1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  1. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Major kick

    Ik ben ongeveer een jaar geleden, samen met een vriend van me begonnen met Golf. We hebben nu een tijdje onze baanpermissie, en lopen zo'n 1-2 keer in de week de 9 holes (soms dubbel - 18 holes) die onze club te bieden heeft. GVB hebben we nog niet, daar hebben we nooit echt tijd voor gehad, maar daar gaan we over 2 weken (na onze tentamenperiodes) mee beginnen.

    Zodra we die hebben is er een andere golfbaan met 18 holes recht tegenover onze club, die veel mooier is, en waar de greenfee voor 'jongeren' (t/m 21 jaar) maar €20,- is (i.t.t. €55,- doordeweeks en €65,- in het weekend). Daar gaan we dan zeker ook wat rondjes lopen.

    Voor de echte kakkers in Wassenaar heb je de Haagse Golf en Country Club, maar dat is zo duur dat ze de prijzen niet op internet zetten.

    Ik geloof dat dit nog niet eens alle banen in Wassenaar zijn (ik vraag me af waar we dat kakker-imago vandaan hebben 8)), maar hiermee kan je in ieder geval een tijdje vooruit.

    Ik vind golfen steeds leuker worden. Je merkt duidelijk verschil als je ook maar een klein beetje verandert in je slag, of een andere club gebruikt, en je leert heel veel van elkaar. Zo was laatst mijn baas (de vader van die vriend) mee, die al langer golft, en die heeft ons allebei met een paar tips een stuk op weg geholpen. Het gaat ook niet zo snel vervelen als je zou denken. Het zijn inderdaad wel altijd dezelfde holes, en afslaan is ook altijd hetzelfde, maar als je met z'n tweeën speelt is er toch altijd wel wat competitie. Bovendien is het heel vet om steeds dichter bij Par te komen, af en toe (met een beetje mazzel) ook daadwerkelijk een hole Par slaan.

    Heerlijke sport! *)
     
  2. Roerbakmie

    Roerbakmie .....

    Berichten:
    602
    Leuk Bevonden:
    0
    Een vriend van mij doet het ook, ikzelf heb het echter nog nooit gedaan.
    Het lijkt me wel heel leuk om een keertje te doen trouwens.
    Alleen is er hier niks in de buurt:mad:
     
  3. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    't Lijkt me best leuk om te doen, later. Ik heb een aantal keer gegolfd met gym, al was dat verder niet veel bijzonders.

    Hier in Nunspeet zit wel een flinke golfbaan, 28 holes ofzo lees ik net.
     
  4. bl0kkie

    bl0kkie pwn4tsj p0rk !

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    6

    Volgens mij heeft Nunspeet er 27, of misschien 36 als er nog een par3 baantje bij ligt :).

    Afgelopen seizoen weinig gespeeld, handicap is van 10,4 naar 11 gegaan ofzo, dus dit jaar moet ik onder de 10 gaan kruipen. Wel veel op de driving range gestaan om clubs te testen en heb zodoende een nieuwe set aangeschaft. ( Ping I10 ijzers met PingG10 driver). Erg tevreden over ! :)
     
  5. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    De tering, iemand net het einde van de Irish Open gezien? Geweldig die Richard Finch: Hij nam een onnodig risico (hij stond al dik voor) door de bal over het water te slaan vanaf een onmogelijk punt, namelijk vlak naast de rand van het water. Hij stond een stuk lager dan zijn bal, maar sloeg hem best goed richting green.... en viel in het water *)

    Schitterend!

    En uiteraard de terechte winnaar!
     
  6. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Kijkt er iemand nog de British Open straks? Gisteren was leuk, lekker lastige weersomstandigheden, en maar 3 spelers onder par! :eek:. Voor de geïnteresseerden, er is een live stream op cbssports.com, en het begint om 11 uur lokale tijd :)
     
  7. rggr

    rggr als t maar hard is

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    0
    als je wilt golfen maar je hebt geen gvb, kan je in zeewolde op de baan harderwold spelen.... dat is best leuk. Ik zelf heb wel gvb en speel 2x in de week 9 of 18 holes....
     
  8. Bram87

    Bram87 Active Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    2
    Redelijk dood topic dit. Moet nodig eens worden afgestoft.:b:

    Ik heb zelf nog nooit gegolgd, maar ga het binnenkort wel een keer doen samen met een vriend. We gaan gewoon wat balletjes slaan op de driving range. Mocht ik het leuk vinden pak ik mischien eens een paar lessen:)

    Het is nu alleen niet echt de geschikte tijd van het jaar om de golfbaan op te gaan volgens mij:p
     
  9. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    pitchmark fork meenemen en dan kan het best :)

    en Driving range maakt het al helemaal niet uit zolang het maar droog is en je niet zo dik ingepakt bent dat je niet meer kan bewegen
     
  10. Bram87

    Bram87 Active Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    2
    Donderdag ga ik het eens proberen op de driving range:cool: Ben beniewd of ik een bal raak.
     
  11. Luca

    Luca Active Member

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    1
    Kijk ook naar de (meestal gratis) andere oefenfaciliteiten van de golfbaan. Waarschijnlijk hebben ze wel een 'putting green' en een 'chipping green' waar je op kunt oefenen. Zo hard mogelijk de bal wegslaan is leuk, maar er zijn veel meer aspecten binnen het golfspel.

    Zijn er meer mensen die golfen? Ik heb zelf al een aantal jaren mijn GVB en golf meestal samen met wat vrienden. Verder hebben we in de lente en zomer meestal les.
     
  12. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Tijdje terug op de driving range gestaan. Best vermakelijk. Hele baan hoeft niet, aangezien ik toch amper kan richten en dan een uur bezig ben met een hole. :+
    Is meer de soepele beweging, dan de focus om hard te slaan, waardoor de bal lekker ver weg gaat. Ene keer sla je lekker en erna gaat de bal laag over het gras. Voor mij meer om (heel) af en toe eens lekker een balletje weg te slaan van de range. Volledige baan hoeft voor mij voorlopig nog niet.
     
  13. Bram87

    Bram87 Active Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    2
    Onze golfbaan heeft inderdaad een 9-holes par-3oefenbaan. Maar daar wil ik me nog niet meteen op begeven. Ik begin eerst maar eens op de driving range om het gevoel een beetje te krijgen.
     
  14. Bram87

    Bram87 Active Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    2
    Vandaag mijn eerste balletjes geslagen. Ik moet zeggen dat het makkelijker uitziet dan het is. Maar we gaan er zeker een vervolg aan geven.

    Nu is het wachten op de spierpijn:+
     
    Laatst bewerkt: 10 jan 2013
  15. Bram87

    Bram87 Active Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    2
    Net weer eens een keer gaan golfen op de driving range (2e keer pas). Nou, het ging me toch een partij slecht! :9 Zelfs een balletje tegen/door het dak geknald.

    Moet zeggen dat het ook wel vervelend is als er naast je allemaal pro's bezig zijn, terwijl jij al blij bent als je een bal überhaupt raakt. :lol:

    Waarschijnlijk toch maar eens een keer een lesje pakken.
     
  16. Marty NL

    Marty NL Active Member

    Berichten:
    935
    Leuk Bevonden:
    77
    Zeker aan te raden. Het is gewoon een sport waar veel techniek voor nodig is en zeker geen brute kracht.

    Ga zelf over een paar maanden, bij wat beter weer, mijn GVB (proberen te) halen.

    Dit weekend mijn eerste golfset gekregen van een maat van me :D
     
  17. Bram87

    Bram87 Active Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik ga altijd samen met een vriend, en we hebben afgesproken om eens een lesje of 4 te pakken. Dan kunnen kijken of we het leuk vinden en of we het überhaupt een beetje kunnen:9 Want vandaag had ik toch het gevoel dat ik zwaar voor lul stond :+
     

Deel Deze Pagina