1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  1. Head Ninja

    Head Ninja Ronald Cage

    Berichten:
    967
    Leuk Bevonden:
    259
    [​IMG]
    Deze thread is bedoeld om alles over en rondom Green Day te bespreken, wat vind jij van ze, hoe vind je hun nummers, wat vind je van de leden apart, en uiteraard ook waarom.

    http://www.greenday.com/



    [​IMG]
    Billie Joe Armstrong (lead vocals, Guitar)

    [​IMG]
    Mike Dirnt, echte naam: Michael Pritchard (Bass, Vocals)

    [​IMG]
    Tre Cool, echte naam: Frank Edwin Wright III (Drums, Vocals)

    American Idiot tour:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Biografie:

    Biografie

    Green Day werd in 1986 opgericht in Californië door zanger/gitarist Billie Joe Armstrong en basgitarist Mike Dirnt, onder de naam Sweet Children. Billie Joe en Mike ontmoetten elkaar in een cafetaria van de John Sweet High School. Ze kregen een drummer, genaamd John Kriftmeyer (ook wel bekend als Al Sobrante). Samen vormden ze de band Sweet Children. In oktober 1989 verliet John Kiftmeyer de band, en veranderde de bandnaam in Green Day. De vervangende drummer was de in Frankfurt, Duitsland, geboren drummer Tré Cool (echte naam Frank Edwin Wright III).

    Ze braken in 1994 wereldwijd door met het nummer Basket Case van hun album Dookie. Daarna volgden nog vele hits, met name in de States. In 2004 kwam hun album 'American Idiot' uit, hun grootste succes tot nu toe. Het album wordt vaak omschreven als een 'punk rock opera'. Het album volgt een verhaal van een rebelse jongen die niet goed weet waar hij op dit moment in het leven staat en hoe het verder moet. Het album kwam binnen op nummer 1 en scoorde een Grammy voor Best Rock Album in 2005. Hun grootste tour was de recentste. Daar speelden ze op 2 dagen meer dan 130 000 man bijeen in de National Bowl, Engeland. Dat optreden staat op hun Live-DVD Bullet In A Bible.

    Green Day heeft samen met U2 het nummer 'The Saints Are Coming' opgenomen. Het is een cover van de Ierse punkband The Skids. Dit nummer speelden ze op het nagedachtenis-concert voor de slachtoffers van de orkaan "Katrina". Tevens was het de inluiding van de heropening van het gerestaureerde Superdome te New Orleans, Amerika. De opbrengsten van het nummer zijn bestemd voor de slachtoffers van de orkaan. In de clip van deze single zie je beide bands in de studios het nummer opnemen. Verder zie je beelden van mensen die geholpen worden na de orkaan.

    Het idee om een verfilming van American Idiot te maken begint steeds grotere vormen aan te nemen. De band heeft al gezegd zelf niet te gaan acteren, omdat ze 'het werk aan de professionals willen overlaten'. Billie Joe is al bezig geweest met een script en de band is al druk met voorbereidingen bezig.

    Momenteel is Green Day bezig met het uitproberen en opnemen van demo's en ideëen voor hun nieuwe album. Billie Joe maakte duidelijk dat ze misschien drie richtingen op willen: 1 - een conceptalbum maken; de trend van "American Idiot" voortzetten. 2 - experimentele punk, iets als 'Sadainstra!' van The Clash. 3 - gewoon recht-toe recht-aan punksongs.

    De band heeft laten weten dat het album hoogstwaarschijnlijk in 2008 zal uitkomen.

    Er gaan geruchten dat de titel van het album 'Mind-Blowing' zal worden, maar de band heeft nog geen enkele officiële uitspraak over een mogelijke titel gedaan, dus het is een opgeblazen roddel.

    Prijzen:
    3 Grammy awards:
    * 1995 Best Alternative Music Performance (Dookie)
    * 2004 Best Rock Album (American Idiot)
    * 2005 Record Of The Year (Boulevard Of Broken Dreams)
    1 Australia Video Award:
    * 2006 Best Group
    2 Nickelodeon Kids Choice Awards.

    Info Billie Joe Armstrong:

    Volledige naam: Billie Joe Armstrong

    Geboorte datum: 17 Februari 1972

    Familie: Vrouw (Adrienne (geb. Nesser), getrouwd in juli 1994), Zonen (Joseph Marciano, geb. maart 1995) en (Jacob Danger, geb. september 1998 )

    Speelt bij Green Day: Gitaar, Zang

    Speelt ook: Harmonica, Mandolin, Drums, Piano

    Heeft ook gespeeld met: Pinhead Gunpowder, Blatz, Rancid, The Lookouts,
    Goodbye Harry, Corrupted Morals

    Korte biografie:

    Billie Joe was de oudste van 6 kinderen uit een arbeidersgezin in Rodeo, California. Zijn vader was een vrachtwagenchauffeur en een part time jazz muzikant. Hij overleed aan ****** toen Billie Joe 10 was. Billie Joe's moeder was een serveerster en een diehard country muziek fan. Als kind ging Billie Joe zingen in ziekenhuizen om patiënten op te vrolijken.
    Op z'n 5de nam Billie Joe zijn eerste nummer op. Het heette "Look For Love" en werd bij de lokale platenmaatschappij Fiat Records opgenomen. Niet lang daarna raakte Billie Joe via een paar vrienden in het punkwereldje. Het begon met bands als DOA, TSOL en de Dead Kennedys.
    Toen Billie Joe 11 was kreeg hij zijn eerste gitaar. Een blauwe Stratocaster, die hij nu nog bespeeld, bij de fans is deze gitaar bekend als "Blue".
    Billie Joe medeoprichter en mede-eigenaar van het onafhankelijke platenlabel Adeline Records.

    Info Mike Dirnt:

    Volledige naam: Michael Pritchard

    Geboortedatum: 4 mei 1972
    Familie: Verloofde (Sarah), Dochter (Estelle Desiree, geb. april 1997) met
    ex-vrouw Anastasia

    Speelt bij Green Day: Bass, Achtergrond zang

    Speelt ook: Farfisa, Gitaar, Drums

    Heeft ook gespeeld met: The Frustrators, Screeching Weasel, Crummy Musicians, Squirtgun

    Korte biografie:

    Mike werd geboren uit een aan heroïne verslaafde moeder en werd opgegeven voor adoptie. Zijn adoptieouders scheidden toen Mike 7 was en moest van af toen steeds heen en weer tussen beide huishoudens.
    Mike ontmoette Billie Joe in de 5de en werd collega van Billie Joe's moeder bij Rod's Hickory Pit. Op zijn 15de huurde Mike een kamer naast Billie Joe's huis.
    Ondanks zijn scheiding met Anastasia zijn ze nog goede vrienden en hij bezoekt hun dochter Estelle zo vaak als mogelijk.

    Info Tre Cool:

    Volledige naam: Frank Edwin Wright III

    Geboortedatum: 9 december 1972

    Familie: Vrouw (Claudia, getrouwd in mei 2000), 2 dochters (Ramona, geb.
    1995) met ex-vrouw Lisea en (Estelle, geb. 2002) met Claudia

    Speelt bij Green Day: Drums, Slagwerk

    Speelt ook: Accordion, Gitaar

    Heeft ook gespeeld met: The Lookouts, Samiam

    Korte biografie:

    Tré groeide op in Willits, California, met zijn vader en twee bloedverwanten.
    Zijn vader heeft in die buurt veel huizen gebouwd, onder andere dat van Lawrance Livermore, de dichtst bijzijnde buur en oprichter van Lookout! Records. Toen Tré 12 was kwam hij bij Livermore's band, The Lookouts. Kort nadat Al Sobrante Green Day had verlaten kwam Tré erbij.
    Tré en zijn vrouw Claudia hebben inmiddels samen een dochtertje.

    Luister eens naar:

    Holiday:
    http://s79.photobucket.com/albums/j156/HeadNinja/?action=view&current=03-Greenday-Holiday-1.flv

    American Idiot:
    http://s79.photobucket.com/albums/j156/HeadNinja/?action=view&current=GreenDay-AmericanIdiot.flv

    Minority:
    http://s79.photobucket.com/albums/j156/HeadNinja/?action=view&current=GreenDay-Minority.flv

    Boulevard of Broken Dreams:
    http://s79.photobucket.com/albums/j156/HeadNinja/?action=view&current=GreenDay-04-BoulevardOfBrokenDreams.flv

    Wake Me Up When September Ends:
    http://s79.photobucket.com/albums/j156/HeadNinja/?action=view&current=GreenDay-WakeMeUpWhenSeptemberEnds.flv

    The Saints are Coming (U2 & Green Day):
    http://s79.photobucket.com/albums/j156/HeadNinja/?action=view&current=GreenDay-TheSaintsAreComing-U2.flv

    Sites:

    www.greenday.com
    www.greendaysite.nl
    www.gd.best.fan.sblog.cz (Tsjechisch)
    www.greendaynrdc.com

    Check ook:

    http://www.nrdconline.org/campaign/greenday_beyondoil

    Dowloads:

    http://www.mp3.com/green-day/artists/53606/summary.html

    Check ook:

    http://www.livefreakydiefreaky.com/

    De beginpost zal meerdere keren verbeterd worden. Door suggesties en eigen ideeën, aangezien ik nog veel meer te vertellen had. Veel plezier!:b:
     
    Laatst bewerkt: 24 apr 2007
  2. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Nice beginpost en het is ook 1 van mijn bands maar is deze thread egt nodig? Anders kank ook wel threads over Metallica en Breaking Benjamin gaan maken. Maja nice begin post ga het nu wel ff doorlezen :)

    Zie andere 2 posts, en ik probeerde het nog wel mensenlijk mee te delen maja...
     
  3. Riddick

    Riddick --

    Berichten:
    735
    Leuk Bevonden:
    0
    Je krijgt geen post in de GM kloot!
     
  4. Head Ninja

    Head Ninja Ronald Cage

    Berichten:
    967
    Leuk Bevonden:
    259
    Wrm moet het ook meteen met kloot, had je niet gewoon je bericht kunnen maken zonder kloot, zou een stuk vriendelijker zijn geweest. Doe allemaal eens ff normaal, hoewel ik wel een discussie over Green Day had gewild, wou ik hem niet zo vijandig. En als je dan iets tegen Green Day hebt zeg dan ook wat en vooral waarom. En niet met gescheld en gevloek, nergens voor nodig. Always look on the bride side of life, tudumtoedoelididoem... :b: :b: :b:
     
    Laatst bewerkt: 19 jan 2007
  5. Head Ninja

    Head Ninja Ronald Cage

    Berichten:
    967
    Leuk Bevonden:
    259
    Indd, dat was ook wat ik wou. :b:
     
  6. basovich

    basovich Guest

    away met greenday ja :)!!
    naja nou hebben we je wel genoeg gepest 8)..
     
  7. de bengel

    de bengel Holy Fuck-nuts!

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    0
    ik vind t echt een goeie band, heb american idiot ook heel veel geluisterd.
    Allemaal goeie nummers staan erop. Ik ben ook naar een concert van ze geweest een paar jaar geleden in de HMH (was mn eerste concert, maar ik vond het een geweldige ervaring).
    wtf heeft iedereen tegen green day?
     
    Laatst bewerkt: 19 jan 2007
  8. Riddick

    Riddick --

    Berichten:
    735
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien komt dat omdat ik en ik denk ook wel andere nu wel genoeg hebben van al dat ge-Green Day de hele tijd. Je zit al een paar dagen overal de naam van de band die ik nooit meer zal uitspreken te noemen!
     
  9. Head Ninja

    Head Ninja Ronald Cage

    Berichten:
    967
    Leuk Bevonden:
    259
    Ja indd, kan wel tegen een grapje, maar zo'n negatieve berichten burst in de eerste 5 minuten had ik nou ook alweer niet verwacht. Ik dacht, ik maak eens andere thread vrij van Green Day gezeur van mij door er een over Green Day te maken, en wat krijg ik... Damn.:mad:

    Dan vraag ik me toch sterk af wrm je naar deze thread gaat, niemand dwingt je ertoe wel? En de muis zal er vanzelf ook wel niet naar toe gaan. Bovendien, het was de bedoeling je mening te onderbouwen, dus wrm vind jij Green Day niks?

    Wel lagge, in precies een half uurtje 2 pagina's vol gepost. :b: Hoewel ik het liever met positieve reacties of een serieuse discussie had gezien.:{
     
  10. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk, ik maak deze post ff, want dan kan je tenminste geen dubbelposts meer maken, dat mag niet


    8)
     
  11. Riddick

    Riddick --

    Berichten:
    735
    Leuk Bevonden:
    0
    Om je even te laten weten hoe irritant het is als je een forum volspammed met 1 ding. En de muziek, tja ik vind het een beetje standard pop-rock. En das niet mijn ding.
     
  12. Head Ninja

    Head Ninja Ronald Cage

    Berichten:
    967
    Leuk Bevonden:
    259
    Dank je, en i know, maar er word zoveel gepost, als ik aan het typen ben is er alweer een ander met een post. :D

    Oh en Riddick, deze thread was bedoeld om de rest van het forum ff te ontlasten zegmaar, om daar geen posts meer over Green Day te maken. En trouwens, als een bepaalde muziek soort niet jouwn ding is, wrm vind je Green Day dan zo vreselijk, zij doen toch niks verkeerd, alleen maar goed zelfs, het steeds veranderend klimaat tegen gaan bijv (zie beginpost). Dat soort dingen. Maar om Green Day nou meteen te haten omdat ze niet de muziek maken die jij leuk vind is een beetje overdreven in mijn ogen, en niet alleen omdat ik een Green Day fan ben.
     
    Laatst bewerkt: 19 jan 2007
  13. Just Another Gamer

    Just Another Gamer ...

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    0
    WTF .. wat heeft iedereen tege Green Day hier .. ik heb misschien heel wat gemist .. en hij zit al een tijd te zeike ofzo .. maar als je echt naar de muziek kijkt .. ik vind ze egt goed ..

    Wake me up when september ends.. Holiday.. American Idiot.. boulevard of Broken Dreams.. Warning .. Basket Case .. Blood Sex and Booze .. Longview ..

    Allemaal egt goede liedjes die ik zo uit me kop kan opnoeme .. stuk voor stuk erg goed ..

    Maja .. misschien is een eige thread nogal overdreven.. jah .. 8)

    Maar gaan jullie maar vooral door met haten .. degene die wel van deze muziek houden zulle door jullie heus niet van gedachte verandere .. ;)
     
    Laatst bewerkt: 19 jan 2007
  14. dcxboxfreak

    dcxboxfreak Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Green Day is gewoon een super goeie groep. Heb er een paar liedjes van:
    -American Idiot
    -Jesus of Suburbia
    -Boulvard of Broken Dreams
    -Basket Case

    Echt allemaal top nummers!

    Green Day ROCKS!
     
  15. Just Another Gamer

    Just Another Gamer ...

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat valt nogal in herhaling van wat ik zij.. maar oke.. je heb wel gelijk.. :thumbs:
     
  16. Head Ninja

    Head Ninja Ronald Cage

    Berichten:
    967
    Leuk Bevonden:
    259
    Mwa mischien wel, maar Green Day is een van de bekenste bands ter wereld, dus ik vind dat dat wel een eigen topic mag, net als bijv U2. Maar dat laat ik aan iemand anders over, kheb het hier al druk genoeg. :b: :b: :b:
     
  17. Just Another Gamer

    Just Another Gamer ...

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    0
    Nu is het nog wel druk ja.. Maar alsnog.. Green Day.. in de Green Mile.. deze topic moet tog gewoon voorbestemd zijn .. :+ O-)
     
  18. Head Ninja

    Head Ninja Ronald Cage

    Berichten:
    967
    Leuk Bevonden:
    259
    HAHA, jah indd, he daar had ik nog niet eens aan gedacht. LOL. :lol: :lol: :lol:
     
  19. maXiman

    maXiman Active Member

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat je Green Day leuk vindt, prima. Maar ik vind het wél erg storend dat je een jongensgroepje dat -zoals je zelf zegt- met name in de States bekend is verwart met 'bekendste bands ter wereld. Dat is namelijk een treetje te hoog vrees ik. Edoch heb ik één liedje van deze jongens in mijn afspeellijst staan, genaamd 'Time of your life'. Dat is wel redelijk. Geen gepest, maar een mooi stukje kritiek.
     
  20. Head Ninja

    Head Ninja Ronald Cage

    Berichten:
    967
    Leuk Bevonden:
    259
    Ze werden vanimddag nog als vierde gekozen tot best band op MTV, ze zijn zoiezo de bekenste punk rock band ter wereld, ze hebben samengwerkt met vele andere mega bekende band waaronder recent nog U2. Ze hebben een van 's werelds groottste concerten gehad, zoiezo de groottste in punk rock history, zoals Billy Joe zelf nog heeft gezegd, ze traden namelijk op voor ruim 130.000 mensen in 2 dagen. En zo zijn er nog talloze meer dingen die Green Day heeft gedaan, ok, ik heb het hier ook over 's werelds bekenste bands van het heden he. :thumbs: :thumbs: :thumbs:
     

Deel Deze Pagina