1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 14]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 19 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Een Blu-ray speler kan ook normale dvd's upscalen naar 1080p.
     
  2. Nelioka

    Nelioka Active Member

    Berichten:
    305
    Leuk Bevonden:
    0
    Ah top, nu nog overwegen of ik voor een PS3 ga of een gewone Blu-ray speler. Bedankt voor de hulp :thumbup:
     
  3. gerowniko

    gerowniko ME3 Apologist

    Berichten:
    1.481
    Leuk Bevonden:
    0
    Let wel op dat voor de beste beeldkwaliteit je echt Blu-Rays moet hebben, ik merk bij gewone DVD's upscalen naar 1080p toch dat de beeldkwaliteit minder is en niet echt 'HD', is toch een behoorlijk verschil naar mijn mening.
     
  4. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    ik overweeg een nieuwe receiver. Mbt de netwerkmogelijkheden van de receivers: zijn er mensen die hier gebruik van maken en hoe kan dit handig zijn behalve FW updates? Spotify bijvoorbeeld een aanrader?
     
  5. Nelioka

    Nelioka Active Member

    Berichten:
    305
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik doe er eigenlijk geen donder mee. Gebruik zelf ook geen Spotify.

    Als je er veel gebruik van maakt, kan het wel handig wezen maar als ik muziek wil luisteren, doe ik dat via internet op de tv
     
  6. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Kan iemand me hier vertellen wat de mate is van kwaliteitsverlies bij het (eigenlijk twee keer) verlengen van de speakerkabels? Ik heb zo'n simpel 2.1 setje (~350 a 400 euro) op het oog dat goed wordt beoordeeld in recensies maar waarvan ik zeker weet dat de kabels te kort zijn voor de set-up die ik voor ogen heb. Het probleem is dat de aansluiting bij zo'n setje me niet de vrijheid geeft gewoon langere kabels aan te schaffen bij een bouwmarkt en dan gewoon die kabels te gebruiken bij het aansluiten van de speakers. Ik zal nu dus genoodzaakt zijn de kabels doormidden te knippen en beide uiteinden te verbinden met de bouwmarktkabels. In theorie dus dubbel kwaliteitsverlies. Zal dit heel merkbaar zijn?

    Wat is bovendien de beste manier (buiten solderen, ben ik geen held in) om dit aan te pakken? Kan dat met fatsoenlijke kabelschoentjes?

    Of is dit echt af te raden en veel beter om dan maar verder te zoeken? Ik had wel een aardige set-up gemaakt met Yamaha versterker, speakers en subwoofer met Sony Blu Ray spelert, maar dan ben je al snel weer 550 a 600 euro kwijt.:'-(
     
    Laatst bewerkt: 21 mrt 2013
  7. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Voor die kabelschoentjes van Conrad heb je wel een speciale tang (AMP) nodig of je moet solderen.
    Dicht knijpen met een normale tang of combinatietang geeft alleen maar meer ellende.

    Je zou ook deze dingen kunnen gebruiken.
    [​IMG]

    Je druk beide uiteinden van de kabel die dit blokje en knijp vervolgens met een combinatietang het ijzerplaatje naar beneden.

    Je hebt natuurlijk altijd kwaliteitsverlies maar dat zal bij een simpel setje niet hoorbaar zijn.
     
  8. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Moet je per se verlengen dan?

    En bananenplugs zijn ideaal om te gebruiken voor je set zelf, scheelt een hoop.
     
  9. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    ik stel mijn vraag even wat algemener: Ik heb nu een oude yamaha surround receiver zonder hdmi. Iaw alles met optisch aangesloten op de receiver en met hdmi naar de tv.

    Gaat een nieuwe receiver qua geluidskwaliteit echt veel uitmaken? Of koop je een nieuwe 5.1/7.1 receiver voornamelijk vanwege de nieuwe features. Ik las gisteren een stuk dat het verschil nl vaak te verwaarlozen is.
     
  10. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Aha. Maar zo'n AMP kost twee tientjes volgens mij? Aan je laatste zin te zien is het het kennelijk niet waard om daar geld aan uit te geven i.p.v. die blokjes te gebruiken die je noemt. Ze ogen alleen wel vrij groot, ik vraag me af hoe ik dat netjes weg kan werken.

    Ik had deze setjes op het oog: Sony BDV-NF720 (of de 620) of de Pioneer BCS-FS525. Volgens mij zitten die kabels aan de ene kant vast aan de speaker en aan de andere kant zit een of andere stekker. Ik wil mijn apparatuur (360, home cinema, beamer) allemaal achter me hebben staan maar dan moet ik uiteraard wel lange kabels hebben voor mijn speakers.

    Maar hoe bedoel je dat met die bananenplugs? Toch niet om te verlengen?

    Ik ben me nu ook wat meer aan het oriënteren op losse componenten. Bijvoorbeeld de Yamaha RX-V373 met Sony BDP-S490 (Blu-Ray) en dan nog een relatief goedkoop setje stereo speakers (wellicht tweedehands, of de receiver tweedehands) en subwoofer (goedkope Yamaha oid van rond de 80/90 euro). Als ik dan rond de 500 euro totaal zou uitkomen, zou ik dat ook wel prima vinden en het zou qua geluid alleen maar beter moeten zijn.

    En gast, waarom heb je geen avatar meer? Moest twee keer kijken om te zien wie er nou reageerde.

    EDIT: Overigens misschien een hele domme vraag, maar ik kan toch wel gewoon een surround receiver gebruiken in combinatie met 2.1? M.a.w., dat is toch wel compatible?
     
    Laatst bewerkt: 22 mrt 2013
  11. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    O wist niet dat audiokabels aan de set vastzaten. Is dat normaal? Meestal moet je de kabels los kopen geloof ik.
     
  12. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Bij die complete audiosetjes is dat wel normaal. Zitten altijd standaard kabels bij geleverd met stekkers erop en vaak zitten die kabels aan de andere kant gewoon 'vast' aan de speakers. Allemaal lekker makkelijk plug and play.

    EDIT: Even mezelf quoten omdat mijn vragen net op de vorige pagina vallen:

    EDIT 2:
    Heb nu dit in gedachte:

    Receiver: Yamaha RX-V373
    Blu-Ray player: Sony BDP-S490
    Speakers: Boston Acoustics SoundWareXS SE
    Subwoofer: Yamaha YST-SW012

    Moet met elkaar overweg kunnen toch?
     
    Laatst bewerkt: 22 mrt 2013
  13. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedoel je daarmee dat je naar je kast kan kijken en je soms zit te denken, waarom heb ik dit ook alweer allemaal gekocht :+

    [​IMG]
     
  14. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Dat heb ik ook wel eens.

    [​IMG]
     
  15. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Kijk dat zijn collecties, mooi :)
    Wat dat aan gaat valt het bij mij reuze mee, zeker als je op bv. Dvd.nl forum kijkt naar collecties van leden
     
  16. gerowniko

    gerowniko ME3 Apologist

    Berichten:
    1.481
    Leuk Bevonden:
    0
     
  17. Nelioka

    Nelioka Active Member

    Berichten:
    305
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb vandaag een PS3 gekocht. Het verschil tussen een echt schijfje en afspelen via de laptop is echt groot. Het ziet er veel scherper en helderder uit.
    Een goeie investering! :thumbup:

    Jammer genoeg kan ik pas over 12 weken horen hoe het geluid is met mijn 5.1 set die thuis staat.. :mad:
     
  18. gerowniko

    gerowniko ME3 Apologist

    Berichten:
    1.481
    Leuk Bevonden:
    0
    Goed om te horen!:thumbs:
     
  19. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Iemand die mij hierover kan adviseren? Thanks.
     
  20. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    vraagje over energieverbruik van een receiver. Ik heb nu een Yamaha RXV730 een oud beestje. 75 watt per kanaal. Het is een surround 5.1 receiver. Echter het verbruik van de receiver is 290 watt, tenminste dit staat op de achterkant.

    Hoe staat het met de relatie output tov verbruik?

    en verbruikt een receiver altijd zoveel ook als je hem alleen voor 2.1 gebruikt? (met muziek)

    Ik ben er pas over na gaan denken toen ik vandaag een Onkyo wilde aanschaffen en het verbruik van de receiver zag: 450 watt.

    Iedereen altijd klagen over het verbruik van een plasma-tv, maar een receiver is dus nog een veel grotere verbruiker?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina