1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Forum indeling

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Gakkie, 13 feb 2014.

  1. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Ben ik de enige die de huidige forumindeling onoverzichtelijk en onnodig gefragmenteerd vind?

    Ik bedoel de verschillende 'games' fora. Kan dat niet makkelijk in 1 games forum, waarbij de threads prefixes krijgen zoals [PS4],[XONE],[multi], etc?
    Voorkomt gelijk een hoop dubbele threads zoals de xbw rviews die in verschillende subfora staan.

    En zo kunnen de verschillende hardware fora en de algemeen fora ook samen lijkt me. Etc...

    Just 2c!

    :thumbs:
     
    Laatst bewerkt: 13 feb 2014
  2. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Ik vind die onderverdeling tussen PS en Xbox juist super handig!

    Weet alleen even niet waar de multiplatforms terecht komen maar dat zal wel in het Xbox gedeelte komen.



    Dus ja, ik denk dat je (een van de) enige bent ;)
     
  3. Rickk

    Rickk Active Member

    Berichten:
    1.329
    Leuk Bevonden:
    128
    Ik vind het ook wel prima eigenlijk. Het heet Xboxworld dus de multiplatforms zoek ik automatisch in het xbox gedeelte. Verschillende hardware gedeeltes werken fijn imo.
     
  4. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Het punt zal altijd blijven dat mensen het gevoel gaan hebben dat XBW zijn identiteit verliest als ook maar een beetje van de focus weggaat van alleen maar Xbox.

    Zoals het nu is is het een herindeling van de herindeling, omdat sommige mensen aan het klagen waren dat de focus niet meer genoeg lag op Xbox. 8)
    We zijn hier blijkbaar niet om met zijn allen gezellig over games te praten, maar om ons af te stoten van al het andere non-xbox gepeupel.
     
  5. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Je bent het dus wel met me eens ;)
     
  6. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Op het multiplatform gebied na (IMO zou dat gesplitst moeten worden per console voor betere/duidelijkere discussies), vind ik het ook wel beter dat iedere console zijn eigen hoekje heeft. Zo hoef ik niet eeuwen te scrollen door games die me toch niet boeien als ik een bepaalde game-topic zoek.:thumbs:
     
  7. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Mee eens, zo zou ik het ook het liefst zien. Nu zie je dat veel PS4 spelers het [PS4] De Games topic gebruiken om over multiplatform games te praten.
     
  8. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Psies, Tis dus erg gefragmenteerd allemaal, in plaats van dat we op dezelfde plek over hetzelfde hebben ...
     
  9. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Tsja we hadden een mooi multiplatform gedeelte eerst...
     
  10. Exionche

    Exionche Active Member

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    107
    Even een nieuw ideetje want ik vind het niet ideaal dat er geen algemeen gedeelte meer is! Maar dat komt dus niet terug

    Wat als er nou bij het nieuwe forum een soort labels/tags aan een topic gehangen kunnen worden.
    Dan zul je de volgende tags/labels hebben:
    • Playsation games
    • Xbox games
    • PC games
    • Nintendo games

    Als je dan een topic aanmaakt over een game dat op zowel de playstation als de xbox uitkomt kan je die twee selecteren. Hetzelfde topic zal dan in zowel de thread 'playstation games' als 'xbox games' komen. Dit is echter wel hetzelfde topic dus of je nou via 'playstation games' of via 'xbox games' naar het topic gaat zie je dezelfde posts.
     
  11. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Maar dan heb je nog steeds dat ps4 spelers en x1 spelers (en evt ps3 en 360 spelers) door elkaar heen lopen in 1 thread.

    Iaw: is het probleem dat het niet duidelijk is dat je voor de multiplats terecht kan in het Xboxforum? Of is er gewoon behoefte aan console-specifieke threads?
     
  12. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Waarom zou het iets uitmaken dat PS4/Xbone spelers door elkaar heen lopen? Men speelt toch allemaal dezelfde game? Tenzij iedereen constant gaat roepen op welk platform ze het spelen zal niemand het merken dat er een gemixte bevolking in een thread is (klinkt eigenlijk toch te idioot voor woorden 8))

    Maar natuurlijk is het niet duidelijk dat je voor multiplats in het Xbox deel moet izjn. Het heet immers 'Xbox' en niet 'multiplatform games'
    eh..
     
  13. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Kevf: Op zich hoeft dan geen probleem te zijn. Als het identieke games zijn (geen grote verschillen in de versies) kan je, lijkt mij, wel gewoon in 1 topic praten. Ik doe hetzelfde in het BF4 topic omdat het toch allemaal hetzelfde is, bij BF3 was dit heel anders omdat daar de verschillen te groot zijn.

    Voor specifieke onderdelen kan je dan altijd nog een topic maken ben ik van mening, bijvoorbeeld voor samen spelen in een game.
     
  14. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ja maar in praktijk heeft dat nog steeds niet voor problemen gezorgd.
    En is ook gezonde centrale discussie over een game een stuk belangrijker dan heel soms dat iemand moet zeggen. "ik speel op de 360 en heb dat probleem"
     
  15. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Vind ik ook. 99% gaat het toch over zaken die voor beide plats exact hetzelfde zijn.
     
  16. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Duidelijk. Dat was ook een beetje het idee: voor de multiplats kan je gewoon daar terecht. Echter dat is in de omschrijving nu blijkbaar niet duidelijk genoeg :)
     
  17. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Precies mijn redenatie.
    Je zit dan meteen met je 'eigen lotgenoten' in 1 topic.

    Zoals het nu is is het niet alleen niet duidelijk, maar ook gewoon niet logisch.=(

    Als het echt niet meer kan per console (mijn voorkeur), haal dan aub de multiplatformsectie terug.
     
  18. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Oké maar jullie nemen battlefield als voorbeeld. Een spel waarbij je voldoende spelers op beide consoles hebt zitten. Hoe zit het met games als NFS over 3 jaar. Je komt hier naar het forum met een vraag, dan is het makkelijker als het een multiplattopic is. Wat is precies de afkeer ertegen? Begrijp ook niet wat je bedoelt met eigen lotgenoten. Alsof het zo erg is dat er in een topic ook de patch staat voor de Xbox oid.
     
  19. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Jij vindt het dus beter dat in elke console sectie een apart topic komt over dezelfde game? Dat vind ik absoluut niet logisch en zorgt alleen maar voor een splitsing tussen de members. Als het spel niet verschillend is maakt het toch echt geen donder uit waar je post? Nee, ik ben van mening dat aparte topics het forum niet goed doet.
     
  20. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ik vind niet dat we per se naar consoles moeten kijken. 'Eigen lotgenoten' is imo iedereen die BF4 speelt. :)
     

Deel Deze Pagina