1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Sticky [Film] Algemeen [Deel 30]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Fiasco, 9 nov 2013.

  1. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik ook! Gisteren gezien in IMAX en dat was het waard. Ik zie de film ook niet als summer blockbuster, maar meer als een indrukwekkende hommage. De film was ingetogen, beklemmend en in een aantal scènes ook gewoon mooi. De laatste 15 minuten waren prachtig geschoten.
     
    Zumpelvelder vindt dit leuk.
  2. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.058
    Leuk Bevonden:
    4.705
    Van de week weer eens een Nederlandse film gezien. Brideflight (Bruidsvlucht), waar prima naar te kijken viel. Had hem al eens eerder gezien, maar steeds het begin met Rutger Hauer gemist. Het enige waar ik niet tegen kan, ook omdat de acteur in kwestie het goed speelt, is die religieuze verkrachting. Dat was een heel ongemakkelijke scene, misselijkmakend zelfs. Op dat soort momenten kan ik heel kwaad worden op Godsdiensten. Voor de rest een prima film die van heden naar verleden wisselt en een boeiend verhaal vertelt, waarbij de cast erg goed gekozen is voor een Nederlandse productie. Vind het zelf Sombogaart zijn beste, zelfs nog beter dan De Tweeling. 8/10 is wel op zijn plaats.
     
  3. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Dunkirk
    Prima documentaire van Discovery Channel.
    Mooie beelden ...

    Maar de beste Nolan? Fuck no.

    6.5/10
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  4. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Maar waarom zou je bv. Batman met Dunkirk vergelijken?
     
  5. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Batman?
    Wut?

    Inception vind ik kwa originaliteit geweldig.

    Inception > TDK > Dunkirk.
    Dunkirk is geweldig geschoten maar ik mistte de impact van oorlog. Het is het net-niet. Zeker niet als je het gaat vergelijken met een film als Saving Private Ryan of een Full Metal Jacket.
     
  6. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Ik bedoel meer dat je tijdens het beoordelen van een film opeens gaat vergelijken met films van dezelfde regisseur. Ik zie het verband niet echt.
     
  7. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.058
    Leuk Bevonden:
    4.705
    Of zelfs een fucking We Were Soldiers. Heel erg Amerikaans die film, maar iedereen kent de scene die misschien wel één van de hardste in de geschiedenis van oorlogsfilms is. Ja, toen kwam de impact van die oorlog wel echt op mij over.

    Ben het verder wel met je eens. Prachtige beelden Dunkirk, maar inderdaad net niet. Muziek vond ik zelf ook te overheersend, daar het bij Interstellar allemaal perfect afgesteld was qua tonen en keuze van tonen bij scenes. Shit is ook niet met elkaar te vergelijken, maar dit is echt niet één van Nolan's betere werken. Geef mij maar Interstellar, dan Dark Knight, dan Inception misschien en dan pas Dunkirk ongeveer.

    Maar van mij mogen Nolan en Zimmer samen nog wel eens kans krijgen met een film en soundtrack over een dergelijk onderwerp.
     
  8. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Dat is de tag-line die de film krijgt vent :+

    "DE BESTE NOLAN OOIT!"
    De reclame voor de film bevat de tekst ook. Heb het hier-en-daar ook voorbij zien komen in reviews.

    Gelukkig beslis ik zelf of een film mij bevalt :+
     
  9. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Dat is natuurlijk gewoon een marketing truc.
    En ik zeg ook niet dat je niet mag beslissen, vindt het alleen vreemde manier van redeneren of je een film vet vind.
     
  10. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Omdat ik refereer naar de tagline?
    Daar beoordeel ik de film niet op. Het is, imo, niet Nolan zijn beste film. Daar heeft de tagline geen impact op.


    En nu stoppen want ik raak in de war.
     
    Yellow 13 en Tyrant vinden dit leuk.
  11. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.058
    Leuk Bevonden:
    4.705
    Ja @Tyrant , anders krijg je dit:
    [​IMG]
     
  12. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
  13. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.436
    Leuk Bevonden:
    17.528
    Dunkirk
    Fucking fantastisch
    8/10
     
    Matrix, WinterBase en Daz vinden dit leuk.
  14. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.058
    Leuk Bevonden:
    4.705
    Godver, net iets meer dan een half uur gezien van The Mummy met Tom Cruise. Schijtfilm tot nu toe, erg standaard en valt van het één in het ander. Shit met Fraser en Weisz was echt beter, beide films met hun. Waarom wordt dit thema bijna altijd zo verneukt? 8)
     
  15. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.058
    Leuk Bevonden:
    4.705
    The Mummy uitgezien. 4/10, poep van de bovenste plank.
     
  16. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.812


    Toevallig net de film gecheckt, dramatisch. Fassbender is enige boeiende aan Prometheus en Covenant bij elkaar.
     
  17. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Laatst ook gezien. Het was tsja niks bijzonders eigenlijk. Je verwacht wat meer van een Scott Alien film.
    Maar eigenlijk gebeurde er niks.
     
  18. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Nog slechter dan Ghostbusters ?
     
  19. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.058
    Leuk Bevonden:
    4.705
    Die heb ik niet gezien, maar The Mummy is zo'n dusdanige poepfilm dat mensen hem hier zeker gaan afzetten. Vooral de rol van Crowe en dan met name die plottwist is echt om te janken. Verbaasd me dat dit nog een voldoende krijgt op IMDB, wat een stel hersenloze mensen hebben daar stemrecht. 4/10 alleen omdat het begin niet geheel tergend was, maar daarna tenenkrommend slecht.

    Als je ooit eens niet goed kunt kakken omdat je teveel gegeten hebt, dan heb je die zware drol er zo uitgekakt als je deze film kijkt op de WC.
     
    MaxxRaptor vindt dit leuk.
  20. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Review van het jaar. :thumbs::lol:
     
    MaxxRaptor en Yellow 13 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina