1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FM5 [Finished] Rivals Challenge 2014

Discussie in 'XBW Racing' gestart door B Tender, 15 dec 2013.

  1. lawaai

    lawaai Active Member

    Berichten:
    451
    Leuk Bevonden:
    23
    Ik denk dat jij net zo snel bent... eerst proberen. Overigens zou je het ook als uitdaging kunnen zien in plaats van bedreiging.
     
  2. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Ik ga niks verplichten want sommigen kunnen er gewoon niet mee overweg. Voordeel van sim sturen is wel dat je een directere connectie hebt met het stuur. Als jij expres een beetje onderstuur wilt creëren kan dat met sim sturen beter, normaal sturen zou dat dempen. Beetje ABS idee, ABS maakt remmen makkelijker, maar als je goed kan remmen ben je zonder ABS sneller.
     
  3. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Het blijft maar een simulatie. Bij de vorige Forza, FM4 dus, werd naderhand door Turn 10 gesteld dat simulatie meer een soort drift mode is.
    Komt nog bij dat racen met een stuur altijd meer sim is en blijf dan rijden met een controler al dan niet in een soort mega/hyper/uber-simulatie-mode.
    Stuur geeft ongeevenaard meer beleving en de force-feedback helpt daarbij.

    Met de GT3 auto's ben ik in simulatiestand sneller, maar minder betrouwbaar door de grotere kans op fouten.
    Tijd in de Lancer RIVALS is door mij in simulatie-mode neergezet.
    In normale stuur-mode ben ik langzamer maar maak veel minder fouten.

    Ik heb wel gemerkt dat dit per PI-klasse auto's erg verschilt.
    Keuze is vrijheid.
    En een aparte stuurwiel en controler competitie is ook niks.
     
    Laatst bewerkt: 12 aug 2014
  4. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Wijze woorden heren:)
     
  5. Ron76

    Ron76 GT: Ron D Core

    Berichten:
    2.435
    Leuk Bevonden:
    144
    Pffffff, ik wil ook een stuur :x
     
  6. pim_smeets

    pim_smeets Active Member

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    179
    Ik heb al die tijd bij Forza4 met controller en simulatie sturen gereden. Lekker direct. En door de combinatie van geluid, beeld en rumble heb ik het idee precies te weten wat de auto doet en welke wielen meer of minder grip/belasting hebben. Tank slappers komen sporarisch voor als ik de auto niet goed ken.
     
  7. Ic3DFire

    Ic3DFire Active Member

    Berichten:
    3.352
    Leuk Bevonden:
    170
    Forza 4 en Forza 5 zijn niet te vergelijken met simulation steering. Vaak als je in Forza 5 je auto kwijt bent heb je geen kans meer om nog te herstellen. In Forza 4 was het een stuk makkelijker.

    Ondanks dat ik in het begin ook gewoon op simulation reed, heb ik hem uiteindelijk toch maar op normal gezet. De auto's werden me soms net iets te wiebelig. Hoewel ik niet zulke grote verschillen merk als sommige mensen aangeven, is het toch net wat makkelijker om een auto goed uit een beroerde situatie te krijgen :+
     
  8. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    De gratis car update van vandaag bevat trouwens ook een aantal fixes. Liverie caching is verbeterd (liveries waren soms weg / vervangen) en "general improvements for the Thrustmaster and MadCatz wheels that are currently available for Xbox One and Forza Motorsport 5. These improvements have been designed to increase the feel and performance of both of these wheels when playing with Forza Motorsport 5." Is alleen niet duidelijk wat er dan beter zou moeten zijn.
     
  9. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    1 seconde per rondje sneller in simulatie mode :+:+:+
     
  10. NovaCaine

    NovaCaine XBW Racer

    Berichten:
    216
    Leuk Bevonden:
    80
    Hup heren aan de bak.
    [​IMG]
     
  11. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Zoiets?
    [​IMG]

    Vind het zelf een heel leuke challenge!

    Wil Ron D Core overigens nog bedanken voor de leuke auto-suggestie! Het staat anderen ook nog altijd vrij om een auto en/of baan aan te dragen voor de Rivals-challenges natuurlijk.

    Had al wat andere aardige rondjes hiervoor, maar telkens ging de eerste bocht na de laatste brug een beetje fout: dan stuurde ik daar eigenlijk telkens te laat in. Dit rondje zei ik tegen mezelf van stuur gewoon éérder in dan je denkt dat je moet insturen, dat deed ik, en toen ging het wel goed :)

    Zodadelijkv olgt een klein filmpje vanuit cockpit-view. Dat filmpje laat voor mij precíes zien waarom ik FM5 zo leuk vindt: continue van die kleine (of gróte, zie eerste bocht) correcties makeno m de auto op de limiet in het juiste spoor te houden.

    edit
    http://gameclipscontent-d2007.xboxl..._=1407909624_7d8bf5b4257580e851deaace3c19c2f2

    filmpjeee. Zoals je ziet nog wel wat ruimte voor verbetering, met halve drifts hier en daar. Incarview komt na paar seconden.
     
    Laatst bewerkt: 13 aug 2014
  12. Ron76

    Ron76 GT: Ron D Core

    Berichten:
    2.435
    Leuk Bevonden:
    144
    Was de auto mijn suggestie? Weet het al niet meer. Iig was de 599 in fm4 echt een dikke wagen om mee te sturen. :)
    Nu heb ik er eigenlijk erg veel moeite mee.
    [​IMG]

    /edit typo.
     
    Laatst bewerkt: 13 aug 2014
  13. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    ik had de LFA voorgesteld op Road America, om lekker te kunnen spelen met de hoge toeren van die Lexus. In FM4 reden we daarmee op die andere Amerikaanse track waarvan ik de naam niet meer weet.
     
  14. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Heb mijn tijd verbeterd tot 1.58.9xx
     
  15. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
  16. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Nu wel. Ben benieuwd of ik vanmiddag er voorbij kan komen :)
     
  17. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    Eerste poging

    [​IMG]
     
  18. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    O.k. is goed:
    [​IMG]

    Ik moet alleen nog het laatste gedeelte na de laatste brug: bocht naar links, chicane en doordraai bocht naar links wat bijschaven.
     
    Laatst bewerkt: 15 aug 2014
  19. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    Tweede poging. 2.00.hoog moet haalbaar zijn. Maar die k.tmuurtjes....

    [​IMG]
     
  20. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Ik offer ff deze week Rivals op om te oefenen met de GT3 auto's en om logo0's te painten.
    Als ik 3e zou eindigen ben ik best tevreden.
     

Deel Deze Pagina