1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness, Bodybuilding, etc.. [Deel 9]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gdzr, 22 jan 2015.

  1. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    All-time volume pr op mijn deadlift



    en ook op mijn high-highbar squat (normaliter ligt de barbell net wat hoger dan bij low bar)



    Langzaamaan weer op de goede weg.

    Hopelijk mag ik met een week of 3 weer beginnen met benchen.
     
    UpInSmoke0611 en Reckuuza vinden dit leuk.
  2. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.441
    Leuk Bevonden:
    17.546
    Eens, maar ik heb het idee dat Scar om de week iets anders probeert. CONSISTENTIE IS DE KEY KIL
     
  3. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Ook eens maar denk niet dat het qua motivatie echt help als je negatief blijft reageren. Wat ik na 10 jaar ervaring in begeleiding van mensen als trainer en fysio wel heb geleerd dat maar 10-20% van de mensen echt diep gemotiveerd is vanaf het begin, bij nog eens 20% ontstaat het na wat positieve ervaringen en 50-60% kapt er na een aantal weken/maanden weer mee en begint eraan zonder een vast plan "omdat ze iets moeten doen".
     
    UpInSmoke0611 vindt dit leuk.
  4. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.441
    Leuk Bevonden:
    17.546
    Ja zo is Scar precies dus.
     
  5. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.589
    Ah is dat de benaming :+ ja inderdaad

    Doe dit overigens niet als vervanging van mijn schema dus daar gaan je aannames @Reckuuza
    Deed dit omdat bootcamp niet doorging deze en vorige week
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  6. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Lekker bezig hoor! Lijkt telkens alsof het je laatste rep is en dan nog 3... Maaruh... straps :p?
     
  7. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Yup straps. Ik probeer zoveel mogelijk hookgrip te pullen. Sowieso ben ik van mening dat je dat moet doen als je handen het toe laten. Minimale kans op een bicepsblessure, symmetrisch tillen dus ook symmetrische spiergroei (a-symmetrie kan zorgen voor een schuine bench en squat) en je armen zijn net iets langer. Ik doe het omdat het beter voelt aan mijn schouders. Nadeel is wel dat bij conventional de snelheid weg valt vanaf 210.

    Maar omdat hookgrip zich niet leent voor veel reps gebruik ik dan vaak straps.
     
    UpInSmoke0611 vindt dit leuk.
  8. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
  9. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.441
    Leuk Bevonden:
    17.546
  10. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Volgens de instagram van Mark Bell had het te maken met pijnstillers. Er zijn verder nog geen officiƫle berichten.
     
  11. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Meh, hookgrip doet pijn man XD.. Ik switch gewoon om de zoveel tijd met arm
     
  12. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.188
    Leuk Bevonden:
    616
    5x5x100 is een feit :D:D:D:D weeg zelf nu 75.4kg
     
  13. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Super. Heb je ook een video?

    Tijd om je 1rm te testen ^^
     
  14. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.188
    Leuk Bevonden:
    616
    Zal binnenkort es 'n filmpje maken.

    1rm eigenlijk nog nooit gedaan! Wat zou enigszins in verhouding staan tot 5x5x100? Of kan je dat niet zo eenvoudig beredeneren?
     
    Kevf vindt dit leuk.
  15. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.589
    Pff dacht wel goed bezig te zijn, maar niet goed genoeg dus wil zwaarder gaan trainen

    Wat raden jullie aan qua sets en herhalingen? Zat zelf aan 5 te denken, maar hoeveel sets dan? Doe nu meestal 12-15 herhalingen en dan 3 sets, maar met zoveel herhalingen doe ik eigenlijk niet het zwaarste wat ik zou kunnen ondat ik dan de aantal herhalingen niet haal

    Zal wel weer domme vraag zijn maar ik weet dit soort dingen gewoon niet
     
  16. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Helemaal geen domme vragen, ik ben altijd alleen wat bang voor je koppige antwoord :p

    Ik ga er even vanuit dat je het hier over kracht training hebt en niet over conditietraining. 'Zwaarder' houdt niks meer in dan dat je het gewicht elke week verhoogt. Dat kan je op meerdere manieren doen: elke week een klein beetje gewicht toevoegen aan de oefening, elke week 1 of meer reps toevoegen aan de oefening, elke week een set toevoegen aan de oefening. Het totale volume bereken je door setsxrepsxgewicht. Op deze manier progressie maken noem je lineaire progressie.

    Daarnaast lijk ik uit je reply op te maken dat je met zwaardere gewichten wil trainen dan zal het aantal reps idd naar beneden moeten.

    Hoe je beide combineert zijn echt eindeloos veel opties voor, maar er zijn zat mensen die dat denken voor je hebben gedaan. Ik ben zelf groot fan van de schema's van Candito zijn beginnerschema's (en beginner is een goed iets in de krachtsport want dan maak je het snelst progressie). Die kan je hier vinden:

    http://www.canditotraininghq.com/free-programs/

    Gek genoeg zie ik nu alleen de PDF staan en het excelbestand. Als je die wilt hebben, stuur me dan een pm.

    Dat is het zeker wel! Er zijn genoeg sites om dat uit te rekenen, deze is prima voor een schatting van 1rm:

    http://www.exrx.net/Calculators/OneRepMax.html

    Je 1rm ligt dan rond de 113 :)
     
  17. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.188
    Leuk Bevonden:
    616
    Tof. Wat raad je aan qua warming-up/opbouw voor zo'n 1rm poging?
     
  18. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Stel het lukt je om 115 te drukken. Dan zou een warming-up er ongeveer zo uitzien:

    empty bar: x15
    40kg x 10
    60 x 6
    70 x3
    80 x2
    90 x1
    100 x 1
    105 x 1
    110 x 1
    112,5 of 115 x1 afhankelijk van hoe de 110 ging
     
  19. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.589
    J
    Ja zou er wel graag mee aan de slag willen, want wil echt sterker worden

    Mn conditie is voorderest ok nu dus dat verder bijhouden

    Gister is mn vet gemeten btw gemeten en was 22 procent. Dus als ik nu nog beetje spier kweek dan begin ik er mss eindelijk fit uit te zien als bijkomstigheid
     
  20. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    22% is best al heel ok voor een vrouw.

    Hier een eigen link naar zijn programma, al zal je eerst de pdf moeten lezen. Het is voor 3 of 4 dagen per week trainen.

    https://drive.google.com/open?id=1E1WmEheakvUYf9uoOQDq8f0gtF5y2hGp9X3RbT0xXdE

    Het duurt wel even voordat je resultaat ziet van krachttraining ;)
     

Deel Deze Pagina