1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[gezondheid] RSI doe jij er wat aan?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door orgaZm, 10 mrt 2003.

  1. orgaZm

    orgaZm CEV's

    Berichten:
    1.268
    Leuk Bevonden:
    0
    Het staat nogal in de schijnwerpers de laatste tijd, Rsi... 40% van de beroepsbevolking schijnt er last van te hebben, en studenten moeten hun studie voortijdig stoppen.

    Ikzelf merk er (nog) niks van, maar neem wel redelijk wat preventieve maatregelen. Voorbeelden:
    -Goeie 'werkomgeving'
    -goeie houding
    -wisselen van houdingen
    -korte pauzes tussendoor
    -soms wisselen van muishand.

    Ik heb ook nie echt zin in RSI want lijkt me best klote dat je zo weinig kracht hebt dat jejezelf nie eens kan aankleden ofzo (was een keer op TV). Helemaal omdat ik voor mijn studie de computer veel nodig heb.

    Hebben jullie er last van of ervaringen mee? En doen jullie er wat aan?
     
  2. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    1400 keer per dag masturberen.
    zo blijf je lekker soepel in de polsen 8) whahaha.
     
  3. AlphaZeL

    AlphaZeL Obey your Master...

    Berichten:
    1.187
    Leuk Bevonden:
    1
    Echt RSI heb ik niet, maar ik voel regelmatig pijn aan mn schouderspieren en rechterelleboog. Zo'n trekkende pijn en stekend gevoel. Ik probeer ook vaak ff goed te gaan zitten maar tevergeefs.
     
  4. rolorob

    rolorob Active Member

    Berichten:
    2.036
    Leuk Bevonden:
    2
    Van masturberen kan je toch ook RSI krijgen :p? Dat hoorde ik ergens tenminste :)
     
  5. orgaZm

    orgaZm CEV's

    Berichten:
    1.268
    Leuk Bevonden:
    0
    Re: lol

    "RSI is een overbelasting van zenuwen en spieren door het in een dezelfde houding (=statische belasting) alsmaar herhalen van dezelfde handelingen"

    zegt Wietse Pama

    :+
     
  6. Alien

    Alien FreAkeD

    Berichten:
    537
    Leuk Bevonden:
    1
    RSI lijkt mij heel erg kut, maar ik heb nog nooit ergens last van gehad.
    Maar uit wa ik hierboven lees kan je dus ook niet meer masturberen als je RSI hebt..... das kut!
     
  7. T-box

    T-box XBW donkergroentje

    Berichten:
    761
    Leuk Bevonden:
    0
    daarvoor heeft god 'de vrouw' gecreerd:+

    maar volgens mij kun je beter xboxen dan met de muis op de pc om rsi te verkomen. Ik merk het zelf ook. Voor het xbox tijdperk gamede ik vooral op de pc en kreeg soms wel wat last. Nu met mijn xbox en een pc die inmiddels geen spel meer draait, voel ik niks meer!
     
  8. Elitian

    Elitian Active Member

    Berichten:
    819
    Leuk Bevonden:
    0
    lol ik wou ook masten zeggen.
    Nee keihard aan je genotsknots rukken helpt echt serieus tegen RSI.

    Tip voor alle mannelijke Xbox-ers hierow 8)
    Voor de vrouwen .. ghehe .. je mag wel komen oefenen bij mij. :+

    Effe serieus:
    Ik ben zelf een Ti-er. Ik doe dit al jaren en ik ben dagelijks met me pc bezig .. games en programmeren. Ik heb nog nooit last gehad van me pols enzo.
    Zie je wel dat masten helpt :+. Jah ik heb vaak een vriendin gehad maar soms moet je het zelf eens doen
     
  9. Dioga

    Dioga Piraat

    Berichten:
    3.143
    Leuk Bevonden:
    52
    :'-( ik heb laatst ff een 2 dagen lasr van RSI gehad.. Maar dat mensen daar voor thuis moeten blijven vind ik niet kunnen, ik kon zelf best achter de computer zitten, alleen als ik me pols beweegde begon ie pijn te doen...
    Maja, tis weer voorbij..
     
  10. orgaZm

    orgaZm CEV's

    Berichten:
    1.268
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb ook ietwat stekende pijn aan me rechter schouderblad, maar das nu ook nie meer.
     
  11. De Maki

    De Maki Active Member

    Berichten:
    723
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier op het werk hebben wij allemaal standaard een anti-rsi programma op de PC staan. In het begin is het best wel ff wennen, maar uiteindelijk toch zeker aan te raden als je heel de dag achter het scherm gekluisterd zit.

    Het heet WorkPace. Er is eventueel een soort gelijk programma gratis te verkrijgen: WorkRave.

    Heb zelf regelmatig last van mijn nek als ik niet goed op mijn werkhouding let en das echt geen pretje :'-(
     
  12. orgaZm

    orgaZm CEV's

    Berichten:
    1.268
    Leuk Bevonden:
    0
    is dat dat ie om de zoveel tijd een bericht geeft dat je even moet rekken ofzo :confused:
     
  13. De Maki

    De Maki Active Member

    Berichten:
    723
    Leuk Bevonden:
    0
    Yup, klopt!

    Maar het is echt niet zo dat het heel erg irritant is ofzo... tis gewoon om de zoveel minuten krijg je een berichtje dat je een micropauze moet nemen. Dat houdt gewoon in dat je ff je handen van het toetsenbord en muis moet halen, gewoon ff de spieren ontlasten.

    Verder krijg je om de zoveel tijd (afhankelijk van hoe actief je typt, muis beweegt) een pauze van een paar minuten waarbij je dan idd van die oefeningen te zien krijgt. Het is niet verplicht die dingen te doen, maar sommige doe je al automatisch, gewoon ff je armen rekken enzo. Maarjah je kunt natuurlijk ook net zoals ik koffie gaan halen tijdens zo'n break :9
     
  14. orgaZm

    orgaZm CEV's

    Berichten:
    1.268
    Leuk Bevonden:
    0
    ah ja, das wel handig maar ik neem uit mezelf wel (micro)pauzes, maar vast minder gedisciplineerd als met zo'n programma. Maar als pagina's inladen o.i.d. dan rek ik ff uit of laat men armen even hangen ofzo.
     
  15. De Maki

    De Maki Active Member

    Berichten:
    723
    Leuk Bevonden:
    0
    Voordeel van het programma is ook gewoon dat je wat bewuster bezig bent met computeren. Aangezien die micropauzes bijvoorbeeld om de 6 en half minuten komen, merk je dat 6 en halve minuut achter een computer werken niet echt bijster lang is, want als je echt intensief aan het werk bent, zit je echt bij die pop-ups zo van: "Who, nu alweer?"
     
  16. orgaZm

    orgaZm CEV's

    Berichten:
    1.268
    Leuk Bevonden:
    0
    indeed, nu zit je te werken en dan: baf weer een half uur verder ofzo
     
  17. De Maki

    De Maki Active Member

    Berichten:
    723
    Leuk Bevonden:
    0
    Yup, heb dat thuis wel eens. Heb daar nix aan anti RSI software op m'n PCtje staan en dan wil het wel eens voorkomen dat het opeens een uur later is dan ik dacht ;)
     
  18. orgaZm

    orgaZm CEV's

    Berichten:
    1.268
    Leuk Bevonden:
    0
    hahah all the time gebeurt dat
     
  19. De Maki

    De Maki Active Member

    Berichten:
    723
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor de geïnteresseerde ff een link naar de site waar je WorkRave kunt downloaden.

    En hier een site met nuttige oefeningen ter preventie van RSI
     
  20. RiFF

    RiFF Active Member

    Berichten:
    329
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb altijd flinke pijn in mn bovenrug (:D) als ik lang achter mn pc heb gezeten... echt van die steken de hele tijd.

    Maarja zoveel zit ik er niet achter :)
     

Deel Deze Pagina