1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] FIFA 18

Discussie in 'Games' gestart door Hybrid, 5 jun 2017.

  1. Suleyman

    Suleyman Active Member

    Berichten:
    396
    Leuk Bevonden:
    32
    Dat kan wel zo zijn, maar fifa is toch altijd bezig met het verbeteren en dat merk je aan alles. Bij pro niet, elk jaar licentie problemen dan hebben ze oranje met namen en dan opeens niet. De gameplay verpesten ze ook met die rare corners. Ik ben altijd pes player geweest maar hun zijn vanaf pes 6 nooit meer hetzelfde.
     
    Bidle vindt dit leuk.
  2. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Licenties is puur een geldkwestie en heeft totaal niets te maken met de kwaliteit van een game!
     
  3. Miem

    Miem Up The Boro

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    3
    Klopt daar kunnen ze niets aan doen en dat zegt ook niets over de kwaliteit van de game maar voor de ervaring is het wel iets minder.
     
    Bidle vindt dit leuk.
  4. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Bullshit imo. Het heeft niets te maken met de kwaliteit van gameplay, maar heeft alles te maken met de kwaliteit van een game. Pro Evo speelt altijd wel oké, wat anders dan FIFA, ieder z'n voorkeur, maar heeft ieder jaar (net als FIFA) ook grote blunders/bugs die de gameplay verminderen. Als die gameplay al verpest wordt door bugs, rare keepers, etc, blijft er bar weinig over bij PES. De graphics zijn qua gezichten geweldig en echt véél beter dan bij FIFA, maar de bewegings animaties, neppe soepel- en snelheid, gifgroene gras, foeilelijke en kinderlijke menu's horen ook onder graphics en die vind ik al jaren vies tegenvallen. Ik ben en blijf FIFA fan, maar dan wel met manual controls voor eigen controle ipv computer gestuurd.
     
  5. Suleyman

    Suleyman Active Member

    Berichten:
    396
    Leuk Bevonden:
    32
    Voor jou niet. Ik vind dat zeer belangrijk.
     
  6. Bidle

    Bidle Bidle

    Berichten:
    3.686
    Leuk Bevonden:
    355
    Het is idd maar wat je onder kwaliteit verstaat.

    Voor mij is het iig erg belangrijk, omdat ik gewoon graag met de juiste namen speel. Verder vroeger veel PES gespeeld en een keer de overstap gemaakt naar FIFA en tot nu toe niet de behoefte gehad om terug te gaan. Op beide spellen zal het nodige aan te merken zijn, waarschijnlijk daarom ook dat ze goed naast elkaar kunnen bestaan.

    Ik heb iig weer zin in de volgende FIFA en ben alvast aan het voorbereiden op het afscheid van mijn achterlijke FUT-Team van dit jaar,.... altijd een vervelend moment. ;-)
     
  7. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Als je het zo bekijkt zijn beide games eigenlijk maar flut spellen die te weinig vooruitgang boeken door de jaren heen, en inderdaad vaak onnodige zaken aanpassen wat alleen maar negatief uitpakt voor de gameplay.

    Uiteindelijk bepaal ik altijd aan de hand van de demo's welke titel ik koop en heb ongeveer evenveel delen van FIFA als van PES in de kast staan. Een heel enkele keer heb ik beide gekocht in hetzelfde jaar, maar dat doe ik nu niet meer omdat ik bij footy's toch alleen nog maar af en toe een 'quickmatch' speel tegen de AI. De tijden dat ik met vrienden op de bank avonden lang voetbalspellen zat te spelen lijken helaas voorbij. (via internet kan niet tippen aan de ervaring wanneer je naast elkaar op de bank zit)

    Licenties zijn voor mij inderdaad niet echt belangrijk al gooi ik bij PES vaak wel een optionfile eroverheen. Kleine moeite.

    De menu's van Konami zijn inderdaad verschrikkelijk, al ben ik het met die andere punten niet helemaal eens. Gifgroene gras nog nooit ervaren op mijn beeldschermen, speelsnelheid kan men zelf aanpassen en de animaties vond ik meestal wel acceptabel. De manier waarop spelers tegen elkaar botsen en als slapstick figuren vallen in FIFA is ook ronduit lachwekkend en totaal niet realistisch. :lol: Beide games hebben dus plus en minpunten, nog steeds helaas.

    Dit jaar neig ik wel al bij voorbaat meer naar PES, eindelijk een 'up-2-date' engine voor de PC versie (beweerd men) en bij die game ligt toch nog altijd meer de nadruk op pure gameplay in plaats van allerlei randzaken zoals in FIFA. FUT heb ik bijvoorbeeld een jaar gespeeld, maar zit daar nu echt niet meer op te wachten... (Master Leugeau PES ook helemaal klaar mee, super saai die shit)
     
  8. Suleyman

    Suleyman Active Member

    Berichten:
    396
    Leuk Bevonden:
    32
    Het feit dat je een spel moet aanpassen die je nieuw koopt en ook nog voor 60/70 euro zegt wel genoeg denk ik.
     
  9. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Mjah, EA heeft gewoon met een shitload aan geld die licenties opgekocht, zodat ze niet meer puur op gameplay hoeven te leunen.

    Die licenties is dus een groot gemis bij PES, maar gelukkig dus op te lossen middels Option Files. Niet ideaal, maar zodra je het eenmaal gedaan hebt is het verder prima.
     
    Zumpelvelder vindt dit leuk.
  10. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Weet je wat EA altijd verbetert? Het audiovisuele aspect (al is die ook nog steeds niet super) en de manier waarop ze wedstrijden presenteren. Neem het stretchen van de namen en rugnummers op de shirts, het donkere veld in de hoeken bij avondwedstrijden, etc.

    Een ding dat zo belangrijk is, maar sinds 2009 niet is gefixt is de AI. Die is echt lachwekkend. Als je met de wat grotere clubs speelt valt het nog wel mee, maar speel je tegen een Eredivisie ploegje, dan lopen spelers veel te lang met een bal, draaien en kappen ze teveel en wordt alleen maar gedacht aan aanvallen. Kan de bal simpel terug op de keeper? Nee kappen en draaien en uiteindelijk een pass naar voren.

    Aangezien ik offline speel, is FIFA t/m 17 voor mij gewoon niet te spelen. De impact engine is ook al jaren waardeloos. Daar moeten ze hun tijd aan besteden, maar nee. Alle effort gaat naar FUT (en geef ze eens ongelijk).

    PES is bij lange na niet perfect, maar bootst het spelletje toch echt beter na. Dat is gewoon een feit. Als zowel EA als Konami geen licenties en alleen een exhibition mode zouden hebben, zou iedereen voor PES gaan, dat weet ik zeker. Dan zouden ze de wat minder cleane menu's voor lief nemen.
     
    Zumpelvelder vindt dit leuk.
  11. MightyMikeDX

    MightyMikeDX MightyMikeDX

    Berichten:
    415
    Leuk Bevonden:
    237
    Ik heb ff een vraagje die misschien meerdere mensen wel hebben: Wanneer gaat eigenlijk het PES gejank ophouden in dit topic? :whistle:
     
    Bidle, Siemenn, Miem en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    We mogen het spelletje toch wel een beetje bekritiseren of niet? Daar is een forum voor.
     
    rubenpol007 vindt dit leuk.
  13. Suleyman

    Suleyman Active Member

    Berichten:
    396
    Leuk Bevonden:
    32
    Dat is jou mening. Ik vind fifa 17 de beste voetbalgame die er is.
     
  14. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Dat mag, maar dan ben je 1 van de weinigen. Na FIFA14 is het qua gameplay helaas toch een beetje achteruit gegaan.
     
    rubenpol007 vindt dit leuk.
  15. Lijpe Mocro

    Lijpe Mocro Active Member

    Berichten:
    5.998
    Leuk Bevonden:
    839
    Wanneer demo?
     
  16. NullMicrobe6099

    NullMicrobe6099 Active Member

    Berichten:
    197
    Leuk Bevonden:
    39
    Wie speelt er tegenwoordig nog demo's dan
     
  17. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Wat is er mis met het spelen van demo's?

    Zeker die van FIFA en PES kijk ik elk jaar opnieuw hartstochtelijk naar uit! :D
     
  18. Lijpe Mocro

    Lijpe Mocro Active Member

    Berichten:
    5.998
    Leuk Bevonden:
    839
    Whut :/ Iedereen die ik ken speelt de demo's van Fifa voordat het spel uitkomt
     
    Dranx, Zumpelvelder en MightyMikeDX vinden dit leuk.
  19. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Haha inderdaad, even kijken hoe het speelt, vrij normaal lijkt me.
     
  20. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Twee filmpjes van de beta. Wel weer donker hoor....



     
    Laatst bewerkt: 21 aug 2017

Deel Deze Pagina