1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PCARS [Finished] Wacky Wednesday Cup [Woensdag]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Racerblade01, 1 nov 2015.

  1. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Ik suggereerde dat in verband met jouw post van gisteren.

    Vaak als je van achterin start heb je een veel leukere race. Probleem is dan dat je nooit meer bij de koplopers komt als de snelle jongens wel vooraan starten. Reverse grid is zeker een leuke oplossing. Het is dan natuurlijk wel van belang dat mensen rustig op hun kansen wachten en niet proberen zo snel mogelijk overal voorbij te komen.
     
  2. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    Voorlopig nog geen internet.. alles is doorgemeten en we hebben kabelschade buitenhuis.. komt maar 41% signaal binnen.. Baal flink nu

    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
     
  3. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Daar is rekening mee gehouden, in de zin van dat alle posities punten krijgen. Bij de oude puntentelling maakte het niet uit of je 9e of 16e werd. Waardoor iedereen, binnen die posities, het liefst als 16e zou willen finishen.

    Zoals jij het stelt snap ik wat je bedoelt, maar daar is geen rekening mee gehouden. En dat gaan we denk ik ook niet doen ;) Er zullen altijd rekenaars tussen zitten en dat soort acties kunnen inderdaad soms gunstig uitpakken. Maar dan moet alles wel helemaal op z'n plaats vallen. Wat juist bij een reversed grid situatie minder voor de hand liggend is.
     
  4. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Ik doelde daarbij (ook) meer op de wijze waarop de reversed grid tot stand kwam, i.c.m. het rijden van een volle formatie ronde (duurt lang!). Ook de daaropvolgende start was rommelig.

    In de M3 cup hebben we twee keer een rollende start gehad en dat ging toen eigenlijk vlekkeloos. Maar goed, dat was een korter stukje en posities stonden al vast vanaf de startgrid. Dat maakt het blijkbaar toch net even anders.
     
  5. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Vind ik niet nodig. Als iemand zo graag pole wil hebben in de tweede race, (buiten het feit dat ik het behoorlijk onsportief vind om jezelf terug te laten zakken) verdien je maar een handjevol punten in de eerste race, 3 of 4 ofzo. Als je het dan voor elkaar krijgt race 2 te winnen heb je in totaal ongeveer 30 punten. Dan is het effectiever om gewoon 2 keer derde te worden. Race 2 is daarnaast flink langer dan race 1, voldoende tijd om je weer naar voren te vechten, dat zag je gisteren ook en die races waren een flink stuk korter. Bij zowel Catalunya als Brno startte ik in het achterveld en had ik een halve ronde de leiding te pakken. Zal gedeeltelijk komen omdat de communicatie nog niet zo best was, maar zo'n grote handicap hoeft achteraan starten niet te zijn, zeker als je concurrenten vlakbij je zitten.
     
    B Tender vindt dit leuk.
  6. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Dat is gewoon even wennen. Bij Forza was geen kwalificatie en werd volgens mij altijd zo gestart. We rijden deze cup eigenlijk alleen op lange circuits, dan duurt de eerste ronde inderdaad wel erg lang. Ook start je dan met koude banden wat ook niet optimaal is. Je zou dan bij de start direct de formatie goed doen en dan in een hoger tempo het rondje afmaken, paar bochten voor de start gas terug nemen. Iets in die richting zou misschien een oplossing zijn.
     
  7. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Precies, daar zat ik ook aan te denken. De formatie moet gefixt zijn voor de eerst bocht. Dan in gestrekte draf het rondje afmaken, tot twee bochten voor het einde. Daar netjes in 2-aan-2 gaan rijden, op gepaste snelheid, aangegeven door de pole-sitter. Zoiets :)
     
  8. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Dat is kak! Klinkt niet als iets dat ze à la minute verholpen hebben, of wel? :confused:
     
  9. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    Ze komen maandag weer en dan gaan ze alles door meten wat buiten ligt en dan dan graven en fixen. Zit stiekem al aan glasvezel te denken maar dat gaat ook vast een paar week duren dan

    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
     
  10. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Hmmppff... Je mag niet het begin van het seizoen missen hoor =(
     
  11. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    Gelukkig kan ik de game wel gewoon offline opstarten.. dus kan in iedergeval wat practice laps neer zetten en hopen dat maandag alles wordt gefixed

    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
     
  12. Dave 130R

    Dave 130R Active Member

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    133
    Heb je goede 4G thuis op je mobiel? Dan kan je altijd nog als nood je telefoon ff instellen als hotspot , alleen dan maar hopen dat er niet al te grote updates op je Xbox zijn.

    Mijn eigen gisteren verder wel vermaakt en mijn excuses dat ik niet voorin wilde starten. Mijn grootste tegenstander ben ik zelf op dit moment, wil gewoon geen mayhem veroorzaken.
     
  13. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    4g heb ik uit op me tel.. dat jaagt je alleen maar in de kosten. Dan wacht ik liever ff en speel ik wel offline

    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
     
  14. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Komt vanzelf wel. Bij de eerste race waarbij ik meedeed was 1 van de races volgens mij random start. Natuurlijk startte ik als nieuwkomer van pole. Gewoon rustig blijven en geen gekke dingen doen. De mensen die achter je rijden kunnen je prima inhalen als ze daar ruimte voor hebben. Meeste opstootjes worden veroorzaakt door een achterligger, zolang je niet op je voorliggers knalt is er niets aan de hand.
     
    B Tender vindt dit leuk.
  15. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Zo ff mijn livery's kiezen. Heb er zin in.
    Al gaat deze cup mij zweet en levensjaren kosten.
    Het lijkt wel of ik in winterslaap ga.
    Ik was gesloopt na die 2 oefenheats en viel gelijk in slaap op de bank terwijl ik aan mijn lieve echtgenote had beloofd om gezellig op de bank te knoedelen kijken naar de homebios.
     
    Laatst bewerkt: 5 nov 2015
  16. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Heb jij al met de Jaguar Palmer gereden? We hadden daar woensdag even op Laguna Seca mee gereden en de FFB voelde echt heel raar aan. Je hebt de eerste 10-20 graden erg veel FFB en als je verder instuurt verdwijnt die vrijwel helemaal. Daarna even hetzelfde circuit in time trial gedaan en toen voelde het al een stuk anders, bij cr00kk en mij. Geen idee of het een bug is of dat het aan de temperatuur ligt. Had eerder in de Palmer gereden en die reed toen heerlijk, dit was echt verschrikkelijk. Om die races met controller te doen is ook niet echt een optie.
     
  17. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Ik vond de Jaguar juist heel erg lekker rijden
    In de Aston heb ik juist een wat wazig gevoel en heb ik niet echt een connectie met de weg. Een soort Forza fysics.
    Bij de Jaguar heb ik juist wel dat gevoel met het asfalt.
    De Mercedes vind ik drama, maar ik accepteer en respecteer de keuze van de organisatie.
    Dit is het nadeel van de default tuning settings.
    Dat soort dingen van rare ffb kan je wegwerken in de set up.
    Voordeel nu is wel dat iedereen dit handicap heeft.
    Dus gewoon deze nadelen voor lief nemen.
    No problem.
     
  18. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Ik vond de Palmer ook altijd heerlijk maar had er al een tijd niet mee gereden. Zoals het dinsdag reed was het echt drama, kan niet geloven dat de FFB zo hoort te zijn. Vond de Aston eigenlijk wel lekker rijden maar moet er eigenlijk een keer op een leuk circuit mee rijden. Heb voor het laatst met de Merc gereden bij patch 2/3, toen vond ik het helemaal niets. Hoop op een reversed Palmer effect, dan zou de Merc nu fantastisch moeten rijden.
     
    loyallronin vindt dit leuk.
  19. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Aston #3
    Jaguar/Palmer #3
    Mercedes #41
     
  20. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Beltoon en Loyal, zouden jullie anders een keertje een klein testje willen doen met de Jaguar? Racer en ik rijden natuurlijk allebei met controller, dus eventuele bugs met betrekking tot het gebuik van een stuur kunnen wij er niet uit filteren.

    Het kan natuurlijk niet de bedoeling zijn dat er door de "stuurders" moet worden uitgeweken naar de controller.

    De Benz zullen we nog wel een keertje uitproberen onder weeromstandigheden waaronder we ook gaan rijden. Daar is die gekke Duitser namelijk gevoelig voor. In de tests die Racer en ik hebben uitgevoerd konden we uiteindelijk heel gecontroleerd en close racen,zonder gebruik te hoeven maken van TC.
     

Deel Deze Pagina