1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het School & Opleidingen Topic [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

  1. Saaslijer

    Saaslijer Active Member

    Berichten:
    422
    Leuk Bevonden:
    191
    Waar zoeken jullie over het algemeen naar stages? Ik wil in februari beginnen met afstuderen, en ik mag dinsdag op gesprek komen bij Taco Mundo in Amsterdam, maar voor het geval dat op niets uitloopt, wil ik wel weten waar ik het beste naar alternatieven kan zoeken..

    Het moet een afstudeerstage binnen de Marketing worden..

    Dus, tips zijn enorm welkom!
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  2. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.811
    Zo'n intakedag bij een studie is nieuw? Wil in september weer beginnen maar zie nu dat ze in april een intakedag plannen. Ik zit dan alleen niet in NL dus dat gaat moeilijk, is dit verplicht of kan dat eventueel ook op een ander tijdstip (buiten drie dagen in april)?
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  3. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.475
    Leuk Bevonden:
    8.453
    Ben jij überhaupt nog wel eens in Nederland? :+
     
    Yellow 13 en Reckuuza vinden dit leuk.
  4. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Verschilt per opleiding Fii, bij mij was het niet verplicht (als je voor 1 mei ingeschreven had). Ik kon het nog wel doen, maar dat was dan puur als advies voor mezelf. Uiteindelijk ook niet gedaan, maar na 1 mei was het bij mij in Nijmegen wel verplicht en was de uitkomst ook bindend.

    Zou dus gewoon even contact zoeken, want bij mij brachten ze het ook alsof het verplicht was terwijl dat niet zo was. Anders was die ook in augustus. Ook zo handig btw haha.


    Sent from my iPad using Tapatalk
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  5. Distoration

    Distoration Da diii

    Berichten:
    3.115
    Leuk Bevonden:
    32
    Ik zou gewoon mailen en vragen of een andere datum ook kan, lijkt me niet meer dan normaal dat, dat kan overigens.
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  6. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  7. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.811
    Zo, lekka net vragenlijst moeten invullen voor studie. Meteen al emo door al die gare vragen. :+
     
    Yellow 13 en Reckuuza vinden dit leuk.
  8. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Haha, zoals? Ik heb dat geskipt


    Sent from my iPad using Tapatalk
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  9. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.811
    Hoe zie jij je ideale opleiding (met onder andere docenten, mede leerlingen en stuff) bijvoorbeeld. Ga weg met je stomme vragen. 8)
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  10. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Haha: "thuisstudie en samenwerken met echte bedrijven".


    Sent from my iPad using Tapatalk
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  11. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.430
    Leuk Bevonden:
    4.955
    'Goede docenten'
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  12. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Instellingen zijn vanaf heden verplicht matchingsactiviteiten te organiseren. Ze mogen echter zelf beslissen hoe ze hier vorm aan geven.

    Als je je voor 15 (?) mei inschrijft kom je in dit matchingstraject terecht. Als je je daarna nog inschrijft val je daar buiten, maar dan mag de instelling je in principe ook weigeren als student als ze twijfel hebben bij je motivatie.


    Al dit is in touw gezet om vroege studie uitval te voorkomen. Want zeg nou zelf, te veel scholieren kiezen maar wat.
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  13. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.432
    Leuk Bevonden:
    17.525
    En scholieren zullen altijd maar wat kiezen dus imo kansloze shit.
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  14. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.811
    Wauw HvA. Vragenlijst en datum voor selectie vorige week gekozen. Sinds dien vier keer in de nacht een zelfde mail met bevestiging dat ik dat heb gedaan en nu een dat ik nog helemaal niks heb gedaan en moet opschieten.

    [​IMG]
     
  15. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.432
    Leuk Bevonden:
    17.525
    ik wil nooit meer studeren
     
  16. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    970
    Leuk Bevonden:
    8.752
    Hoeft ook niet
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  17. GillesD12

    GillesD12 Active Member

    Berichten:
    818
    Leuk Bevonden:
    50
    Ehm, nieuwe wetsvoorstel nog niet gezien? Vanaf 2020 willen ze het pensioen afschaffen en je vanaf je 67ste weer terug naar school sturen!
     
  18. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    970
    Leuk Bevonden:
    8.752
    Iets zegt me dat het iets genuanceerder ligt dan hoe je het nu precies stelt.
     
  19. Sognare

    Sognare Active Member

    Berichten:
    1.096
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat vinden we hier eigenlijk van het hele UvA gebeuren en het maagdenhuis verhaal? Zijn hier btw UvA studenten?
     
  20. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik volg het al vanaf het begin op de voet. Het bevestigt alleen maar meer mijn beeld dat de UvA een bende is. De vertrouwensbreuk tussen de gemeenschap en het CvB is zo groot dat het CvB écht moet opstappen. Op de eerste avond van de bezetting van met Maagdenhuis kwam Louise Gunning de gemoederen sussen, maar ze was de controle totaal kwijt. Autoritair, geen begrip tonen, het was werkelijk pijnlijk om aan te zien. Vandaag hebben zelfs docenten gedreigd meer te gaan bezetten. Als je dit zo laat escaleren, hoor je niet in het zadel te zitten, Louise.

    Zelf heb ik ook in de medezeggenschap gezeten en mocht ik vaker bij het Interstedelijk Studentenoverleg een graantje meepikken van wat er elders gebeurde. Het is dus een dicht-bij-mijn-bed show. Het blijft me echter verbazen hoe anders de sfeer is op Technische universiteiten en andere uni's. Wij hadden als studenten alle inspraak, hoe groot de hervormingen ook waren. Hoe anders is de UvA.
     

Deel Deze Pagina