1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PCARS [Finished] - BMW M3 GT3 CUP [Woensdag]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door loyallronin, 2 sep 2015.

  1. Crookk

    Crookk Active Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    189
    Voor mij was het ook helemaal kut, bij de eerste race moest ik al m'n gegevens wissen om voorbij het startscherm te komen, en met die beperkte tijd tot de kwalificatie voorbij was kon ik niet al m'n instellingen goed zetten, racede onder andere met automatische versnellingen |:- op een POV waar ik totaal niet aan gewend ben. Tweede race kon ik helemaal niet joinen, bleef op " joining multiplayer session" hangen. Heb al een maand geen enkel probleem meer met PCars maar vanavond komt ineens alles samen. Helaas pindakaas, zie het volgende week wel weer.
     
  2. Detje NL

    Detje NL XBL: Detje NL

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    32
    Jup,hetzelfde schermpje als ik had dus|:-
     
  3. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Twee heerlijke races gehad. Jammer om te constateren dat joinen nog steeds niet van een leien dakje gaat voor iedereen, maar zodra je er eenmaal inzit lijkt er weinig meer aan de hand te zijn. Heat 1 hard maar fair gestreden tegen met name @Detje NL :):) en heat 2 met @NovaCaine :):) en @Rossi46 :):) . Genoten! Twee keer een vierde plaats gekwalificeerd waar ik best tevreden mee ben!

    Van Heat 1 had ik de herhaling weten op te slaan.

    Zoals te zien is verliep de start van heat 1 jammer genoeg niet zoals het hoort. Ergens achterin het veld is er gewoon onnodig en vermijdbaar contact tussen auto's, wat tot een kettingreactie van aanrijdingen leidt. Dit heeft er uiteindelijk indirect voor gezorgd dat polesitter @loyallronin als láátste uit de eerste bochtencombinatie kwam ... Rem wat vroeger voor bocht 1 jongens. De auto voor je remt namelijk ook wat vroeger dan 'normaal' en wanneer je daar geen rekening mee houdt ontstaan er gegarandeerd akkefietjes als hierboven.

    http://xboxclips.com/AZT B Tender/2aa27a18-a4e8-4c4b-808a-7ee92ca71ef5
    http://xboxclips.com/AZT B Tender/86a24b41-76ac-4657-974f-916191de31fa

    *knip*
    Op verzoek van @asjemenou75 (ik had de replay opgeslagen, hij niet) heb ik gekeken wat er gebeurde bij zijn crash in de aanloop naar de Parabolica in rondje 1.
    [​IMG]

    Tegenwoordig kun je in de replay-mode trouwens met de linker en rechter D-Pad-Buttons ook naar andere auto's skippen zodat je dingen vanuit hun perspectief kunt bekijken!

    Al met al een zeer geslaagde avond:) nu al zin in volgende week!
     
    Laatst bewerkt: 9 sep 2015
    Rossi46 vindt dit leuk.
  4. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Eerste race, eerste bocht was veel chaos helaas ja. Ik snap dat Loyall een tik van achteren kreeg en dat is frustrerend, maar hoe hij terug de baan op kwam rijden vond ik niet helemaal netjes. Een hoop van de chaos bij de exit werd daardoor veroorzaakt.

    Verder waren het voor mij helaas twee relatief saaie, en erg identieke, races. Tot twee keer toe een redelijke kwalificatie en start, kom beide keren als tweede de eerste bocht uit. In de eerste race hield ik die plaats lang vol, tot Loyall herstelt was van de chaos in de eerste bocht en de tweede plek halverwege de race overnam. Daarna in niemandsland gereden. Ook in race 2 had ik snel Loyall (na wederom een matige start?) achter me. Deze keer iets meer een gevecht van gemaakt, heb hem zo'n drie rondjes achter me kunnen houden, maar toen was het plezier in de hele race ook voorbij. Loyall liep uit en ik hield een veilige afstand op Ross1, P4 dus. Wel blij dat de pitstops volgens mij voor geen problemen zorgden. Jammer wel dat de top 3 in beide races identiek was.
     
  5. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Jammer hoor, dat er toch weer een aantal man connectieproblemen hebben. De afgelopen weken hebben wel er totaal geen last meer van gehad.

    Race 1 was inderdaad een beetje ruk door de chaotische eerste bocht. Daarna eigenlijk niet meer in m'n ritme kunnen komen en constant in het achterveld gehangen. Uiteindelijk 9e geloof ik.

    Race 2 ging een stuk beter. Een cleane start en daarna lekker kunnen racen naar uiteindelijk P4. Overigens driewerf lof voor @B Tender waarmee ik ronden lang tot op de cm heb zitten knokken, maar wel volkomen clean. Echt heel gaaf! Helaas kon ik de replay van race 2 niet opslaan =(

    Al met al toch wel een leuk raceavondje. Wordt een leuke cup dit :thumbs:
     
    B Tender vindt dit leuk.
  6. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Was genieten ja. Superclose maar volledig clean:) Superjammer dat die replay verloren is gegaan, we hebben misschien wel 10 rondjes binnen een halve seconde gereden. Probeerde nog om je 'in de pit' in te halen door een rondje eerder te pitten maar dat trucje werkte niet haha.
    Mwah niet helemaal mee eens. Hij krijgt een beuk van achteren en snijdt daardoor noodgedwongen een stuk chicane af, maar krijgt door die beuk ook de nodige vaart.. Je staat dan niet zomaar stil waar je wilt, en die hobbels helpen je remweg ook niet echt. Het spel strafte hem daarna (niet terecht en ik denk ook niet verwacht) volgens mij met 10 seconden langzaam rijden en dan kun je, zoals Loyall probeerde, denk ik het best aan de rand van de baan blijven plakken en zo min mogelijk onverwachte bewegingen maken, en hopen dat niemand je verder raakt. Was met name het trage rijden, en de snelheidsverschillen dus, die de ellende veroorzaakte.
     
  7. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Hmmm.. Zie op een video vam crookk dat mijn herinneringen van onze aanvaring in werkelijkheid anders liggen en van verwijten richting crookk geen sprake mag zijn.
     
  8. Crookk

    Crookk Active Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    189
    Mwoah, zo ging het toch niet helemaal hoor, ik kwam licht wijd uit die ene bocht en ging op het rechte stuk langzaam naar rechts om de volgende bocht goed aan te snijden, in de achteruitkijkspiegel leek je verder weg, en in m'n dode hoek, ik was ook op de weg voor me gefocused, maar ik probeerde je in ieder geval niet te blokken en zat ook niet van lijn te wisselen.


    Dit was trouwens ook een mooie, wie was nummer 45? }:]:p

    Dan is dit vast dat stuk waar @asjemenou75 het over had in aanloop naar Parabolica?

    Maargoed hoort allemaal bij het racen.
     
    Laatst bewerkt: 10 sep 2015
    B Tender vindt dit leuk.
  9. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    En ik zie dat ik cr00kk volledig onnodig aantikte op het achterste rechte stuk. Sorry @Crookk =(

    Ik ben dus #45. We zijn zelfs teamgenoten :D
     
  10. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Je hebt gelijk. In the heat of the moment leek het in mn hoofd wat dramatischer dan het was, het blijkt uiteindelijk allemaal wel mee te vallen.
     
  11. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Dat afsnijden neem ik hem dan ook absoluut niet kwalijk, maar die penalty zag ik al aankomen voordat Loyall hem überhaupt kreeg, dus onverwacht zou die niet moeten zijn. Onterecht is die zeker, maar het blijft een game en die maakt dus niet altijd de juiste beslissingen. En eens, rand van de baan zou ik ook doen, maar het lijkt erop (na de replay gezien te hebben) dat hij er bewust voor kiest om dat langs de rechterkant van de baan te doen, dus midden op de racelijn. Als hij de linkerkant van de baan had gekozen was er waarschijnlijk niets aan de hand.

    Nogmaals, die tik van achteren is zwaar klote, er wordt ook absurd laat geremd door iemand, maar die penalty had ingecalculeerd moeten worden en dan had die uitgezeten kunnen worden aan de linkerkant van de baan. Het was ook niet dat die keuze er niet was, zóveel snelheid extra had hij niet door die beuk. Desalniettemin ben ik enorm onder de indruk van zijn comeback, ben er ook wel van overtuigd dat die eerste bocht hem de overwinning heeft gekost in race 1.
     
    B Tender vindt dit leuk.
  12. Crookk

    Crookk Active Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    189
    Ook gelijk maar even een clipje gemaakt van de start, lijkt alsof de blauwe auto (Detje NL?) wel erg laat remt en dat ie wordt aangetikt door de rode (Rugnummer?) zal ook niet hebben geholpen.
    En wah, het lijkt het niet op dat Loyall een keuze had in hoe ie weer op de baan kwam. En hij heeft daarna zelfs nóg een keer pech met auto 56.




    Aaachja

    Ik had ene Novacain3 ook flink gebeukt vlak voor een chicane in de laatste ronde, ik zat daar wel echt goed fout. Wou em te graag voorbij. In de laatste bocht heb ik em nog voor me laten finishen, maar het blijft vast shit.

    Nou succes met het berekenen van de punten waarde orginisatoren =).
     
    Laatst bewerkt: 10 sep 2015
  13. pim_smeets

    pim_smeets Active Member

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    179
    Ik vond de start van heat 1 niet zo'n problem hoor; achteraan gestart en na wat slalommen lag ik derde :+
    Niveau ligt voor mij wel erg hoog met de deelnemers van gisteren. Ik heb niet onder de 1:50.xxx gereden =(.
    Dus ik heb grootste gedeelkte van beide heats redelijk eenzaam gereden.
     
  14. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    Ik heb wel genoten van de race.. al moet ik zeggen dat heat 1 wel onnodig eenzaam was..
    heat 2 ook heerlijk gereden.. toch @loyallronin een flink aantal ronden kunnen opjagen/bijhouden tot ik zelf een domme fout maakte en gelijk uit me ritme was..
    Moet zeggen dat mensen wel meer rekening met elkaar mogen houden.. zo was ik in qauli2 de lul in me fast lap door iemand die gewoon zonder te kijken terug de baan op kwam.
    Ik hoop dat de volgende race wel beter is en men wat meer rekening met elkaar kan houden, zowel in qauli als in race
     
    Rossi46 vindt dit leuk.
  15. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Heb je ook een idee op welke punten je het nu nog laat liggen? Topsnelheid? Bochtensnelheid? Rempunt? Want 1:50.xxx, dat moet absoluut sneller kunnen.
     
  16. pim_smeets

    pim_smeets Active Member

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    179
    Op al die punten denk ik ;)
    Van het afstellen van de wagen heb geen verstand, dus dat helpt ook niet echt. Voor heat 2 had ik wel de achtervleugel wat platter en de final drive wat langer; scheelde al iets.
    Ik zal voor volgende week ook wat meer oefenen vooraf.
     
  17. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Ik vind het toch duidelijk te zien in je eerste filmpje. Hij stuurt pas weer richting de baan terwijl die op die tweede drempel reed. Hij had een halve seconde daarvoor, na de eerste drempel, al meer naar links kunnen sturen om niet op de racelijn terecht te komen. Dan had hij zelf ook wat daarna gebeurt voorkomen, had beter voor iedereen geweest.
     
  18. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Vergeet niet dat Loyal volgens mij amper tot geen wedstrijden rijdt. Dus omgaan met het krijgen van een (in dit geval onterechte) penalty is dan even wennen. Idealiter was een andere oplossing beter geweest, maar ik snap het wel.

    Sowieso was race 1 in het begin een rommeltje, waar ik helaas ook debet aan was. Zal wel met de spanning te maken hebben gehad :D Race 2 ging al veel netter (zover ik heb kunnen zien).
     
    B Tender vindt dit leuk.
  19. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Was een leuk avondje heren. Ben wel bang dat het racen op PC het een stuk lastiger heeft gemaakt om te kunnen genieten van pCARS op console. Misschien dat ik nog eens een raceje meepak, maar een heel seizoen ga ik niet volhouden.
     
  20. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik een beetje moe wordt van het eeuwige gerefereer naar het feit dat het racen op de PC volgens jou zoveel beter is. Prima, ieder z'n ding, maar we zitten hier op Xboxworld.nl, in het topic van pCARS, voor op de Xbox One. Wil je op de PC racen, be my guest, maar kom dan niet steeds zeuren dat het op de Xbox volgens jou allemaal zoveel minder is.

    Ook vind ik het vreemd dat je aangeeft zo hier een daar een race'je mee te willen pakken, als het je zint. Zo werkt het naar mijn idee niet. Je doet mee, of je doet niet mee. Iedereen kan wel eens verhinderd zijn, maar zelf wel zien of je überhaupt nog een keer komt racen is geen basis voor een goede cup.
     

Deel Deze Pagina