1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het School & Opleidingen Topic [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

  1. JeePee

    JeePee Guest

    Helemaal afgemaakt.
     
  2. pgrferrari

    pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

    Berichten:
    1.006
    Leuk Bevonden:
    0
    MBO Mediavormgeving afgerond.
    Ben dus afgestudeerd als grafisch vormgever met als specialiteit interactief (websites)

    Ik heb nog geen idee wat ik wil voor vervolgstudie.
    Ik wil niet verder studeren hierin, maar ik wil wel de kennis daarvan gebruiken.
    Vind het namelijk zonde om die 4 jaar te vergooien.
    Iemand tips?
     
    Laatst bewerkt: 12 jan 2012
  3. Ch®is

    Ch®is '

    Berichten:
    1.190
    Leuk Bevonden:
    70
    Wanneer je alleen je P haalt op het HBO is het toch alleen mogelijk om in het tweede jaar van een andere HBO opleiding in te stromen, dus niet op het WO? Uitgezonderd van de mensen die een VWO diploma behaald hebben, al zouden die alsnog in het eerste jaar van het WO moeten starten.
     
  4. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Volgens mij kan je met je P instromen naar een studie op het WO.
     
  5. FR-thaan

    FR-thaan Active Member

    Berichten:
    898
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja dat klopt, in principe wel. Volgens mij moet je wel met gemiddeld een 7 je P halen. Zit verder ook nog wel verschil in per studie.
     
  6. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.475
    Leuk Bevonden:
    8.456
    Klopt. Dan kan je gewoon vanaf het eerste jaar een studie op het WO doen.
     
  7. LBJ6

    LBJ6 Active Member

    Berichten:
    869
    Leuk Bevonden:
    3
    Soms gelden er ook nog toegangseisen en het is ook niet lang bij iedere WO studie mogelijk.
     
  8. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.475
    Leuk Bevonden:
    8.456
    Klopt, of je moet een toelatingstoets maken. Maar over het algemeen is het wel zo dat je, met eventuele eisen, door kunt stromen naar het 1e jaar WO.

    Je kunt (kon?) vanaf je 21e zelfs op de meeste WO studies met een toelatingsexamen terecht komen zonder enige vooropleiding.
     
  9. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Weet iemand in welke taal er het meeste geprogrammeerd wordt binnen software bedrijven. Nu op school draait het vooral om Java, maar ik het het idee dat deze maar heel weinig gebruikt wordt.
     
  10. Syn3rgy

    Syn3rgy Active Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik zit nu in 5 Havo, 2e toetsweek momenteel en ben een beetje aan het rondkijken naar opleidingen. Ik weet nog niet zeker wat ik wil doen, dacht er heel lang aan om CMD ( Communicatie en Multimedia design ) te gaan doen alleen ik ben er een beetje van af gekeken om verschillende redenen, oa de inhoud en de opbouw van de studie, je bent een periode van ongeveer 8 weken bezig met 1 project met een aantal andere mensen en je verdeelt de taken. De lessen er om heen draaien om het project. Het hele design en media gebeuren vind ik er wel leuk aan alleen de opbouw wat minder.

    Ik zoek iets met media erin, entertainment en dan richting ICT, ik woon in de omgeving Nijmegen alleen ben wel bereid om op kamers te gaan ( als ze de studie financiering behouden ).
     
  11. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Iemand hier ervaring met de opleiding van 'Vlieger' bij de Luchtmacht? Ik zie zelf dat ze bij eisen vragen om iemand met havo diploma en minstens een 6 voor Nederlands , wiskunde en Engels. Dat is allemaal in orde, maar er staat ook dat je een HBO diploma moet hebben.

    Dat is toch totaal niet logisch? Waarom zou je eerst een HBO studie afmaken om vervolgens piloot te worden bij de luchtmacht?
     
  12. Sliv

    Sliv The One and Only

    Berichten:
    1.327
    Leuk Bevonden:
    230
    Media en entertainment, heb je dan niet al 95% van alle HBO-instellingen te pakken?

    en 1% van de toekomst

    @Dyonko: Mijn pa weet daar wel wat meer van, ik mail hem wel even.
     
  13. Syn3rgy

    Syn3rgy Active Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik zit nu in 5 Havo, 2e toetsweek momenteel en ben een beetje aan het rondkijken naar opleidingen. Ik weet nog niet zeker wat ik wil doen, dacht er heel lang aan om CMD ( Communicatie en Multimedia design ) te gaan doen alleen ik ben er een beetje van af gekeken om verschillende redenen, oa de inhoud en de opbouw van de studie, je bent een periode van ongeveer 8 weken bezig met 1 project met een aantal andere mensen en je verdeelt de taken. De lessen er om heen draaien om het project. Het hele design en media gebeuren vind ik er wel leuk aan alleen de opbouw wat minder.

    Ik zoek iets met media erin, entertainment en dan richting ICT, ik woon in de omgeving Nijmegen alleen ben wel bereid om op kamers te gaan ( als ze de studie financiering behouden ).

    Volgens mij ben je met die studie meer achter de schermen bezig met camera's ed.
     
  14. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Laatst bewerkt: 23 jan 2012
  15. Seh

    Seh Guest

    MT is puur coderen, programmeren. Dan zit je dus vooral codes e.d. in elkaar te flanzen. :+
     
  16. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Teh fuck?

    Krijg ik opeens een brief van Inholland dat, als ik volgend jaar weer moet inschrijven, ik tot de langstudeerders behoor en dus even 3K meer mag gaan betalen.
    Ik zit verdomme in mijn 4e jaar? 8)
    Dacht dat je pas bij je 6e jaar een "langstudeerder" werd genoemd.
     
  17. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Ik zou zeggen: ga eens naar de open dag van de ICA in Arnhem. Is denk ik precies wat je zoekt. En je hoeft ook niet op kamers :)

    Ik heb zelf die opleiding gedaan en alleen HAVO is voldoende. Zou je VWO of HBO diploma hebben dan begin je dadelijk met een hogere rang. Nadeel hiervan is dat je eerst 4 jaar naar de KMA gaat terwijl ik dat met HAVO, maar 1 jaar hoefde. Toen een algemene piloten opleiding van 8 maanden en toen mocht ik al naar Amerika. Heb daar 9 maanden in Tuscon gezeten en toen kon ik in Nederland mijn wing voor de F-16 al halen. Had je dus VWO of HBO gedaan zat je dan nog op school.
     
  18. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Ooh mooi, dat lijkt me namelijk een hele mooi opleiding.

    Hoe ziet de opleiding er verder uit qua leerstof, hoop natuurkunde/wiskunde?
     
  19. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Dat valt wel mee. Ik had veel meer verwacht. Het is echt een opleiding puur op het vliegen gericht. Je krijg wel wat vakken zoals Thermodynamica, maar minder dan verwacht. Verder is het vooral veel doen.

    Verder zijn de keuringen wel zwaar. Ik begin toen ik een jaar of 17 was en de keuringen duurde ca. 2 jaar. Aan het einde ga je vliegen (PVS = Praktische Vliegers Selectie). Ik destijds in een Slingby Firefly (ca. 12 jaar geleden). Als je dat gehaald hebt ben je eigenlijk binnen. Medische keuring kan dan nog volgen maar kan ook daarvoor geweest zijn.

    Helaas kreeg ik toen ik terug in Nederland was (6 weken voordat ik mijn wing voor F16 haalde) na een medische keuring te horen dat ik diabetis had :mad: dat was meteen het einde van de carrière en ook het einde binnen defensie :mad:
     
  20. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Wow dat is echt vet klote..

    Wat voor keuringen zijn dat zoal? Gisteren via de site van de luchtmacht de lichamelijke test gedaan , die heb ik feilloos gehaald (doe dan ook veel aan sport en krachttraining).

    Mooi om te weten dat het niet teveel wiskunde/natuurkunde is, want daar ben ik erg slecht in.
     

Deel Deze Pagina