1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 15]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Gdzr, 4 jun 2013.

  1. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Vergeet Harman Kardon ook niet. Prachtige dingen. :)
     
  2. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Momenteel heb ik:

    - UPC Horizon Decoder
    - Apple TV
    - PlayStation 3
    - Mac mini (PLEX)

    Daar komt straks nog de Xbox One bij. M'n TV (Sony 55EX720) heeft maar 4 x HDMI dus dat wordt dus al één apparaat loskoppelen. Vandaar dat ik een receiver wil met minimaal 5 x HDMI IN op de achterzijde.
     
  3. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Klopt, ook gehad.. Maar de laatste tijd, krijg je minder voor meer geld in vergelijking tot de rest. :+

    Desalniettemin, prachtig warm geluid hoor.
     
  4. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Zou het geluid met een degelijke receiver i.c.m. de Z-5500 speakers sowieso al beter worden dan nu het geluid in de normale Z-5500 setup? Of maakt dat niet uit aangezien het dezelfde speakers zijn?

    Sorry voor m'n mogelijke n00b vragen.
    Heb me nooit echt bezig gehouden met geluid. Heb destijds de Z-5500 gekocht en dat was het. :+
     
  5. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
  6. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
  7. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Ziet er goed uit. Alleen op dit moment even buiten budget. Kan het prima betalen. Maar moet de rest van m'n huis straks ook nog inrichten. :+

    Maar toch bedankt voor de tip!
     
  8. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Iemand toevallig ervaring met de Philips HTB3510? :)

    Ben opzoek naar een leuk setje met degelijk geluid en een niet al te duur prijskaartje.
    Mijn Logitech Z-5500 is overleden..
     
  9. X-Junk

    X-Junk GT: Reflex Xeros

    Berichten:
    4.059
    Leuk Bevonden:
    197
    Altijd het gevoel bij Sony, JVC en Philips dat je er nooit echt top geluid uit gaat halen.
    Wordt mij iig zo verteld.

    Ik heb zelf een Denon AVR1713 receiver met een Harman & Kardon speakers set.
    Hier voor had ik ook de Z-5500.
    Prima apparaat voor in de slaapkamer imo.
     
  10. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    Ik heb 1 week terug een Sony Bravia KDL w650 gekocht. Erg goede gaming tv.. Alleen heeft de tv een groot minpunt. En dat is dat de tv slechts 2 hdmi ingangen heeft.

    Ik game vrijwel altijd met een bluetooth headset. Dus voor mij geen groot probleem (dacht ik).

    Maar nu zit ik toch de denken aan betaalbare speaker setjes voor als de PS4 uitkomt.

    Iemand enige tips ?

    Heb een klein kamertje, dus ben niet echt veeleisend.

    HDMI ingangen zijn vol.. hdmi splitter ingangen zijn ook vol. Dus ik weet niet echt waar ik moet beginnen. :+
     
  11. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De PS4 heeft geen analoge aansluitingen voor een video en audio.
    Audio is alleen mogelijk via HDMI of Toslink (optisch).

    Heb sinds gisteren een Philips 27" 3D-Ambiglow display en deze heeft ingebouwde 3,5mm aansluiting voor speakers.
     
  12. JoJo

    JoJo ☆☆☆

    Berichten:
    1.309
    Leuk Bevonden:
    0
    De PS4 en Xbox One hebben beide een Optical out. Een speakerset met een Optical in zou dus aan je eisen voldoen. Je zou ook naar een receiver met betaalbare speakers kunnen kijken.
     
  13. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    Hoi,
    Wat is het beste level om op je speakers in te stellen? Of heeft het met smaak te maken?

    Bedankt alvast voor de reactie!
     
  14. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Het heeft niet alleen te maken met de smaak maar ik met de afstand tot de speakers.
    Bij mij staat de volume van de main- en centerspeaker hoger dan die van de surroundspeakers.


    Bij mijn Onkyo is een speciale microfoon meegeleverd waarmee ik de speakers automatisch kan af te stellen.
    Helaas werkt dit totaal niet omdat tijdens het callibreren steeds een geluid opgepikt werd buiten de kamer.
     
    Laatst bewerkt: 16 okt 2013
  15. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    Oke, als ik het zeg maar zo heb staan. Welke instelling kan ik het beste voor gebruiken de afstand en level?

    [​IMG]
     
  16. DiaLogical

    DiaLogical 3 red lights

    Berichten:
    2.175
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb de Samsung 6750w met wireless rear speakers. 5.1 (met gesimuleerd 7.1, de bovenste boxen in de front speakers wijzen naar boven)

    [​IMG]
     
  17. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    Wat houd trouwens dolby vs ref in? Kan 'm overigens ook op wide zitten. Wat zijn de verschillen?
     
  18. xboxlol

    xboxlol Active Member

    Berichten:
    1.651
    Leuk Bevonden:
    40
    Aan jouw foto te zien zou ik hem op Wide mode zetten, maar uiteindelijk is de beste keuze natuurlijk wat het beste klinkt. ;)

    http://www.dolby.com/us/en/consumer/technology/home-theater/dolby-virtual-speaker-details.html
     
  19. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Dat is gelijk wel een flinke prijsklasse hoger.

    Loop morgenavond de MediaMarkt wel even in.
    Kijken wat ze daar hebben. :)
     
  20. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Stel het dan een keer s'avonds in, wat later... Jammer dan voor de buren, die paar tonen horen ze toch niet ;-)

    En anders auto calibration doen en dan manual override via on screen display menu.
     

Deel Deze Pagina