1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het huiswerk draadje [deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Matrix, 8 jan 2011.

  1. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    haha matlab.. Wil er nog wel eens kennis mee maken, maar dat gebeurd waarschijnlijk pas met eventuele phd :+

    Maar het is gelukt :+
     
  2. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Wie typt zijn verslagen in LaTeX. (Modder, ja, jij)

    Waarmee tekenen jullie figuren? Ik ben op zoek naar een klein tekenprogrammaatje waarmee ik LaTeX compatible EPS-figuren kan outputen. Basis mathematica, dus wat simpele figuren met een beetje tekst.
    Ik gebruikte vroeger TpX, maarja, dat is er enkel voor Windows.
     
  3. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Ik gebruik Windows, dus bad luck. :+
    Geen idee hoe mathematisch je figuren zijn. Kan photoshop niet EPS exporten? Of eventueel Matlab als het mathematische figuren zijn?
     
  4. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Dude, Photoshop, nee. :p

    Ik wil schematics en graphs tekenen met wat LaTeX strings erin om symbolen en uitleg te geven. Heb je dat nog nooit hoeven doen? Er zijn tal van klein programmaatjes voor, maar eigenlijk is het gros ervan haar eigen manier waardeloos.
     
  5. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Mijn LaTeX gebruik is tot nu toe beperkt gebleven tot het gebruiken van mathematische symbolen en af en toe het tekenen van grafen/gebruik van een module voor logica. Daarnaast wat figuren als eps exporteren met matlab/Maple.
     
  6. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.188
    Leuk Bevonden:
    616
    Heeft er iemand nog een aardige template/layout voor een powerpoint presentatie?
    Moet voornamelijk tabellen/grafieken presenteren.

    Ik snap dat het uiteindelijk om de inhoud zal gaan, maar het kan geen kwaad om deze op te leuken met een aantrekkelijk uiterlijk :)
     
  7. LBJ6

    LBJ6 Active Member

    Berichten:
    869
    Leuk Bevonden:
    3
    Heb je het uiteindelijk nog gehaald? Heb een 7,1 \o/ Hoogste cijfer was bij ons een 7,8 en slagingspercentage 77% (er mochten wel alleen mensen meedoen de de modules van EV, AO en CL allemaal al hadden afgesloten).

    Ik heb nu toch twee bullshit vakken, strategisch management en management & control. Allemaal van die bedrijfskunde onzin waar ik echt een gruwelijke hekel aan heb. Geef me maar liever proces vraagstukken dan al die verschrikkelijke marketing en management theorieën =(:'-(
     
  8. Marty NL

    Marty NL Active Member

    Berichten:
    935
    Leuk Bevonden:
    77
    Management en control is echt klote. Enige vak dat ik dit jaar niet heb gehaald :'-(
     
  9. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    Ik ben zo slecht in finance shit. Weet iemand hier een duidelijk verhaal over? How credit affects transnational politics.
     
  10. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    Wacht, ik zal even een verhaal voor je gaan schrijven
     
  11. Nerrion

    Nerrion yikes

    Berichten:
    1.402
    Leuk Bevonden:
    177
    Weet iemand wat er gebeurt met een stuk land als er bijvoorbeeld een luchthaven of een snelweg op gebouwd gaat worden?

    Ik ben aan het onderzoeken of het mogelijk is om een luchthaven in het markermeer te bouwen, maar ik wil dus weten hoe dat met het land moet. Het markermeer is grotendeels van Flevoland. Neemt de overheid dat land gewoon over of?
     
  12. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    627
    Van wie is het land nu dan?
     
  13. Distoration

    Distoration Da diii

    Berichten:
    3.115
    Leuk Bevonden:
    32
    De overheid behoud het land en het bedrijf pacht dat denk ik.
     
  14. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Jongens, in LaTeX:

    Ik wil een streep door een variabele trekken, om aan te geven dat die variabele wegvalt in de vergelijking. Hoe format ik zoiets in mijn \begin{equation} omgeving?
     
  15. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Je kunt toch gewoon \cancel{} gebruiken om die variabele? (package cancel importen uiteraard)
     
  16. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Thanks, Modder! Dat is precies wat ik zocht, maar ik wist niet zo goed op welke term ik moest Googlen.
     
  17. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    Wiskunde is alweer een goed aantal jaar geleden, wij maken nu gebruik van 'Basisboek Wiskunde' door de heer Craats. Veel van de stof heb ik al een keer eerder gehad, althans van wat ik mij kan herinneren, het merendeel moet ik alsnog zelf op internet opzoeken. Het boek geeft geen tot weinig uitleg en doet niet aan voorbeelden. Een uitstekend boek als opfrisser, niet als je de stof opnieuw moet leren.

    Kan iemand mij een boek aanraden voor Havo Wiskunde B niveau.
    Ik kan me herinneren dat Getal en Ruimte ontzettend goed was, maar geen zin om 3 boeken ervan te kopen.

    En anders maar kijken of ik die boeken kan vinden in een bibliotheek en kan inscannen...
     
  18. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Getal en Ruimte heb ik ook gehad voor wiskunde B en daarmee ook mijn examen mee gehaald. Echter ligt het voor een groot deel aan je wiskundeleraar. Zelf heb ik echt een loeder van een leraar gehad die de gehele les in zijn stoel zat en het oplas. Vanwege dit moest ik zelf veel uit het boek doen.

    Kijk even op marktplaats of er wat is dat je voor een habbekrats kan overnemen of wat je zelf al aangeeft: scannen. Uitwerkingen zijn op internet te vinden.

    @Xboxz: ik heb vmbo 4 naar havo 4 met wiskunde b gedaan, met de leraar hierboven benoemd ^. HELL.
     
    Laatst bewerkt: 26 mrt 2013
  19. xboxz

    xboxz Sinaasappelsap

    Berichten:
    484
    Leuk Bevonden:
    4
    Voor mij ook al weer een tijdje geleden dat ik wiskunde (A) had gehad. Ik had veel moeite toendertijd met wiskunde (vooral de overstap van vmbo 4 naar havo 4 na behalen diploma), maar dankzij mijn leraar ben ik toch relatief eenvoudig geslaagd voor dit vak.

    Helaas is deze leraar overleden, enkele maanden nadat ik geslaagd was.

    @ topic; inderdaad, kijk eerst op marktplaats en anders kun je misschien een boek lenen (van de bibliotheek of misschien kent u iemand die op havo zit)
     
  20. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Ik vind het boek van Craats toch behoorlijk goed. Wordt/werd op de TU Delft ook gebruikt als boek om wiskunde mee bij te spijkeren.
     

Deel Deze Pagina