1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PC] Grand Theft Auto: Vice City

Discussie in 'Games' gestart door WinterBase, 27 jun 2009.

  1. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654

    [​IMG]

    [gb]Grand Theft Auto: Vice City[/gb]
    Ontwikkelaar: Rockstar North
    Uitgever: Rockstar Games
    Genre: Free-roaming
    Platform(s): PC, Xbox & PlayStation 2
    Releasedatum: 27 oktober 2002
    Speelt zich af in: Vice City, 1986
    Hoofdpersonage: Tommy Vercetti
    Officiële Website: Officiële website

    [gb]Informatie=(/gb]
    Grand Theft Auto: Vice City is de tweede GTA van de GTA III-era reeks. Het spel handhaaft de stijl van zijn voorganger Grand Theft Auto III, maar introduceert ook veel nieuwe spelelementen, waaronder de mogelijkheid om helikopters te besturen en huizen te kopen. Ook zijn een aantal bekende elementen verbeterd. Zo bevat GTA Vice City een uitgewerkte verhaallijn rondom een hoofdpersoon met een eigen persoonlijkheid. Het spel parodieert de sfeer van de tachtiger jaren.

    GTA Vice City is ontwikkeld door Rockstar North (voorheen DMA Design, de maker van GTA III) en uitgebracht door Rockstar Games op 27 oktober 2002.

    Tommy Vercetti wordt in 1986 na vijftien jaar vrijgelaten uit de gevangenis. Hij heeft niets losgelaten over de maffia familie Forelli, maar zijn baas, Sonny Forelli, vraagt zich af of hij Tommy wel in de hand kan houden. Om het zekere voor het onzekere te nemen stuurt hij hem naar Vice City om een drugsdeal te sluiten. Deze deal wordt verraden maar Tommy is een van de drie die het overleven.

    Met de hulp van Ken Rosenberg, een neurotische advocaat met een verslaving, en Lance Vance, een gladde dealer die zojuist zijn broer Victor heeft verloren, gaat Tommy op zoek naar diegene die hem erin heeft geluisd, om aan de woede van Sonny te ontsnappen en om wraak te nemen. Hij ontmoet de kopstukken van het criminele circuit van de stad, voor wie hij talloze opdrachten moet volbrengen. Gestaag beklimt Tommy de criminele ladder en zet zijn eigen criminele imperium op, totdat Sonny uiteindelijk naar Vice City komt om het met hem uit te vechten.

    De setting
    GTA Vice City speelt zich af in 1986, in de stad Vice City, een zonnige stad in Florida gebaseerd op Miami. Vice City was de derde en laatste stad van de originele Grand Theft Auto. De sfeer van de stad is gelijk gebleven, maar de stad is evenals Liberty City geheel opnieuw ontworpen.

    Vice City heeft zich ontwikkeld als een aantrekkelijke vakantiebestemming voor toeristen, maar ook als een lucratieve stad voor de drugshandel. Deze handel is grotendeels in handen van de drugsbaron Ricardo Diaz, die opereert vanuit zijn grote villa op het rijke Starfish Island. Alhoewel de zonnige en schone stad in schril contrast met het sombere Liberty City staat, heeft Vice City ook een armoedige kant. De sloppenwijken van de stad zijn verdeeld over de Cubaanse en Haïtiaanse gemeenschappen, die in een voortdurende bendeoorlog verwikkeld zijn.

    Gameplay
    De gameplay komt, zoals gezegd, op veel punten overeen met GTA III. Het is de bedoeling om missies te voltooien om zo verder te komen in de verhaallijn van het spel. Deze missies worden gegeven door verschillende personen die Tommy ontmoet, maar de speler kan zelf bepalen wanneer hij of zij een missie start. Wanneer de speler niet met een missie bezig is, is het zoals in GTA III mogelijk om vrij rond door de stad te dwalen, auto's te stelen, te vechten met allerlei soorten wapens en nog veel meer.

    Veel elementen van GTA III zijn verbeterd in GTA Vice City. Een opvallende verandering is dat het hoofdpersonage niet langer slechts de speler voorstelt, maar een eigen karakter, stem, naam en geschiedenis heeft. Doordat het hoofdpersonage nu kan reageren op de personen die hij ontmoet, was het mogelijk om een verhaal met meer diepgang te creëren.

    GTA Vice City bevat meer voertuigen dan GTA III en tevens meer verschillende soorten voertuigen. Voor het eerst in GTA is het mogelijk om degelijk te vliegen, met helikopters of een vliegtuig. Ook het wapenarsenaal is uitgebreid: je hebt nu de beschikking over meer dan dertig wapens. GTA Vice City introduceert hierbij het "slot"-systeem, waarbij je maar een wapen van iedere soort kunt meenemen.

    De betekenis van geld is iets belangrijker geworden nu je behalve wapens ook huizen en bedrijven kunt kopen. Huizen fungeren als safe house zoals deze in GTA III ook al voorkwamen, en bedrijven zijn gebouwen die je moet kopen om meer missies te krijgen en zo verder te komen in de verhaallijn.

    Informatie van WikiGta.nl

    [gb]Screenshots=(/gb]
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [gb]Filmpjes=(/gb]
    [gt]1564[/gt]

    [gt]1565[/gt]

    [gt]1566[/gt]

    [gt]1568[/gt]​

    [gb]Soundtrack[/gb]
    De soundtrack van GTA: Vice City is misschien wel de beste soundtrack die een GTA game ooit heeft gehad. Een groot aantal artiesten waren aanwezig in de soundtrack voor het zonnige spel. Bekijk onderstaande video's om in de sfeer te komen :)

    GTA Vice City Flash FM Soundtrack Sampler
    [yt]zsDFoB6b-b8[/yt]

    GTA Vice City: Best of Fever 105
    [yt]XudsvpXh5pI[/yt]

    GTA Vice City: Best of V-Rock
    [yt]8NYPvrGX1cY[/yt]​





    [gb]Systeemeisen=(/gb]
    Minimale eisen
    CPU: 800 MHz Pentium III/AMD Athlon or 1.2GHz Celeron/AMD Duron
    Memory: 128 MB of RAM
    CD/DVD: 8 speed CD / DVD drive
    Harddisk: 915 MB of free hard disk space (+ 635 MB if video card doesn't support DX Texture Compression)
    Video: 32 MB video card with DirectX 9.0 compatible drivers
    Sound: Sound Card with DirectX 9.0 compatible drivers
    Other: Keyboard & Mouse

    Aan te raden eisen
    CPU: Intel Pentium IV or AMD Athlon XP processor
    Memory: 256(+) MB of RAM
    CD/DVD: 16 speed CD / DVD drive
    Harddisk: 1.55 GB of free hard disk space
    (+ 635 MB if video card doesn't support DX Texture Compression)
    Video: 64(+) MB video card with DirectX 9.0 compatible drivers
    Sound: DirectX 9.0 compatible sound card with surround sound
    Other: Gamepad (USB or Joystick Port)
    Keyboard & Mouse
    [gb]Wat denkt WinterBase=(/gb]
    Vice City, niet mijn meest gespeelde GTA game maar wel één waarvan het verhaal en de sfeer me altijd zal bij blijven. Alles is perfect aan het spel, de sfeer, de muziek en het verhaal. Bij het horen van Michael Jackson's "Billie Jean" kreeg ik plots ontzettende zin om het spel te gaan spelen. Ik denk dat de meeste mensen hem hebben gespeeld op de oude Xbox console. Microsoft, breng deze game naar de Xbox Originals! Tot die tijd zal ik hem blijven spelen op de PC :) Wat zijn jullie herinneringen aan deze geweldige game?
     
  2. Lequero

    Lequero Let It Rain

    Berichten:
    733
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn mooiste herinnering aan Vice City?
    Had met een vriend m'n ps2 aan de nieuwe dolby surround set gehangen.
    Volume echt op max en dan met een minigun op rampage door die stad. _O_

    Deze GTA is trouwens nog steeds m'n favoriete deel in de serie.
    San Andreas en GTA IV waren op zich hele toffe games, maar de sfeer van vice city is imo bij lange na niet gehaald. :)

    Met een witte Lambo door de stad cruisen terwijl "Broken Wings" door de speakers schalt.
    Good times, Good times! :D
     
    Laatst bewerkt: 27 jun 2009
  3. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Zo'n 8 jaar te laat maar goed :+

    Wel echt een vet spel, heb het heel veel gespeeld. Alleen kan ik het einde me niet echt goed herinneren.
     
  4. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Heerlijk dat muziek in de startpost. Door voor speelde ik al alleen maar deze game soms, beetje touren met van dat geniale muziek op de achtergrond. En je kent ook gewoon al die nummers!

    Weet nog wel dat ik al meer dan 24 uur op de klok had staan en nog geen enkele missie had gedaan 8). Dat heb ik nog nooit mee gemaakt in elke andere game.....

    Vice City, een van de games die hoog aan mijn lijstje staat van beste-game-ooit. Wel achter PGR2 natuurlijk :cool:

    Edit: OMG ik blijf alweer hangen in dit topic :eek: Ik had niet dat youtube filmpje aan moeten klikken
    GTA Vice City Flash FM Soundtrack Sampler op 5:44 _O_ Briljant!
    Edit 2: GTA Vice City: Best of Fever 105. Op 1:05!!
    Edit 3: GTA Vice City: Best of V-Rock: 1.30, ook zo'n heerlijke klassieker!
    Edit 4: En op 5.00

    Edit 5: He Winterbase, zit ik alweer een half uur in dit topic 8)
     
    Laatst bewerkt: 28 jun 2009
  5. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Hehe, ik was gisteren van plan om Vice City te kopen voor de PC na het horen van Billie Jean. :+

    Vice City was echt de bom. Had de game al een week voordat ik mijn PS2 kreeg, en dat was echt het langste week van mijn hele leven. Elke dag dat boekje door lezen en het doosje duizend keer bekijken. Had toen nog geen internet dus kon ook niks op het internet bekijken over de game. Uiteindelijk had ik mijn PS2 en dat was zo'n geil moment. Vooral omdat ik eerst geen memorycard had, dus elke keer overnieuw. Ken die intro totaal uit mijn hoofd. _O_

    Blijft toch ook wel de beste GTA, al vertelde ik gisteren dat het IV was. Ach, het maakt ook geen reet uit. Al weet ik wel dat Vice City's soundtrack echt way beter is dan IV. Zit nu ook die filmpjes te beluisteren. :+
     
    Laatst bewerkt: 28 jun 2009
  6. Chillco

    Chillco Active Member

    Berichten:
    1.197
    Leuk Bevonden:
    6
    Vice city:D.
    Beste GTA ooit, had deze gekocht voor de xbox (dat pack met GTA 3 ). Als je dan eerst GTA 3 speelt waarin geen verhaal zit en het personage waar je mee speelt geen woord zegt en vervolgens GTA vice city speelt waarin het tofste verhaal zit van alle GTA's tot nu toe en een vet hoofdpersonage (Tommy Vercetti _O_), wat een verschil met GTA 3.
    Daarnaast kon je ook duidelijk de invloeden zien van films als bijvoorbeeld Scarface en Carlito's way. En dan daarnaast nog de muziek in Vice city, ik vind dat samen met de soundtrack van San andreas het beste in GTA, het paste er precies bij.
    Met een van de beste eindes ooit in een game, dat gevecht in die mansion met die verrader
    Lance
    .
     
  7. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Wanna be starting something'
    Last night a dj saved my life
    _O_
     
  8. Alizor

    Alizor Murdaturk

    Berichten:
    2.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ging altijd naar de disco met m'n sniper en gaf iedereen een headshot _O_.
     
  9. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Mooi om te lezen dat iedereen goede herinneringen heeft aan deze GTA :) Heb hier zelf de PC versie liggen, tijd geleden aangeschaft voor niet al te veel geld :) Ben hem nu aan het installeren op mijn computer, even die sfeer weer proeven.
     
  10. Amblydoras

    Amblydoras Active Member

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    0
    vice city_O_
     
  11. Alizor

    Alizor Murdaturk

    Berichten:
    2.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Pff, ik weet die cheats gewoon nog uit m'n hoofd 8).

    nuttertools (MINIGUN :D)
    professionaltools (RPG)
    thugtools
    bigbang
    leavemealone
     
  12. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Als je mij een PS2 controller geeft activeer ik alle cheats voor je met mijn ogen dicht. :cool:
     
  13. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Wat een heerlijk spel is dit toch! Ik denk dat ik hem zo maar weer ff ga spelen:+
    Heb hier me hier echt honderden uren mee vermaakt, het is nog nooit zo chill geweest om gewoon rond te cruisen met de heerlijke soundtrack!
    Heb er vroeger zelfs nog een website over gemaakt, voor een school opdracht:eek:
     
  14. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Dat stukje dat je dat winkel centrum op gaat blazen, die intro daarvoor prachtig!
    Lance : You morron, what were you thinking!\
     
  15. Alizor

    Alizor Murdaturk

    Berichten:
    2.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Oké, jij wint dat is toffer :+.

    Ik ga hem gelijk weer 'kopen' :cool:. Alleen wel shit dat m'n PC zo crap is, weet nog dat ik hem een paar jaar geleden had geinstalleerd en dat ik sommige dingen niet eens kon zien, totdat ik er tegenaan botste 8). Ook met die ene missie dat je die shemale moet rekruteren dmv een race, bleef die bij mij altijd vastzitten in het wegdek bij dat bruggetje :lol:.

    Of die missies dat je met dat kleine speelgoedvliegtuigje die Cubanen moest vermoorden, of dat je flyers moest verspreiden. Dat was echt irritant 8). Dat vond ik wel het tofste van Vice City, dat je bepaalde bedrijven kon opkopen en er missies voor doen :cool:.
     
    Laatst bewerkt: 28 jun 2009
  16. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Ik heb net even op Marktplaats gekeken en wat geboden op een paar Vice City's voor de PC. Ik weet niet waar mijn CD is voor op de PS2, en mijn controller is ook kapot.

    Fuuu, het hoesje gevonden. Game zit er niet in :+
    Boekje ook gevonden, nu de game nog. :lol:
    Niet gevonden. Wel Kingdom Hearts en San Andreas! Ach boeiend, mijn PS2 controller is toch kapot en kan de bedrading ook niet vinden voor mijn PS2. :+
     
    Laatst bewerkt: 28 jun 2009
  17. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Ik zat te denken om de PS2 versie te bestellen maar kwam er achter dat mijn PS3 de PS2 games niet meer kan afspelen, lutsers van Sony hebben dat er uitgehaald :{

    Fiasco, hier is ie niet zo duur meer: klik :+
     
  18. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Toch jammer dat hij een beetje hapert zo nu en dan op de 360. Was wel lekker om hem weer ff te spelen, ga zo wel weer ff verder:)
     
  19. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Emotion was ook baas _O_



    Africa, Crockett's Theme, Died in your arms tonight, broken wings. Damn _O_ Oh en freaking Keep on loving you _O_
    V-Rock was ook wel baas, Motley Crue _O_ Of 99 Luft Ballons op Wave :+ _O_ Of Run DMC op Wildstyle _O_

    Kan wel de hele middag doorgaan. :+
     
    Laatst bewerkt: 28 jun 2009
  20. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Ik heb de complete Vice City OST op m'n PC.. 5GB ofzo :lol:
    Beste free roam game ever.

    [yt]xb8-fYn_sDE[/yt]

    Samples van die foute Emotion _O_
     
    Laatst bewerkt: 28 jun 2009

Deel Deze Pagina