1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gerucht: Wii 2 met blu ray in 2010

Discussie in 'Nintendo Hardware' gestart door Fardo, 3 nov 2009.

  1. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Bron: Nu.nl

    De verkopen van de Wii zijn in een vrije val geraakt, en direct steekt er weer een storm aan geruchten op over een mogelijke opvolger. Volgens een Franse gamesite zou er al in 2010 een nieuwe Wii komen, compleet met Blu-ray en HD-functies.

    [​IMG]
    Volgens het Franse Logic Sunrise brengt Nintendo in het derde kwartaal van 2010 de opvolger van de Wii uit. Deze Wii 2 zou wereldwijd op dezelfde dag verschijnen. Volgens het gerucht wil Nintendo pas een maand voor lancering de eerste aankondiging de deur uit doen.
    Het nieuws zou onbedoeld naar buiten zijn gebracht door de communicatieafdeling van Nintendo Frankrijk. De Wii 2 wordt volgens Logic Sunrise uitgerust met een Blu-ray-drive. Hiermee zijn HD-films af te spelen, maar ook games. Nintendo zou hiervoor kiezen om gamepiraterij tegen te gaan – de huidige Wii heeft daar nogal last van.

    De Franse site rept met geen woord over eventuele compatibiliteit met de huidige generatie Wii-games. Maar het gerucht spreekt wel van een geplande geldterugregeling, waarbij men korting krijgt op de nieuwe Wii, door het oude model in te leveren.
     
  2. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Oke, echter zijn de terug lopende verkopen te wijten aan het feit dat hun core-fanbase te weinig games krijgen voorgeschoteld.

    Natuurlijk is het piratery debet hieraan, maar een ''lack'' aan goeie- kwalitatiefe NON-casual games is hier de grootste factor waarmee ze hunzelf in deze positie hebben gebracht.

    Datgene uitmelken wat zeker in het begin succesvol was , hadden ze niet al te lang mee moeten doorgaan. Wii Fit hier , Wii Fit plus daar , Casual game hier en opvolger daar. Ook de CASUAL gamer raakt hier op uitgekeken en als juist die groep uitgegekeken raakt.... tsja dan heb je minder inkomsten.

    De echte goeie, complete games op de Wii zijn op 1 hand te tellen en juist daar schort het aan.
     
    Laatst bewerkt: 3 nov 2009
  3. HEMAw0rst NL

    HEMAw0rst NL Active Member

    Berichten:
    430
    Leuk Bevonden:
    0
    hopelijk gaan ze voor dat ding dan weer games maken..
    Ik mis het oude Nintendo..
     
  4. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.812
    Als of de mama's en oma's daar op wachten, Goede Tijden en As The World Turns is toch nog niet op Blu-ray. :+
     
  5. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    hoezo nutteloos..
     
  6. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Wil op zich ook wel een Wii, maar ze hebben gewoon geen games. De nieuwe Super Mario Bros trekt me wel, vanwege de old school 2D platforming. Maar voor de rest ligt er niets in het verschiet. En ik hoor regelmatig over een Wii met HD functies. Dus dan wacht ik liever daarop dan nu een "oude" Wii kopen. Ik geloof wel dat de Playstation 3 tien jaar mee gaat, dat hebben ze ook gedaan met de Playstation 2. Maar de Wii is al flink verouderd, al bij de release. Dus ik denk dat daarvan veel eerder een opvolger komt.
     

Deel Deze Pagina