1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PCARS [Finished] Wacky Wednesday Cup [Woensdag]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Racerblade01, 1 nov 2015.

  1. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    [​IMG]

    Nieuwe ronde, nieuwe kansen! Vanaf woensdag 11 november starten we weer met het competitieve racen, als opvolger van de BMW M3 GT3 Cup die afgelopen week afgesloten werd. Zoals bovenstaande banner wellicht weet te verklappen, hebben de organisatoren, Ross1fum1 en ik, enkele factoren anders gedaan dan hiervoor. Hiermee hopen we een goede combinatie van uitdaging en spannende races te creëren. Laten we bij het belangrijkste beginnen: de auto's.

    We pakken het iets anders aan dan het traditionele kampioenschap met één auto. We hebben drie auto's uitgekozen uit drie verschillende klasses. Per auto gaan we zes races rijden over drie verschillende locaties. Het principe van een sprint- en hoofdrace op één dag blijft dus intact. Ook betekent dat dat het kampioenschap een weekje langer duurt dan zijn voorganger: 9 weken. Misschien herken je de auto's al, zo niet, we hebben deze uitgekozen:
    • Aston Martin V8 Vantage GT4
    • Palmer Jaguar JP-LM
    • Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evolution2 DTM
    We beginnen in de Aston Martin en vertrekken naar het oosten voor een stop in Dubai en Zhuhai. Vervolgens steken we de Stille Oceaan over en stappen we in de Palmer Jaguar. We beëindigen het kampioenschap in ons eigen Europa in de Mercedes-Benz. Hieronder alle tracks met het aantal ronden per race.
    [​IMG]
    Op 25 november zal er een race plaatsvinden op Ruapuna Park. Omdat er een lagere opkomst verwacht wordt door de wedstrijd Manchester United-PSV en het feit dat de track een DLC-track is, zal deze race niet meetellen voor het kampioenschap. Vanaf 2 december zijn alle races een week opgeschoven. Door netwerkproblemen kon ook de race op de Nürburgring geen doorgang vinden, dus de laatste twee races zijn nog een week opgeschoven. De laatste race zal nu plaatsvinden op 27 januari.

    We hebben dus nog steeds twee races per week, met in de tweede race een verplichte pitstop die voltooid moet worden binnen de betreffende pit window. Iedere woensdag houden we het volgende tijdschema aan:

    Practice - 19:40
    Qualifying - 20:10
    Warm-up - 20:25
    Race 1 - 20:30 (20 min)
    Practice - 20:55
    Warm-up - 21:10
    Race 2 - 21:15 (35 min)

    Een scherp oog ziet dat we twee races hebben gepland maar slechts één kwalificatie. Goed gezien! De startopstelling van race 2 zal bepaald worden door de uitslag van race 1, in omgekeerde volgorde. Wordt je dus laatste in race 1? Gefeliciteerd, je mag van pole starten in race 2. Om dat te bewerkstelligen starten we in race 2 rollend, waar race 1 'gewoon' staand plaatsvindt. Dat gaan we handmatig doen, dus de eerste ronde fungeert als een ronde waarin iedereen in de goede positie gaat rijden, deze ronde is al inbegrepen in de kalender hierboven. Let er dus op dat je absoluut geen valse start maakt. Mocht dit toch gebeuren mag je gelijk na ronde 1 je drivethrough afronden, maar begin je de race dus op grote achterstand. De rollende start zal plaatsvinden op start/finish, met als enige uitzondering Spa-Francorchamps. Daar vindt de start van race 2 plaats tussen de chicane en La Source. De regels over de rollende start worden voor elke race in een briefing duidelijk gemaakt.

    En nog even ter verduidelijking: de omgekeerde gridvolgorde is alleen gebaseerd op de uitslag van race 1. Dat betekent dus dat wanneer je in race 1 niet hebt meegedaan/gefinished, je race 2 achteraan begint.

    De volgende verandering ten opzichte van het vorige kampioenschap is dat tunen niet wordt toegestaan. We willen ervoor zorgen dat als jij het verschil wil maken, dit op de baan gebeurd en niet erbuiten. We rijden dus met iedere auto met de default setup, een bijkomend voordeel is dat daarmee de pit strategy niet aangepast kan worden. In het vorige kampioenschap merkten we dat de pitstops niet altijd gelijk waren qua tijd, dat hopen we nu geëlimineerd te hebben. Default setup betekent dus echt dat er aan niets gesleuteld kan worden, niet aan je hoeveelheid benzine of de banden. Dit limiteert ons tot races die onder (ongeveer) dezelfde weersomstandigheden gereden worden. In dit kampioenschap zal je geen races tegenkomen die droog beginnen en nat eindigen of vice versa. Volledige regenraces staan wel op de planning. De weersverwachting wordt enkele dagen voor de race bekend gemaakt.

    Verder hebben we een kleine wijziging toegepast in de puntentelling. Deze is nu al volgt:
    25, 20, 17, 14, 12, 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1.
    De top 15 verdient nu dus punten. Ook in dit kampioenschap worden voor de totaalscore de 3 slechtste resultaten per coureur weggestreept. Onderweg zijn er nog bonuspunten te verdienen die wellicht een gelijke stand tussen twee coureurs kan voorkomen (of creëren!). De coureur die de meeste punten heeft verzameld in de Aston Martin, dus in de eerste drie races, verdient 3 extra punten. De nummer 2 verdient 2 extra punten en de nummer 3 krijgt één extra punt. Dit proces wordt herhaald voor de andere twee auto's. Hiermee hopen we de individuele races wat extra lading mee te geven.

    Als afsluiting nog enkele kleine punten: Tire Wear komt op de setting 'Slow' te staan. Tijdens de meeste races zal je weinig merken van slijtage, dit is zo gedaan omdat we helaas niet de mogelijkheid hebben banden te wisselen tijdens de race. Verder is het gebruik van Traction Control en ABS toegestaan, het gebruik van Stability Control is verboden. Het gebruik van de racelijn is toegestaan, hoewel we het niet toejuichen. Schade staat op Visual Only en Mechanical Failures staat uit. Het gebruik van de reset-knop is gedurende het kampioenschap niet toegestaan, dit zal bestraft worden door middel van tijdstraffen.

    Verder is het belangrijk dat je een setup geïnstalleerd hebt, omdat anders de benzineaantallen zullen variëren. Meer informatie daarover is hier te vinden.

    De organisatie zal ook als racedirectie fungeren, in dit geval zal deze dus bestaan uit @Rossi46 en @Racerblade01. We willen graag dat er zo objectief mogelijk beoordeeld wordt, dus bij eventuele incidenten waar de raceorganisatie zelf bij is betrokken, worden de diensten van gast-directie @Beltoni en @Crookk gebruikt.

    Ik hoop dat jullie net zo veel zin hebben in het kampioenschap als wij. Laat hieronder even weten of je meedoet en kies alvast een livery uit voor alle drie de auto's. Download ook even de Livery Pack #2 voor extra livery keuze voor de Mercedes-Benz. Tot volgende week in Dubai!

    Drivers' briefing 27-1-2016, Mercedes-Benz 190E Evolution2 DTM @ Hockenheimring GP

    Weersverwachting:
    We gaan racen op 1 januari, de eerste race start 's ochtends om 10:00, de tweede race vindt om 14:00 plaats. Zoals gewoonlijk bij de laatste race van een bepaalde auto zijn de weergoden onvoorspelbaar en gaan we beide racen rijden met één weather slot op random.

    Wijziging regels:
    Zoals gebruikelijk bij een race met random weer, doen we voor de practice van race 1 en race 2 een oefenrace van 1 ronde, om het weer te bepalen. Mocht het weer op Heavy Fog belanden, herhalen we dit proces tot het op een andere weersoort terecht komt.​
    [​IMG]
    De startprocedure:
    Deelnemers krijgen vanaf de start tot bocht 7 de kans om hun juiste plaats te vinden, tot bocht 7 ben je vrij om te doen wat je wil, dus probeer je banden en remmen op te warmen. Vanaf bocht 7 verlaagt de leider het tempo een beetje (rijd ongeveer halfgas) en gaan we allemaal in een treintje in de juiste volgorde rijden. Het is nu nog toegestaan te zigzaggen om de banden op temperatuur te houden, maak echter geen onverwachte remacties die ervoor zorgen dat er gaten in de trein ontstaan. Vanaf de Südkurve (bocht 13 ) gaan we in formatie rijden, twee aan twee dus. De leider behoudt het tempo rond de 87 km/u, wat makkelijk bereikt kan worden door volgas te rijden in de eerste versnelling. De oneven startplekken rijden aan de rechterkant van de baan, de even startplekken rijden links. De start vindt NIET plaats op de start/finish lijn, maar na de Nordkurve. We rijden dat rechte stuk op, nog steeds rond de 87 km/u. De zone waarin de leider het tempo mag verhogen, en dus de race start, begint bij de witte lijn die het einde van de pituitgang indiceert. De zone eindigt bij het Panasonic reclamebord een paar tientallen meters verderop.

    De stand:

    [​IMG]


    Rondes en pit window:

    In de sprintrace rijden we 12 ronden, de hoofdrace is 19 ronden lang. In de hoofdrace is een pitstop verplicht, de pitstraat opent aan het einde van ronde 7 en sluit na de 11e ronde.

    Straffen:
    N.v.t.

    Let verder op:

    - Zorg ervoor dat je een setup geladen hebt!
    - Zoals altijd, respecteer de volledige witte lijn bij de pituitgang. Op Hockenheim is deze lijn behoorlijk lang, zorg er voor dat je hem echt voorbij bent voordat je de racelijn weer gebruikt.
     
    Laatst bewerkt: 25 jan 2016
  2. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Aston Martin V8 Vantage GT4:
    #3 - LoyallRonin
    #4 - Jimmy Jerqinoff
    #07 - N0vaCain3 NL
    #16 - HRT WietHok NL
    #18 - Racerblade01
    #19 - Ross1fum1
    #27 -
    #30 - Dave 130R
    #31 - asjemenou75
    #33 - Sv3nnie
    #34 - AZT B Tender
    #43 - FuzzySkittle
    #44 - UnitedArt
    #45 - Rugnummer
    #53 -
    #56 - Autogespotnl
    #63 -
    #66 -
    #68 - Alvori NL
    #70 - Lapje 70 NL
    #74 - Cr00kk
    #77 -
    #81 -
    #100 - Beltoon

    Palmer Jaguar JP-LM:
    #1 - Cr00kk
    #2 -
    #3 - LoyallRonin
    #4 -
    #6 - Racerblade01
    #7 - Ross1fum1
    #8 - asjemenou75
    #9 - UnitedArt
    #10 -
    #11 -
    #12 - AZT B Tender
    #13 - Beltoon
    #14 - Lapje 70 NL
    #15 - Rugnummer
    #16 - HRT WietHok NL
    #17 - Dave 130R
    #18 -
    #19 - Jimmy Jerqinoff
    #25 - FuzzySkittle
    #51 - N0vaCain3 NL
    #52 - Autogespotnl

    Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evolution2 DTM:
    #3 (AMG) - Racerblade01
    #3 (AFDelta) - LoyallRonin
    #4 (AMG) - Ross1fum1
    #4 (Murray) -
    #5 - Lapje 70 NL
    #6 - Rugnummer
    #9 - FuzzySkittle
    #10 -
    #11 - Beltoon
    #12 - UnitedArt
    #16 - HRT WietHok NL
    #17 -
    #22 - Jimmy Jerqinoff
    #23 -
    #28 - N0vaCain3 NL
    #29 -
    #34 -
    #35 - Dave 130R
    #40 -
    #41 - AZT B Tender
    #46 -
    #47 - Cr00kk
    #54 - asjemenou75
    #58 - Autogespotnl
    #81 -
    #89 -

    Nog geen racenummer:
    Alvori NL (gedeeltelijk)
    Sv3nnie (gedeeltelijk)
     
    Laatst bewerkt: 21 dec 2015
    B Tender, HRT WietHoK NL en Rossi46 vinden dit leuk.
  3. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Ik had mij al voorbereid op "driving assists" op real of alle assists uit en mechanical failure op aan.
     
    Laatst bewerkt: 2 nov 2015
  4. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    Team HRT WietHok NL #16

    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
     
  5. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Lekker bezig heren. Heb vooral zin in de Palmer races! Met de AM GT4 heb ik nog niet gereden en de 190E is niets voor mij. Met een beetje geluk heb ik al zo'n grote voorsprong in het klassement dat mijn koppositie al is veiliggesteld.

    Mijn nummer:
    AM # 100
    Palmer # 13
    190E # 11

    Misschien een idee om wat mensen te taggen, volgens mij zijn er weinig mensen die de topics afspeuren om te kijken of er een nieuw kampioenschap is.
     
  6. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Aston Martin V8 Vantage GT4, dat vind ik wel een prettig bakkie om mee te rijden. :)
    Verder zoals eerder gezegd, gr^%5gf765er65gf!! geen tijd om lekker mee te racen. :'-(
     
  7. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Tyre wear op slow, is dat 2x of heb je echt een slow optie?
    Als ik de Audi/Ruapuna add on niet heb kan ik dan in single player of time attack mode oefenen op deze baan?
    Nog nooit met de Vantage Gt4 gereden ben benieuwd oftie lekker rijdt!!
     
    Laatst bewerkt: 2 nov 2015
  8. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Onze ervaring is dat alle drie de auto's relatief makkelijk te besturen zijn, ook in close racing. Het grappige is dat ik de Palmer dan weer het minst fijn vind, dus het lijkt erop dat de insteek van drie verschillende auto's nu al goed werkt ;)

    Taggen is een goeie! Komt 'ie! @Divimus @Surreallistic @Flavourlicious @majong @Detje NL @asjemenou75 @pim_smeets @Olijke Poffer @B Tender @Crookk @FuzzySkittle @NovaCaine @DutchOwnage

    Nog mensen vergeten? O-)

    EDIT: Poffertje helemaal vergeten! @Olijke Poffer :)
     
    Olijke Poffer vindt dit leuk.
  9. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    haha thanks.. Ik volg het zeer zeker allemaal maar mee racen is gewoon zo goed als onhaalbaar. Af en toe in een weekend of door de weeks als ik thuis "werk" wil ik nog wel even Pcars opstarten omdat ik het gewoon zo'n geweldige game vind het en heerlijk vind om te racen. vooral op de wat smallere circuits. Zoals het OultonPark. echt een heel leuk circuit..
     
  10. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Tyre wear moet je even op het antwoord van Racer wachten, hij is meer de technische man ;)

    Wat betreft Ruapuna, inderdaad, iedereen kan die baan (en auto) testen middels de time trial modus. Ik heb zelf de DLC (ook) niet, maar op die manier zou dat geen probleem moeten zijn.
    Blijkbaar niet meer dus, zie de post hier onder van RB. Maar er zal dus voor uitgebreide oefenmogelijkheden worden gezorgd.

    De Vantage GT4 is echt een leuke kar :) Niet super snel, maar wel erg toegankelijk. Lekkere sound ook!
     
    Laatst bewerkt: 2 nov 2015
  11. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Nee, er is echt een 'slow' optie die langzamer is dan Real. Ik gok dat het x0,5 is ongeveer. Ik heb net 20 rondjes gereden op Dubai International, linksvoor gaat het het meest lastig krijgen, tegen het einde van de race zat die op zo'n 50%, je merkt er niet zo veel van. Ik reed in de eindfase ook nog mijn snelste rondje.

    Ruapuna is als het goed is in Time Trial te rijden. Ik merk net dat ze dit in de laatste patch gefixt hebben. Het is echter nog steeds wel zo dat iedereen hem kan rijden zolang de host hem heeft. Ik denk dat we voor Ruapuna een verlengde practice sessie inplannen zodat de racers zonder de DLC ook voldoende kunnen oefenen. De week voor de race hebben we ook geen officiële race, ik zal ook op die woensdag een lobby hosten, dan zullen we dan ook op Ruapuna oefenen.

     
    Laatst bewerkt: 2 nov 2015
  12. Detje NL

    Detje NL XBL: Detje NL

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    32
    Denk dat ik wel weer mee doe. Of ik er elke race bij ben kan ik niet beloven. Geen tuning...:thumbs:
     
    Racerblade01 vindt dit leuk.
  13. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik rijd graag mee!!

    #14 AZT B Tender

    Ik laat zsm weten in welke liveries ik graag rijd.
     
  14. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Ik ga vanavond ff kijken of de auto's in standaard/default set up ook lekker rijden.
    Dan beslis ik of ik mee doe.
    Maar ik neem aan dat zonder rare verrassingen de auto's wel redelijk tot goed te rijden zijn.
    ik denk dat deelname 95% zeker is.
    Ik merk wel dat het na de laatste race van vorige cup het best wel lekker is om ff een time-out te hebben van PCars.
    Ik geniet nog na, het is heerlijk om mij in de onsterfelijke roem van XBWracing pCars BMW M3 GT3 kampioenschap te zwelgen.
    Ik denk dat ik pas aankomend weekend pas weer ff serieus pCars ga oppakken.

    Oew! Shit. Ik vergeet de pCars time attack. Moet ik toch nog aan de bak.:+
     
  15. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    De enige auto die soms lastig is, dat is de Benz. We hebben gemerkt dat de achterkant (te) los wordt bij het aanremmen als er wordt gereden op een warme baan. Onder koele weersomstandigheden is de auto prima strak te besturen, met veel grip. Er zal met de Mercedes dus onder relatief koele omstandigheden worden gereden.

    Ik denk wel dat de Mercedes de "moeilijkste" van de drie is. De Aston is een trouwe lobbes, daar kun je zo ongeveer alles mee doen zonder in (grote) problemen te komen. De Palmer is iets scherper, maar ook easy, naar ons idee.
     
  16. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Dus vanavond formule A time attack op Azure stage en daarna de Vantage GT 4 op Dubai en Zhuhai testen in default set up met slow tyre wear.
    Ben benieuwd of ik het alleen op mijn antieke en roestige 50+ driving skills ga redden zonder mijn op bovengemiddeld IQ en door leeftijd opgedane ervaring uitgedachte set up/tuning op de auto.
    Ik heb in ieder geval TC en ABS als noodzakelijke hulpmiddelen .
    Was ik al wel gewend op mijn scootmobiel dus dat is vertrouwd.
     
  17. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    Asjemenou75

    Aston#31
    Palmer#8
    Mercedes#54

    Heb er zin!!. Tuning uit, ok scheelt weer een hoop tijd, maar probleem daarmee is wel dat je niet je ffb kan aanpassen, dus niet je sop of andere waardes....denk dan dat voor mij met ffb uit rijden wordt. Maar doe wel mee. Heat 2 reversed grid ;)
     
    Laatst bewerkt: 2 nov 2015
  18. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Pas jij zoveel aan bij FFB? Ik rijd eigenlijk altijd met de standaard instellingen en dat bevalt prima. Paar patches geleden was het een hoop gekut maar dat is al lang verleden tijd.
     
  19. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    ffb wheel setting staat bij mij ook standaard. Ik pas alleen in de garage per car aan via die site met settings.
     
  20. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    Ik pas dat altijd als eerste aan, daarna vet. de ''echte'' tuning aan de auto.

    In game heb ik ffb op 100 staan, dat temper ik in het setup menu. Meestal dan master scale naar 16; fx 60; fy 40; fz50; mz 70 en Sop Scale 16; laterale 90 en differential 40.

    In standaard setup staat alles op 100 en bij SOP op 0.

    Zal ff wennen worden.......
     

Deel Deze Pagina