1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gears of War 2 wisselforum

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door tmffirework, 8 nov 2008.

?

Moet er een GoW2 subforum komen?

  1. Ja, het is de game van het jaar!

    50,8%
  2. Nee, daar is niet genoeg content voor.

    49,2%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben het niet geheel met je verhaal eens en meer met die van Wixx. De zoekfunctie werkt op dit forum echt zaad wat betreft centrale threads. Elke losse aparte thread word naar een grote centrale thread doorverwezen en binnen die centrale thread is een vraag/antwoord zeer moeilijk te vinden. In die hele grote thread worden namelijk de termen waarop je vaak zoekt ontzettend vaak gebruikt en dat resulteert in een enorme hoeveelheid zoekresultaten. Het doorverwijzen van kleine "probleem" thread naar grote centrale thread is in ieder geval voor de zoekfunctie niet effectief. Het zorgt alleen voor meer verwarring en tot het stellen van dezelfde vragen. Niemand gaat immers terug bladeren in een topic met 45 pagina's om te kijken of zijn antwoord misschien 1, 10 of 20 pagina's terug staat. Resultaat, dezelfde vragen en domme reacties.
     
  2. WiXX

    WiXX Kijk uit maloot...

    Berichten:
    2.027
    Leuk Bevonden:
    5
    Voor de volle 100% mee eens.

    Een forum staat op valt met de gebruikers die erop zitten. Nu is het de leeftijd van gebruikers op dit forum redelijk divers. Daardoor komen ook erg jonge mensen op dit forum. Die hebben na mijn idee nogal de neiging om overal op te reageren (vaak goed, maar soms ook erg overbodig). Dit is niet slecht, want dat wil je juist op een forum. Maar daardoor wordt de hooiberg alleen maar groter. En die naald vinden wordt zo steeds lastiger.
     
  3. Biba

    Biba Active Member

    Berichten:
    1.232
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien een snelle poll hier over? Ik denk dat het wel even mooi zou zijn als er een Gears subtopic komt, want er gaan inderdaad nu 9999 keer dezelfde dingen gezegd worden in de centrale thread. Kan genoeg topics bedenken die zouden passen:
    -Campaign
    -Collectables/achievements
    -Coop en Horde verzamelthread
    -Connectieproblemen
    -Wat komt er na Gears 2? 8)
     
  4. Rebel8319

    Rebel8319 XBW Addict

    Berichten:
    2.784
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben Voor !
     
  5. Don Juan

    Don Juan Do The Moonwalk

    Berichten:
    3.475
    Leuk Bevonden:
    32
    Fable had voor mij geen wisselforum hoeven komen. Fall Out 3 is tien keer beter!!! Dat is de game van het jaar en de game die een wisselforum verdiend!!

    Gears is ook goed, heel goed maar is toch minder te ontdekken en minder complex en uitgebreid als Fall Out.
     
  6. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik ben het eens met je verhaal, maar niet met je conclusie. Persoonlijk, ervaar ik het niet zo dat er te veel domme vragen en -nog erger- domme antwoorden zijn. In mijn ogen valt het allemaal nog wel binnen de beperkingen. We hebben echter weinig opties. We kunnen het toestaan dat voor elke vraag een nieuwe thread wordt aangemaakt, maar sommige subfora zijn simpelweg te druk om dat overzichtelijk houden. In andere fora, zoals Games Help/Cheats, wordt daar zeker niet moeilijk over gedaan, omdat het daar nu eenmaal rustiger is.

    Daarom verwijzen we mensen naar centrale threads. Niet om zich daar helemaal suf te zoeken, maar om daar hun vraag te stellen. Op die manier houden we tenminste de subfora overzichtelijk. Zoals ik al zei, vind ik het zelf wel meevallen met de bijdehante reacties. Mocht je ze toch tegenkomen, gebruik de Reportknop en dan doen we er wat aan.

    De zoekfunctie kunnen wij echter niet verbeteren. Wij kunnen kleine aanpassingen doen, maar meer ook niet. Wij schrijven immers niet de software, die komt van VBulletin.
    Hoe kun je dan alsnog een antwoord vinden met de zoekfunctie? We proberen tegenwoordig gedoemde threads niet meteen te sluiten. Er is immers geen haast bij. We proberen te wachten tot er antwoord is op de vraag, alvorens door te verwijzen naar de centrale thread. Ik zeg niet dat het altijd zo gaat, maar we werken eraan. Zo blijven die antwoorden wel bestaan als resultaten in de zoekfunctie. :)
     
  7. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier verdraai je simpelweg mijn woorden. Ik heb het niet over domme vragen maar over dezelfde vragen. Ik zie regelmatig een antwoord voorbij komen "dat is al 100x beantwoord", "Gebruik de zoekfunctie", "Ga eens lezen", "Lees dit topic is door voordat je domme vragen gaat stellen" en nog iets minder aardige varianten. Kortom, niet behulpzaam maar irritant. Nu kan ik zelf de irritatie net zo goed begrijpen. Als een vraag 2 pagina's terug staat inclusief antwoord en hij is daarvoor al 20x gesteld dan word ik er zelf soms ook wel eens moe van. Verwijzen naar de zoekfunctie binnen in een centrale thread, wat vaak gedaan word is alleen niet de oplossing omdat je daar geen relevante antwoorden vind. Dus dan zijn er simpelweg twee mogelijkheden, tolerantie tegenover dezelfde (niet domme) vragen en onbehulpzaamheid bestraffen of het toestaan van enkele threads waardoor de zoekfunctie weer relevante resultaten geeft.

    Ik moet zeggen dat deze beleidswijziging mij reeds nog niet is opgevallen maar dit zou zeker een verbetering zijn in mijn ogen :thumbs:.
     
  8. Cryton NL

    Cryton NL Active Member

    Berichten:
    1.506
    Leuk Bevonden:
    0
    Van mij mag er best een wisselforum komen , zo komen de GoW2 spelers nog aan meer info over het spel en kunnen ze vragen etc stellen:)
     
  9. Magneto 360

    Magneto 360 XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.478
    Leuk Bevonden:
    0
    over smaak valt niet te twisten maar voor mij hoeft dat wissel forum niet
     
  10. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Je weet dat je binnen een thread ook kan zoeken hè, en dan heb je eigenlijk zo wat je moet hebben..
     
  11. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Dat is een optie die ik zelf ook nog maar sinds een maandje of twee ken :+
     
  12. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil eigenlijk een stomme opmerking gaan maken in de richting van "lezen kreng" maar laat ik het goede voorbeeld geven. Zou je alsjeblieft mijn post nogmaals aandachtig willen lezen...
     
  13. Bonbridge

    Bonbridge Hi!

    Berichten:
    2.488
    Leuk Bevonden:
    3
    Even een kickje. Niet over Gears of War 2. Maar ik denk dat het Fable II wisselforum al een tijdje overbodig is. Er wordt vaak hooguit 3 post per dag gemaakt in het hele wisselforum.
     
  14. tmffirework

    tmffirework Willem II Tilburg!

    Berichten:
    1.789
    Leuk Bevonden:
    0
    inderdaad. misschien een Fallout Wisselforum?
     
  15. Cybermaxxx

    Cybermaxxx It just a game!

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    0
    Eerder GoW2 dan fall out vind ik?
     
  16. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    De Fallout thread heeft per dag niet eens één pagina erbij en vandaag zelfs maar 3 posts. Ik had eigenlijk ook wel verwacht dat er een eventueel wisselforum voor zou komen maar het is redelijk rustig rond het spel :eek:
     
  17. tmffirework

    tmffirework Willem II Tilburg!

    Berichten:
    1.789
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ook, maar dat werd al duidelijk dat dat niet gaat gebeuren.
     
  18. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ik stel voor subfora te creeëren voor erg populaire spellen. Dus in het Xbox 360 gedeelte, tijdelijk een subfora voor Gears of War 2 bijvoorbeeld, tot het daar weer wat afgekoeld is! Voor Fallout 3 is dit niet nodig, en wellicht kan het Fable 2 wisselforum op de schop en komt er een subfora voor in de plaats!
     
  19. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    En hoe is dat anders dan normaal? We maken nu toch ook al subfora aan voor populaire spellen. ;) De drukte in het GOW topic kende alleen een piek rond de release en verdween toen rustig.
     
  20. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik ben tegen.

    waarover zou je in godsnaam thread maken in dat forum dat ook maar iets helpt met de gameplay of enigszins meerwaarde heeft. Zoveel valt er niet te ontdekken.
    Ik denk dat de meeste gewoon gears al wisselforum willen om het min of meer herkenning te geven als "dominante" spel(wat puur een mening is en geenfeit:+).

    Bij een game als Fable bv. valt zo veel te ontdekken/beleven dat het gewoon te onoverzichterlijk is om het in één thread te doen en als je die threads los in het algemene 360 game gedeelte gooit zullen de meeste met het kopje onder water vallen.

    Ik vind dat games een sub forum verdienen als er verschillende aspecten zijn(zoals een Fable bv) en niet omdat het gewoon als goede game word gezien(zoals een GoW)
     
    Laatst bewerkt: 5 dec 2008
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina