1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 14]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 19 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Past niet meer op m'n SubDude.
    First world problems.

    Iemand SubDude kopen? :cool:
     
  2. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    :)
    Voor het weekend de Panasonic SC-BTT590 gekocht!
    Ben er erg tevreden mee, geluidskwaliteit is wat mij betreft prima.
    Ook wat betreft muziek luisteren.

    Paar andere cinema sets geluisterd die wat goedkoper waren met kleinere speakers, maar daar merkte ik toch wel duidelijk verschil.

    Volume omhoog draaien worden de buren waarschijnlijk niet vrolijk van, maar ook dan blijft het geluid goed.
    Een paar games gespeeld, echt films kijken moet ik nog doen, op een paar korte tests na.

    Surround speakers ondertussen ook opgehangen, heb niet exact de graden berekend ;)
    Wellicht hangen ze redelijk dicht achter me, maar wel iets hoger dan de luisterpositie.
     
    Laatst bewerkt: 2 jan 2013
  3. Julien

    Julien Ridder

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had hier laatst een vraag over surround via de laptop naar home cinemaset. Heb nu zelf de oplossing gevonden, dom dat ik hier niet eerder aan heb gedacht.

    Mijn home cinemaset heeft 2 hdmi-ingangen, dus heb nu mijn laptop op de home cinemaset aangesloten. Nu pakt ie 5.1 geluid. Blij :)
     
  4. bozz

    bozz Active Member

    Berichten:
    134
    Leuk Bevonden:
    0

    Bij de 5.1 opstelling, is het een must om de backspeakers (surround L en F) op een bepaalde afstand van je luisterpositie te houden ? Dus dezelfde afstand van luisterpositie naar de front speakers? Of voldoet 0,5 - 1 m ook?

    Ik ben btw geïnteresseerd in deze http://hificorner.nl/hifi-sets/home-cinema/ht-s6505.html
     
    Laatst bewerkt: 3 jan 2013
  5. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Bozz:
    Voor zover ik gelezen heb zou het goed zijn om de surround speakers wat hoger te plaatsen dan je luisterpositie als ze dicht bij je staan.
    Maar wellicht dat iemand anders er wat meer over kan vertellen.
    Zelf heb ik speakers ook tussen de 0.5 en 1m van mijn luisterpositie staan.

    Iets anders, meer consumenten recht, is extra garantie aan te raden voor een all in one home cinema set?
    http://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/juridische-hulp/garantie/garantie-bijkopen/
     
  6. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Aan die onzin doe ik ook niet.
    Heb de volume van de achter speakers gewoon wat lager gezet.

    Heb achter niet veel ruimte dus heb ik de speakers ongeveer 0.5m boven me aan de muur gemaakt.
    Kan bij de Onkyo de volume per speaker apart instellen.
     
  7. bozz

    bozz Active Member

    Berichten:
    134
    Leuk Bevonden:
    0
    Thanks, dan weet ik dat voor me huis :9. Als je die back speakers 0.5 m hoger zet, moet je dan ook je voorste speakers op diezelfde hoogte houden? Of kunnen die gerust wat lager?
     
  8. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De hoogte verschil tussen de voorste en achterste is volgens mij 1 meter.
    Heb de tv aan de muur hangen en de voorste speakers staan op het meubel die daaronder staat.

    Ik heb de center nu boven de tv gezet op een wandplank van de Ikea.
    Het is gewoon spelen met de volumes van de verschillende speakers.
     
  9. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
  10. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Met een beetje mazzel kan ik gaan upgraden naar een 3D receiver.
    Iemand een Harman Kardon AVR-255 (in nieuwstaat) kopen? :cool:
     
  11. gerowniko

    gerowniko ME3 Apologist

    Berichten:
    1.481
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit te denken om de Panasonic SC-BTT590 aan te schaffen. Op dit moment gebruik ik gewoon de audio uit mijn LCD-tv en hoewel ik hier mee kan leven lijkt het mij leuk om de audio iets beter te ervaren. Het is vooral bedoeld voor Blu-Rays maar misschien ook voor games op de Xbox 360. Ik geloof dat de set 2 HDMI-uitgangen heeft, ben ik dan in principe klaar als ik deze set koop (geen extra kabels of apparatuur nodig) en kan ik die 2 HDMI-uitgangen gewoon gebruiken voor een Blu-Ray speler en mijn Xbox 360?

    Ik heb nagenoeg geen verstand van dit onderwerp dus als ik iets vreemds vraag ligt het waarschijnlijk daar aan. Alvast bedankt in ieder geval! :)
     
  12. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De BD-speler en Xbox360 sluit je aan via een HDMI op de Panasonic en vanaf de Panasonic gaat er dan 1 HDMI-kabel naar de tv.
    De Panasonic verwerkt alleen het geluidssignaal ( Dolby Digitaal en DTS ) en stuurt het video-signaal + stereo direct door naar de tv.

    Kan dan altijd nog kiezen of je het geluid (stereo) via de tv wil laten lopen en wilt genieten van 5.1 via de Panasonic.
     
  13. gerowniko

    gerowniko ME3 Apologist

    Berichten:
    1.481
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor de reply, Melbuuln! :thumbs:

    Iets om even voor te sparen. :)
     
  14. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    "Iets" beter geluid ;) ik heb dezelfde set staan sinds december, ik ben er erg tevreden over.
    Geluid vind ik echt genieten, vele malen beter dan de sets die in een wat lagere prijsklasse zitten, wat dat betreft kan ik hem in deze prijsklasse zeker aanraden.
    Ook op hogere volumes en het luisteren van stereo muziek.
    Goedkopere sets hebben veelal een wat "blikkeriger" geluid en kunnen op hogere volumes bijeffecten krijgen.

    Wel even het geluid naar smaak instellen. De subwoofer heeft verschillende instellingen, dat is even zoeken naar de gewenste instelling.

    Als je geen blu-rays / 5.1 geluid gewend is het helemaal smullen. Baal nu eigenlijk dat ik de afgelopen paar jaar aardig wat DVD's heb aangeschaft om het.origineel in mijn kast te hebben staan.

    De set heeft inderdaad 2 HDMI ingangen.
    Hier kun je inderdaad de Xbox 360 of andere apparatuur op aansluiten (zou ik zeker doen als je de set hebt staan). Je hebt wel 1 extra HDMI kabel nodig van de Panasonic set naar je TV.

    Handig is dat de set niet volledig ingeschakeld hoeft te zijn om beeld en audio signaal op je TV te krijgen van aangesloten apparatuur, geluid gaat dan gewoon via de TV mocht je dat om een bepaalde reden willen.

    Als je TV ook ARC (Audio Return Channel) ondersteund, dit kun je terugvinden in de handleiding of en/of staat aangegeven bij een HDMI ingang op je TV, wordt het geluid van de TV via de HDMI kabel teruggestuurd.
    Je hebt dan geen extra kabel nodig om het geluid van de TV op de set te krijgen.

    Ik heb trouwens wel heel af en toe dat het geluid een enkele seconde wegvalt, beeld blijft wel, maar dat ligt wellicht aan één van de HDMI kabels, dat moet ik nog testen.
     
    Laatst bewerkt: 11 mrt 2013
  15. gerowniko

    gerowniko ME3 Apologist

    Berichten:
    1.481
    Leuk Bevonden:
    0
    Goed om te horen!:thumbs:
    Ben benieuwd. :)
     
  16. gerowniko

    gerowniko ME3 Apologist

    Berichten:
    1.481
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb de Panasonic SC-BTT590 nu een paar dagen uitgetest en moet zeggen dat ik er erg blij mee ben! Heb het zo aangesloten dat het niet automatisch op aan/stand-by staat tijdens gamen om niet onnodige energie te verbruiken al denk ik dat ik er zeker gebruik zal van maken bij bepaalde games. :)

    Voor films echt het bioscoop-gevoel, de Subwoofer nu zo ingesteld dat deze niet door het hele huis te horen is maar nog wel krachtig genoeg om lekker van te genieten als je TV kijkt (switchen naar niveau 2 ipv 3 bleek voldoende te zijn:thumbs:)
     
  17. Nelioka

    Nelioka Active Member

    Berichten:
    305
    Leuk Bevonden:
    0
    Vraagje:
    Zit er verschil in de kwaliteit van het beeld en geluid als ik een film afspeel die ik op mijn laptop heb staan (gedownload) en als ik een bluray afspeel op een bluray speler? (bijvoorbeeld PS:cool:

    Ik wil misschien een bluray speler of PS3 aanschaffen om mijn kleine bioscoopje compleet te maken :p
     
  18. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Hangt er vanaf, download je gecomprimeerde rips of echt een bluray ISO zonder dat die gecomprimeerd is.
    Daarnaast, volgens mij stuurt een geluidskaart geen DTS-HD Master uit (hoge kwaliteit geluid).

    Verschil tussen een normale Dolby Digital of DTS track en een DTS-HD Master vind ik echt fenomenaal!

    Super :thumbs: Heerlijk geluid he, vooral met Blu-Ray echt genieten, maar ook met DVD's.
    In de huiskamer twee verschillende 5.1 sets gehad, de huidige was al een stuk beter.
    Deze Panasonic set staat op mijn slaapkamer (nog "thuiswonend"), echt nog een stuk extra beleving qua geluid.

    Dat bedoelde ik inderdaad van je moet even zoeken naar de gewenste instelling.
    Ik heb de subwoofer op niveau 3 staan, maar soms is dat inderdaad net even teveel gedreun voor het goede. Of ik zet hem wat lager met channel select en dan in de - dB, of schakel naar niveau 2.
     
    Laatst bewerkt: 18 mrt 2013
  19. Nelioka

    Nelioka Active Member

    Berichten:
    305
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik download gewoon .avi bestanden, bluray rips. Vaak 720p want mijn laptop heeft de neiging om flink te haperen bij 1080p. Geluid vind ik ook niet echt surround als het via de laptop gaat. Dvd in de xbox klinkt stukken beter...
     
  20. gerowniko

    gerowniko ME3 Apologist

    Berichten:
    1.481
    Leuk Bevonden:
    0
    @KevskiVD Top:thumbs:

    @Nelioka Ik zou dan echt voor een Blu-Ray speler gaan, zijn niet gigantisch duur meer tegenwoordig en zul je waarschijnlijk zeer veel plezier aan beleven! Voelt toch een stuk beter dan downloads imo.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina