1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamertag Image Generator (Beta), animo check

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Darkwing, 20 mei 2008.

  1. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Waarde XBWers,

    Ik zat al een tijdje met dit idee in mijn hoofd en heb besloten dit nu ook uit te werken. Het leek mij namelijk wel handig om een overzicht te hebben van gamertags per game, die in de openingspost van het desbetreffende topic geplaatst kan worden. Het probleem is echter: hou houd je zoiets bij? Daar heb ik nu iets voor bedacht: de Gamertag Image Generator.

    Wat houdt het in?
    De Gamertag Image Generator is een dynamisch gegenereerde afbeelding, waarin alle gamertags getoond worden van degenen die zich hebben ingeschreven. Zo krijg je een up-to-date overzicht van iedereen die een bepaalde game speelt. Handig voor je friends list! Dit overzicht kan op fora worden geplaatst zonder dat er verder onderhoud voor nodig is.

    Hoe werkt het?
    Per game en per platform (Xbox 360 en [noparse]PS:cool:[/noparse] kan een dergelijke afbeelding worden aangemaakt. Vervolgens kan iedereen die die game heeft via een eenvoudige webinterface zijn/haar gamertag doorgeven. Deze verschijnt daarna automatisch op de Gamertag Image. Als deze afbeelding op het forum wordt geplaatst, is deze altijd up to date.

    Waarom dit topic?
    Ik ben nu bezig met de beta fase. Ik heb een werkende afbeelding en interface om gamertags toe te voegen. De bedoeling is om dit flink uit te werken en te customizen, maar dan moet er natuurlijk wel genoeg animo zijn. Dit topic is bedoeld om te polsen of mensen hier heil in zien, en of ze er gebruik van willen maken. Ook kan dit topic worden gebruikt voor op- en aanmerkingen, suggesties en feature requests voor de Gamertag Image Generator.

    Klinkt allemaal leuk, maar laat eens wat zien!?
    Uiteraard :) Om een voorbeeld te laten zien heb ik een Gamertag Image gemaakt van een Test Game. Zo ziet de Gamertag Image er uit:

    [​IMG]

    Er staan een aantal onzin gamertags in, dus deze afbeelding is puur bedoeld als voorbeeld en als test! Hoe meer gamertags worden toegevoegd, hoe groter de afbeelding wordt.

    Hoe voeg ik mijn gamertag toe?
    Om je gamertag toe te voegen aan dit Test Game voorbeeld, gebruik je deze link: http://gamertag.leedbek.nl/addgamertag.php?id=1
    Probeer het eens uit!
    Uiteindelijk zal elke game een dergelijke interface krijgen om je in te schrijven.

    Hoe plaats ik het in mijn topic?
    Later, als meerdere games kunnen worden toegevoegd, zal elke game zijn eigen unieke ID krijgen. De URL van de afbeelding kan simpelweg tussen tags worden geplaatst. De bbcode om de afbeelding te plaatsen zal dan zoiets worden:
    [code][noparse][IMG]http://gamertag.leedbek.nl/gamertagimage.php?id=1[/noparse][/code]
    Waarbij 1 in dit geval de ID is van de Test Game.

    Wat moet er nog gebeuren?
    Nogmaals, dit project staat nog in de beta fase. De tijd die ik er tot nu toe in gestoken heb is beperkt, omdat ik eerst wil weten of het de moeite waard is (oftewel: gaat er gebruik van gemaakt worden). Als blijkt dat dit een nuttige toevoeging kan zijn aan het forum, kan ik dit verder uitwerken. Mijn to do lijstje:
    • Interface maken om nieuwe games toe te voegen
    • Custom kleuren kiezen
    • Eigen header afbeeldingen kiezen
    • Functionaliteit voor meerdere fora, met forum logo in afbeelding

    Hoe is het gemaakt?
    De afbeelding wordt dynamisch opgebouwd met php, door middel van de zogenaamde GD library. Gamertags worden opgeslagen in een eigen database. Voor de duidelijkheid: gamertags worden enkel en alleen voor deze Gamertag Image Generator gebruikt en nergens anders gepubliceerd of openbaar gemaakt.

    Tot slot
    Ik ben erg benieuwd wat jullie van dit idee vinden, dus laat vooral je mening achter!! Commentaar is ook welkom, evenals eventuele bugs die je vindt. Dit topic moet de doorslag geven of ik hiermee doorga of niet.
     
  2. Banzaiaap

    Banzaiaap In Bad Company

    Berichten:
    492
    Leuk Bevonden:
    0
    Leuk idee! Kheb mn gamertag toegevoegd, veel succes ermee :)
     
  3. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Erg handig lijkt me! :)
    Ik heb geen idee of dit mogelijk is maar ik zeg het toch even: Zou het niet ook handig zijn als mensen hun naam ook weer kunnen verwijderen?
    Voor als ze de game verkocht hebben, en dus niet meer spelen?
     
  4. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Heb ik aan zitten denken, maar dan moet ik op een of andere manier een controle inbouwen zodat niet iedereen andermans gamertag kan verwijderen. Daar moet ik dus nog even over nadenken :)
     
  5. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Goed idee, en een goede aanvulling.
     
  6. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Cool idee!
    Eigenlijk zou je zoiets ook private moeten kunnen maken. Zodat je snel kan zien wie uit je friendlist een bepaalde game nog meer heeft.
     
  7. SHiZ NL

    SHiZ NL Active Assassin

    Berichten:
    5.404
    Leuk Bevonden:
    1.092
    zal wel als ik jou was even zorgen dat je niet alles zomaar opslaat. Even check uitvoeren of een tag bestaad of niet!
     
  8. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Probeer maar eens een tag of username twee keer in te vullen ;)
     
  9. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Prachtig idee Darkwing, nice! :cool:
     
  10. Unrealer

    Unrealer Private 2nd Class.

    Berichten:
    405
    Leuk Bevonden:
    0
    kun je het niet zo maken dat ik als ik op die naam druk, van iemand gelijk naar zijn profiel ga op xbox.com? (en zo als friend kan toevoegen, etc)

    Verder wel vet idee!
     
  11. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Thx voor het positieve commentaar allemaal!

    Ik heb nu ook een mogelijkheid ingebouwd om je gamertag te verwijderen. Daarvoor moet je nu wel je e-mailadres invullen, dit wordt als check gebruikt bij het verwijderen. Je e-mailadres wordt verder nergens voor gebruikt.

    Nope dat is helaas niet mogelijk. Er wordt namelijk een plaatje gegenereerd, met dat plaatje valt verder weinig te doen, omdat het gewoon een statische afbeelding is.
     
    Laatst bewerkt: 20 mei 2008
  12. Shizzel

    Shizzel Guest

    Is het niet mogelijk om een custom-gemaakte hitbox (volgensmij heet het zo) om de naam heen te zetten, en die dan gewoon xbox.com/$name als link te geven?
     
  13. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Niet als het binnen het forum toepasbaar moet blijven. Het moet binnen de IMG tags passen, en dan werken dergelijke hotspots niet. Dan streef je ook voorbij aan het doel van deze gamertag image; het gaat er juist om dat er een eenvoudig overzicht van gamertags in de startpost van een topic kan worden geplaatst.
     
  14. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Prachtig idee Luuk! Maar wat als je van gamertag verandert en je gebruikt nog steeds dezelfde username?
     
  15. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Dan verwijder je toch eerst datgene wat je eerst ingevoerd hebt, en vul je daarna je nieuwe gegevens in. ;)
     
  16. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Ah ja, ik zie dat je hem ook kunt verwijderen. Bedankt. ;) (Niet dat ik dat nu nodig heb, maar het was gewoon een vraag.)
     
  17. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Goed plan, en een leuke toevoeging!
     
  18. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Ideaal voor een forum als dit! Super!
     
  19. Steel Dogg

    Steel Dogg Registered User

    Berichten:
    2.482
    Leuk Bevonden:
    0
    Ingevoerd :)
     
  20. Shcaap

    Shcaap Liev Gastje

    Berichten:
    2.443
    Leuk Bevonden:
    4
    Leuk bedacht, maar het enige wat er gebeurt is een statisch plaatje met gamertags vs Forum namen. Dunkt mij dat dit niet meer is dan een php/gd experiment. Ik weet dat vele dingen op het internet nutteloos zijn, maar die zijn dan op zijn minst grappig. Bij voorbeeld die plaatjes waar je een persoon met een wit papier zit met jouw text er op gegenereerd. Maar toch, Ik ben nieuwschierig waar je heen gaat met dit experiment.


    Om eerlijk te zijn zie ik dit liever als PHP pagina met optie om gamertags aan mijn friendlist toe te voegen. een centrale locatie voor gamertags ipv verdeeld per post op het forum.
     

Deel Deze Pagina