1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het School & Opleidingen Topic [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

  1. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Die gedachtegang laat iedereen vrijwel direct gaan. Niemand studeert hier nominaal. Na jaar 1 trekt iedereen zijn eigen rooster, want de een moet nog vak x, de ander vak y en de derde moet ze nog allemaal. Iedereen (ook de faculteit) gaat ervan uit dat je keihard op je bek gaat in de eerste tentamenweek, omdat men niet verwacht dat je het studeren direct in de vingers hebt. Als de scores echt tegenvallen, ga even praten met je studieadviseur om een goede planning te maken voor de herkansingen. Er valt vaak van alles te regelen. Evenals met de Harde Knip, ik heb vernomen dat studieadviseurs al bijzonder creatief bezig zijn daarmee. ;)

    Ik denk wel dat hij surveilleert. I'll keep it in mind!
     
  2. JeePee

    JeePee Guest

    Ik moet wel ff als sidenote maken dat ik al een prima diploma op zak heb en de de enige reden dat ik ben gaan doorstuderen is zodat ik wat langer van mijn studententijd kan genieten. Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik er nou niet echt van geniet. Ben sinds de intro maar één keer fatsoenlijk op stap geweest 8)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 nov 2011
  3. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Maareh om dan zomaar nog een studie te doen met de maatregelen van de overheid qua langstuderen in overweging nemen, lijkt me ook geen slim idee. Grote kans dat je dan zomaar een studie gaat doen om het student zijn wat uit te stellen en je over een paar jaar met een leuke schuld en zonder diploma eindigt...
     
  4. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    De beste tip die ik je daar kan geven is door wat te gaan doen. Dan raak je vanzelf betrokken. Even je draai vinden en dan iets oppikken wat je interesseert (er is meer dan genoeg te doen). Maar met wat vrienden de donderdagborrels afgaan is altijd een goed begin! Niets is zo mooi als op donderdag om 19.00 voor iedere faculteit met grote groepen aangeschoten apen al luidkeels te discussiëren over waar je gaat eten eten alvorens naar Stratum gaan. :D

    Niet zo negatief, Lenny! Ambitie tonen, deuren openen en opnemen wat je kunt opnemen!
     
    Laatst bewerkt: 8 nov 2011
  5. JeePee

    JeePee Guest

    Gelukkig heb ik een goede sponsor in de vorm van mijn ouders ;) Studieschuld staat momenteel op 0 euro.

    Haha, tot nu toe elke vrijdag 4 uur algebra en 2 uur wiskunde. Donderdag op stap gaat 'm niet echt worden dus, hoe graag ik ook wil :+
     
  6. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.438
    Leuk Bevonden:
    17.536
    Vind het altijd heerlijk om met m'n studiegenoten vlak na de tentamens keihard te gaan pilsen. Ff het gevoel er allemaal vanaf te zijn en jezelf voltanken. Heerlijk.
     
  7. Tom

    Tom Active Member

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    9
    JeePee, ik heb dan helemaal geen verstand van de stof die je doet, maar wel van de manier van studeren op een universiteit. Ik denk ook dat je er niet vanuit moet gaan dat je alles haalt. Focus anders op enkele vakken, en laat anderen even liggen?

    En wat betreft uitgaan, als je dan ook gewoon een keer in Eindhoven blijft in het weekend? En zijn er verder geen andere activiteiten die je kan ontplooien naast je studie?
     
  8. JeePee

    JeePee Guest

    Probleem is dat ik alles in één jaar moet halen. Net zoals met je P een deel nog ff in je 2de jaar halen zit er helaas niet in. Dat had een hoop 'druk' van mijn schouders gehaald inderdaad.

    En ik leef me zo nu en dan wel uit hoor, naast m'n studie. Maar dat gaat altijd ten koste van die studie :+ Maar ik ga mezelf niet opsluiten in een hokje met zelfs dan nog de kans niet alles te halen.

    Net weer een toets gehad trouwens, drama 8) Maar m'n maten hadden 'm nog slechter gemaakt, dus dat verzacht de pijn :+
     
  9. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Just my $0.02 ;)
     
  10. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Maar waar komt dat vandaan? Ik wist niet dat de Harde Knip ook gold voor HBO'ers. Ik ben daar niet echt gerust op, omdat het schakeljaar vaak een aaneensluiting van de pittigste en belangrijkste vakken zijn. Ik ga dat eens in onze opleidingscommissie gooien. Maar weet dat die harde knip in de praktijk een wat zachter knipje gaat worden. Er zijn mazen en studieadvieurs rekken de wet nu al zover ze kunnen.
    Maar neem jij of je ouders de beslissing te stoppen als je de harde knip niet haalt? Want in principe zijn er vanaf dan ook halfjaarlijkse instroommomenten in de Master.
     
  11. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    ook maar even hier omdat jij hier heel veel post en ik dit heel graag wil weten :+

    edit: Heb nog ergens gevonden dat de t-statistic voor een hypothesized β1, inderdaad (b1-β1)/se is, dus ik beschouw het maar als bevestigd :)
     
    Laatst bewerkt: 11 nov 2011
  12. JeePee

    JeePee Guest

    Geen idee, maar de harde knip geldt dus wel voor schakelstudenten. En ik neem zelf de beslissing uiteraard. Als 't aan mijn ouders ligt ga ik stug door, maar als mijn motivatie tot een nulpunt gezakt is ga ik gewoon aan het werk.
     
  13. JeePee

    JeePee Guest

    * bump *

    Wow. Eerste resultaten terug 8) Van m'n maten die HTS gedaan hebben zijn dit de cijfers basiswiskunde:
    2x: 4
    1x: 3
    4x: 2 (hier hoor ik bij :emo:)
    1x: 1

    Dan zou je zeggen, wat een kut school die HTS Autotechniek... maar wij hebben die allemaal redelijk met 2 vingers in de neus gehaald, en jongens die daar het niveau niet aankonden, slagen wel op bouwkunde/werktuigbouw e.d. Plus dat we allemaal véél meer ons best gedaan hebben voor deze toets, dan welk tentamen op de HTS dan ook.

    Volgens mij klopt er iets niet met het niveauverschil tussen HBO en TU 8)

    * gaat werk zoeken *
     
  14. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Moed niet verliezen en studieadviseur/STU opzoeken. De grootste fout die je als 'beginner' maakt is dat je nog op de oude manier studeert. Je doet het meer en vaker, maar het is nog steeds dezelfde manier. Mensen denken het vaak in de vingers te hebben, maar dan blijkt het tentamen toch nog even pittig. Dan heeft zo iemand zijn niveau van tevoren verkeerd ingeschat en dus op een verkeerde manier zijn tentamen voorbereid.
    Maar die manier van studeren heeft niemand meteen door. Ik heb mijn deeltoetsen Calculus in het begin ook verknald. Het is nog geen indicatie dat je het niveau niet aankan, maar dat je beter moet leren studeren. En dat kan, daar is alle begeleiding en oefeningsmogelijkheden voor om dat in de vingers te krijgen. :)

    Maar als je toch werk gaat zoeken, blijf nog even twee weken want ik kan je stem gebruiken tijdens de Universiteitsraadsverkiezingen. O-)


    En ohja, /bump, de Kaasschieter was niet bij mijn tentamen. :{
     
    Laatst bewerkt: 23 nov 2011
  15. JeePee

    JeePee Guest

    Ohhh, die twee weekjes zit ik nog wel uit hoor :+

    En Kaasschieter, pfff... van Hassel kleed zich veel toffer, met z'n bij elkaar geraapte overhemden en sandalen onder z'n spijkerbroek :cool:

    We dachten trouwens niet het niveau in de vingers te hebben hoor. We wisten allen dat die toets ons van binnen kapot zou maken :+
    Nu nog wachten op Algebra (heel misschien een mager 6je) en Communicating Systems (waarschijnlijk een 1, max een 2 haha).
     
  16. Svelterbike6

    Svelterbike6 Member

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
    Vmbo t / havo

    Wil graag naar Havo toe :D
     
  17. LBJ6

    LBJ6 Active Member

    Berichten:
    869
    Leuk Bevonden:
    3
    Weet iemand of die langstudeer boete ook voor mij geldt als ik mijn studie niet in het 4e jaar afrond? Ik heb 2 maanden fysiotherapie gedaan, vervolgens gestopt en zit nu in m'n derde jaar van accountancy, waar ik redelijk op schema ligt. Misschien dat ik wat uitloop heb, maar als ik bijvoorbeeld in mijn vijfde jaar van accountancy kom, geldt dan dan als 6e jaar van m'n 'Studieloopbaan'?
     
  18. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Heb je alleen je P gehaald op het HBO of die hele opleiding afgemaakt?
     
  19. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Verkeerd:+
     
    Laatst bewerkt: 27 nov 2011
  20. LBJ6

    LBJ6 Active Member

    Berichten:
    869
    Leuk Bevonden:
    3
    Cashflow = kasstroomoverzicht. Staan alle ontvangsten en uitgaven in, eindsaldo is mutatie liquixe middelen.

    Debetpost op balans (bijv. debiteuren): toename, is een minus op KS. Afname is plus (ontvangst) op KS.
    Credit: toename is plus op KS. Afname is minus op KS
     

Deel Deze Pagina