1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Forza Motorsport - Cup 4

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door averagegamer, 8 feb 2012.

  1. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Forza Motorsport 4 - Cup 4

    We hebben inmiddels 1 cup gehad, 1 is bijna afgelopen en de ander is in volle gang en alle cups zijn erg populair en verlopen succesvol. Nu de Peugeot cup bijna afgelopen is (as zondag de laatste race) is het denk ik goed om verder te kijken naar de volgende cup.

    Welke auto, welke banen, welk format, welke dag/tijd etc.

    In principe lijkt het me handig om het gat van de Peugeot cup op te vullen en voor de zondagavond te gaan, alhoewel ik zelf door de week prettiger vindt, mss maandagavond? Tijd 20:00 lijkt me prima.

    banen is voor latere zorg, kan van alles zijn.

    Qua format vind de Scirocco cup een perfect voorbeeld, kwalificatie, 2 heats, omgekeerde startvolgorde, perfect. Ik zou alleen de tuning wel standaard houden.

    welke auto, ik heb al eerder een paar auto's geopperd, maar die auto's heb ik nog niet getest. Auto's die ik noemden was Abarth 500 (geupgrade), Alfa Romeo Mito, Audi RS3, Fiat Punto Evo Sport, Vauxhall Astra VXR, maar die moet ik nog testen. Daarnaast staan er de volgende testauto's in de garage: Mazda MX5, BMW 2005 M3, Renault Sport Clio, Subaru Impreza WRX STI, Volvo S60 R-design, Lamborghini Gallardo, Toyota MR2 GT, Hyundai Veloster Turbo, Ford Focus ST.

    Belangrijk is iig dat het een auto moet zijn die niet te snel is, goed te controleren is, dus een auto die echt als raceauto bedoeld is heeft wel voorkeur misschien, maar die nog wel genoeg uitdaging biedt. Ik moet eerst nog wat testen om een voorkeur uit te spreken maar bijvoorbeeld een M5 of Gallardo valt voor mij af.

    Ik wil een deel van de organisatie op mij nemen als dat nodig is, maar wel met 1 of 2 personen samen.

    Wel wil ik graag bij de vaste rijders een plekje krijgen nu ;) Als we genoeg mensen hebben kunnen we misschien 2 league's maken, desnoods van 2x 12 en dan daarna promoveren/degraderen toepassen, lijkt mij ook een leuk idee.

    Graag jullie input! ;)

    EDIT: Kan iemand de titel ff aanpassen en een 4 achter FM zetten?
     
    Laatst bewerkt: 8 feb 2012
  2. Vic Vega

    Vic Vega Active Member

    Berichten:
    254
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik voor mezelf spreek komt de zondag me wel goed uit.
    Wat ik laatst nog zat te denken, een Nascar cup lijkt me ook erg vet. Met de standaard nascars, tunen toegestaan, 60 rondes ovals en andere Nascar tracks rijden :).

    Heb geen ervaring met de woensdag avond cup maar klinkt goed. Kwalificatie is gedurende de hele week?
     
  3. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Nee, de kwalificatie is gedurende 10-15 minuten voor de race, botsingen uit, zodat je geen last van anderen hebt, en dan zo snel mogelijke ronde clean neerzetten.

    Ik denk dat Nascar een beetje snel saai wordt en dat je te snel last van schade krijgt, of je moet schade uitzetten, maar dat haalt wel een raceaspect weg.

    Het lijkt me wel leuk om in de volgende cup 1 of meerdere enduranceraces te doen waar je ook een paar keer moet pitten.
     
  4. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Mij komen zondag en maandag allebei wel goed uit. Ik wil wel weer de art verzorgen net zoals in de VW cup. Roep maar als je dat graag wilt.
     
  5. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Super, Flavour!

    Ik hoorde net in de lobby dat anderen ook bezig zijn met een volgende cup achter de schermen? Wie zijn dat? Stuur me anders even een pb, mss kunnen we samenwerken, want 3 cups tegelijk is mss wat veel van het goede ;)
     
  6. Vic Vega

    Vic Vega Active Member

    Berichten:
    254
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien wordt t saai..geen idee. We kunnen wel een keer een avondje een try-out doen. Los van een cup.
     
  7. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Ik heb een aantal auto's in de clubgarage gezet die ik aangepast heb als mogelijke cupcar:

    Opel (Vauxhall) Astra VXR
    Citroën C1
    Alfa Romeo Mito
    Honda Civic Type-R
     
  8. nals

    nals Active Member

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry hoor maar waarom gewoon niet een leuke achterwiel aangedreven auto a la lotus ofzo. Is een stuk leuker om te rijden dan die trage voorwiel aangedreven auto's. Waarmee je bijna geen fouten kan maken vanwege de lage snelheid en de voorwiel aandrijving.
     
    Laatst bewerkt: 9 feb 2012
  9. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Cupcars moeten een beetje toegankelijke auto's zijn en ga ze eerst maar eens testen, want ze zijn allemaal geupgrade.
     
    Laatst bewerkt: 9 feb 2012
  10. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik vind (mijn, maar dat terzijde) Toyota MR2 in de clubgarage wel een aardige kandidaat, al zeg ik het zelf :)
    Ikzelf heb merkbaar minder plezier in het racen met FWDauto's als de Scirocco (ook omdat ik er niks van bak, haha!) , vergeleken met AWD en met name RWD auto's. RWD staat niet geljik synoniem voor oncontroleerbaar :)
     
    Laatst bewerkt: 10 feb 2012
  11. $uperman.nl

    $uperman.nl Active Member

    Berichten:
    1.516
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat Mazda zegt: Er zijn zat RWD auto's die zeer goed te besturen zijn, of anders relatief snel onder de knie te krijgen zijn.

    De mr2, MX5 en M3 uit de clubgarage zijn daar uitstekende voorbeelden van.
     
  12. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Probleem is alleen dat je daar toch eerder mee drift/slipt/overstuur hebt, en er zijn nu al aardig wat crashes en incidenten, dat zal je dan nog meer krijgen, plus dat de onderlinge verschillen nog groter worden. awd is trouwens een heel ander verhaal. Maar ik snap dat afwisseling van auto's ook leuk is. Ik ben met de andere organisatoren bezig om de volgende cup vorm te geven en een auto te kiezen, dus het komt goed ;)

    EDIT: Als compromis heb ik de nieuwe VW Polo GTI gepakt, die door sommigen als cupcar werd geopperd, daar een AWD van gemaakt (RWD kon helaas niet) en hem geupgrade tot een raceauto van A505, staat in de clubgarage.
     
    Laatst bewerkt: 10 feb 2012
  13. $uperman.nl

    $uperman.nl Active Member

    Berichten:
    1.516
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, je zal niet per definitie meer ongelukken krijgen. De incidenten die zich nu voordoen zijn voornamelijk race-incidenten die je simpelweg niet kan voorkomen wanneer je met een groep van 16 man voor de winst strijd over een race van 20 ronden.

    Juist de unieke eigenschappen die een rwd auto heeft zijn de reden voor onze voorkeur, altijd maar met dezelfde soort auto's rijden is niet de bedoeling. Afwisseling is goed.

    Onderling verschil zal je altijd houden bij een cup, daar is het een wedstrijd voor. Het niveau van de huidige racers is hoog, ik voorzie dat zij weinig tot geen problemen zullen hebben om een goed afgestelde rwd racewagen onder de knie te krijgen.

    Racers zoals jij die minder ervaring hebben zullen waarschijnlijk flink moeten oefenen om mee te kunnen komen, ongeacht de gekozen aandrijvingsconfiguratie.

    Verder mogen alle clubleden mee denken over de auto voor de volgende cup, dat is het hele idee achter het plaatsen van testauto's. Daar moet ik dan wel aan toevoegen dat organisatoren van een cup (wat voor of welke dan ook) geheel vrij zijn zelf te bepalen welke om welke auto zij hun cup vormgeven. Net zoals iedereen vrij is om zich wel of niet in te schrijven voor een cup.
     
    Laatst bewerkt: 10 feb 2012
  14. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Van de Polo GTI een RWD auto maken zou denk ik een slecht idee geweest zijn. Dat het een makkelijke en saaie FWD auto is, wil niet zeggen dat het een makkelijke en saaie FWD auto is, zeker niet als je hem upgrade naar A-klasse. De korte wielbasis i.c.m. veel vermogen zou hem denk ik erg ´uitdagend´ om te rijden maken.

    Als we toch met een RWD auto gaan rijden, lijkt het me het veiligst om met een auto te rijden die origineel al RWD is, zoals de MX5, MR2 en bijvoorbeeld S2000 die worden geopperd.

    Zo heb ik een RWD Fiat 500, maximaal upgregrade. Heel leuk om mee te rijden, maar totaal ongeschikt om mee te racen of te hotlappen.
     
  15. noriCeramic

    noriCeramic XBW Racing

    Berichten:
    1.723
    Leuk Bevonden:
    55
    --
     
    Laatst bewerkt: 12 feb 2012
  16. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    --
     
    Laatst bewerkt: 13 feb 2012
  17. noriCeramic

    noriCeramic XBW Racing

    Berichten:
    1.723
    Leuk Bevonden:
    55
    De BMW die zo goed beviel, inclusief goede remmen, racevelgen en een originele BMW race bodykit. De "spoiler" van BMW heb ik achterwege gelaten want dat was echt een gedrocht.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 12 feb 2012
  18. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Dat ziet er echt heel vet uit, Nori! Ik ben verkocht! En met betere remmen idd een nog fijnere auto.
     
  19. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Die BMW is heel fijn ja. Ben benieuw hoe die rijdt met betere remmen.
     
  20. VanDen

    VanDen Denvan

    Berichten:
    1.970
    Leuk Bevonden:
    28
    Persoonlijk is die met vleugel meer af!

    [​IMG]

    De enige upgrades die ik erop heb gezet zijn:
    Race Brakes
    Sport Springs and Dampers
    Sport Front Anti-roll Bars
    Sport Rear Anti-roll Bars
    Sport Chassis Reinforcement and Roll Cage
    Race Weigt Reduction
    BMW Front, Rear, Wing
    Race Tires +Width
    Rims: Volk Racing TE37

    Het enige wat je dan kan aanpassen is je Tire Pressure en Braking.
    Zo min mogelijk aanpassing zodat iedereen er mee uit de voeten kan!

    Ik heb deze toegevoegd op de clubgarage.
    2005 BMW M3 (A580)
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 13 feb 2012

Deel Deze Pagina