1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness, Bodybuilding, etc.. [Deel 9]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gdzr, 22 jan 2015.

  1. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.188
    Leuk Bevonden:
    616
    Afgelopen jaar of 2 fanatiek gesport en nu de laatste 6 weken af en toe beetje zeurende pijn in de binnenkant van mn elleboog. Soms tijdens de training, soms dag erna ofzo. Tis niet heel storend en trekt ook wel weer weg maar had gehoopt dat het vanzelf helemaal weg zou gaan. Gaat het dus niet dus begin me wat zorgen te maken.

    Wellicht beetje over trained. Iemand enig idee?
     
  2. Nerrion

    Nerrion yikes

    Berichten:
    1.402
    Leuk Bevonden:
    177
    Is het vaker na het trainen van een bepaalde spiergroep? Of na een bepaalde oefening?

    Als ik sommige triceps oefeningen te zwaar of te gehaast doe heb ik daar wel eens last van. Voornamelijk met skullcrushers.
     
  3. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Hoe gek het ook klinkt: pijn tijdens de training is te prefereren want dan weet je meestal zo goed als zeker waar het vandaan komt. Bij welke oefeningen heb je last?

    Ik weet niet hoe je traint, maar als mensen die trainen voor powerliften last krijgen van hun elleboog dan komt dat meestal vanuit de schouder.
     
  4. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
  5. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.188
    Leuk Bevonden:
    616
    Nou nu ik er over nadenk, volgens mij vaak na het bankdrukken. Heb het afgelopen jaar ook erg veel progressie daarop geboekt. Zou dat het kunnen verklaren?
     
  6. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983

    Yup bankdrukken kan daar ook voor zorgen. De rechte halter zorgt voor een ietwat intern geroteerde schouder en in de onderste positie verliezen veel mensen een goede positie van de bovenarm waardoor de schouderkop naar voren komt. (Glenhumeral glide).

    Het trekt nu nog weg, maar na verloop van tijd kan het steeds meer last geven. Om de last wat te ontzien kan je twee dingen doen:
    1) Rust geven
    2) Hoek veranderen: dumbells gebruiken in een hoek van 45 graden, football bar, swiss bar, reverse grip benchen
    :cool: ROM verkleinen: pin presses, floor presses, spoto press

    En verder wat dingen op het internet zoeken over hoe je gezonde schouders behoudt/krijgt in krachtsport. Veel van de bewegingen zijn gericht op een gefixeerde positie van de schouders (naar beneden en terug getrokken) terwijl je schouders sterk en mobiel moeten zijn in alle posities. Zaken als half kneeling barbell presses, scapular push ups, scapular pull ups etc kunnen je helpen. Maar om dat allemaal in detail uit te leggen gaat wat ver.
     
  7. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.188
    Leuk Bevonden:
    616
    Aight thanks. Rust geven heeft natuurlijk niet de voorkeur maar zo doorgaan lijkt ook niet verstandig.

    Denk dat ik voorlopig even overstap op dumbbells en wellicht wat lager ga zitten qua gewicht en hoger qua reps.

    Schouders train ik eigenlijk nooit geïsoleerd, dus die ga ik nu ook meepakken.
     
  8. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Melbourne strength op YT heeft toffe vids over de schouder en op IG kan ik Jacob Harden aanraden :)

    Ik zou niet direct meerdere dingen aanpassen. Gewoon 1 tegelijk: een week geen upperbody, kijken hoe dat gaat. Daarna gewoon weer opbouwen met wat je deed en misschien was dat al wel genoeg.

    Mbt schouders: lower traps en serratus anterior worden vaak verwaarloosd.
     
    schijterwt vindt dit leuk.
  9. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Misschien kan ik ooit wel weer een normaal gewicht benchen! Mega post-op pr. 90kgx9. 10e gemist, omdat ik nog niet full pull door durf te drukken.

     
  10. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Topic heeft meer vids nodig. Of ben ik de enige die een poging doet om sterker te worden :'-(
     
  11. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.417
    Leuk Bevonden:
    17.516
    Hee uuh vorige week voor t eerst 1x 90kg bench press gedaan, daar ga ik geen vid van maken dude. :+
     
  12. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Heb je wel scoopy V2 genomen kil?
     
  13. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.417
    Leuk Bevonden:
    17.516
    Zonder V2 broer
     
  14. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    en waarom niet? Het is de progressie die telt toch? Kom ik aan met mijn 225 deadlift terwijl Yuri ondertussen:



    Met jouw redenering hoeft bijna niemand ooit meer een vid te maken.

    Anyways, pr? En zo ja: hoeveel.
     
  15. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.417
    Leuk Bevonden:
    17.516
    Ik train (momenteel) niet om progressie qua hoeveel ik til/kan tillen, pr's e.d. Mij boeit het vrij weinig wat ik (en iemand anders) til.

    Ik maak er geen vid van omdat 90kg kinderwerk is. :+ Maar om er verder op in te gaan, waarom zou je uberhaubt een vid maken? Om je vorm te checken e.d. snap ik het, maar verder komt het neer op 'check hoeveel ik til kil'.
     
  16. Nerrion

    Nerrion yikes

    Berichten:
    1.402
    Leuk Bevonden:
    177
    Ja 90kg is echt niks man, pussy
     
    Reckuuza en UpInSmoke0611 vinden dit leuk.
  17. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Ben er nog. Alleen 2/3 maanden lopen onderhouden op sq en dl en op bench gefocust. Heeft wel beetje geholpen. Hieronder amrap 80kg:




    Draag trouwens een benchshirt van A7. Ding is amazing
     
  18. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Nice! Als je toch aan je bench werkt dan zou ik ook je arch groter maken. Het is niet dat ik per se groot voorstander ben van een supergrote arch, maar je ligt relatief plat.

    Mijn voorzichtige amrap van vandaag:


    @Reckuuza : omdat, digitaal of niet, het een community blijft en dit topic is daar weer een klein krachtsport community in. Elkaars progressie zien en je eigen progressie delen is juist wat deze sport leuk maakt imo. Een stuk leuker dan vragen 'wie weet nog een goed fitness-schema voor twee keer in de week zonder dat ik benen train, want ik fiets al naar school' :+
     
    Reckuuza, Smok3y en UpInSmoke0611 vinden dit leuk.
  19. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Valt volgens mij wel mee hoe plat. Die benchshirts zijn erg baggie waardoor het misschien wat minder lijkt, maar verder dan dit kom ik niet met archen. Tevens zijn die shirts erg dik. Waren niet geschikt in de zomer met 30 graden
     
  20. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.417
    Leuk Bevonden:
    17.516
    Om elkaar te motiveren is wel nice ja.

    Weet jij trouwens nog een goed schema voor me? Wel voor thuis.
     

Deel Deze Pagina