1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Sostic, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ashavan

    Ashavan Guest

    Chocomel bestaat uit 3 verschillende soorten snelle suikers. Waaronder ook dextrose. De vetten zorgen, tegenstrijdig maar waar, dat de eiwitten sneller opgenomen worden. Dit door de unieke manier waarop bepaalde enzymen worden gebruikt. Daarnaast gebruikt elke powerlifter/strongman het en gaan er goed op. Inclusief mijzelf. Ken zelfs gasten die al lange tijd vast zaten met 190kg deadlift. Nu ze 2 maanden lang chocomel zuipen zitten ze op 210. Chocomel is gewoon fucking anabool :D

    Als ik cut neem ik het niet, maar ja dan neem ik eigenlijk helemaal geen snelle suikers als het even kan. Rond onderhoud is het 250-300ml chocomel na een work-out. In een stevige bulk is het al snel een liter. Probleem is als je gevoelig bent en laat in de avond neemt kan het zijn dat je heel slecht in slaap valt :mad:

    Als je de hele dag schoon eet kun je rustig een pizza er bij nemen. Het is niet meteen het einde van de wereld ofzo :confused: Als ik kijk wat andere powerlifters/strongman eten in de vorm van patat en bitterballen en shit dan eet ik nog steeds behoorlijk schoon.

    Mensen die gewoon een beetje fitnessen zouden ook gewoon snelle suikers moeten mijden als het kan. Jaar of 2 terug mee geprobeerd door wat fruit en zo te nemen en dextro maar me vet aanzet werd alleen hoger van. Daarom heb ik als ontbijt liever 300ml melk, 50gr brinta of 75-100gr havermoutvlokken, wat whey voor smaak en eventueel wat ongeklopte slagroom. Dan heb je alles wat je nodig hebt qua eiwitten, vetten en kh's.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 dec 2009
  2. daviddekanter

    daviddekanter Active Member

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    0
    Succes met het behalen van je doelen en doe het op de manier waar jij je prettig bij voelt.
     
  3. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
  4. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Tijdje aan de choco gezeten, maar om nu steeds een liter op te drinken. Je schijt het ook direct weer uit :+
     
  5. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    maar goed ik lees hier en daar wel wat positieve verhalen. Vooral over de combi vet + suiker + eiwit + cacao

    En aangezien ik met al mijn jaren training wel een experimentje kan hebben.....

    Vanaf 1 jan ga ik een halve liter volle chocomelk drinken na de training. Dat is dus iets van 15 - 20 gr eiwtten oid? Wat doe ik met de suikers die ik normaliter tijdens de training neem? Dat is ongeveer 48gr dextrose. En hoe vul ik de rest van mijn eiwitten aan? Gewoon een shake erbij?

    en ik had daarnaast altijd begrepen dat je EERST suikers en DAN eiwitten moeten nemen.....
     
  6. Ashavan

    Ashavan Guest

    Ik neem nooit suikers tijdens het sporten. Het is anders als je uren bezig bent natuurlijk, zoals trainen op onderdelen, dan neem ik wel wat chocomel tussen door. Hoeveel chocomel je neemt is afhankelijk hoeveel kcal je nog beschikbaar hebt. Ga je over je totale dagelijkse kcal zet je vet aan. Simpel toch :p

    Je kan eventueel nog wat extra choco whey er bij doen voor die extra eiwitten als je denkt te kort te komen. Maar als je rest van de dag goed eet en voldoende eiwitten binnenkrijgt is het niet echt een ramp als je dan na de work-out iets minder binnen krijgt.

    Een uur voor en na de work-out zorg ik dat er een maaltijd is met kh's en eiwitten en heb daaroma ltijd genoeg binnen.
     
  7. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    ik heb bananenwhey op het moment....gooi daar wel een halve schep bij in :+

    en de rest van de voeding zit op zich wel prima, ben alleen hooked aan mijn dextro ;)
     
  8. Ashavan

    Ashavan Guest

    Dextro van XXL vond ik enorm lekker. Deed het toen maar door me kwark tot het helemaal op was :p

    Net in gesprek geweest met een powerlifter die 240kg drukt op de bank. Heb wat hulp nodig met me schema, want 120kg vergeleken met de rest van me stats is gewoon triest.
     
  9. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    Jammer dat ik last van puistjes krijg als ik teveel melk/chocomel drink.. lijkt me ideaal om aan te komen
     
    Laatst bewerkt: 15 dec 2009
  10. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Wat gebruiken jullie als dorstlesser vraag ik mij af?

    Ik gebruik met het trainen gewoon veel water en dat voldoet net aan. Doe ik cardio daarna of ga ik, zoals gister, een uur zaalvoetballen red ik het zelfs met 3 liter water niet.

    Ik blijf een droge strot houden.

    Heb nu een maand lang na elke training en 4 dagen in de week mij laten prikken op suiker, aangezien mijn vader ook suiker heeft en insuline moet spuiten, maar mijn waardes zijn prima.

    Ik zoek eigenlijk iets wat gewoon snel je dorst lest en waar ik niet 3 tot 3,5 liter voor moet wegwerken --> Dat werkt niet als je een wedstrijd aan het zaalvoetballen bent....
     
  11. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    je zou een isotone drank kunnen proberen. De blauwe variant van die AA-tjes. Dan hou je door de zouten/mineralen ws iets meer vocht vast :)
     
  12. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Dat ook nog eens, ik zweet namelijk altijd als een otter....zonder dat het stinkt though :+


    Maar zaten er in die sportdrankjes niet belachelijk veel suikers?

    I.i.g. bedankt kevf!
     
  13. Ashavan

    Ashavan Guest

    ik drink hele dag door alleen water. droge mond is niet alleen als je te weinig drinkt, maar ook als je te veel drinkt. In anderhalf uur trainen drink ik tegenwoordig 1l water en meer niet.
     
  14. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik zweer zelf bij gatorade. Is misschien mentaal maar ik ben van mening dat het echt goed vocht in je lichaam brengt.
    Tijdens een football game hebben wij ook altijd een 50(?)Liter ton gatorade staan voor het team.
     
  15. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    @Ashavan: hoe heet dat schema ook alweer wat je hier laatst noemde?

    Edit:531 van Wendler.

    Zal er in jan eens mee beginnen
     
  16. Iris

    Iris psn: Irisistible

    Berichten:
    209
    Leuk Bevonden:
    56
    Pff.. nieuw schema gehad.
    Nog steeds 20 min cardio loopband/crosstrainer om te beginnen.
    Dan steeds sets van 3x 20 per oefening. Ik begin meestal met squatten met een gymbal in mijn rug. Voor mij ideaal omdat ik altijd moeite heb met mijn rug goed houden tijdens oefeningen.
    Dan de echte vrouwenoefeningen naar mijn idee;abduction en adduction. Geen idee of ik het goed schrijf.
    Low row
    Fly met gymbal (gewichten op en neer doen met je armen terwijl je met je rug op de bal ligt.
    dan triceps ext.
    en dan 4 verschillende oefeningen voor de buik op de mat.
    En daarna weer 20 min cardio.

    Heb dit schema gehad van Fitness First waar ik dus bij zit. Maar iemand misschien tips voor goede voeding? Ik wil geen spiermassa kweken maar wel strakker in het vel komen te zitten.
     
  17. Meanzo

    Meanzo A-Style

    Berichten:
    434
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je strakker in het vel wil komen te zitten moet je ook spiermassa gaan kweken, en nee je zult er echt niet zo maar uitzien als een of ander manwijf.

    Je kan wel eindeloos gaan cardioen en conditieoefeningen doen, je zal ook wel resultaat krijgen qua afvallen maar als je zoals jij zegt strakker in het vel wilt zitten dan is krachttraining juist de oplossing.
     
  18. Cybermaxxx

    Cybermaxxx It just a game!

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou, vandaag voor 't eerst gebruik gemaakt van mij sportschool abonnement. Is me zeer goed gevallen, een schema was al voor me klaar gemaakt. Was samen met een vriend die wat meer ervaring had. Heb hier en daar eingelijk het schema al wat aangepast, want voor m'n gevoel kan ik veel meer hebben (of moet ik dit juist niet doen?). Ik moest telkens 2 series van 10 doen op 20 kilo met verschillende apparten (van buikspieren tot bi-tri ceps tot benen). Hier en daar vond ik 20 kilo echt te weinig omdat ik dan voor mijn gevoel niks opschiet. Telkens een gewicht geprobeerd dat me goed lag, was meestal 25-30 kilo.

    Nu wel een beetje pijntjes hier en daar, armen en schouders. Buikspieren niet echt, die had ik thuis al hier en daar wat getraind. Zijn er nog tips voor de "beginner"? Mijn doel is om wat gespierder te worden, ben niet echt bepaald dik, ook weer niet brood mager, maar ik vind het gewoon leuk om energie te stoppen in m'n (fysieke) uiterlijk. Alle tips zijn nogmaals welkom.
     
  19. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    begin licht!

    Het belangrijkste is is dat je je oefeningen technisch goed doet. Anders heeft het alsnog geen nut.

    Mijn tip: begin met lichtere gewichten om zo de oefeningen goed onder de knie te krijgen. Daarna pas zwaardere gewichten gaan gebruiken.

    Zo verklein je de kans op blessures en word je er op langer termijn sterker/gespierder op.
     
  20. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Belangrijkste tip is om ook op je voeding te gaan letten. Had een jaar getraint met nauwelijks vooruitgang. Toen ging ik goed eten en ging ik met sprongen vooruit.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina