1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PCARS [Finished] Wacky Wednesday Cup [Woensdag]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Racerblade01, 1 nov 2015.

  1. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    Gaat niet om het meganisme.. gaat meer om kwaliteit. Ze gaan blijkbaar nogal snel kapot wat nogal jammer van de centen is

    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
     
  2. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Zo. Dat was weer leuk gamen gisteravond haha.
    Zat met de xbox bij een maatje en toen ik wou joinen hadden we allebei de NAT op strict. Zucht. Half uur bezig geweest dat te fixen en toen nog net 1 raceje kunnen doen haha. Fijn baantje though.

    Zin in vanavond! :D
     
  3. ruud_p

    ruud_p Autogespot

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    94
    Mooi, gisteravond was er al even storing dus ga er van uit dat MS het voor deze week weer gehad heeft ;)
     
  4. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    Ik hoop alleen niet dat je vanavond weer zo de baan op en racelijn opkruipt als gister na een fout #Raceday!!!!

    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
     
  5. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Ik ben sowieso niet van plan de baan af te gaan vanavond :+
     
    HRT WietHoK NL vindt dit leuk.
  6. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    Ja volgens mij hebben Beltoni en Loyall meer een software matig probleem, bij mij was er intern echt iets kaduk. Ikzelf ben wel tevreden over de tx en ook de after sales vind ik goed. En dat Loyall zijn stuurtje weer kapot is heeft meer te maken met loyall dan met de tx, deze onderstaande gozer is een pussy vergeleken bij hem...[​IMG]
     
  7. majong

    majong Active Member

    Berichten:
    49
    Leuk Bevonden:
    79
    22-10-2015 heb ik een TX gekocht met uitzondering van een enkele keer wegvallen van de FFB gaat het tot nu goed.
    Afkloppen als ik de verhalen hier hoor.
    Voor die tijd heb ik 5 Spiders gehad in nog geen 2 jaar . Spider nummer 5 was overigens nog niet kapot en ligt klaar om als tijdelijke vervanging te dienen mocht de TX het begeven.
    Als ik tijdelijk terug moet naar de spider ben ik niet blij denk ik al het gevoel dat de FFB geeft ben je dan kwijt.
    De Spider is een goedkoop ding voor weinig geld.
    Goed voor iemand die zo nu en dan een race spelletje doet.
    Het beste werkt nog de garantie ik heb elke keer na een probleem de Spider kosteloos kunnen vervangen.
    Als er weer 1 kapot was kocht ik gelijk een nieuwe die werd later verrekend of werd gelijk omgeruild.
    Bijna niet zonder gezeten dus.:)
    Al was ik niet blij dat het op die manier moest gaan.:mad::mad:
     
  8. CLOWN KAOSZ

    CLOWN KAOSZ Won't stop racing till my death :D

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    4
    I.v.m. verplichtingen voor andere league red ik het niet om er vanavond bij te zijn.
    Wanneer de volgende race weer zover is en/of er zijn weer socials houd ik mij absoluut aanbevolen! :)
     
  9. Dave 130R

    Dave 130R Active Member

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    133
    Race 1 ga ik waarschijnlijk niet halen, hoop race 2 nog wel mee te kunnen doen.
     
    B Tender vindt dit leuk.
  10. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    Race 1 een goeie race gehad.. na een kleine botsing in de eerste bocht terug weten te knokken naar P3.

    Race 2 weet ik niet wat me pitcrew onder me wagen heeft gezet, volgens mij schaatsen ofzo.. was meer rondjes aan het draaien dan aan het racen.. tot ik in 1 lap 6x rond ging toen was ik er wel klaar mee.. wat een K..wagen in de regen

    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
     
  11. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Ondanks dat de kampioen inmiddels bekend is, is het daarachter op verscheidene plaatsen nog steeds bijzonder spannend. Zo staan Jiimmy Jerqinoff en Ross1fum1 op exact hetzelfde aantal punten, zij strijden om P2. Jimmy staat als tweede geklasseerd aangezien hij meer overwinningen heeft behaald. AZT B Tender is helaas de grote verliezer omdat de verbinding hem in de steek liet, toch is een tweede plaats in het kampioenschap niet onmogelijk. Cr00kk verliest een plaatsje aan UnitedArt, maar heeft nog zicht op P6. Daarachter is de strijd om P9 nog zeer spannend, ook N0vaCain3 NL en Autogespotnl staan op hetzelfde aantal punten, N0vaCain3 NL heeft echter een beter resultaat staan.

    [​IMG]
     
    Dex, Rossi46 en Dave 130R vinden dit leuk.
  12. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Tof avondje gister. Twee keer pole position whoopwhoop :lol:

    Lekkere kwalificatieronde gereden en m'n eerste pole van deze serie te pakken. Helaas een poepstart en als 3de de eerste bocht in. Ik had hetzelfde tempo als Rossi en Racer en hoopte op een mooie 3-way-battle richting het einde, maar helaas zat er geen sap meer in m'n controller. Ik kon m'n kabeltje niet snel genoeg vinden en kon als nummer laatst mijn rit weer vervolgen.

    Race 2 weer als eerste mogen starten, wat wel lekker was in de regen, maar ik had in de practice hetzelfde als wat @HRT WietHoK NL in de race had: 6x gespind in 1 ronde. Ik was dus bang dat dat in de race ook sowieso een keer zou gebeuren, maar gek genoeg reed ik echt bizar constant (7x achter elkaar een 2:18 in die kutcondities). Slecht één echt foutje gemaakt waardoor Racer het gat wat kon dichten en daarna reed hij op tempo naar me toe. Erg spannend richting het einde met Racer op minder dan 2 seconden en Rossi daar weer kort achter. Alle focus op het in bedwang houden van de achterbandjes en dat lukte, 1ste! :D Props naar @Racerblade01 die los van één foutje de druk er echt 8 ronden ofzo constant ophield. Even relaxen zat er echt niet in!
     
    Racerblade01 en Rossi46 vinden dit leuk.
  13. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    Voor mij erg leuke avond. Ondanks het feit dat ik zonder TCS reed (later nog gecheckt) kreeg ik in droge omstandigheden de teller maar niet onder de 2:08. In de practice kwam er nog wel een 2:07 uit, maar dat was echt een uitzondering. Waar jullie die 3 sec. vandaan halen is voor mij echt een raadsel…….

    Start ging erg lekker, van 9 naar plek 5. In de 2e ronde een penalty in Shumacher S en dezelfde ronde een penalty in de chicane…….daarna vertrekken vanaf p10. Nog naar voren gereden naar p8.
    Heat 2 erg veel regen, natuurlijk vooraan mogen starten en als 2e de eerste bocht in. Daarna vrolijk de rest opgehouden en uit de sores gebleven. Bandjes niet te warm laten worden en zeker geen foutjes proberen te maken. Uiteindelijk dan geëindigd op p4.Gekke was wel dat ik dus ook in regen “prima” kon rijden zonder tcs…..moest wel gas geven met een fluwelen voetje, maar ging uiteindelijk prima.

    http://xboxclips.com/asjemenou75/874f370d-e86c-4f8d-ab18-e7c6a19d0cc2
    http://xboxclips.com/asjemenou75/9f821634-306a-4eff-99f4-70a471d71a15
     
    Rossi46 en Racerblade01 vinden dit leuk.
  14. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Voorin was het weer erg spannend, dus heb twee leuke races gehad. :) Bij de qualifying met nog 3 seconden te gaan de tweede plaats van Ross1 gepakt en kon daar van profiteren bij de start van race 1. Jimmy kwam niet zo goed weg, dus ik ging samen Ross1 de eerste bocht in en we bleven naast elkaar tot bocht 6, waardoor ik even de leiding alleen te pakken had. Paar bochten later pakte ik echter iets te veel curb bij de Schumacher-S waardoor ik een penalty had, en moest Ross1 en Jimmy weer voorbij laten. Kon gelijk weer de druk erop zetten en in bocht 1 van de volgende ronde sloop ik Jimmy weer voorbij. Zat een paar rondjes lang te jagen op Ross1 terwijl Jimmy mij zat te pushen. Helaas viel Jimmy zijn controller uit en later begon ik fouten te maken, wat leidde tot twee penalties in één ronde. UnitedArt kwam nog even dichtbij en zette me onder druk voor P2, maar hij begon ook fouten te maken waardoor ik de laatste rondjes rustig uit kon rijden.

    De inhaalactie op Jimmy: (niet Cr00kk dus)


    Race 2 een redelijk goede start, kon profiteren van fouten die door anderen werden gemaakt, nog leuk gevechtje gehad met autogespotnl geloof ik, stond wel na een paar rondjes tweede achter Jimmy. Spinde toen (volgens mij tegelijk met autogespot die vlak achter me reed, zonder dat we contact hadden) en kwam op P4 terecht achter asjemenou en Ross1. Ross1 werd óf opgehouden door asjemenou óf moest nog erg wennen aan de omstandigheden, maar in de beginfase had ik het idee dat ik wel een stuk sneller was. Reed het gat dicht en kon er voorbij komen en weer P2 pakken om het gat naar Jimmy proberen dicht te rijden. Niet veel later had Ross1 ook weer de smaak te pakken en reed ongeveer hetzelfde tempo als ik. In de pit window hielp Jimmy me een beetje door te spinnen, waardoor het gat van 8 seconden naar zo'n 3 seconden slonk. Kwam ronde na ronde steeds dichterbij, totdat ik voor de chicane iets te wijd ging en het gras ingezogen werd. Verloor zo'n 3 seconden en Ross1 zat nu vlak achter me. Samen kwamen we langzaam weer dichtbij Jimmy, hoewel Ross1 volgens mij vond dat het wel iets sneller mocht, gezien zijn vele pogingen om in te halen. :D Maar goed, slotoffensief kwam te laat, de top 3 eindigde binnen 4 seconden van elkaar denk ik.
     
    B Tender en Rossi46 vinden dit leuk.
  15. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    In Race 1 zat voor mij alles mee. Jimmy kwam niet zo lekker weg bij de start, dus gelijk een plekje gewonnen. Vervolgens pakte Racer een penalty waardoor ik zonder moeite doorschoof naar P1. Daarna nog wel een aantal rondjes serieus zitten planken met Racer in mijn kielzog, maar zoals hij al stelde speelden verschillende foutjes hem parten, waardoor ik onbedreigd door kon rijden naar de finish. Ondertussen was Jimmy zo onfortuinlijk dat zijn controller er mee nokte.

    Race 2 was een ander verhaal. Ik had meer moeite met de regen dan ik verwacht had. Man man man, wat was het verraderlijk. Ik had veel moeite met het vinden van grip, zeker in de 1e sector. Racer had dat beter door, want hij reed op punten van mij weg waar ik op eieren aan het rijden was. Later - toen de regen wat kalmeerde - ging het aanzienlijk beter, maar ja, dan zit je al achter i.p.v. vóór je tegenstanders. En het voorbereiden van een goede move in de regen is toch lastiger dan in het droge, al is het maar omdat je drive bocht-uit veel moeilijker te pakken is.

    Overigens wel jammer dat zoveel mensen er uit frustratie mee stopten. Ik snap de frustratie op zich wel - de Merc is voor een aantal blijkbaar lastig om te handelen en de regen maakte het zeker niet makkelijker - maar kom op, we rijden allemaal weleens achteraan. Moet je voor de gein eens naar mijn resultaten in de Aston kijken... :F:
     
  16. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Oei ik realiseerde me niet dat ik Wiethok zo heftig raakte in bocht 1 van race 1.. Sorry man =(=( Lijkt alsof ik het in bocht 1 van race 1 een goed idee vond om die befaamde buitenkant-cerbstone-driftmethode uit te proberen die in de kwali zo aangeprezen werd.
     
  17. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Gister tijdens het oefenen op Hockenheim na 4 rondjes al klaar eigenlijk... saai baantje 8) (doe mij maar regen!)

    Daarna even de Ring op gegaan met de Merc en echt balen dat deze er niet in zit deze competitie haha. Heeeeerlijke baan met die stuiterbak! En goed te doen ook (eerste poging):



    Mag de Nordschleife in de volgende competitie? :D
     
  18. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117

    Misschien een keer een los race event organiseren. Uurtje training om te tunen. 30-60 minuten kwalificatie en dan een race van 60-90 minuten. Zijn we wel een avondje zoet.
     
    HRT WietHoK NL vindt dit leuk.
  19. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Drivers' briefing 27-1-2016, Mercedes-Benz 190E Evolution2 DTM @ Hockenheimring GP

    Weersverwachting:
    We gaan racen op 1 januari, de eerste race start 's ochtends om 10:00, de tweede race vindt om 14:00 plaats. Zoals gewoonlijk bij de laatste race van een bepaalde auto zijn de weergoden onvoorspelbaar en gaan we beide racen rijden met één weather slot op random.

    Wijziging regels:
    Zoals gebruikelijk bij een race met random weer, doen we voor de practice van race 1 en race 2 een oefenrace van 1 ronde, om het weer te bepalen. Mocht het weer op Heavy Fog belanden, herhalen we dit proces tot het op een andere weersoort terecht komt.​
    [​IMG]
    De startprocedure:
    Deelnemers krijgen vanaf de start tot bocht 7 de kans om hun juiste plaats te vinden, tot bocht 7 ben je vrij om te doen wat je wil, dus probeer je banden en remmen op te warmen. Vanaf bocht 7 verlaagt de leider het tempo een beetje (rijd ongeveer halfgas) en gaan we allemaal in een treintje in de juiste volgorde rijden. Het is nu nog toegestaan te zigzaggen om de banden op temperatuur te houden, maak echter geen onverwachte remacties die ervoor zorgen dat er gaten in de trein ontstaan. Vanaf de Südkurve (bocht 13 ) gaan we in formatie rijden, twee aan twee dus. De leider behoudt het tempo rond de 87 km/u, wat makkelijk bereikt kan worden door volgas te rijden in de eerste versnelling. De oneven startplekken rijden aan de rechterkant van de baan, de even startplekken rijden links. De start vindt NIET plaats op de start/finish lijn, maar na de Nordkurve. We rijden dat rechte stuk op, nog steeds rond de 87 km/u. De zone waarin de leider het tempo mag verhogen, en dus de race start, begint bij de witte lijn die het einde van de pituitgang indiceert. De zone eindigt bij het Panasonic reclamebord een paar tientallen meters verderop.

    De stand:

    [​IMG]


    Rondes en pit window:

    In de sprintrace rijden we 12 ronden, de hoofdrace is 19 ronden lang. In de hoofdrace is een pitstop verplicht, de pitstraat opent aan het einde van ronde 7 en sluit na de 11e ronde.

    Straffen:
    N.v.t.

    Let verder op:

    - Zorg ervoor dat je een setup geladen hebt!
    - Zoals altijd, respecteer de volledige witte lijn bij de pituitgang. Op Hockenheim is deze lijn behoorlijk lang, zorg er voor dat je hem echt voorbij bent voordat je de racelijn weer gebruikt.
     
    asjemenou75, Rossi46 en Dex vinden dit leuk.
  20. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Die exit-curb bij bocht 1 gaat sowieso slachtoffers maken :p
     

Deel Deze Pagina