1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Facebook neemt Whatsapp over (voor 19 miljard dollar)

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Kevf, 20 feb 2014.

  1. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Ik ga snel een alternatief app maken voor Whatsapp :+
     
  2. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Whatsflappy

    Kan je ondertussen flappy bird spelen tijdens het appen!
     
  3. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Ik begrijp ze wel. Je wilt natuurlijk niet dat de hele communicatie in handen is van slechts 1 bedrijf.
     
  4. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.006
    Leuk Bevonden:
    9.569
    NSA bedoel je?

    En dan nog, iedereen met een Facebook profiel die zeikt over privacy neem ik niet serieus.
     
  5. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Wat is het alternatief dan? Facebook blijft nog altijd het makkelijkste middel om contact te houden met mensen buiten je omgeving. Facebook is een monopolie.
     
  6. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Mja, nou staat Facebook ook niet bekend om hun goede apps. Heeft ook tergend lang geduurd eer de app eindelijk beetje bug-free was. In dat opzicht zie ik niet snel updates in Whatsapp komen.

    ---

    Denk dat er verder vrij weinig veranderd. Nu zie je mensen even massaal overstappen. Maar als iedereen op tich andere diensten overstapt, is het nog maar de vraag welke echt goed gaat doorzetten, zodat je met 1 app iedereen kunt benaderen. En hoe lang het dan duurt voordat een bedrijf het overneemt, omdat het succesvol is.

    Moet zeggen dat ik in eerste instantie ook niet happy met het bericht was, maar goed, Google vertrouw ik dan evenmin.
     
  7. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Ik kan iig niet wachten om mijn whatsapp status te updaten en kijken hoeveel likes ik krijg.
     
  8. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.475
    Leuk Bevonden:
    8.453
    Facebook is gewoon kut. :cool:
    Daarom dus. :+
     
  9. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Doe je dit nou om te provoceren ofzo? Ik vind het een bijzonder logische reactie (actie = -reactie) FB is vaak erg slecht in het nieuws geweest en er zijn zat mensen die of van FB zijn afgestapt of zoals Lastpak FB zien als een noodzakelijk kwaad. Dus op het moment dat Whatsapp ook onder FB komt te vallen ga je de alternatieven eens bekijken.

    Daarnaast vraag ik mij af of je Telegram wel kent. Ik ken de messenger nog maar sinds vandaag maar als je de site bekijkt hebben ze een hele andere insteek dan FB dat heeft: security (encryptie, zelfvernietiging van berichten) en privacy schrijven ze hoog aan.

    https://telegram.org

    Ik heb al maanden geen Facebook meer en het zou mij echt een zorg zijn. Ik hou contact met mensen via Whatsapp en eventueel mail. Enige wat ik wel een beetje mis zijn nieuwe evenementen in Groningen en een paar vrienden die soms echt tof nieuws op FB zetten. Maar om met mensen in contact te blijven zijn er genoeg alternatieven.
     
  10. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Telegram is trouwens een Russisch product :9 Gemaakt door Nikolai en Pavel Durov, die ook verantwoordelijk zijn voor VK, het Russische Facebook.

    Geeft me eerlijk gezegd ook niet echt een lekker gevoel :+
     
  11. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Waarom willen mensen überhaupt overstappen naar wat anders? Die paniek is hilarisch 8)

    /Edit: En vervolgens natuurlijk wel gewoon gebruik blijven maken van Facebook zelf...
     
    Laatst bewerkt: 20 feb 2014
  12. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Ey ik ben helemaal geen feesboeker ja :mad:

    Heb wel een account aangezien ik vroeger battlepunks wou spelen. :lol: Heb iets van 300 mensen in mijn lijst die ik alleen toegevoegd heb voor extra punten.
     
  13. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    überhaupt sociale media :emo:
     
  14. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    wij hebben voor het werk een eigen XMPP servertje voor onze eigen chat client, die ook gewoon met allemaal gratis clients zoals Trillian te gebruiken is

    zoiets lijkt mij eigenlijk voor mn vriendengroep ook wel wat

    dan voeg je gewoon van al je 'circles' een account toe in je client en je bent alsnog met iedereen verbonden

    je hebt alleen de data volledig in eigen hand

    het word tijd dat er een alternatief komt waarbij de data niet in handen van 1 partij ligt, een soort peer-to-peer social media zeg maar :+
     
  15. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.432
    Leuk Bevonden:
    17.525
    Het is toch triest dat 99% van het volk loopt te zeiken over de privacy van fb en nu de overname van whatsapp door fb dat ze gaan overstappen ditdat bladiebla, maar ondertussen nog vol lopen te facebooken en te whatsappen? En uberhaubt dergelijke berichten te tonen juist op fb en/of whatsapp. Dat is toch ironie ten top.
     
  16. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.006
    Leuk Bevonden:
    9.569
    Koop
    Met alle respect maar ik weet ook dat je in Delfzijl bent, je een zoontje hebt van een vrouw waarmee je niet meer samen bent en de namen van je kind en vader. Dus was is privacy?

    Ik vind veel mensen nogal hypocriet als het om privacy gaat. Ze willen niks kwijt, maar willen bv wel specifieke voordelen van databases. Zelfde verhaal met Facebook.
     
    Laatst bewerkt: 20 feb 2014
  17. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Ik denk dat wat Kevf probeert te zeggen is dat FB steeds meer info vergaart, op meerdere manieren. En de vraag is wat ze ermee doen of nog beter.... gaan doen!

    Je hebt ook WhatsApp gebruikers die geen Facebook hebben, die niet hun hebben en houden delen op een medium waarbij alles om "sharen" en liken" gaat of leuk, kijk wie ik allemaal ken!

    Het feit dat jij als gebruiker van zegmaar FB, Instagram en evt WhatsApp ervoor zorgt dat FB zoveel informatie van je krijgt is enigsinds wel is een gedachtengang waard vind je niet?

    Tuurlijk zeggen ze, geen reclame de eerste paar jaar, of geen integratie tussen FB en WhatsApp, maar waar ligt het verdienmodel dan?

    FB wilt geld verdienen en dan we weten allemaal heus wel hoe ze dat gaan doen....

    Google douwt ook allea door je strot, voornamelijk dat kotsend Google+, tegenwoordig bij elke zakelijk "ontmoeting" kan je de persoon wel op LinkedIn vinden en meestal ook op Facebook.... Vind persoonlijk deze ontwikkeling zorgwekkend en doe er ook bewust niet aan mee.

    Wie mij op het internet opzoekt, krijgt geen enkele hit. Geen Facebook, geen LinkedIn, geen schoolbank, nergens staat mijn echte naam....

    Het is goed zo. Ik bel, mail en spreek af en stuur een fysiek verjaardagskaartje.

    Vind het zo belachelijk hoe sommige mensen die ik ken zeggen "Die is jarig. Ja dat weet ik, heb hem gefeliciteerd op Facebook! "

    Wtf? Dus iemand die je kent heb je alleen maar gefeliciteerd via Facebook? Hoe focking lui en gedistantieerd kan je zijn? Dat is de ontwikkeling die ik persoonlijk erg vind.
     
    Laatst bewerkt: 20 feb 2014
  18. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.006
    Leuk Bevonden:
    9.569
    Ja maar als ik zeg dat Facebook data verzameld en al die andere bedrijven dat ook gewoon doen, ik het opeens provoceren. Snap ik ook niet wat de gedachte achter die opmerking is. Alsof het nu opeens veilig(er) is om via een andere app dan WhatsApp te chatten ofzo?
     
  19. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Dat snap ik dan ook weer niet.... Al jaren heb je Android apps die van alles van je telefoon kunnen uitlezen en onder ogen zien.

    Praktisch iedere developer, bedrijf doet het ja, verzamelen van data, maar het word pas "eng" en met "eng" bedoel ik niet eng, maar lichtelijk zorgwekkend als al die data via diverse media en apps getrechterd worden naar 1 en hetzelfde bedrijf, namelijk het alsmaar "expanding" FB.
     
    Laatst bewerkt: 20 feb 2014
  20. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.006
    Leuk Bevonden:
    9.569
    Oja want als verschillende bedrijven al je data hebben is het niet zo erg als 1 bedrijf alles heeft.

    Het verschil is miniem.
     

Deel Deze Pagina