1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Formule 1

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Hybrid, 6 mrt 2016.

  1. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Dit is echt zo dom.
     
  2. Schil1

    Schil1 GT : Schil1

    Berichten:
    1.298
    Leuk Bevonden:
    73
    Dit gaat echt nergens over , waar zit je als fan nou naar te kijken |:-:F:
     
  3. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Mja misschien maar goed ook. Nu moeten ze morgen wel met een nieuw systeem voor de volgende race komen
     
  4. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Vandaag is het inderdaad drama. Met nog 6 minuten te gaan, 1 auto op de baan. Vorige keerwaren q1 en q2 nog wel goed maar deze keer is het drama.
     
  5. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Ik schakel net pas in. Wat heb ik gemist dan?
     
  6. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Niets:+

    Elk deel van de kwalificatie was +/- 5 minuten voor het einde al klaar zonder auto's op de baan
     
  7. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Ah zo. Ik zag het net in Q3 ja...
     
  8. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    In mijn mening is de kwalificatie format het probleem niet echt. Q1 en Q2 waren 2 weken terug leuk met genoeg actie. Het probleem is dat je de race op je kwali banden moet starten als je in Q3 komt. En op een snel circuit met veel lange hangende bochten zoals Bahrain is dat nadeligger dan in Australië

    Voor Max was een Q3 slecht geweest aangezien hij een 2 stopper wilt doen. Hij heeft maar 1 set medium dus hij gaat 2 keer stoppen voor de soft. Als hij dan op de supersoft van Q3 moet starten dan moet hij na een paar laps al naar de medium en dan wordt het een 3 stopper. Daarom was Q2 zo rustig, veel teams vinden de bandenkeuze belangrijker dan 3 plekjes op de grid.

    Q3 is vervolgens saai om deels dezelfde reden. De banden waar je op rijdt neem je mee naar de race. Meer dan 2 rondjes in Q3 wil je dus niet doen want dan benadeel je jezelf door een zachte band die al voor de race op is.
     
  9. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Wassup.

    [​IMG]


    En 2015 qualy komt niet terug. FOM wil het niet etc. Maar nu komen ze weer met een ander voorstel van qualy..

     
    RemcoM vindt dit leuk.
  10. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Hamilton haha bijzonder karakter...

    Tja kwali. We gaan het wel zien. Ik leg me er maar bij neer.
     
  11. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Vettel :'-(
     
  12. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Wat een zooi haha.
     
  13. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Balen van Vettel, maar geweldige openingsfase. Wtf is grosjean aan het doen, geweldig!
     
  14. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Leuke race! Ben maar heel even in slaap gevallen, maar dat was met het zonnetje. :D

    + Grosjean
    + Verstappen
    + Vandoorne
    + Wehrlein (zeker een top race gereden, Manor is nog nooit zoveel in beeld geweest!)

    - Vettel
    - Williams...
    - Sauber (gaan geruchten dat het geld op is)
     
    RemcoM vindt dit leuk.
  15. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Top race gezien, zwaar balen van Vettel natuurlijk maar Raikkonen heeft het goed gedaan. Verstappen natuurlijk ook weer top l, net als Wehrlein en Vandoorne.

    En uiteraard Haas, met name Grosjean. Echt super wat die presteren deze 2 races.
     
  16. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Leuke race om te zien. De kwalificatie daarentegen...
    Hoop teams leken het nu door te hebben (vorige kwali niet gezien) en dan is het snel tevreden zijn met je positie ivm banden, ipv proberen zo hoog mogelijke positie te halen. Het idee om elke 90 sec iemand af te laten vallen vind ik leuk, maar pakt in de praktijk niet goed uit.
     
  17. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
  18. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Ik snap niet waar sommige dit vandaan halen. Q1 en Q2 waren ook in Australië bloedsaai. Er was totaal geen spanning omdat vrijwel iedereen die "de klok" had geen ronde aan het neerzetten was. Met het vorige systeem had je wel eens mensen die ergens rond P10 stonden en richting het einde van Q1 steeds verder teruggeduwd werden, waardoor we soms zelfs een Ferrari op P17 zagen, omdat ze dachten het met 1 run wel te kunnen. Dat soort spanning was er nu totaal niet, omdat alles na de 1ste run zo goed als vast stond. Jongens die normaal nog iemand naar onder konden duwen, mochten nu geen tijd meer neerzetten (of hadden simpelweg niet genoeg tijd voor een inlap, verse bandjes, outlap, quali lap). Het systeem is compleet ruk, en de meeste mensen voorspelde dat al voordat er ook maar een meter gereden was.
     
  19. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Ik ben het deels met je eens. Q1 was in Australie imo prima. Veel actie op de baan en tot het laatste moment positiewisselingen. Ook in Bahrein ging dit prima volgens mij. De rest van de kwalificatie was een blamage en F1 onwaardig.
    Wat ik niet begrijp is de halsstarrige houding van de FIA en Bernie. Waarom willen ze per se niet terug naar het format wat tot vorig jaar werd gebruikt? Dit was prima.
     
  20. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    Ik vond dat vorige format ook niet echt leuk, ik keek eigenlijk nooit meer naar de kwali. Ze moeten gewoon terug naar oldskool een uur lang knallen. Misschien 45 minuten van maken omdat vroeger de eerste 20 minuten nooit iemand de baan opging.
     

Deel Deze Pagina