1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het kleine PS4 download snelheden topic

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door Gakkie, 8 mei 2015.

  1. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Ik ben vast niet de enige met tergend trage downloads via PSN. In het begin ging het wel, maar tegenwoordig is het echt te triest voor woorden.
    Ik heb hier een 200Mbit lijntje en ik kon 'vroeger' wel tot zo'n 8MB/s downloaden (nog lang niet de capaciteit van mijn lijntje, maar acceptabel). Nu gaat elke download met ongeveer 500 kb/s!! Zet ik twee downloads aan, gaan ze beide met 500kb/s , bij een een keer 500kb/s.

    Van alles al geprobeerd, DNS te veranderen (wat niet uit hoort te maken voor downloads), DNS staat nu op openDNS en bij de network test zie je ook dat de eerste drie stappen razendsnel gaan. De netwerktest geeft aan dat ik 80Mbit zou moeten hebben.
    MTU veranderd, geen verschil.

    PS4 is bedraad aangesloten, maar over wifi hetzelfde probleem. Wie heeft er suggesties? Ik ben het zat met een dl speed te zitten van 10 jaar terug!
     
  2. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Raar man. Bij mij ging er ineens een wereld open toen ik de kabel erin deed
     
  3. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Is je verbinding wel stabiel? Je kunt 1 gig download hebben, maar als het niet stabiel is heb je er ook geen reet aan.

    Andere (nieuwere) internetkabel geprobeerd?
     
  4. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Verbinding is retestabiel. Met andere apparaten haal ik mijn max snelheid altijd (21MB/s, bijvoorbeeld usenet downloads). Speedtest op zelfde switch geeft bedraad ook 200Mbit weer als snelheid. Tis echt de PS4. Hij trottled om de een of andere reden. Elke download gaat met max 500kb/s.

    Welke snelheden halen jullie. en wat geeft dan de test aan op de PS4. Test op de PS4 geeft aan dat ik 80Mbit heb ...
     
  5. prinz

    prinz Active Member

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    13
    Ik heb precies hetzelfde probleem en word er knettergek van. Heb vanalles al geprobeerd maar niks werkt stabiel, soms lijkt het even te werken maar dan kakt het erna weer keihard in. Gister was toch wel het toppunt toen FC4 na 24 uur nog op 96% zat. Ook mijn netwerk is verder stabiel en bij downloaden via andere apparaten heb ik ook geen problemen.

    Mijn laatste hoop is nog de router in bridge mode zetten (kan nu nog niet), maar ook daarvan lees ik verschillende verhalen dat het soms wel en soms niet werkt.

    Ik heb de hoop beetje opgegeven en houd er standaard rekening mee.....
     
  6. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Router in bridge mode gaat niks uit maken (heb ik hier). Net zo'n fabeltje dat dns servers van invloed zijn op download snelheden. Tis echt een PS4 ding.
    Net nog via de browser op de PS4 een speedtest gerunned en die geeft ook 80Mbit aan. Maar mijn download gaan rond de 5Mbit (400/500 kbs). Tis alsof ik weer aan een modem hang :mad:
     
  7. prinz

    prinz Active Member

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    13
    Ja het is echt een vaag iets. Vooral ook omdat vrienden het probleem niet hebben met dezelfde instellingen. Soms werkt de DNS aanpassing wel bij mij, maar of het daardoor komt weet ik niet... Bv gister met FC4 hij stond op 20,2 GB en moest tot 20,9 GB. Daar zou hij nog 3 uur over doen en na aanpassen dns en restart was het binnen 10 min klaar. Andere keren maakte de aanpassing 0,0 uit of werd de tijd nog langer
     
  8. John_Petrucci

    John_Petrucci Active Member

    Berichten:
    1.682
    Leuk Bevonden:
    40
    Ik gebruik zelf de DNS van Google voor m'n downloads (Overige zaken werken dan trouwens niet of minder, dus alleen voor m'n downloads) en dat scheelt mij wel een boel. Zo had ik laatst een download van 4GB waar hij volgens m'n PS ruim 6 uur over zou doen en toen omgezet naar Google DNS en toen deed ie er tegen een uur aan over. En daarvoor ook een paar downloads wat wel werd beïnvloed door m'n DNS.

    Ik vind het zelf ook vaag dat DNS invloed zou kunnen hebben, want als je eenmaal verbinding hebt, zou je DNS niet meer nodig moeten zijn. Tenzij die continu verifieert... Dat zou dan wel invloed hebben.
     
  9. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Tis echt een PS4 ding, heeft echt niks met DNS te maken. DNS speelt totaal geen rol in het versturen van data (downloads), slechts bij het resolven van hostnames. Daarna is het gewoon TCP (UDP) verkeer van IP naar IP. Ik denk dat het een fout is in een van de latere firmwares. Ben alleen bang dat er nooit een fix voor gaat komen. Tis maar goed dat ik nog voor disc versies ga. Maar ja, als je dan nog 20GB patches krijgt ...
     
  10. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Als iemand nog tips, ideeen, whatever heeft .... ?
     
  11. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Heeft niks met DNS te maken idd. Enige wat ik kan bedenken en wat ik soms ook doe op de Xbox. Is dat je de download even op pauze zet en dan weer aan.
    Bij Xbox lijkt die dan een andere server te pakken waarvan die download die minder druk is. Maar weet niet of het ook werkt op PS.
     
  12. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Dat werkt bij mij op de PS4 helaas niet.

    vanmiddag weer: 1e download aanzetten = 500 kb/s. 2e aanzetten, weer 500kb/s, derde aanzetten, weer 500 kb/s. Samen dus 1,5MB/s.
    Maar pauzeer ik er twee, dan gaat de ene overgebleven download niet naar 1,5 MB/s (wat nog steeds tering traag is). Er wordt duidelijk ergens gethrottled, maar waar ....
     
  13. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Wat Hybrid zegt kan ook voor de PS. Heeft bij mij ook wel eens gewerkt. Ik heb geen fantastisch internet, maar download alsnog een stuk sneller dan jij :+ ik weet wel dat ik op het begin sneller downloadde dan dat ik nu doe.
     
  14. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Gaar, die van mij is nu ook traag. Bij test connection heb ik 70 mb/s en als ik download (nu een update file van Batman van 3.6 gig) rekent hij nog '3 uur'. Iets van 0.5 mb per seconde ofzo dat hij doet. Even mijn router resetten, kijken of dat helpt.
     
  15. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    Ik ben sinds eind 2014 volledig digitaal gegaan. Soms koop ik nog wel een fysieke game, maar 9 van de 10x is het digitaal.

    Ik heb een 200/20 verbinding. Ik heb spellen van 40Gb weleens in 3uurtjes gedownload. Terwijl Batman Arkham Knight er 12 uren over deed.

    Ben nu ook episode 3 van Tales from the Borderlands aan het downloaden. En ik zie nu 66 uur resterend staan haha. Dus ja, het is erg verschillend. Soms gaat het erg snel, soms ook tergend traag.

    Als je je PS4 in rust mode zet, gaat het downloaden voor mij gevoel wel sneller. Daarom download ik spellen altijd in de nacht. Als ik opsta zijn ze meestal al klaar.

    Maar ik denk dat het aan de hardware ligt van de PS4. Want als ik via mijn computer een film van 10GB download heb ik hem binnen 10-15 min compleet binnen.
     
  16. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Nee ja precies. Aan je internet en download/upload ligt het niet. Ik heb de router gereset en vier á vijf keer achter elkaar test connection gedaan en dat heeft het probleem verholpen. Van drie uur naar acht minuutjes.
     
  17. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.430
    Leuk Bevonden:
    4.955
    Ik heb meestal een paar MB/s, veel te weinig natuurlijk maar wat doe je er aan :+
     
  18. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Pauzeren en dan weer hervatten werkt vaak ook goed.
    Soms een paar keer achter elkaar doen, maar uiteindelijk gaat het sneller.
     
  19. Kapitein_Merijn

    Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    240
    Inmiddels de hoop maar opgegeven om binnen 24 uur naar aanschaf te spelen...
    Ik heb al van alles geprobeerd maar hij blijft tergend langzaam. 20 uur verder en pas 13gb binnen.
     
  20. taker1987

    taker1987 Active Member

    Berichten:
    709
    Leuk Bevonden:
    11
    ik heb hier hetzelfde probleem , mijn internet (ziggo) 120 mb downloadsnelheid , op de pc haal ik soms snelheden van 125 mb , ps4 is direct verbonden met het moden net als mijn computer, er zit geen router tussen ... ps4 geeft aan dat het nat type 2 is , en internet snelheid ongeveer 60 mb uit mn hoofd ... nu krijg ik net een download binnen van life is strange 372,9 mb groot . hij heeft nu 175,2 mb gedownload .. de download zal pas klaar zijn over ongeveer 52 minuten ... dit is echt absurd ! hoe kan dit ? playstation houdt gewoon dingen tegen want anders kan het nooit zo traag gaan , ze blokkeren hogere snelheid om server problemen te voorkomen denk ik , maar dit slaat echt alles .... ook vind ik dat psn behoorlijk belachelijke prijzen hanteert .. the crew is nog altijd op psn 69 euro terwij de game in de winkel al lange tijd voor 38 euro te koop is .
     

Deel Deze Pagina