1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 16]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Goiz, 17 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LifeLongGamer

    LifeLongGamer Used Register

    Berichten:
    276
    Leuk Bevonden:
    2
    Eindelijk Inception gezien. Lekkere wegkijk film, mooie effecten, prima akteurs.
    Ik vond de scenes met Dom Cobb's (what's in a name) vrouw af en toe scary. Goed gedaan dus.

    7/10
     
  2. mikecitybike

    mikecitybike Future Donut

    Berichten:
    447
    Leuk Bevonden:
    0
    Vond vandaag in de top250 (op #219) ineens een animatie die ik nog niet had gezien: Mary and Max (2009)
    Het zijn kleifiguurtjes en het is niet echt een animatie voor kinderen. De hele film gaat over een meisje van 8 uit Australie die penvrienden wordt met een oudere man uit New York. Het is een mooi verhaal, mooie animatie ook, beetje grauwe kleuren en een verhaal vol emotie. Maar er zitten wel zo nu en dan wel leuke stukjes in.
    7.8 / 10

    [​IMG]
     
  3. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    Geeft wel een aardig beeld over autisme. Max heeft asperger.
     
  4. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    The Time Traveler's Wife (Robert Schwentke, 2009)

    [​IMG]

    Een stel dat gaat trouwen heeft een nogal bijzondere kanttekening: de bruidegom heeft namelijk een genetische afwijking waardoor hij soms oncontroleerbaar door de tijd reist en voor het oog opgaat in het niets. Hierdoor weet hij wat zich in de toekomst af zal gaan spelen en communiceert hij ook met zijn naasten in de toekomst. Klinkt allemaal als het plot van een moderne sci-fi, maar het is door de simpele uitvoering veel meer down to earth dan je zou vermoeden. Het belangrijkste is de onderlinge relatie tussen het paar, en dat maakt het meer een romantisch drama met een vleugje fantasie.

    Je hebt van die films die je ondanks dat ze niet al te veel om het lijf hebben weten te grijpen, en dit is er voor mij duidelijk een van. Het is niet moeilijk, het is niet diepgaand, maar de magische uitstraling van vooral Rachel McAdams is voor mij wat de totale film vormgeeft. Ik heb al vaker geconcludeerd dat zij mijn droomvrouw is, en dat heeft ze wederom bevestigt. Er zijn niet veel vrouwen voor wie ik een moord zou plegen, maar voor haar.... O+ Natuurlijk maakt haar aanwezigheid ook de relatie tussen de twee hoofdrolspelers (die ander is Eric Bana trouwens) een stuk meelijwekkender, maar verder is het ook gewoon best een aardige film. Maar Rachel McAdams...pfff... Ik ben nog bezig met ontsmelten. Ik ben (weer) verliefd.
     
  5. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    McAdams _O_

    Stone
    Film over iemand (Norton) in de gevangenis die op verhoor gaat (bij De Niro) om eerder vrij te komen. Daarvoor gebruikt hij zijn vrouw (Jovovich) om De Niro te manipuleren en ervoor te zorgen om eerder vrij te komen.

    Beetje zwak allemaal, voelde eigenlijk ook niet echt boeiend aan. Edward Norton als iemand die niet 100% is heb ik nu wel duizend keer gezien. Verhaal stelde ook niet echt veel voor en werd eigenlijk ook nergens boeiend.
    5
     
  6. tricker

    tricker Semper Fi

    Berichten:
    3.343
    Leuk Bevonden:
    0
    Kijk de film nu zelf ook, ben nu op een half uur. Vind het echt super gemaakt!! Kan die manier van personage's in zo'n duistere sfeer in zo'n soort omgeving wel waarderen. Verder komt het inderdaad erg grauw over tot nu toe en zit het beide tegen. En toch krijg je het gevoel dat er licht is in die donkere wereld. Ben erg benieuwd!
     
  7. mikecitybike

    mikecitybike Future Donut

    Berichten:
    447
    Leuk Bevonden:
    0
    Okuribito (2008 )
    eindelijk gekeken en wat een mooie film :) . Pittig onderwerp, het opbaren van mensen en ze 'begeleiden' naar het volgende leven / oven :9 Een beroep dat blijkbaar niet echt gewaardeerd wordt. Ik vond de rituelen mooi om te zien ( precisie en toewijding :cool:, maar ook wel weer bizar. Daigo speelde z'n rol prima alleen vind ik het lastig om naar Japanners te kijken die emotie moeten overbrengen, dat lijkt nooit echt over te komen. De film heeft mooie en rustige muziek wat goed past bij het thema, en bij m'n zondag-middag :+
    8 / 10
     
  8. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556


    Maar dat komt denk ik omdat je hun taal niet begrijpt?

    Ik heb onlangs alle Harry Potter films (behalve Deathly Hallows helaas....) gekeken en vroeg me af of er nog soort gelijke films zijn zoals dat? Zo niet...welke fantasy films zijn echt aan te raden afgezien van HP en LOTR?
     
  9. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ik vind zelf Stardust echt heel leuk, maar die film heeft veel komedie en romantiek in zich, in een fantasiesetting. :+ De Narnia-films zijn ook wel te doen, niet echt bijzonder, maar als je Harry Potter en LOTR leuk vind, ga je Narnia ook wel leuk vinden. Nu deel 1 en 2 kijken en naar de bios voor 3!
     
  10. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    HP vond ik vooral zo tof omdat het na een tijdje lekker duister begint te worden ook, ik heb niks met dat het een hele vrolijke boel blijft, dat vind ik 3x niks. Is Narnia ook een beetje zo?
     
  11. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Buried
    Heerlijke thriller over een van onze (iig wel voor mij) nachtmerries die je kunnen overkomen: levend worden begraven.
    Cortes heeft een hele goede film afgeleverd met een origineel script dat zich maar in een ruimte van 1 bij 3 afspeelt. Ryan Reynolds doet het echt fantastisch. Nou kan ik mij voorstellen dat de rol van Paul Conroy nu niet de meest moeilijke rol is die er te vinden is in Hollywood, toch weet Reynolds het zo te brengen dat de complete film (anderhalf uur) toch interessant zijn, en op sommige punten écht spannend. Na een kwartiertje had ik even de vrees dat dit nooit boeiend genoeg kon zijn om mij de anderhalf uur aan de buis te kluisteren, maar door zowel onverwachte als bizarre ervaringen vliegt de tijd toch redelijk snel voorbij.
    Het is 1 ding om een origineel concept te bedenken, maar een tweede om dit concept ook om te vormen tot een succesfilm. En dat is denk ik het sterkste punt van Cortes.
    Het einde vond ik erg sterk, het voelt de film namelijk perfect aan, en elke andere uitkomst had ik als wat minder bestempeld. Vooral die laatste 2 zinnen doen het hem, geweldig!
    Het minimale stijltje beviel me tevens erg goed. Geen onzinnige Hollywood beats die de spanning moeten verhogen, nee gewoon gedoseerd.
     
  12. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Dit kan je niet menen 8)
     
  13. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Waarom niet? Harry Potter is wat meer kinderlijker en LOTR is meer van de grote gevechten, Narnia zit daar toch precies tussen? Niet dat ik Narnia echt bijzonder vind, maar het is wel leuk om te zien. Niet?
     
  14. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik heb net eens rond gekeken op IMDB, en heb besloten Tideland (2005) te gaan kijken, klinkt heel interessant eigenlijk wel. Harry Potter is misschien wat kinderlijk in de eerste twee films, maar vanaf Azkaban begint ie steeds volwassener te worden qua sfeer en dergelijken. The Half Blood Prince helemaal.
     
  15. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Harry Potter is écht niet 'wat meer kinderlijker' als je het gaat vergelijken met Narnia hoor, heb jij de laatste vijf Harry Potter films wel gezien? 8)
     
  16. mikecitybike

    mikecitybike Future Donut

    Berichten:
    447
    Leuk Bevonden:
    0
    City Lights (1931) Top 250 #58
    Zo'n film met Charles Chaplin moet je toch een keer gezien hebben als je zoveel films kijkt. Mooi verhaal en supermooie grappen erin _O_ Blijft apart een film waar mensen niet in praten en doordat hij nu zo'n 80 jaar oud is wordt het ook wel erg lastig om er een cijfer aan te verbinden. Ik denk niet dat ik snel nog zo'n film ga kijken, maar Chaplin is wel een hilarisch mannetje. :thumbs:
     
  17. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Tideland... wow, veel succes! Wat een ongelooflijke vage film die echt nergens over gaat. Ik heb nog wel een aanrader voor je, Big Fish!

    Heb alle films gezien. :cool: En ja, sure is Harry Potter veel volwassener geworden. Maar bedoel, áls je Harry Potter leuk vind, én LOTR leuk vind, dan kan je Narnia toch ook leuk vinden? Is niet zo heel gek, toch?
     
  18. Conquistador

    Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.869
    Leuk Bevonden:
    5
    Zeker een goede film ja goede spanning waardoor je toch geconcentreerd blijft kijken zeker een aanrader.
     
  19. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Natuurlijk kán je Narnia dan ook leuk vinden, maar de vergelijking klopt (in mijn ogen) niet helemaal ;).

    Ik heb laatst de nieuwste film van Narnia gezien, en het was echt puur fantasie en gemaakt voor kinderen. Harry Potter begon natuurlijk ook echt puur voor kinderen, maar qua fantasie kan het echt niet tippen aan Narnia, wat hélemaal fantasie/animatie is met die belachelijke special effects :+.

    Ik kan het niet goed uitleggen, maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel. Zo ziet ik het tenminste, kan natuurlijk zijn dat jij het helemaal anders ziet hé! :)
     
  20. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556


    Echt vreselijk toevallig, want ik dacht net aan die film...Big Fish. Die wil ik zeker nog een keer kijken in ieder geval. Als ik Tideland 3x niks vind na een half uur dan gooi ik die uit. Kan ook nog kiezen uit Mirrormask(2005)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina