1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness, Bodybuilding, etc.. [Deel 9]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gdzr, 22 jan 2015.

  1. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.583
    @Kevf Nou doe je alleen alweer alsof ik voor spieraanzet of afvallen aan het trainen ben.
    Ik doe het om fit te worden. Ik heb een doel waar ik mezelf naartoe train. Tuurlijk is het fijn dat m'n taille smaller wordt en ik een beter figuur krijg, maar niet het doel voor nu

    Nu ik weer bezig ben heb ik trouwens ook echt wel plezier erin, er waren destijds heel veel andere omstandigheden waardoor ik stopte
     
  2. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    ik snap er niks meer van...wat is 'fit'? Hoe kan je 'fitter' worden zonder je lichaamssamenstelling te veranderen? En als 'fitter' je doel is, waarom heb je dan een splitschema?
     
    Laatst bewerkt: 9 aug 2017
    GillesD12 en Reckuuza vinden dit leuk.
  3. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Eigen update dan. Hier een 205 deadlift als 8e single. 88% van mijn max en hij ging vrij easy. Wel wat traag van de grond en iets te weinig spanning onderin, maar dat gaat goed komen. Ik ga er vanuit dat ik over 4 weken toch weer vrolijk met 220-230 in mijn handen sta :)

    https://www.instagram.com/p/BXhZl6mgs1X/
     
  4. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.583
    Fitter als in goede lichamelijke conditie. Dus energieker, betere uithoudingsvermogen.

    Dat splitschema werkt goed voor mij, omdat ik zonder teveel rustdagen toch m'n prestaties verbeter
     
  5. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Plus je moet veel squats trainen voor een dikke bil.
     
    GillesD12, Tyrant, Fiasco en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. GillesD12

    GillesD12 Active Member

    Berichten:
    818
    Leuk Bevonden:
    50
    Respect dat je nog de moeite neemt om er steeds op te reageren :+
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  7. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.583
    Het is overigens zo dat een personal trainer mij heeft geholpen met m'n schema
    Iemand die m'n doelen en capaciteiten kent
     
  8. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    Nice nu word je instant fit
     
    RO3Li en Nerrion vinden dit leuk.
  9. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Doelen die je hier niet wilt delen, terwijl je wel vragen stelt. Best apart. Verder zou ik je personal trainer ontslaan met een dergelijk splitschema, maar dat terzijde. ;)
     
    RO3Li en Reckuuza vinden dit leuk.
  10. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.583
    Voor nu mijn doel: 2000m kunnen rennen in 12m. Voor volgende maand 2200m in 12m. Die maand erop 2400m en vervolgens langere afstanden in hoog tempo
    Qua kracht wil ik veel push ups achter elkaar kunnen en mezelf goed kunnen optrekken (kan ik nu niet zonder hulp) en dippen
    Squatten met gewicht wat opvoeren
    Daarnaast vind ik bankdrukken leuk en ik vind t leuk als ik m'n oefeningen steeds zwaarder kan uitoefenen
     
    Kevf vindt dit leuk.
  11. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    van 10 naar 12 km/u hardlopen is wel vrij pittig hoor voor de gemiddelde vrouw. Zou voor je pezen e.d. eerder kiezen om langer te kunnen lopen dan sneller. Je peesweefsel heeft ongeveer 8-12 weken nodig om te wennen aan de belasting dus 50% kans dat je zo geblesseerd raakt aan knie, achilles of heup. Tenzij je al maanden langere blokjes loopt, dan is dat risico alweer een stuk kleiner.
     
  12. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Nice. Dat zijn al heel wat concretere doelen. Hardlopen en krachttraining is best lastig te combineren overigens, maar het kan wel. Mijn opmerking mbt je pt was wellicht wat bot, maar ik moet toch altijd wat cringen als ik een dergelijk splitschema langs zie komen. Wat opvalt is dat het schema niet in balans is: Net zoveel schouders als benen terwijl je schouders al aanpakt bij rug en borst, twee keer zoveel buik als de rest en maar 1x per week benen terwijl die wel wat meer aan kunnen. Er is een studie (kan hem zo niet vinden) die aantoont dat je armen trainen zelfs compleet nutteloos is als je je al focust op de 'grote' bewegingen. Iemand die drie keer in de week traint a 2 uur heeft maar zes uur per week te besteden aan trainen. Die zes uur wil je full pull besteden aan: squats, deadlifts, barbell rows, overhead press, pull ups, pushups etc.

    Squatten: 'met gewicht wat opvoeren'. Kan natuurlijk zijn dat het in training exacter is. Maar probeer je 1,2,3,4 en 5rm bij te houden zodat je je progressie meetbaar houdt.
    Ben benieuwd of je je hardloopdoelen gaat houden. Ik kan mij echt nooit zetten tot hardlopen :)

    @iedereen. Heb ik dit artikel al gepost? Voor de wat meer doorgewinterde krachtsporter wellicht gesneden koek, maar het is het meest down to earth (en fucking grappige) artikel over dieten wat ik ooit ben tegen gekomen :) Het helpt ook in de eindeloze discussies die ook mensen hier ongetwijfeld wel eens hebben met mensen

    http://physiqonomics.com/the-best-fat-loss-article-child-friendly-version/

    Eigen progressie. Nog steeds met DUP bezig. Het derde block van vier weken nu en eerste block met deadlifts. SSB squat 157x4x4+ met 5 op mijn amrap en daarna Deadlift 175x3x4+ met 8 op mijn amrap. Had het idee dat ik dood ging. Kijk ik hem terug heb ik duidelijk nog zat over. Vermoeidheid doet rare dingen met je proprioceptie. 180x8 is mijn 8rm. Dus dat ik nu alweer op 175x8 zit en nog eens na de ssb is dikke prima



    in weight x reps vorm:

    http://weightxreps.net/journal/Kevf/2017-08-10
     
    Laatst bewerkt: 11 aug 2017
    UpInSmoke0611 en Scarlett vinden dit leuk.
  13. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.188
    Leuk Bevonden:
    616
    Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen squaten en deadliften qua spieren die je aanspreekt? Hoe zijn ze complementair aan elkaar?
     
  14. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    De druk op je spieren bij het uit het diepste punt omhoog komen is anders. Bij squat meer vanuit hamstring en billenkoek bij deadlift meer billen en onderrug. Sowieso is het qua prikkeling van je spieren en zenuwstelsel goed om op verschillende manieren dezelfde spiergroepen te pakken.
     
  15. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Bij squat meer vanuit je hamstring en glutes? Dat is niet correct. Dat geldt juist voor de deadlift. En wat is het verschil tussen 'billenkoek' bij de squat en 'billen' bij de deadlift?

    De deadlift is een scharnierende beweging waarbij je de posterior chain meer aanspreekt (hamstrings, glutes en onderrug) en in mindere mate je quads. De De squat daarentegen maakt meer gebruik van je quads maar heeft nog steeds veel posterior chain spieren nodig om uit te voeren, helemaal als je de low bar squat uitvoert. Om uit het diepste punt van de squat te komen heb je vnl quads nodig omdat je posterior chain dan in een klote hoek zit om uberhaupt iets te doen. Als je vervolgens weer 1/4 omhoog bent dan pas is de posterior chain in een goede positie om het werk weer over te nemen. Voor het laatste kwart omhoog wordt de load voor een groot deel weer naar de quads verplaats als je je heupen als het ware er onder scoopt.

    Meer je billen trainen bij de squat is alleen significant als je volledige ass to grass squats doet, maar om je kont goed aan te spreken moet je vnl gebruik maken van hip extensie/hip hinge bewegingen.(RDL, Deadlift, goodmornings, hip thrusts etc)

    Beide oefeningen trainen je buikspieren erg goed. Daarnaast is de deadlift 1 van de beste oefeningen om een dik gespierde rug te krijgen. Daar kan geen lat pull down of cable row tegenop.

    edit: als powerlifter boeit dit trouwens bijster weinig, dan train je bewegingen geen spieren. En het leuke van dat alles? Je wordt er nog jacked van ook, gewoon als bijkomstigheid :D
     
  16. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Ik bedoelde inderdaad dat squat meer gebruik maakt van alleen je benen omdat het gewicht meer boven je zwaartepunt ligt en deadlift daarbij onderrug omdat het gewicht voor je zwaartepunt hangt, overdreven gezegd natuurlijk. Eens verder dat je vooral bewegingen traint en niet individuele spieren. Het gaat dus (zeker bij mij als fysio) om de hele keten.
     
    Kevf vindt dit leuk.
  17. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.583
    Vandaag iets nieuws geprobeerd: f45
    Vandaag was de focus op cardio en het deed me beetje denken aan crossfit.
    Je hebt in totaal 3 onderdelen waarbij je 3 oefeningen afwisseld tot je ze elk 4x hebt gedaan
    Telkens 40 sec trainen en dan 20 sec rust
    Na elk onderdeel een waterbreak
    Deed allemaal erg Amerikaans aan, maar het komt uit Australiƫ

    Was best leuk om zo te trainen en de tijd vliegt echt voorbij (en eerste 2 wekennzijn gratis :+)

    Morgen doe ik weer een les mee en die is dan op kracht gericht
     
    Kevf vindt dit leuk.
  18. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Circuittraining cardio en een circuittraining kracht dus?
     
  19. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    Ok dus na 2 weken probeer je al wat nieuws?

    En je personal trainer dan?

    Lekker bezig scar
     
  20. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Op zich qua prikkeling voor je lijf niet verkeerd om eens te wisselen, zeker qua motivatie ook.
     

Deel Deze Pagina