1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het School & Opleidingen Topic [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

  1. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Alsof dat zoveel beter is Dyo 8)
     
  2. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.417
    Leuk Bevonden:
    17.516
    Ik zit nu weer op de uni en het bevalt me wel weer eigenlijk, afgezien van het vele lezen dan maar ben er achtergekomen door gewoon goed te concentreren en deel te nemen aan de colleges en de werkcolleges dat je dan ook al een heel eind komt.
     
  3. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Daar mag je tenminste lessen missen en heb beter onderwijs dan op het ROC. Sowieso heb je daarna ook meer mogelijkheden..
     
  4. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Hebben al die ROCs zo'n kut pasjes systeem zodat ze op de seconde zien wanneer je op school bent? Big brother 8)
     
  5. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

    Op mijn oude school moest je je pasje voor een lezer houden, en pas dan ging de deur open waardoor je naar binnen kon. Ook als je naar buiten wou, moest je je pasje scannen 8)
     
  6. DutchNeon

    DutchNeon Active Member

    Berichten:
    532
    Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt rechtstreeks php.net maar dat kan je dan meer zien als een API. Top site is dan wel weer http://www.w3schools.com/php/default.asp

    Tevens heb je ook boeken als PHP & MYSQL voor dummies, PHP5 & MYSQL: de basis en Basiscursus PHP5, Wij gebruiken zelf een online reader PHP van de HAN.
     
  7. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Boeken deden het niet voor mij. Ik ben gewoon aan de slag gegaan. Ik leerde veel meer als met een boek. Ik kan me voorstellen dat beginnen zonder steun wel vervelend is. PHPhulp.nl vond ik wel chill trouwens.
     
  8. Silver92

    Silver92 Active Member

    Berichten:
    850
    Leuk Bevonden:
    0
    Vraagje, ik wil dus stoppen met mijn opleiding, maar hoe moet ik hier aan beginnen, zeg maar? Zit een beetje in de shit thuis en ben al een tijdje niet naar de colleges kunnen gaan.. en zie het nu niet meer zitten om door te gaan. Sowieso lag de opleiding me in het begin al niet echt. Misschien niet de verstandigste keus om te stoppen met studeren, maar het zit er niet echt meer in dit jaar.

    Maar goed, hoe begin ik hier mee? Gewoon naar de school in kwestie gaan ofzo?
     
  9. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    Ga naar de decaan, zij kunnen je hier heel goed mee helpen. Kun je vaak je vaak je ei goed kwijt. Je kunt hier je opties bespreken en ze weten ook alles over hoe te stoppen en wat je allemaal moet regelen. .

    Heb dat zelf ook gedaan toen ik met mijn 1e opleiding stopte.
     
    Laatst bewerkt: 26 okt 2011
  10. Syn3rgy

    Syn3rgy Active Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    1
    Tom, 2e jaar zei je, hoe bevalt t? Weet nog niet 100% zeker dat ik de studie wil gaan volgen maar ga volgende week naar de open dag en even verder kijken dan. Lijkt me dat je na je studie bij een bedrijf, of zelf een bedrijf gaat starten met fotografie?

    Hoe zit het met het huiswerk en het aantal lessen dat je moet volgen / mag missen. Is het flexibel?
     
  11. Tom

    Tom Active Member

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    9
    Bevalt dus erg goed, een breed scala aan vakken, van filmanalyse tot grafische vormgeving, en van productontwerp tot aan webdesign. Ik geef rondleidingen op de open dag, dus misschien kan ik je daar meer vertellen?

    Ik heb al een bedrijf in fotografie (en webdesign/grafische vormgeving), maar dat is even afwachten hoe dat gaat lopen. Ik zie mezelf ook wel aan de slag gaan bij een reclamebureau, of er uiteindelijk zelf eentje starten. Time wil tell.
     
  12. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.417
    Leuk Bevonden:
    17.516
    Welke opleiding doe je dan?
     
  13. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
  14. Tom

    Tom Active Member

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    9
    Communication and Multimedia Design :)
     
  15. JeePee

    JeePee Guest

    Ik zit nu een tijdje op de TU/e en er zit me best wel iets dwars.

    Op de opleiding mogen we enkel een zeer simpele rekenmachine gebruiken. Eigenlijk zo simpel, dat je hem net zo goed thuis kunt laten. Alles moet met de hand worden uitgerekend en dit zorgt voor pagina's aan uitwerkingen voor één som.
    Voorheen heb ik op het HBO al een aardige basis qua wiskunde gelegd en de reden waarom je bepaalde dingen op de gegeven manier uitrekent is bekend. Op de TU zijn de sommen alleen groter en lastiger, maar het principe blijft hetzelfde.

    Het onderwijs dat gegeven wordt is eigenlijk hetzelfde als ±30 jaar geleden. Ik vraag me af hoe jullie daar tegenaan kijken? We beschikken tegenwoordig over zoveel meer rekenkracht door de apparaten om ons heen... moet het onderwijs daar niet op aangepast worden? Waarom een 5x5 matrix in langer dan een kwartier gaan zitten oplossen als dat ding in m'n broekzak een 10x10 in 2 minuten kan, met een kleinere foutmarge?

    Deze gedachtegang heeft trouwens niks met luiheid te maken. Ik vind namelijk dat het niveau/tempo omhoog kan wanneer je gebruik maakt van computers en dat je verder kan komen dan nu het geval is.

    Ik ben namelijk van mening dat ik nog geen zak geleerd heb op de TU. Als ik nu zou stoppen heb ik werkelijk niks aan dit avontuur gehad. Ik wist hoe ik moet differentiëren, ik wist waarom je moet differentiëren, ik heb de op TU m'n pols lam geschreven met differentiëren en als ik later bij een bedrijf terecht kom heb ik niks aan die RSI gehad, want dan haal ik een SR uit m'n voorvak en die kan het beter en sneller dan ik.

    Op het HBO hadden we ook aardig pittige sommen die opgelost mochten worden met een symbolische rekenmachine. Ik hoor van oud schoolgenoten dat het niveau van de sommen is terug gedraaid en dat alles weer (ouderwets) met de hand moet. Ik vind dat een slechte ontwikkeling. Wat jullie?
     
  16. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Je kijkt te veel op de korte termijn. Dat is precies de gedachte die VWO'ers hebben als ze in hun eerste jaar binnenkomen. "Waarom moet ik dit helemaal uitwerken als dat in de praktijk niet van me wordt verlangd?" Maar dan ga je volledig voorbij aan de meerwaarde op lange termijn. Ze verlangen dit niet van je, omdat je in de praktijk een grote matrix moet kunnen vegen, maar omdat je inzicht moet verkrijgen in wat het voorstelt. Als je geprogrammeerd bent om rref( A ) in te tikken in je GR, begrijp je niet de principes die erachter schuilen.

    Nu vraag jij je wellicht af waarom je die inzichten moet hebben of wat die inzichten dan zijn, maar geloof me, dat komt wel. Zodra je namelijk je solide basis hebt gehad, kun je pas echt een ingenieur worden. Een practicus kan rekenmachines intikken, maar een ontwerper moet inzicht hebben in wat het voorstelt om vooruitgang te boeken. Het is als ingenieur namelijk niet je taak om huidige technologie in elkaar te zetten, maar technologie te ontwikkelen die nog niet bestaat. Dat vereist inzicht en gevoel in hoe functies en verschijnselen zich gedragen. Je moet een formule aanschouwen en direct zien wat de gevolgen zijn als je zus of zo doet. Een matrix is nu voor jou een matrix, maar straks is dat een set differentiaalvergelijkingen en zijn eigenwaarden geen intik-procedure maar geven ze je direct inzicht in de manier waarop een systeem zich gedraagt.

    Als 5ejaars doe ik grote berekeningen echt niet meer met de hand. Zeker niet, want de problemen die ik moet oplossen zijn te ingewikkeld daarvoor. Maar als ik MatLab programmeer, weet ik wat er gebeurt, ik weet welke complicaties er kunnen optreden als ik een regel intik, ik weet wat ik algebraïsch kan veranderen als een probleem niet numeriek oplosbaar is. Dat had ik nooit van mijn leven gekund als ik niet in mijn eerste jaar tot in den uitentreure Taylor polynomen moest opstellen of integralen oplossen.

    Je zit nu in je schakeljaar (neem ik aan) en dat is net als voor eerstejaars even doorbijten. De oude manier van denken moet eruit, je moet een hoop basisstof doorwerken dat misschien nog niet zo spannend is en het is ineens een stuk moeilijker. Maar dat is niet meer dan een zure appel waar je je even stevig in vast moet bijten. Zodra je die 'tools' in je vingers hebt, heb je het vermogen om problemen echt te doorgronden en oplossingen te bedenken die nog niet bestaan. Het is echt onmogelijk te skippen naar de echte ingenieurskwaliteiten zonder die basis.

    Toegegeven, ik twijfelde ook in het begin, maar heb nu meer bereikt dan dat ik ooit toe dacht in staat te zijn. Ik ben altijd zo fel in het Huiswerktopic, omdat ik weet dat gevoel voor wat je doet essentieel is om iets te bereiken. Je studeert om wat te worden en niet om je ects binnen te koppen.
     
    Laatst bewerkt: 8 nov 2011
  17. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    En ik vond wiskunde a op de middelbare al kut..

    Maarja ben dan ook (helaas) totaal geen beta persoon. Talen zijn weer mijn ding 8).
     
  18. JeePee

    JeePee Guest

    Ik zeg ook absoluut niet dat we geprogrammeerd moeten worden naar de werking van een rekenmachine. Basis en kennis van wat je doet is uiteraard noodzakelijk en ik heb al door genoeg zure appels heen gebeten om niet die VWO'ers gedachte te hebben. 't Is alleen dat die basis en weten wat je doet er allang in zit in ik echt het gevoel heb stil te staan.

    Ook ooit les van Kaasschieter gehad trouwens? Die vent heeft tot nu toe elk college hetzelfde long sleeve shirt aangehad 8)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 nov 2011
  19. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Het schakeljaar is voor HBO'ers ook vaak het moeilijkste. Het is even een essentiële bijspijkercursus voor zaken die op het HBO niet voldoende zijn behandeld. Als mensen daar doorheen zijn, gaat het meestal van een leien dakje. Ik kende nog een HBO'er die zijn afstudeeronderzoek al bijna af had en alleen nog calculus een keer moest halen. Verder had hij alles al gehaald. 8)

    Maar ik wil je vooral op het hart drukken om niet op te geven. Het proces gaat langzaam en pittig en ineens zit je op een hoog niveau zonder dat je de verandering door had.

    En Kaasschieter, lol, daarvan ga ik vrijdag een tentamen maken. Hij deed de instructies van een vak dat ik afgelopen kwartiel gevolgd heb. :) Zijn shirts vielen mij niet op. Maar ik heb dan ook docenten gehad die altijd in zo'n in verf gedropen hippie shirts kwamen of kenmerkende fleecetruinen. :cool: En uiteraard, de studenten met een wolf-shirt ken ik ook. :cool:
     
  20. JeePee

    JeePee Guest

    Haha nice! Alleen gaat dat feest voor mij niet op helaas. Harde knip dit jaar ;) Als ik calculus dit jaar niet haal is het "houdoe!"

    Ik ben eigenlijk al zover, dat als ik op alle drie de toetsen die ik gemaakt heb een onvoldoende scoor, ik kap. Maatje van me (slimste persoon die ik ken, slecht één onvoldoende op de HTS gehaald: een 5,4 voor samenwerken en communiceren, voor de rest allemaal >8 8)) heeft een onvoldoende gehaald op thermodynamica. Als ik de volgende ronde onder andere die toets + de drie van deze keer allemaal moet maken is er geen beginnen meer aan.

    Hij heeft vrijdag een blauwe long sleeve aan. You heard it here first :cool:
     

Deel Deze Pagina