dat een bedrijf dat iets van 85% van de omzet uit advertenties haalt dit in de toekomst ook gaat doen met bedrijven dat het voor een gigantische bult geld heeft gekocht is zinloos?

    Sowieso man, Facebook verkoopt al je data en gedrag. Wil je dit echt in achterhoofd terwijl je probeert te genieten van je VR wereld?
     
  17. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.454
    Leuk Bevonden:
    858
    Ach nu heb je bij games ook al sluik reclame. Is het zo erg dat STEL Facebook gaat sluikreclame in bepaalde VR games stoppen, ze ook nog eens toegespitst zijn op jouw surfgedrag? Ik zie nog steeds het probleem niet.

    Rest is een beetje doemdenken.

    1. Je hoeft de games waarbij FB een vinger in de pap gaat krijgen niet te kopen.
    2. OR is echt wel groot genoeg om games uitgegeven te krijgen die niet met dit soort manieren van reclamemaken willen werken. Zelfs wanneer FB de eigenaar is van OR.
     
  18. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.004
    Leuk Bevonden:
    9.565
    De kracht van Facebook (de site zelf) is dat mensen er moeilijk afscheid van kunnen nemen omdat er blijkbaar iets is waardoor mensen graag Facebook preferen boven andere sites.

    De reden is simpel, we Facebooken omdat al onze vrienden het ook doen. We Whatsappen omdat onze vrienden ook Whatsapp hebben. Dat is de reden dat Hyves kapot is gegaan en dat Telegram geen succes is geworden.

    Dat essentiële voordeel heeft de OR niet. Als het product kut is, stappen we gewoon massaal over naar Sony of MS (of die je data wel beschermen is een andere vraag). Het is dan vrij ridicuul om te denken dat Facebook geld wil verdienen met de OR door middel van advertenties te verkopen. Daar zit simpelweg helemaal niemand op te wachten en zou gewoon commerciële zelfmoord betekenen.


    Dus voorlopig vermoed ik dat Facebook deze aankoop heeft gedaan omdat men gewoon verwacht dat virtual reality een essentieel iets wordt in de toekomst. Mocht VR inderdaad big business worden heb je als early adapter een voorsprong op de concurrenten en zo een verdienmodel an sich.

    Instagram en Snapchat hebben ze gekocht voor de data en de controle van online communicatie. Daar zal dus evenmin adverteren het belangrijkste onderdeel worden. Daar is data het geld waard.

    Ik mag dan hopen dat je niet al mijn posts leest, want ik zit vol waarheden. 8)
     
    Laatst bewerkt: 26 mrt 2014
  19. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Ik denk dat Facebook wel een VR bril wilt hebben dan die iedereen gebruikt hoor ;) zoals je zegt ligt daar de kracht van whatsapp en facebook op dit moment, waarom zou dat dan bij VR anders zijn?

    Volgens mij gaan we over 15 jaar niet meer naar de bios in het echt, maar nodig je gewoon vrienden uit om de bril op te zetten en net doen alsof je in de bios bent 8)
     
  20. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.004
    Leuk Bevonden:
    9.565
    Als Facebook een VR bril gaat releasen waar ze jou advertenties laten zien en je data doorverkopen, ga ik naar de concurrent hoor 8). En aan de reacties hier te lezen doen dat wel meerderen.

    Het nadeel is dat Facebook een hogere uitstapdrempel heeft, gezien de 1 miljard actieve gebruikers.
     

Deel Deze Pagina