1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gears of War 3 1v1 toernooi

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door Sliv, 16 okt 2011.

  1. Sliv

    Sliv The One and Only

    Berichten:
    1.327
    Leuk Bevonden:
    230
    Hallo allemaal. Het leek mij leuk om een vriendschappelijk toernooitje te houden voor de liefhebbers van Gears of War 3. Aangezien er al een toernooi is voor 4v4 Execution van Obscure Thing (Schrijf je daar ook vooral in) heb ik besloten om dit een 1v1 toernooi te maken. Daarbij heb ik geprobeerd de regels zodanig in te stellen dat het ook echt leuke matches worden. Voor de duidelijkheid: De regels zijn zoals ze zijn en worden niet zomaar veranderd. Je kiest er dus voor om aan dit toernooi mee te doen volgens de door mij gestelde regels. Het is best mogelijk om mij te PM'en als je een suggestie hebt die het beter zou kunnen maken, maar enkel als ik het met je eens ben zal ik ook daadwerkelijk iets veranderen. Kijk dus de regels door voordat je meedoet: Ik heb kort toegelicht bij elke map waarom ik er bepaalde wapens heb neergelegd, wat jullie hopelijk wat inzicht biedt in mijn denkproces.

    Afhankelijk van het aantal inschrijvingen dat ik krijg beginnen we eerst met een poulefase of gaan we direct naar de knockout. De limiet ligt voorlopig op 32 man. Inschrijven kan door in deze thread te posten met je teamnaam (of gewone naam) en je gamertag. Ik zal op basis van de inschrijven random een poule/knockout opstellen. Je zal er vanuit moeten gaan dat ik dit objectief doe (wat ik ook zal doen) aangezien ik geen opnamemateriaal heb om het aan jullie te laten zien. Sowieso zullen jullie moeten vertrouwen op mijn integriteit wat betreft het organiseren van dit toernooi, maar aangezien er geen prijzen te winnen zijn, lijkt me dat verder niet zo'n groot probleem.

    Regels

    Execution 1v1

    Maps to win: 3 (Best of 5)
    Rounds to Win: 4
    Round Time Limit: 4
    Number of Bots: 0
    Bleed-Out Time: 10 seconds
    Friendly Fire: On
    Weapon Respawn: After Pickup
    Map Selection: Host Chooses
    Rifle: Lancer Rifle
    Shotgun: Gnasher Shotgun

    Maps

    Checkout
    Dry Dock
    Mercy
    Hotel
    Gridlock

    De wapens worden per map apart geswapped. Let hier dus op bij het hosten van een nieuwe ronde. Meer over de specifieke weapon swap, maps en motivatie vind je in de spoiler hieronder.

    Weapon Swap:
    Starting weapons: Lancer Rifle, Gnasher Shotgun.

    Wat motivaties van algemene aard: Boomshots worden veranderd in Digger op elke map. Dat heeft ermee te maken dat een Boomshot in teamverband misschien wel gebalanceerd kan zijn, maar ik wil in dit toernooi mensen graag de kans bieden te kiezen uit twee min of meer gelijkwaardige opties, en bij het gebruik van een Boomshot zal dit wapen in principe altijd de beste keus zijn om eerst voor te gaan. Zodoende, om de diversiteit van de matches te bevorderen kwam ik tot die keuze.
    De Gorgon en Boltok verdwijnen omdat deze door gebrek aan meatshields toch al niet gebruikt zouden gaan worden, en de Boltok iets te krachtig is om zomaar opgepakt te kunnen worden. Daarnaast worden Frags vaak geswapped voor Incendiaries. Dat laatste type granaat wordt door mij toch meer beschouwd als gebalanceerd en kan tactisch toch nog zeer goed gebruikt worden. Met Frags kan je iemand in bepaalde situaties heel gemakkelijk van het leven beroven zonder dat daarbij enige vaardigheid is vereist. Om de vrijheid in beweging van de spelers zo min mogelijk in te perken zijn ze daarom veranderd.
    Heavy Weapons zijn misschien leuk in games met meerdere mensen, maar in één tegen één zijn ze een stuk minder effectief door het gebrek aan teamleden die je kunnen reviven. Het is heel erg makkelijk iemand te downen zodra hij of zij een heavy in de hand neemt. Daarom verander ik het naar iets dat wel nuttig kan zijn op die betreffende maps.
    De keuze voor een Lancer en Gnasher komt eigenlijk voort uit twee overtuigingen. Allereerst wil ik de Gnasher Battles enigszins laten herleven op deze manier, waarbij richten wel degelijk uitmaakt in tegenstelling tot de Sawed-Off Shotgun. Daarnaast vergt het toch wel vaardigheid om goed om te springen met de Lancer, maar zorgt het er tegelijk voor dat mensen nog fatsoenlijk door de map kunnen navigeren. Dat in tegenstelling tot de Hammerburst, waarbij iemand in een open deel van de map zo goed als dood is in een één tegen één-scenario.


    Checkout:
    Swaps:
    Mulcher – Torque Bow
    Frag Grenades – Removed
    Incendiary Grenades – Ink Grenade
    Longshot Rifle – Digger Launcher
    Boltok Pistol – Removed
    Gorgon Pistol – Removed
    Rest Default
    Motivatie: Aangezien er veel klimwerk te verrichten is in deze map, zou de Longshot veel sterker zijn dan de Torque Bow aangezien het dan makkelijk is Headshots te verrichten. Om de vaart toch een beetje erin te houden ligt er dus een Digger. De Gorgon en Boltok verdwijnen omdat deze door gebrek aan meatshields toch al weinig gebruikt zouden gaan worden, en de Boltok iets te krachtig is om zomaar opgepakt te kunnen worden.

    Drydock:
    Swaps:
    Oneshot – Digger Launcher
    Mortar – Digger Launcher
    Boltok Pistol – Removed
    Gorgon Pistol – Removed
    Ink Grenade – Removed
    Scorcher – Removed
    Torque Bow – Longshot Rifle
    Frag Grenades – Incendiary Grenades
    Rest Default

    Motivatie: Weer bewust gekozen voor de Digger, maar dit keer in combinatie met de Longshot. Door hoogteverschillen en smalle paden is de Digger hier meer gewaagd aan de Longshot. Aangezien de ene kant met de Inks begint en de andere kant met een Scorcher zou dat potentieel het team dat aan een bepaalde kant begint een voordeel kunnen geven; vandaar dat ze zijn verdwenen. Frags zouden de keuze voor de Longshot altijd de beste maken omdat die meer potentieel heeft op het middelste deel van de map. Incendiaries zijn minder game-changing maar geven toch een incentief om in het middelste deel van de map te blijven vechten.
    Mercy:
    Swaps:
    Mortar – Torque Bow
    Oneshot – Torque Bow
    Frag Grenades – Incendiary Grenades
    Gorgon Pistol – Removed
    Boltok Pistol – Removed
    Boomshot – Digger Launcher
    Rest Default

    Motivatie: Weinig speciaals, het zijn gewoon keuzes die gemaakt worden. Frags worden weggehaald omdat het anders erg gemakkelijk is de persoon bij de Digger vast te zetten wat kan leiden tot ellenlange stalemates.

    Hotel:
    Swaps:
    Torque Bow – Longshot Rifle
    Frag Grenades – Incendiary Grenades
    Boomshot – Digger Launcher
    Gorgon Pistol: Removed
    Boltok Pistol: Removed
    Rest Default

    Motivatie: De Longshot wordt hier verkozen boven een Torque Bow omdat het hoogteverschil de Torque Bow mijns inziens teveel potentie geeft. Een longshot heeft in theorie hetzelfde maar doordat de persoon bij de Digger gemakkelijker de Incendiaries bereikt is het weer wat meer gebalanceerd.

    Gridlock:
    Swaps:
    Boomshot – Digger Launcher
    Gorgon Pistol – Removed
    Boltok Pistol – Removed
    Smoke Grenade – Removed
    Ink Grenade – Removed
    Frag Grenades – Incendiary Grenades

    Motivatie: De classic Gears of War map: Ik probeer hierbij de swap zo dicht mogelijk bij het origineel te houden, afgezien van het feit dat de Boomshot verandert in de Digger (voor redenen eerder genoemd) en de Frags veranderd worden door Incendiaries om de persoon bij de Digger ook een kans te geven de tegenstander uit de Toren iets te doen, maar toch die extreem sterke Frags eruit te halen.

    Winst en Verlies

    Na het spelen van een match heeft er iemand gewonnen. Dit kun je doorgeven door de uitslag van de match te posten met namen van de twee betrokken teams. Bijvoorbeeld:

    Pietje Puk - Manneke Pis (3-0)

    Het is de bedoeling dat beide teams dit posten, voordat het geldig wordt. Als maar een team post, dan gaat de overwinning naar hen na 24 uur. Er zullen altijd teams zijn die het andere team de winst niet gunnen en hierom liegen. In dat geval is het dus aan te raden om foto's te nemen van het scorebord tussen de rondes door zodat je sterk staat in je zaak mocht iemand dit toch doen. Ik hoop en verwacht niet dat het gebeurt, maar je kunt maar beter voorbereid zijn.

    De deelnemers hosten om de beurten een map in een private match. De persoon die als eerste ingeschreven staat host hierbij de eerste map, en daarna wisselt het af. De vijfde map wordt gehost door de persoon die de meeste rondes gewonnen heeft, mocht de wedstrijd hiervoor niet al beslist zijn. Bij een gelijk aantal gewonnen ronden host de persoon die als eerste ingeschreven stond de laatste map. (Alhoewel dit scenario onwaarschijnlijk is)

    Mochten de personen elkaar niet kunnen joinen dan kan ik de wedstrijd hosten (met mijn open NAT). Dat betekent echter wel dat ik bij een van de deelnemers in het team zit. Om dit te compenseren staat Friendly Fire aan. De eerste 10 seconden zullen beide spelers dan op de plaats moeten blijven staan waar ze spawnen. Ik laat mij dan doodschieten door de persoon bij wie ik in het team zit en vervolgens mogen de spelers na de verstreken 10 seconden beginnen met lopen. Dit zal ik dan zelf naleven door rond te kijken met de camera. Gebruik deze optie alleen als het strikt noodzakelijk is: Slechte connecties voldoen niet aan deze eis. Ik ben te bereiken door een PM via dit forum of op mijn Xbox Live Account I Sliv I.

    Ik wens jullie allemaal veel speelplezier en ik hoop dat er een hoop mensen zich zullen inschrijven. Nog dank aan Obscure Thing voor zijn eerdere initiatief en voor het feit dat ik zijn postopbouw min of meer heb gebruik ter inspiratie. Als ik iets vergeten ben, schroom niet om het me te melden.
     
    Laatst bewerkt: 16 okt 2011
  2. Stoempfel

    Stoempfel @Dyonko

    Berichten:
    404
    Leuk Bevonden:
    128
    Niet slecht, maar ik zou een andere formulering gebruiken. Bijvoorbeeld: Er zijn geen prijzen te winnen, en dat lijkt me een groot probleem.
     
  3. Vandal

    Vandal Active Member

    Berichten:
    87
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik sta er wel voor open. :)
     
  4. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    Netjes opgezet Sliv :thumbs: zelf speel ik geen GoW3 maar veel succes ermee :b:
     
  5. SammyR

    SammyR Active Member

    Berichten:
    757
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik doe wel mee!
     

Deel Deze Pagina