1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PCARS [Finished] - BMW M3 GT3 CUP [Woensdag]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door loyallronin, 2 sep 2015.

  1. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Net even snel wat rondjes gereden. Weet gelijk weer waarom ik dit geen leuk circuit vond om op te racen. Kwam tot 1:31,4 maar alleen als ik me vol door bocht 5 ging en ook bij 7 een flink stuk afsnijd en dus behoorlijk wat risico nam. Hoe zit het met de tracklimits? Is alles gewoon veroorloofd en bepaalt het spel wanneer je penalty's krijgt? In dat geval zou ik iedereen willen aanraden hoe ver je de auto kan pushen bij de hairpins, daar kan je echt heel veel tijd winnen.
     
  2. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    Waarom zal je afsnijden vraag ik me dan af.. als dat de manier is om te winnen is de lol er af.. tracklimits van de game zijn nog best wel ruim en neem aan dat iedereen wel weet hoe op het asfalt te blijven

    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
     
    loyallronin en Racerblade01 vinden dit leuk.
  3. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    Practice lobby is open
     
  4. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Dat ben ik helemaal met je eens. Daarom vraag ik het even aan de organisatoren. Is er een 2 banden tussen de witte lijnen regel bij de chicanes of gelden de tracklimits van het circuit?

    Dit om te voorkomen dat iedereen andere regels aanhoudt.
     
  5. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    Met 2 wielen over de witte lijn mag gewoon dacht ik.. dat doe ik ook

    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
     
  6. FuzzySkittle

    FuzzySkittle Active Member

    Berichten:
    243
    Leuk Bevonden:
    37
    Na een defect tijdens testwerkzaamheden op het circuit van Zolder gaat de Houser Shoes BMW team direct richting Spa, de fatale motorschade kon de afgelopen 24 uur helaas niet verholpen worden en er is gekozen om vroeg richting Spa te vertrekken aldaar een motorwissel plaatsvind. Tot volgende week jongens!
     
    asjemenou75 vindt dit leuk.
  7. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    Dat wordt achteraan starten op Spa
     
  8. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Mijn headset werkt niet, ben dus even opnieuw aan het opstarten. Daardoor had ik wel even de gelegenheid om met loyall mee te rijden. Die snijdt tijdens de chicanes gewoon af dus ik neem aan dat we dan maar die regels hanteren, aangezien hij hier zelf niet op reageert.
     
  9. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    Ik snij de chicanes ook aan maar niet te veel

    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
     
  10. pim_smeets

    pim_smeets Active Member

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    179
    Jeej. In de tweede race 2 seconden van m'n PB afgesnoept, nul keer naast de baan, niet gespind en geen penalties. Daardoor, en door een wat mindere race van @NovaCaine, niet laatste geworden en niet op een ronde gezet :)
    De eerste race was wel kut.
     
    NovaCaine en Beltoni vinden dit leuk.
  11. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    Kort en krachtig.. 2 heerlijk eenzame races gehad.. met qauli tijden wat ik niet van me eigen had verwacht

    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
     
  12. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Ik had een prima avondje eigenlijk. Tot twee ronde voor het einde van race 2 geen enkele penalty geïncasseerd en eigenlijk weinig fouten gemaakt. Nooit echt van de baan af geweest in ieder geval. Jammer dat ik in race 2 Loyall net niet achter me kon houden, al is dat ook hevig beïnvloedt door de pitstops. Ik ging de pit in met 3,2 seconden voorsprong op Ross1 en kwam de pit uit met 1,1 seconde voorsprong op Loyall, met Ross1 daarachter. In de replay is ook duidelijk te zien dat Loyall gewoon 2 seconden korter stilstaat dan Ross1 en ik. Er valt niks aan te doen natuurlijk, maar het is wel irritant. Ik heb nu op Imola, Oschersleben én Zolder tijd verloren in de pit en dat kost gewoon posities.

    Ik zat net met Ross1 de races door te nemen in de replay en er waren nog best veel incidenten te vinden eigenlijk, de meeste omtrent Loyall. In race 2 met United in de eerste bocht, en daarna in ronde 3 (oid) wordt asjemenou eraf gekegeld door een Loyall die véél te laat remt (er zaten zelfs twee auto's tussen Loyall en asjemenou vòòr die bocht, volgens mij waren dat Cr00kk en Nova). Daarna rijdt Loyall bij het uitgaan van de pits meters over de witte lijn. In race 1 was er ook een heel vergelijkbaar incident tussen Loyall, ik en Beltoon. Ik rij ongeveer een seconde voor Beltoon, met Loyall daar vlak achter. Maar Loyall remt zó laat dat hij eerst net Beltoon kan ontwijken en echt rakelings mijn achterbumper mist. Het had echt niks gescheeld of ik zou daar geëlimineerd worden. Het was eigenlijk precies hetzelfde incident als bij asjemenou in race 2. Verderop lijkt hij ook tussen bocht 2 en 3 iemand er best hard af te beuken (PimSmeets misschien), hoewel het niet echt goed te zien is omdat bij mij de replay van race 1 erg laggy is en de liveries zijn niet goed.

    Ik had verder ook nog het incident gezien tussen Cr00kk en asjemenou aan het einde van race 2: is een gevalletje lag. In de replay was er duidelijk geen contact, maar ook duidelijk is dat asjemenou dat contact wel degelijk ervaren heeft. Zijn auto gaat opeens een stukje naar links terwijl hij vol naar rechts aan het sturen is, en daardoor de bocht niet meer haalt. Zonde, want het was een mooie actie van Cr00kk.
     
  13. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Oh, en de stand: (ik hoop dat race 2 goed is zo. :whistle:)
    [​IMG]

    Top 3 is helemaal beslist (door de wegstreepregel). Maar de strijd om P4 en P8 is zeer spannend, dus ik hoop dat Beltoon, B Tender en Fuzzy er volgende week weer helemaal bij zijn. :)
     
    Laatst bewerkt: 21 okt 2015
    asjemenou75 en HRT WietHoK NL vinden dit leuk.
  14. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Had je jouw pit strategie aangepast en alles op nee gezet. Dus ook 0 liter brandstof?

    Volledige off-Day/race.
    Ik kon mij gewoon niet concentreren op de race. Zware werkweek gehad. Net geen tijd gehad om mij weer op te laden voor de race.
    Lekker fit aan de start is toch het halve werk.
    Niet scherp gestart met black out momenten in beide heats waardoor ik dacht dat ik al weer bij bocht 1 was aangekomen ipv de laatste chicane. Daardoor volkomen rempunt gemist en te laat geremd.
    Het waren dus geen uitremakties maar domme fouten die gevaar en een aanrijding veroorzaakten.
    Ook gewoon vrolijk over de witte lijn van de pit exit gereden.

    Zou me niets verbazen als ik terecht onnoemelijk zwaar gestraft wordt.

    Over de start maak ik mij nu geen zorgen meer, ik heb de handleiding van de auto gelezen en weet nu ook hoe ik snel moet starten.
    Voor Spa ben ik tevreden met 2 x een tweede plek.
     
    Laatst bewerkt: 22 okt 2015
  15. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    Ik heb een paar gameclips gemaakt.. zijn er een stuk of 5 helaas wel allemaal momenten waar loyall bij betrokken was. verder moet ik zeggen dat iedereen behoorlijk netjes heeft gereden op wat kleine race incidenten na. Helaas ben ik niet super technisch en zal dus niet weten hoe ik die clips hier moet krijgen.

    Team Oilzanol is onderweg na Spa..Maar eerst nog even snel een pitstop bij de coffeeshop
     
  16. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik was niet voorbereid voor de race, en had eigenlijk ook geen tijd om mee te rijden jongens, ook al zagen jullie me online. Zag nadien dat ik de nodige invites gekregen had (waarvoor dank!), en hoop er volgende week wel gewoon bij te zijn!
     
    asjemenou75 vindt dit leuk.
  17. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Ja, lekker de dampen opsnuiven in ons motorhome :+

    Hier staan overigens al je clips: http://xboxdvr.com/gamer/HRT WietHok NL/videos


    Als je op een willekeurige video klikt, dan zie je recht boven in je scherm staan "embed video". Als je daar op klinkt dan krijg je een link. Die kun je hier plaatsen als video, gewoon de link invoeren als url als je op het "video icoontje" hebt geklikt.
     
  18. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    Ik heb me eigen ook niet echt voorbereid.. een uur voor de tijd even beetje inrijden en gewoon met de zelfde tune die ik al een aantal week gebruik.. pas eigenlijk alleen me final drive aan per track

    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
     
  19. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Het lijkt een soort van (al dan niet bewust ingebouwd) random dingetje te zijn. Want zowel Racer als ik hadden de pit-strategy goed staan. Dus nul liters, geen banden en geen repairs. Toch stonden wij significant langer stil. Vorig race stond Fuzzy ook opvallend korter stil dan (weer) Racer en ik.

    Er valt iets voor te zeggen, vanuit realisme, dat de duur van pitstops wisselt. Maar in dit geval is het toch wat vreemd, omdat er feitelijk geen activiteiten plaatsvinden tijdens de pitstop
     
  20. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    Nee lukt me niet me de clips.. knippen en plakken werkt niet via me tel
    Zal het nog eens proberen hahaha
     

Deel Deze Pagina