1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het officieuze board & cardgame topic!!!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Kaneda, 27 mei 2009.

  1. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    999 games is een uitgever ;)

    Verder ben ik zelf nog op zoek naar 2 spellen. 1 familie spel en 1 met wat meer diepgang. Heb zelf al heel veel spellen dus heb even geen zin om een lijstje te maken. Dus als jullie nog suggesties hebben!!

    Zelf dacht ik aan Agricola als familie spel. Iemand die het al gespeeld heeft? Heb goede dingen er over gehoord en het heeft de prijs voor het beste spel in Nederland dit jaar gewonnen.
    http://www.999games.nl/spel/agricola

    Zelf vond ik de Cathedraal echt geweldig. Dat was tevens ook het laatste spel wat ik gekocht heb.

    Anders misschien wachten tot het spellenspektakel dit jaar :)
     
    Laatst bewerkt: 14 okt 2009
  2. Beawulf Agate

    Beawulf Agate aka Mad Murdock

    Berichten:
    651
    Leuk Bevonden:
    1
    Heb je La Citta van 999games geprobeerd als familiespel? Het is niet al te ingewikkeld en er zit een leuk pest element in.
     
  3. Kaneda

    Kaneda Active Member

    Berichten:
    1.164
    Leuk Bevonden:
    0
    grappig dat er nog mensen in augustus waren om het topic in leven te houden:thumbs: Ik was het helemaal vergeten, maar beter leven de boardgames weer!

    goed familiespel is ave cesar! Lekker makkelijk uit te leggen, ziet er leuk uit en speelt snel!
     
    Laatst bewerkt: 23 dec 2009
  4. Beawulf Agate

    Beawulf Agate aka Mad Murdock

    Berichten:
    651
    Leuk Bevonden:
    1
    Ave Caesar ligt bij mij nog in het plastic... Ik zal m binnenkort eens uitpakken en wat mensen verzamelen.

    Nieuwste aanwinst:
    [​IMG]

    Pittige spelregels... ik moet het nog een paar keer spelen om het een beetje te begrijpen
     
  5. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Hebben heel veel games van Phalanx. Ik heb jammer niet de juiste mensen in de omgeving voor te moeilijke spellen. Vaak willen ze met een groep bv. Party & Co spellen. En dan achteraf tegen mij zeggen dat ik te fanatiek speel en te veel mensen op de regels wijs...
     
  6. captain vimes

    captain vimes upholding the law

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    40
    Boost! Elke winter komen de boardgames weer op tafel.

    Momenteel speel ik heel veel Dominion (briljant) en heb ik gisteren Arkham Horror aangeschaft (vandaar deze boost). Andere spellen waar we veel plezier aan beleven zijn Tikal, Magic the Gathering, Mysterie van de Abdij (soort Cluedo maar vele malen leuker), Puerto Rico.
     
  7. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Heb er nu 100+ in de kast liggen. Vorige week nog de offer van 999games gekocht. 6 games voor 30 euro :)
     
  8. captain vimes

    captain vimes upholding the law

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    40
    Die offer kreeg ik ook via de mail ja :)
    Maar de spellen leken me net niet bijzonder genoeg.

    Maareh, 100+ titels? Dat is een flinke verzameling. Wat zijn je toppers?
     
  9. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Agricola en De Cathedraal vind ik het leukste om te spelen.
     
  10. Angelus

    Angelus Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Is die aanbieding van 6 games voor 30 euro er nog steeds?

    Met mijn vriendin in de vakantie ook wat games gespeeld. Met de familie vooral Kolonisten van Catan. Het is een spel dat iedereen wel leuk vindt en ook redelijk weet te spelen. Wel met de steden en ridders uitbreiding want elkaar pesten maakt het toch net wat leuker. Ook spelen we veel Machiavelli + donkere landen uitbreiding. Het is een kaarten spel waar je een stad moet bouwen en elke beurt een andere rol aanneemt. Het is vermakelijk en goed te spelen.

    Laatst ook mijn vriendin Magic the gathering aangeleerd met mijn 8 jaar oude kaarten die ik weer terug vond. Ze vond het erg leuk en is nu aardig hooked :+ Verder spelen we veel het Catan kaartspel voor 2 personen. We zoeken nog de uitbreiding tovenaars en draken die niet meer in de winkel verkocht wordt.
     
  11. Nick V

    Nick V Active Member

    Berichten:
    213
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik speelde vroeger altijd...

    [​IMG]

    En nu speel ik dat nog heel af en toe op de xbox met een paar Engelse dudes die ik natuurlijk inmaak. :D

    [​IMG]
     
  12. captain vimes

    captain vimes upholding the law

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    40
    Als je dat (en Magic) leuk vindt dan moet je Dominion echt eens proberen. Heeft veel overeenkomsten en is ontzettend tof, divers en verslavend!
     
  13. Kaasstengel

    Kaasstengel Never, ever give up!

    Berichten:
    502
    Leuk Bevonden:
    0
    Munckin blijft het meest hilarische en leukste kaartspel wat ik ken :emo: Zo briljant, en de humor :lol:

    Laatst nog wel Hotel gespeeld, ook erg vermakelijk :D
     
  14. Angelus

    Angelus Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zag hem hier al liggen, maar weet niet echt wat het inhoudt?
     
  15. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Heb net een gekeken en de actie is niet meer geldig helaas.

    Kolonisten heb ik vroeger veel gespeeld. Nu vind ik het meer een familie spel geen uitdaging meer. Machiavelli speel ik ook nog regelmatig. Hou meer van games waar je constant je tactiek en strategie moet aanpassen en je iedere beurt dit moet doen door de acties van anderen.

    Heb sinds kort ook Brug naar de Hemel. Een vervolg op De Kathedraal. Erg leuk spel. En ik had Tobago gekocht. Deze ik zeker de moeite waard om te bekijken!
     
  16. captain vimes

    captain vimes upholding the law

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    40
    Tobago had ik laatst ook bekeken. Dat systeem van hints en lokaties elimineren zag er erg leuk uit...

    Met dominion begin je allemaal met precies dezelfde stapel van 10 kaarten met daarin wat geld en lage punten-kaarten. Met geld kun je een van de 10 'actiekaarten' kopen (steeds een keuze van 10 uit een serie van de 25 uit het basisset, met uitbreidingssets die deze keuze vergroten: iedere keer een ander spel want iedere actiekaart kan weer iets anders) of meer en duurdere geldstukken. Op die manier maak je je deck steeds sterker zodat je uiteindelijk de duurste punten-kaarten kunt kopen.

    Door de vele verschillende combinaties en strategieën gaat dit niet vervelen en speelt ieder rondje weer anders.
     
  17. Angelus

    Angelus Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Klinkt goed, misschien toch maar eens proberen :)
     
  18. Dedemsvaart

    Dedemsvaart redonkulous

    Berichten:
    1.261
    Leuk Bevonden:
    24
    Ik speel zelf regelmatig Monopoly en Risk.
    Blijft leuk!
     
  19. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Iemand Ora et Labora geprobeerd?
     
  20. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Deze heb ik net besteld:

    [​IMG]
    Erg veel goeds over gelezen dus ik ben benieuwd :)

    Crossroads is a new series from Plaid Hat Games that tests a group of survivors' ability to work together and stay alive while facing crises and challenges from both outside and inside.

    Dead of Winter is the first game in this series, designed by Isaac Vega and Jon Gilmour. It puts 2-5 players together in a small, weakened colony of survivors in a world where most of humanity are either dead or diseased, flesh-craving monsters. Each player leads a faction of survivors with dozens of different characters in the game.
     

Deel Deze Pagina