1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FM5 [Finished] Eurocup Megane Trophy [AM] [Zondag]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Divimus, 13 okt 2014.

  1. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
  2. VanDen

    VanDen Denvan

    Berichten:
    1.970
    Leuk Bevonden:
    28
    Het heeft voor mij toch geen nut om te oefenen op een baan dat totaal geen racebaan is.
    Leuk om te hotlappen maar niet leuk om serieus te racen.

    Ik ben er volgende week in ieder geval niet bij en ga me verder bezinnen op verdere deelname.
     
  3. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Oke. Hopelijk wel tot over twee weken!

    Ik ga hier gewoon oefenen net als voor elke andere baan, of hij nu aan de definitie van racebaan voldoet of niet :) Een kwestie van aanpassen aan omstandigheden, ook voor mij. De ene auto vergt een andere rijstijl dan de andere auto, en de ene baan vergt een andere rijstijl dan de anere baan.
    [​IMG]
    Aan de definitie race course lijkt hij sowieso wel te voldoen, en hij heeft veel weg van een kartbaan.
     
  4. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Probeer het voor iedereen zo leuk mogelijk te maken helaas kan dat dus niet altijd voor iedereen.

    Wanneer de binnenkant gehouden word is deze baan goed te rijden. Ik adviseer wel iedereen om even een paar rondjes te oefenen. Ik ga nog een uitgebreide racebriefing maken zodat het voor iedereen duidelijk is :).

    Het is uiteraard je eigen keus en hoop je over 2 weken dan gewoon weer te zien.

    Ik zal morgen wel even mijn verhaaltje posten over de race :+

    [​IMG]
     
    asjemenou75 en B Tender vinden dit leuk.
  5. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    In race 1 heb ik me laten verrassen door Coldzero. Eerste bocht zat hij aan m'n binnenkant, net als bij het oefenen ervoor. Knappe move, mooi gedaan, vanaf dat moment hebben we altijd binnen 1,5 sec gereden, maar Cpld ging te hard voor mij om druk te kunnen zetten. Aanhaken lukte, maar dat was t verder ook. Laatste ronde nog spannend, maar tweede geworden met een glimlach.

    Heat tweede niet super gestart en cold ging me al snel voorbij, terwijl ik met Menno aan het racen was. Had t geluk uit de problemen te blijven rond start finish en ik bevond me plots op p2 en later snel op p1 ook. Die race heb ik verder vrij gecontroleerd uit kunnen rijden.

    Zo de voor veel mannen die voor de crash voor me reden.. Met name colds perspectieven zagen er goed uit na zijn lekkere eerste ronde.. Volgende race beter!!
     
  6. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Snel werd er gisteren gereden maar merkte met oefenen dat ik niet heel ver onder deed voor de rest behalve in die @$^#@ laatste bocht.

    Kwalificatie kwam het er ook niet echt uit totdat ik ineens een Denvan zag die voor mij ging rijden. Was niet echt slim van hem wat reed een super ronde maar raakte in de eerdergenoemde tuk bocht de muur en was dat rondje dus verpest.

    Heat 1 begon eigenlijk al meteen slecht. We gaan met ze alle de eerste bochtencombinatie door en naar mijn idee (heb het nog niet teruggekeken hoe het precies gegaan is) werd Flavourlicious van de achterkant geraakt door Asjemenou wat een soort ketting reactie gaf want ik knalde weer op asjemenou. Had echt het gevoel dat jullie bijna stil stonden en ik het niet aangeremd kreeg (Sorry asjemenou!) . Volle bak schade met asjemenou naar de pit waar ik ook asjemenou nog eens inhaalde in de pitstraat. Hij was wel sneller dus heb geen moeite gedaan mijn positie echt stevig te verdedigen dus hem goed de ruimte gegund om hem voorbij te laten toen die wel erg dichtbij kwam. Daarna heb ik hem ook niet meer gezien :+

    Heat 2 denk is denk ik de grootste klapper geweest van mij bij een race, al heb ik hetzelfde wel eens met de V8's gedaan ook vol die pitmuur in alleen was dit met de kwalificatie dacht ik of reed ik achteraan en had niemand er last van. Hoorde via de chat dat mensen toch wel erg slecht de bocht uit kwamen. Nieuwsgierig als ik was keek ik achterom en dacht dat ik gewoon rechtdoor ging maar dat was dus richting dat muurtje. Vol de muur in dus en bijna iedereen klapte erop. Au!

    Weet net of het het beste was om zo de herstart te doen maar het leek mij sneller maar achteraf had iedereen nog best even nodig om bij elkaar te komen. Weet dus achteraf niet of het het beste plan was maar dat weten we voor (hopelijk niet) de volgende keer dan weer
     
  7. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
  8. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
  9. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Omdat ik GIFjes verzamel...

    6 Toepasseljike GIFjes op Flavour's move!!

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  10. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
  11. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    Wtf.... Test track. Zit nu op 1:04.438

    Whoops, kan niet mee doen zondag ivm vakantie.
     
  12. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    Ik heb nog een beetje pijn in mijn nekwervels en ik wacht nog op mijn nieuwe auto maar voor de rest gaat het allemaal wel ok.

    De kwalificatie had ikzelf verprutst. Ik kon 2.18 laag rijden, maar omdat ik op de limiet reed raakte ik stom in 2 rondes de muur voor start/finish. De eerste 4 rondes waren dus al niet clean. Dan begint de druk toch wel groter te worden en ga je eigenlijk “te “ voorzichtig rijden wat resulteerde in een tijd van ruim 1 sec boven mijn kunnen……..eigen schuld.

    Dan maar naar voren rijden in heat 1 vanaf p7. In de 2e bocht het harmonica effect en ik reed tegen flavour zijn kont aan, gelukkig beide geen schade, althans voor de aankomende 3/10 sec want toen had ikzelf Divimus in mijn nek en alles werd rood voor mijn ogen,…au. (No hard feelings). Met slakkengangetje doorrijden naar de pit om daar de hele zooi te repareren en werd ik inderdaad in de pit ingehaald door Div. BEDANKT CREW!, Ondertussen mijn stuur aan het opvreten en dan maar vanaf de laatste plek nog proberen om naar voren te rijden. Sur en Div kon ik nog achterhalen maar Flavour en de rest waren al te ver weg om nog te bedreigen. In de 5 e ronde begaf zolad te verwachten de stuurbekrachtigingspomp van mijn trustmaster het en was het dus rijden op ijs. Waarschijnlijk had Flavour hetzelfde probleem want in bocht 10 in de laatste ronde ging hij nog even op het gras, thanks mate!, toch nog een plekkie.

    Heat 2 in de ronde na de vliegende start Sur en Flavour voorbij, dus eerste rang achter Divimus aan, he he dat wordt eindelijk weer eens wat punten scoren :) :) :) ……..totdat ik hem in 1 keer dwars zie gaan omdat de pitingang er wel erg lekker uitzag ??. In 2/10e sec moet je dan beslissen links of rechts. Linksachter zat Cold, dus rechts er voorbij maar ik raakte m toch……daarna werden er een aantal autos afgeschreven. De beslissing om de race te neutraliseren was in mijn optiek goed en of dat dan een volledige herstart of pacecar situatie wordt zal mij niet zoveel uitmaken, maar de beslissing moet meteen gemaakt worden en in mijn optiek zonder discussie, want in zo’n situatie zijn er altijd (voor- en benadeelden). Misschien moeten we dat (weer) strakker gaan regelen of vanuit de raceleiding (safety car art. 4.8) of vanuit XBWRaceleiding ( art. 4.7 herstart), waarbij de beslissing op een Noord-Koreaanse manier genomen wordt. BAM!

    Na de safetycar, waarbij iedereen zijn positie had ingenomen (sportief gaf Menno zijn plek prijs omdat hij omgedraaid was op het circuit om naar de pit te rijden) verder gaan vanaf p6, een sprintrace naar de finish. Menno welgeteld 1 bocht achter mij kunnen houden en daarna zonder enige motivatie de race verder uitgereden op wederom p7.
    Hopelijk kan ik rest van de competitie even uit de “sores” blijven want de afgelopen weken was het iedere race wel raak op “vervelende” momenten en verlies nu toch behoorlijk wat punten, ben beniuwd naar die test track, niet echt mijn baantje denk ik.




    [​IMG]
     
  13. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Voor aankomende zondag Test Track. Een baan die we nog nooit gereden hebben met een race van XBWR en dus even wat uitleg nodig heeft.

    Ik kan niet zo snel een plattegrond vinden van de baan daarom even met alleen tekst. Voor de start word er weer maximaal 100KM/U gereden. In de laatste bocht zorg je ervoor dat je 80KM/U rijd en zoals we de procedure kennen rijden we zo naar de startlijn. Op de startlijn mag de nummer 1 gas geven daarna ook de rest. Inhalen pas na de startlijn.

    Dan nog even belangrijk. Er mag uitsluitend de binnenbocht genomen worden! Ik heb een filmpje gemaakt waarbij te zien is hoe dus een ronde eruit ziet. Dit is geen filmpje van mijn o zo snelle tijd of iets! De buitenbaan nemen is sneller en is dus verboden voor de race en de kwalificatie (Ik heb niet getest of die dan ook clean blijft). Doe je het wel mag je er geen voordeel mee halen en zal je dus je posities terug moeten geven. Gebruik het dus alleen als uitwijkmogelijkheid.

    http://xboxclips.com/Divimus/5eae2824-8f77-4ca6-b8a8-7f48b5f556e4

    Hoop dat het allemaal duidelijk is. Uitslagen van vorige week denk ik morgen tijd voor te hebben.
     
  14. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Ik rij niet mee zondag, maar heb afgelopen week op die baan gereden met rivals in de F1 Lotus.
    De 1e bocht de buitenkant van de bocht nemen wordt hij dirty heb ik gemerkt. Vanaf de 1e en 2e bocht kan je naar links gaan dan wordt hij niet dirty (maar dat mag je niet doen volgens de briefing).
    Als je de binnenkant neemt (zoals in de briefing staat) blijf je op de "racelijn" volgens het spel.
     
  15. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    @VanDen dan is er ook een remlijntje voor elke bocht heb ik gezien met oefenen.

    Hopelijk tot zondag!
     
  16. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    De startlijn op Test Track is vrij onzichtbaar geloof ik.. Zou het een idee zijn om een andere plaats als startlijn te gebruiken voor de rollende-start-procedure (hobbel op rechte stuk ofzo)?
     
  17. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Ja had het inderdaad gezien ik denk inderdaad dat de hobbel duidelijker is dan de startlijn.

    Ik ben gisteren niet toegekomen aan de standen bij te werken. Ben door m'n enkel gegaan en moest naar ziekenhuis om foto's te laten maken. Gelukkig geen breuk of iets. Nu ingetapet en kan bijna niet lopen dus is een dag van bankhangen. Zal kijken of ik er vandaag nog tijd voor heb anders verwerk ik het meteen met de volgende.

    Probeer er vanavond uiteraard wel gewoon te zijn!
     
  18. NovaCaine

    NovaCaine XBW Racer

    Berichten:
    216
    Leuk Bevonden:
    80
    Dan nog de vraag beginnen we de hobbel omhoog of het einde van de hobbel.

    Sterkte Divi. Maar als je ken bankhangen kan je ook racen ;)
     
  19. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Ik ga dat vanavond even bekijken voor de race begint zal ik het duidelijk maken in de lobby!
     
  20. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Het waren een beetje ongelukkige races voor mij. Heat 1 van pole gestart, maar na een foutje in de allereerste bocht lag ik al een na laatste (samen met Coldzero die slachtoffer wiens controller uitviel). Teruggeknokt naar de 3e plaats, maar daarbij Asjemenou iets te hard getoucheerd. Hem (natuurlijk) zijn plaats teruggegeven, maar daarbij gingen ook Divimus en Coldzero me voorbij. Uiteindelijk bleek Divimus gevlogen (je ging echt lekker hier vond ik @Divimus) maar lukte het nog om voor Coldzero en Asjemenou te finishen.

    Race 2 miste ik de focus. Na een akkefietje in de eerste rondes en de nodige achterstand was ik m'n concentratie een beetje kwijt, en kon ik het niemandm eer moeilijk maken. Uiteindleijk alleen voor Pieke gefinisht, die tegen stuurproblemen aan liep.

    Na de race nog getest met de V8-supercars en samen wat gedachtespinsels voor de nieuwe cup besproken. Daar zou weleens iets heel moois uit kunnen komen.
     

Deel Deze Pagina