1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PCARS [Finished] Slow & Steady Sunday Cup

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Dex, 9 mrt 2016.

  1. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Klopt... :oops:
     
  2. NovaCaine

    NovaCaine XBW Racer

    Berichten:
    216
    Leuk Bevonden:
    80
    Formula rookie #9 Bolting motorsports

    Ginetta #87 Jeschke
     
  3. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    FOrmula rook91 #74
    Ginetta GT4#80
     
  4. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    De formule rookie auto rijdt lekker.
    Ik hoop alleen niet dat close racing met deze leuke autootjes op de korte circuits wordt verrampeneerd door regen.
    Dat wordt drama in die chicane op Monza in de regen.
     
  5. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    ik ga vast een regendans doen, want ik hoop op regen!

    Chaos = niet te voorspellen of voor te oefenen en dat maakt de leukste races imo.
     
  6. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Er komt hier en daar sowieso regen :9
    Ik moet nog even kijken hoe ik dat ga doen. Misschien race 2 laten afhangen van het weer bij het KNMI? Al regent het stiekem niet zo heel vaak in Nederland.

    Voor de duidelijkheid: Komende zondag is er nog geen SSS race hè. Eerste weekend is op 27 maart.
     
  7. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Ik heb wel zin in een fun oefensessie van 3 heats a.s zondag. Wil wel lobby opengooien.
    Heat 1 Monza
    Heat 2 Sakitto
    Heat3 Hockenheim

    Met de Rookies.
     
    Kimi NL, Rossi46, B Tender en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Leuk!

    Ik vermoed trouwens dat beide auto's nog koude banden hebben wanneer je ze de pitstraat uitrijdt. De tracks zijn bovendien in de regel niet heel lang waardoor het voor kan komen dat ze in je eerste vliegende ronde nog niet helemaal op temperatuur zijn. Dat zal een (extra) uitdaging kunnen vormen in de korte kwalificatiesessies. :)
     
    Kimi NL vindt dit leuk.
  9. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    Klopt helemaal

    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
     
  10. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Ik hoop dat ik het red Zondag.

    Ik heb van zaterdag op zondag namelijk eerst een echte wedstrijd, namelijk een nachtrit met kaartlees-elementen en constantheidsmetingen qua snelheid. Ga ik samen met mijn broer en zusje voor het eerst aan meedoen. En duurt van 20.00 in de avond tot 6.00 in de ochtend, dus kom pas laat in bed.

    (Vandaar ook de carter bescherming onder mijn volvo, want gaat ook offroad)

    Verstuurd vanaf mijn HUAWEI SCL-L21 met Tapatalk
     
  11. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Maar dat is wel een potje gaaf zeg! :thumbs: Wat voor Volvo is het? Een 245, dacht ik ergens gelezen te hebben? Prachtige boten zijn dat. Standaard met heel karakteristiek motorgeluid (meer geblaas eigenlijk) en een geinig klik-klak'je in de versnellingsbak als je reverse selecteerde. Jeugdsentiment, papa had vroeger een 240 :)

    Nog interessante aanpassingen aangebracht aan jouw exemplaar?
     
    Kimi NL vindt dit leuk.
  12. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360

    Daarom heb ik mij ook direct opgegeven, vroeger deden wij met onze vader en moeder ook al bolletje-pijl ritten achterin onze Jeep Wrangler, en later gingen wij het zelf doen met 1 van onze 3 C Kadetts. Maar omdat die het nog steeds niet doen (mijn broer z'n GTE gaat binnenkort onder het mes omdat er een compleet DTA injectiesysteem op komt, en in afwachting daarvan zijn we nog niet begonnen met de opbouw van zijn nieuwe motor/versnellingsbak).

    Ik heb op dit moment 2 Volvo's, 1 is mijn dagelijkse auto voor in de zomer(oldtimerregeling) en dat is een "originele" 245 Turbo uit 1983 die in 2007 na een restauratie naar Nederland is gekomen en hier is voorzien van allerlei leuke opties en een nieuwer en sterker 2.3 Turboblok uit een 940 Turbo. Die heb ik eigenlijk zo gekocht en naast (heel veel) onderhoud, heb ik daar weinig dingen aan gedaan om hem sneller te maken. Uit mijn hoofd is het volgende aan die auto aangepakt:
    - 2.1 Turbo vervangen door een B230FK uit een 940 (met zuigerbodemkoeling)
    - Grotere turbo
    - Grotere injectoren
    - 17" Volvo Polaris velgen (zeer zeldzaam en gewilde originele volvo velgen)
    - Andere nokkenas (Meer en langer lift, zowel in- als uitlaat)
    - 3" uitlaat van voor naar achter
    - Gechipte computer (niet helemaal tevreden mee)
    - Onderstel volledig in PU-bussen
    - Wilwood 4-zuigerige klauwen voor
    - Grotere geventileerde schijven (ook Wilwood)
    - 850R kuipstoelen
    - Sterkere koppeling (van een diesel, tot 450nm)
    - Walbro 255LPH brandstofpomp
    - Alcantara 35mm stuur
    - Metallic Paars gespoten, is geen originele Volvo kleur

    Het lijstje wat daar nog aan moet gebeuren is niet klein en vooral duur. En dat is enkel om hem nog beter/leuker te maken zodat ik er nog meer plezier aan kan beleven. het is in de tussentijd gewoon een rijdende auto.
    - Megasquirt injectiesysteem (zit ook op de andere volvo)
    - Grotere turbo (Holset HX35)
    - Inlaatspruitstuk met grotere gasklep (7,5cm ipv 6)
    - Grotere intercooler
    - Grotere injectoren (wil naar 600cc)
    - Nuke Performance Fuel-rail + filter
    - Carbon flathood motorkap
    - Kuipstoelen
    - Ombouw naar M90 5-bak (ik heb op dit moment nog 3 M46 bakken die er onder horen op voorraad liggen, maar hij heeft er ook al 2 kapot getrokken, dus de ombouw is een keer nodig)
    - Hydraulische handrem + extra remklauwen achter
    - Sperachteras inbouwen (heb er 2 klaarliggen, maar moet nog een 3.73 verhouding in, gaat helaas wat lastiger dan een schuifje verplaatsen in een game)
    - bekleding eruit halen en vervangen voor grijs (is nu blauw)
    - Camouflage wrappen (folie is al binnen)

    Eind deze week gaat de paarse weer naar buiten voor zijn eerste kilometers in 2016, want ben op moment van typen nog bezig om het nieuwe stuurhuis (APK afkeurpunt) te installeren en te ontluchten zodat ik weer stuurbekrachtiging heb.

    Dit hierboven gaat dus over de paarse:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]


    De andere volvo, een witte 242, deel ik met mijn broer en hebben wij 2 jaar geleden van de zoon van de eerste eigenaar gekocht. Deze oorspronkelijke eigenaar had deze aangeschaft (nieuw) toen hij met pension ging en is 5 jaar voordat wij hem kochten overleden. Zijn zoon heeft hem al die jaren nog onderhouden, maar geen kilometer mee gereden en wist niet wat hij er mee moest. Met geluk hebben wij hem kunnen overnemen want een 2-deurs is redelijk zeldzaam en in zo'n roestvrije staat toch wel een echte speld in een hooiberg.

    De auto had 5ton gelopen toen wij hem kochten, niet iets ongewoons voor een Volvo, maar het motorblok was helemaal op (verbruikte 1 liter olie op 100km). Dat hebben wij toen vervangen door een zelfde motorblok als in mijn 245, maar dit keer met een universeel motormanagement, wat ons dus de mogelijkheid geeft om alles aan te passen en in te stellen zoals wij willen. ideaal als wij zometeen ook die gaan voorzien van grotere turbo, uitlaat, intercooler, etc.

    Tevens zit daar een heel erg mooi coilover-setje onder, die wij naar hardheid en hoogte kunnen instellen. erg geavanceerd voor een auto uit '77. Daarom ligt hij nu ook wat lager als op de foto hierboven.

    [​IMG]
    Hij kan overigens nog 4cm zakken, maar wij willen eerst 17" velgen onder monteren.


    Het enige nadeel van 2 volvo's hebben, is dat als ze kapot gaan (en dat gaan ze nog wel eens), net niet boven elkaar passen op de brug, waardoor ik dus de velgen van mijn paarse volvo af moet halen.. :p (na de verlaging van de 242 nog niet weer geprobeerd, miss hebben we dan net die extra ruimte).

    [​IMG]

    Overigens zoek ik nog steeds een leuke Volvo 244 om mijn Golf 2 te vervangen, want dan heb ik de 240 familie compleet. (en daarna zoek ik nog een 242GT, 262 Coupe, 780 Bertone, 123 GT Amazon, en ongeveer 100.000 euro om al deze auto's aan te schaffen :p)
     
    Rossi46 en B Tender vinden dit leuk.
  13. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Wháááa, gaaf!! :eek: Zo lang ik leef heeft mijn vader altijd Volvo gereden, dus ik heb nogal een zwak voor dit soort dingen.

    Vanavond even goed doorlezen :)
     
  14. Dave 130R

    Dave 130R Active Member

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    133
    Mooi mooi, alleen gaat mijn hart toch heel wat sneller kloppen van de C Kadetts. Heb je daar toevallig ook wat pics van?
     
    Kimi NL vindt dit leuk.
  15. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    We hebben er op dit moment nog 2, 2 coupés

    Die van mij (was mijn eerste auto, gekocht toen ik 17 was en tot op de dag van vandaag nog nooit mee kunnen rijden)
    Zit een standaard 2.0E in (115pk) met een Getrag 240. Is bot stijf en als hij het ooit gaat doen (ik heb al wel eens gedacht aan verkopen, maar dat vind ik eigenlijk zonde) moet dat mijn drift/zandpad-racertje worden. Hij is gaaf, maar absoluut niet mooi (foto lijkt hij strak, is hij niet). Ook hier moet een hydraulische handrem etc inkomen zodat ik hem lekker overal om heen kan driften. En mocht ik hem in elkaar rijden, jammer maar helaas, koop ik een andere en bouw ik al het bruikbare over. (ik wil hier ook een Megasquirt injectiesysteem op hebben, want dat is de reden dat ik hem niet aan de praat krijg. Die opel-computers zijn waardeloos.

    [​IMG]


    En die van mijn broer:
    Dit is echt een beest. Is een originele GT/E die origineel in nederland is geleverd. Dit betekend dus dat de carrosserie compleet is doorgelast en er zwaardere assen (met sper) onder zitten. Standaard was dit een 1.9, en dat is vreemd aangezien dit front van een update model is, dat uitsluitend als 2.0 is geleverd. Waarschijnlijk is door Opel zelf de auto "omgekat" naar een later model, maar zijn de papieren nooit aangepast.

    Door de vorige eigenaar is er een 2.7 Mantzel motor ingebouwd (160pk ten opzichte van 115pk standaard) en dat was echt heel erg veel fun. Zo'n kadett weegt amper 900kg en met een korte wielbasis, en relatief veel pk's is het erg vermakelijk.

    Helaas is tijdens een gehandicaptenrit een paar jaar terug, de olie te heet geworden in dat motorblok en is dat blok kapot gelopen (krukaslagers kapot etc). Op basis van dat blok is door een motorenbouwer een nieuw blok gebouwd voor mijn broer dat niets onder doet van de motoren die in de race en rallysport gebruikt worden. Zitten nu race-zuigers, scherpere nokkenas, geslepen krukas (dus nog steeds 2.7 liter), en grotere kleppen in. Dit moet toch met het juiste injectiesysteem en throttlebodies goed zijn voor dik 250pk (zonder turbo uiteraard).

    Die pk's zullen via een Getrag 265 uit een e30 M3 (met Dogleg en de 5e versnelling is 1:1) naar een compleet gereviseerde achteras met nieuwe 75% sper gaan.

    [​IMG]

    We hebben ook nog een C Kadett City gehad (1.2 met 50pk) en dat ding was geweldig, alleen was die zo ver heen verroest dat we die hebben verkocht (en anders mochten wij van onze ouders de witte volvo 242 niet kopen). Inmiddels heeft de nieuwe eigenaar hem helemaal opgeknapt en mat-zwart gerold (zonde!) maar hij is er gek mee en ik weet zeker dat ik die ooit nog wel een keer terug kan kopen (emotionele waarde = groter dan de dagwaarde)

    [​IMG]
     
    Dave 130R en Rossi46 vinden dit leuk.
  16. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Nou nou, ze verzinnen wel mooie namen voor de onderdelen tegenwoordig. Nuke performance, megasquirt... :D

    Anyway, ontzettend tof wat je allemaal uitgehaald hebt en nog van plan bent. Bij het lezen van dit soort verhalen voel ik me altijd een ontzettend n00b. Ik ben helemaal autogek, al sinds mijn jeugd, maar doe er actief eigenlijk veel te weinig mee. En moet je kijken wat jij en je broer allemaal ondernemen. Petje af! :thumbs:

    Oh trouwens, begrijp ik dat je die prachtig gespoten 245 wilt gaan wrappen in camo-kleuren? :eek: Kunnen dat nog uit je kop praten? o_O
     
    Kimi NL vindt dit leuk.
  17. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Haha, die namen zijn mooi maar de producten nog veel mooier. (mag ook wel voor dat geld).

    Plannen zijn er genoeg, ben er mee aangestoken door mijn vader, die tot 2 jaar geleden een eigen project-auto had(Jeep Wrangler YJ) en hij elke zaterdag er aan ging sleutelen en ik als 8 jarig dropje moest en zou natuurlijk "helpen".

    De Kadett's zijn een directe invloed van hem, hij heeft er namelijk ook aardig wat versleten en toen mijn broer na zijn kever een andere oldtimer wou, heeft mijn vader hem aangestoken met een C Kadett. (Volvo's moet hij overigens niets van hebben). Daarnaast is mijn moeder ook behoorlijk fan van motoren en vind ze auto's ook leuk. Dus dat maakt het al heel wat makkelijker.

    Ach, ik voel me in plaats van n00b soms behoorlijk financieel instabiel. Ik zou super graag een nette Golf VI GTI als dagelijkse auto rijden, maar dat is door al die oude auto's en plannen voorlopig maar een droom. Sparen is immers bijna onmogelijk (heb ik elke prijsgroep nog wel onderdelen zitten die ik graag wil hebben). Zo heb ik laatst, zonder dat ik er iets aan heb, een origineel GT-Cluster van R-sport (volvo) gekocht. Kost wat, en staat boven mijn xbox te pronken op een plank vol onderdelen, maar ik heb er niets aan. Is allemaal puur voor de heb en omdat het zeldzaam is, zal ik er waarschijnlijk ook nooit afstand van doen.

    En als ik het zo opsom, dan lijkt het allemaal snel gaan, maar de paarse volvo staat al sinds vorig jaar november op de brug en ik heb er afgelopen zaterdag pas tijd voor gehad. dat vreet enorm en nu heb ik eindelijk alle onderdelen compleet en gemonteerd, kom ik met mijn vrije tijd niet uit om hem langs de APK te brengen en uit te laten lijnen. Daarnaast is het als student niet makkelijk sparen voor grote noodzakelijke ingrepen zoals dat stuurhuis, en daardoor stel je weer dingen uit en gaat je motivatie soms heel hard achteruit.

    Ik heb gewoon geluk met mijn gezin, wij delen een gezamenlijke interesse waardoor ik de mogelijkheid wordt gesteld om 4 auto's te hebben, als ik zelf stalling moest zoeken en sleutelruimte moest huren, was dit voor mij ook niet mogelijk geweest. Doordat ik en mijn broer samen een auto hebben gaat het sparen voor onderdelen sneller. (de verlaging onder de 242 kostte dik 1400,- en dat zou ik in mijn eentje echt niet zo ophoesten, en dat geld ook voor de injectiecomputer, auto en alle andere onderdelen)


    En ja je begrijpt het goed, de paarse volvo wordt gewrapped. Alleen niet schrikken, het paars blijft zichtbaar. Het paars blijft de basiskleur en daarboven komen wit en grijs als winter-camouflage. Puur voor de fun en eventueel nog een oranje skikoffer met bijpassende camouflage om het geheel af te maken, als ik het zat ben trek ik het er weer vanaf.
     
    Dave 130R en Rossi46 vinden dit leuk.
  18. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    ik heb niet heel veel verstand van lobby settings, maar toen ik net in m'n eentje een lobby startte in de frooky kwam ik met default setup (heb braaf een aanpassibkje aangebracht) en real fuel consumption al vrij snel in d knoop met m'n brandstof?
     
  19. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    ik had volgens mij 30 liter leek mij ruim voldoende voor 24 ronden
     
  20. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Wel allemaal even "een" setup saven op de Rookie, dan weten we tenminste zeker dat we allemaal met hetzelfde rijden (hoe onlogisch het ook klinkt).

    Trouwens, ga allemaal even PSV kijken nu joh! Super spannende pot! :)
     
    Beltoni vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina